Voor Volkskrantlezers een bekend journalist. Veel te jong overleden.quote:In Rotterdam is de journalist en literair criticus Michaël Zeeman op 50-jarige leeftijd overleden aan een hersentumor. Dat meldt de Volkskrant. Zeeman schreef sinds 1991 voor de krant over literatuur, muziek, beeldende kunst en theater.
" Hij is van onschatbare waarde voor de Volkskrant geweest", zegt hoofdredacteur Broertjes op de website van de krant.
Zeeman presenteerde vanaf 1995 voor de VPRO zeven jaar lang het literaire tv-programma Zeeman met boeken. Voor zijn poëzie en verhalen kreeg hij in 1991 de Buddingh'-prijs en in 2002 de Gouden Ganzenveer.
Michaël Zeeman was o.a. dikke matties met Theo van Gogh. Dat heeft indertijd nog vermakelijke briefwisseling opgeleverd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nooit van gehoord, maar veel te jong. RIV Michaël.
Ik had meer de indruk dat ze de pest aan elkaar hadden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef PremiumUser het volgende:
[..]
Michaël Zeeman was o.a. dikke matties met Theo van Gogh. Dat heeft indertijd nog vermakelijke briefwisseling opgelevert.
Ja, dat dacht ik ook. Morgen toch eens even speuren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik had meer de indruk dat ze de pest aan elkaar hadden.
Dit dus...ik was er echt even stil van.quote:
Sarcasmequote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik had meer de indruk dat ze de pest aan elkaar hadden.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Sarcasme![]()
Vond Zeeman altijd wel een prettige schrijver verder. Dat boekenprogramma was kut, maar dat geldt eigenlijk voor elk boekenprogramma...
Hoe zuur laat zich het kermisvolk der wildersianen weer eens kennen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:44 schreef Perico het volgende:
Tsja, Michael Zeeman... verduisterde voor tonnen boeken uit een Leeuwardense boekhandel, minachtte mensen, sloeg vrouwen, wilde ze geestelijk te gronde richten... was heel belezen, maar zelf een beroerd schrijver, en was niet in staat zelf een mening te vormen, enkel die van anderen te papegaaien.
Ze zijn al tientallen jaren bekend, tenminste de Diefstalquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:00 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe waar zijn al die lasterverhalen over Zeeman? Als Theo van Gogh de bron is denk ik er het zijne van.
Waar of niet waar, ze zullen met graagte herhaald worden, de zure linkse Volkskrant (zo is het beeld) is een makkelijk doel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |