Maar wel tegen de complicaties die die virussen mogelij met zich meebrengenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:09 schreef Jane het volgende:
alleen kan men tegen virusinfecties nog steeds niet veel beginnen.
dat hoop ik ook.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:01 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben er heel nuchter in. Je krijgt het of je krijgt het niet. Krijg ik het, dan blijf ik thuis en ziek ik ff goed uit en ga daarna gewoon weer verder.
Die hele hype, dáár wordt ik pas ziek van.
Dat weten we helemaal niet, het is hooguit een worst case scenario.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:12 schreef Taurus het volgende:
En omdat we weten dat het er aan zit te komen is het nieuws.
Pardon, omdat de mogelijkheid er is. Dan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat weten we helemaal niet, het is hooguit een worst case scenario.
Bron Wikipediaquote:Ebola is een virusziekte die veroorzaakt wordt door het ebolavirus dat bij aap-achtigen, waaronder de mens, een ernstige afwijking in het bloed veroorzaakt waardoor inwendige bloedingen ontstaan.
De incubatietijd van ebola is gemiddeld één week. Nadat de eerste symptomen (koorts, zeer zware hoofdpijn en sterke pijnscheuten) zich voordoen duurt het gemiddeld 48 à 72 uur voordat de patiënt eraan overlijdt. Het ebolavirus infecteert als eerste de lever van de patiënt, van waaruit de rest van de organen worden geïnfecteerd. Hierin ontstaan kleine scheurtjes van waaruit het bloed uit de bloedvaten door het weefsel loopt. Uiteindelijk heeft de patiënt bloedingen uit alle lichaamsopeningen.
De gewone griep heb je toch ook niet graag?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:36 schreef SpecialK het volgende:
Je hebt 0,56% kans dat je na besmetting overlijdt. Hoe is dat anders dan normaal griepvirus wat eens in de zoveel tijd rond de herfst op z'n heftigst is en waardoor vooral zeer zwakke net geopereerde mensen van 80 het loodje leggen?
Maargoed. De globale paniek moet verder gaan he nu we niet meer onder de indruk zijn "de enge crisis". Stelletje hypejunkies.
Een eigen subforum nog wel voor een licht griepje
heb je je al opgegeven?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:29 schreef mr.happy het volgende:
"Ze verspreidt zich zeer snel. En dan? Het blijft een griepje.
Het gaat hier niet om het ebola- of het marburgvirus."
Wel een ongelooflijk domme opmerking van die mijnheer. Dat is dezelfde redenatie als "waarom ons inzetten tegen clusterbommen ? Atoombommen zijn toch veel erger ?"
Duh dat marburg veel gevaarlijker is, maar dat houdt niet in dat deze griep ook niet best nare gevolgen kan hebben.
Nou de media/politiek is wel goed bezig met het bang maken van mensen. Sla maar een krant open je ziet bijna meteen wel weer nieuws over de mexicaanse griep. Nieuws uitzendingen op tv gaan ook altijd wel weer over de griep.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:29 schreef mr.happy het volgende:
"Ze verspreidt zich zeer snel. En dan? Het blijft een griepje.
Het gaat hier niet om het ebola- of het marburgvirus."
Wel een ongelooflijk domme opmerking van die mijnheer. Dat is dezelfde redenatie als "waarom ons inzetten tegen clusterbommen ? Atoombommen zijn toch veel erger ?"
Duh dat marburg veel gevaarlijker is, maar dat houdt niet in dat deze griep ook niet best nare gevolgen kan hebben.
Ik denk dat de paniek meer gaat over het feit dat de helft van de bevolking straks ziek in bed ligtquote:Op zondag 2 augustus 2009 15:35 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nou de media/politiek is wel goed bezig met het bang maken van mensen. Sla maar een krant open je ziet bijna meteen wel weer nieuws over de mexicaanse griep. Nieuws uitzendingen op tv gaan ook altijd wel weer over de griep.
De mexicaanse griep is inderdaad ook MAAR een griepvariant, waarvan je koorts, koppijn, misselijkheid en diarree krijgt, maar vergeet niet dat er jaarlijks in NL ook een paar honderd mensen doodgaan door de normale griep, dan is toch niet iedereen in rep en roer zoals het nu al bijna wel is?
Daar heb je een punt ja, maar ook zat mensen denken dat de kans op overlijden "groot" is, terwijl het een griepvorm is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:52 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik denk dat de paniek meer gaat over het feit dat de helft van de bevolking straks ziek in bed ligt
en dan heb je natuurlijk wel een probleem...
De angst die er is bij mensen die er verstand van hebben, is dat het virus zodanig muteert dat het veel dodelijker wordt. Aangezien er nauwelijks immuniteit is tegen dit nieuwe virus, krijgt het veel minder moeite om veel mensen te infecteren. Als een rna-virus (en dat is dit) iemand infecteert, levert dat veel mutaties op. Het grootste gedeelte daarvan is niet effectief, maar er is een kans dat er een mutatie tussen zit die wel een heftiger ziektebeeld tot gevolg heeft. Hoe meer mensen geinfecteerd raken, hoe groter de kans dat er zo'n gevaarlijke mutatie ontstaat.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:25 schreef Party_P het volgende:
[..]
Daar heb je een punt ja, maar ook zat mensen denken dat de kans op overlijden "groot" is, terwijl het een griepvorm is.
Dat ben ik met je eens, maar headlines waarin doden worden aangekondigd verkopen kranten en trekken kijkers.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:31 schreef Party_P het volgende:
true, muteren kan bout wezen, maar momenteel opblazerij. Het mag allemaal wat subtieler gebracht worden in de media, niet minder, maar subtieler.
Zo denk ik er net zo over, ik word gewoon niet goed van die bangmakerij...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:01 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben er heel nuchter in. Je krijgt het of je krijgt het niet. Krijg ik het, dan blijf ik thuis en ziek ik ff goed uit en ga daarna gewoon weer verder.
Die hele hype, dáár wordt ik pas ziek van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |