abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71374262
Mijn schoonouders blijken een week geleden te zijn aangereden, ze vertelden dit gisteren en lieten beiden een flinke kneuzing op hun been zien. Zij hadden voorrang op de fiets en de automobilist heeft ze, niet al te hard, maar toch alle 2 omver gereden. Ze zijn gevallen, konden gewoon zelf naar huis en die meneer heeft verklaard fout te zijn en de kosten op zich te nemen. Ze hebben er geen politie bijgehaald.

De schade aan de fietsen kost rond de 300, maar die arme mensjes hebben zelf die 2 fietsen in de auto moeten laden, wegbrengen, en mogen ze woensdag weer ophalen.

Nu zat ik met mijn vriend er eens over te praten en eigenlijk lijkt het mij wenselijk dat die man ook de benzinekosten naar de fietsenmaker vergoedt, een kleine vergoeding geeft voor de overlast die ze er ervan hebben gehad. De huisarts kosten die worden vergoed vanuit hun eigen verzekering.

Is het wijs die man een verklaring te laten tekenen, dat het zijn fout was, en mijn schoonouders hiermee in te dekken als er bv over enkele weken geen voorspoedige genezing plaats vindt en er ziekenhuiskosten voor hun eigen rekening komen?

Is zoiets gebruikelijk om te vragen of hij een verklaring wil ondertekenen en is het normaal dat hij ook de overige onkosten vergoed?
pi_71374313
Waar zijn ze in godsnaam naar de fietsenmaker gegaan?

Ik mag toch wel aannemen dat dat niet een halve tank benzine verderop is geweest ofwel?

Voor die euro zou ik de moeite niet nemen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:47:42 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71374337
Ha eindelijk gerechtigheid!
Bejaarden horen gewoon niet in het verkeer thuis, punt uit.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71374440
Laat ik zeggen dat, mocht ik de dader zijn van een dergelijk ongeluk, zon verklaring als jij nu voorstelt echt niet ga ondertekenen. Dan haal je er maar politie bij, wordt die 300 EU vergoed door de verzekering en klaar. Kan me moeilijk voorstellen dat zaken als reiskosten naar de fietsenmaker etc. dan voor een vergoeding in aanmerking gaan komen.
pi_71374623
als het een verzekeringskwestie is, dan kun je je werkelijke schade claimen toch, inclusief je onkosten?
de fietsenmaker was ruim 10 km verderop, dat x 4 = 40 km die ze anders nooit gemaakt zouden hebben. Ze hebben slechts een AOWtje, letten goed op hun geld etc en hebben simpelweg ongevraagd nu te maken met onkosten.

Waar het me eigenlijk om gaat is dat Ik wil voorkomen dat als de fietsenzaak afgehandeld is er mogelijke ziekenhuis bezoeken straks onder hun eigen risico vallen en ze dan naar die meneer gaan en dat hij zegt; ik heb toch alles betaald? Dan hebben ze geen poot om op te staan.

dus @ibeben het kan zo'n verklaring? hem aansprakelijk stellen voor evt voortkomende kosten?
pi_71374822
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef Babbelzz het volgende:
Mijn schoonouders blijken een week geleden te zijn aangereden,

Toch een van de meest gewilde situaties die je je kan wensen lijkt mij
pi_71374836
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:55 schreef Babbelzz het volgende:
als het een verzekeringskwestie is, dan kun je je werkelijke schade claimen toch, inclusief je onkosten?
de fietsenmaker was ruim 10 km verderop, dat x 4 = 40 km die ze anders nooit gemaakt zouden hebben. Ze hebben slechts een AOWtje, letten goed op hun geld etc en hebben simpelweg ongevraagd nu te maken met onkosten.

Waar het me eigenlijk om gaat is dat Ik wil voorkomen dat als de fietsenzaak afgehandeld is er mogelijke ziekenhuis bezoeken straks onder hun eigen risico vallen en ze dan naar die meneer gaan en dat hij zegt; ik heb toch alles betaald? Dan hebben ze geen poot om op te staan.

dus @ibeben het kan zo'n verklaring? hem aansprakelijk stellen voor evt voortkomende kosten?
Tja, je kan natuurlijk alles op papier zetten wat je wilt. Papier is geduldig he . Ik geef alleen aan dat ik niet zonder slag of stoot akkoord zal gaan met het tekenen van een dergelijke verklaring. Vooral omdat je absoluut niet weet of je hier van 'dader naar slachtoffer' gaat. D'r zijn genoeg mafkezen die een akefietje aangrijpen om je eens flink op kosten proberen te jagen. Ik bedoel absoluut niet dat jouw schoonouders zo zijn, maar men is tegenwoordig gewoon erg voorzichtig.

Je kan natuurlijk gewoon proberen om het op coulance te gooien dat de beste man alsnog wat euro's betaald voor de benzine naar de fietsenmaker. Denk dat eventuele kosten van nazorg wel erg lastig gaan worden.

Overigens is dit verhaal puur op 'gut-feeling'. Heb (gelukkig) geen enkele ervaring met dit soort zaken.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:07:12 #8
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_71374975
quote:
Nu zat ik met mijn vriend er eens over te praten en eigenlijk lijkt het mij wenselijk dat die man ook de benzinekosten naar de fietsenmaker vergoedt, een kleine vergoeding geeft voor de overlast die ze er ervan hebben gehad. De huisarts kosten die worden vergoed vanuit hun eigen verzekering.
Kost ze hun eigen risico. Dat zouden ze ook moeten claimen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_71375369
@ibeben, ze willen die man het wel laten proberen te verklaren, dan hebben ze iig iets. Het is simpelweg onterecht als zij tgv een ongeval met kosten geconfronteerd worden. Als hij het niet wil, dan wordt het wat ons betreft idd een politiezaak.

@ex-lekkerlander in principe is huisarts toch buiten het eigen risicosysteem? Anderzijds, als ze niet verzekerd zouden zijn hadden ze het zelf moeten bekostigen. En als ze het via hun verzekering laten lopen en die zouden weten van een ongeval dan gaan zij die kosten verhalen bij die (verzekering van die)meneer?
pi_71375906
En hoe heeft de meneer 'verklaart' schuldig te zijn? Heeft hij gezegd: sorry, mijn fout. Of iets dergelijks?

Wat ik hiermee bedoel is dat jouw schoonouders, mijn inziens, juridisch waarschijnlijk geen poot hebben om op te staan als zij niet kunnen bewijzen dat die vent de dader is. Als die vent nu zou zeggen: ik ben daar op dat tijdstip niet geweest. Wat ga je dan doen?

Om die reden ALTIJD de politie erbij halen of DIRECT een verklaring opstellen en beide ondertekenen. Anders heb je geen ppot om op te staan. Helaas zijn er tegenwoordig genoeg mensen waarbij dit nodig is...
Theories come and theories go. The frog remains
pi_71376173
yes bioman, ben het helemaal met je eens; maar ze wonen in klein dorp en dachten dat het niet nodig was en hebben er om die reden ook niet eerder met ons over gesproken.

Hij heeft gelijk excuses gemaakt, gezegd dat ie zat te suffen, en ze geholpen en gezegd dat ie de schade zou vergoeden. waar ik een beetje bang voor ben is dat ie als er straks nog onverhoopt kosten of ander leed bij komt, meneer idd zegt nou mooi niet dat ik dat ga betalen.

Waar moeten we aan denken als we hem zo'n verklaring alsnog willen laten tekenen? Zijn er zaken die er minimaal in moeten staan?
pi_71376184
Lol wat een gezeik

Zal wel komen door die gipsen poot van je. Verveel je je?
pi_71376918
neuh verveel me niet, heb loopgips
maar wil die mensen wel even helpen, nadat ze vergeten zijn de politie te bellen...
  maandag 27 juli 2009 @ 22:10:17 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71378852
Meld de gang van zaken bij de zorgverzekeraar. Die gaan er afhankelijk van de verzekeraar achteraan. CZ is me erg behulpzaam geweest bij zoiets.

edit; als ik die man was zette ik helemaal niets zomaar op papier. Het enige wat ik zou doen is eventueel een schadeformulier invullen. Daar heb je zelf genoeg aan, dus misschien moet je hem zo ver zien te krijgen. Da's wat minder bedreigend dan zomaar je poot onder zo'n 'open' verklaring zetten.
Vampire Romance O+
  maandag 27 juli 2009 @ 22:13:44 #15
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_71378961
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:10 schreef MouseOver het volgende:
Meld de gang van zaken bij de zorgverzekeraar. Die gaan er afhankelijk van de verzekeraar achteraan. CZ is me erg behulpzaam geweest bij zoiets.

edit; als ik die man was zette ik helemaal niets zomaar op papier. Het enige wat ik zou doen is eventueel een schadeformulier invullen. Daar heb je zelf genoeg aan, dus misschien moet je hem zo ver zien te krijgen. Da's wat minder bedreigend dan zomaar je poot onder zo'n 'open' verklaring zetten.
Das eigenlijk ook wat ik bedoelde te zeggen. Je weet nooit waar je opeens allemaal verantwoordelijk voor gehouden gaat worden. Schadeformulier ok, de rest mag de verzekering regelen. Daar betaal je als verzekerde ook gewoon voor lijkt me.
pi_71380340
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:55 schreef Babbelzz het volgende:
Als ie aansprakelijk is, dan dient ie alle kosten te vergoeden voorzover die in een voldoende verband met de aanrijding staan. Let wel, je schoonouders hebben een schadebeperkingsplicht. Dus geen kosten maken die niet strikt noodzakelijk zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_71385125
oke lijkt me helder, en ook logisch tav die schade-beperkinsgplicht.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:49:03 #18
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71386020
OMFG. 40 kilometer. Waarschijnlijk hebben ze een Atos. Die rijdt 1 op 20.
2 liter benzine dus. 2*1,2 = 2,40!

Als jij in de tijd van het volspammen van dit topic 2 flessen cola leeg had gezopen dat had het statiegeld ervan nog meer geld opgeleverd, kneus.

Trouwens, nou snap ik ook waarom je bent geweigerd door dat top-terras
pi_71407351
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de automobilist en dan een schadeformulier invullen. Liefst ook ondertekend door de automoblilist. En dan vervolgens hun verzekering inschakelen. Die regelen dan alle schade die je schoonouders lijden. Of dat nou schade aan de fiets is, eventuele kledingschade, gemaakte onkosten, maar ook eventuele letselschade (stel dat het allemaal toch niet helemaal voorspoedig heelt)
Je moet altijd zo snel mogelijk de verzekering informeren.
Hebben je schoonouders een rechtsbijstandverzekering? Dan die voor de zekerheid ook informeren, als de tegenpartij niet wil meewerken.
Zijn er getuigen die de aanrijding gezien hebben? Dat zou wel handig zijn...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:50:43 #20
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71413853
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef Rosbief het volgende:
Ha eindelijk gerechtigheid!
Bejaarden horen gewoon niet in het verkeer thuis, punt uit.
Dat dus.
Toen ik nog fietsend naar school ging namen de wegpiraten altijd 3/4 van het fietspad in beslag.
De aso`s!!
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:51:24 #21
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71413878
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:50 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

Dat dus.
Toen ik nog fietsend naar school ging namen die wegpiraten altijd 3/4 van het fietspad in beslag.
De aso`s!!
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_71430698
En dat bewijst maar weer, als je met je zatte kop de kroeg uit komt rollen kan je beter een taxi bellen!
Want je weet niets, tot ik het je vertel.
pi_71435808
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:37 schreef Pandora73 het volgende:
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de automobilist en dan een schadeformulier invullen. Liefst ook ondertekend door de automoblilist. En dan vervolgens hun verzekering inschakelen. Die regelen dan alle schade die je schoonouders lijden. Of dat nou schade aan de fiets is, eventuele kledingschade, gemaakte onkosten, maar ook eventuele letselschade (stel dat het allemaal toch niet helemaal voorspoedig heelt)
Je moet altijd zo snel mogelijk de verzekering informeren.
Hebben je schoonouders een rechtsbijstandverzekering? Dan die voor de zekerheid ook informeren, als de tegenpartij niet wil meewerken.
Zijn er getuigen die de aanrijding gezien hebben? Dat zou wel handig zijn...
De man wilde eerst de kosten zelf betalen, maar overweegt nu alsnog schadeformulier in te vullen. Lijkt me idd ook het handigste.

Ze hebben geen rechtsbijstandsverzekering. Diebnen ze zelf hun ziektekostenverzekering te informeren?

Er zijn mensen die eea hebben gezien of in ieder geval ter plaatse kwamen nadat het gebeurd was.
pi_71435843
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:49 schreef BeamofLight het volgende:
OMFG. 40 kilometer. Waarschijnlijk hebben ze een Atos. Die rijdt 1 op 20.
2 liter benzine dus. 2*1,2 = 2,40!
Daar gaat het dus niet om, het gat om het principe dat ze kosten moeten maken doordat die vent zat te suffen, dat is letterlijk wat ie zei. Kleding zou je in zo'n geval ook vergoed willen zien, dit is mijn inziens niets anders.
pi_71436425
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:38 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

De man wilde eerst de kosten zelf betalen, maar overweegt nu alsnog schadeformulier in te vullen. Lijkt me idd ook het handigste.

Ze hebben geen rechtsbijstandsverzekering. Diebnen ze zelf hun ziektekostenverzekering te informeren?

Er zijn mensen die eea hebben gezien of in ieder geval ter plaatse kwamen nadat het gebeurd was.
Probeer van deze mensen nog even de gegevens te achterhalen voor het geval dat. Meer is beter, zeker als het om getuigen gaat.
pi_71436531
het is een klein dorp, schoonouders weten wie er hebben staan kijken...dus kunnen indien nodig even langs rijden bij die mensen
pi_71467406
alles opgelost, dank voor meedenken! schadeformulier is ingevuld, verklaring getekend, geld betaald, nu de verwondingen nog genezen en dan komt t weer in orde!
pi_73886718
Nou wie had dat gedacht dat de kwestie nog lopende zou zijn...Even leek het alsof alles in een dag of 3 geregeld zou zijn...maar dat was helaas toch niet zo.

Deze verklaring is getekend door de veroorzaker en ingediend ook bij de verzekering.

Verklaring aanrijding door voorrangsfout

Op 19 juli 2009 omstreeks 19.15 uur heeft een ongeval plaatsgevonden waarbij ***** en ***** als bestuurders van hun fietsen en de heer ***** als automobilist betrokken waren.

Het ongeval heeft plaatsgevonden op de Singel, richting de provinciale weg, ten hoogte van het Singelpark. Dit was binnen de bebouwde kom van Odijk, in de gemeente Bunnik.

De fietsers op het fietspad hebben ter plekke voorrang, wat wordt aangekondigd voor gebruikers van de kruisende rijbaan met haaientanden en een voorrangsbord. Indien de automobilist de voorrangsregels correct zou hebben toegepast, had dit ongeval niet plaatsgevonden.

De heer ***** erkende dat hij schuld heeft aan dit ongeval en heeft gelijk hulp verleend en aangeboden de schade te vergoeden. Ten gevolge van het ongeval hebben de heer en mevrouw **** letselschade, immateriële schade en materiële schade geleden.

Tot op heden is er qua materiële schade sprake van reparatiekosten voor de fiets én zijn er onkosten gemaakt om de fiets ter reparatie aan te bieden en op te halen.
Ten aanzien van letselschade hebben zowel de heer als mevrouw **** een bezoek gebracht aan de huisarts in verband met fikse bloeduitstortingen / beenkneuzingen.

Vooralsnog ziet het er naar uit dat de medische kosten integraal worden vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Mocht dit niet tot integrale vergoeding leiden en ten kosten gaan van het eigen risico van de verzekerden, dan zullen deze kosten op de heer van **** verhaald worden. Indien er onverhoopt nog extra medische kosten ten behoeve van de genezing van de heer en mevrouw **** gemaakt moeten worden, zullen zij de heer van **** hiervan op de hoogte brengen en aansprakelijk stellen.

Ondergetekenden vertrouwen erop dat de gevolgen van de aanrijding gezamenlijk in goed overleg opgelost zullen worden.

Mijn schoonvader bleek toch een flinke kneuzing aan zijn been te hebben, die enkele weken nodig heeft gehad om af te nemen en te herstellen, en is hiervoor 1 x naar de dokter geweest.

Mijn schoonmoeder had een grotere kneuzing, en een grote inwendige bloeduitstorting. Naast dat dit voor beiden erg pijnlijk was, is mijn schoonmoeder er nog niet vanaf. Inmiddels is ze al een x of 6 bij de huisarts geweest, mede omdat er van binnenuit een open natte wond is ontstaan. Deze is nog steeds niet geheeld.

Ik ben op t punt dat we die verzekering maar eens zelf moeten gaan bellen. Onder welke voorwaarden heeft mijn schoonvader dat geld gehad? heeft mijn schoonmoeder niet inmiddels ook recht op een schadevergoeding, mede ivm verlies van zelfredzaamheid en al een aantal maanden flink ongemak (iets van vreugdederving?). De medische kosten, reiskosten etc zijn tot op heden door hun verzekering bekostigd, niet door de veroorzakende partij. Wat is reeel in deze? is het raar dat ene verzekering belt om te schikken?

Die meneer heeft alsnog de verzekering ingeschakeld, zoals ik al liet weten en deze hebben op 20 augustus met mijn schoonvader gebeld en gevraagd of hij 200 euro wilde. Tuurlijk wilde hij dat wel, en inderdaad 4 dagen later stond dit op zijn rekening. Er werd verwezen naar een brief, maar deze heeft hij nog steeds niet ontvangen.

Toen wij hem vroegen onder welke voorwaarde hij die 200 euro heeft gekregen, moest hij ons het antwoord schuldig blijven. Hij zou dit aan de verzekeringsmevrouw gaan vragen zodra deze weer zou bellen voor schoonmoeder. Omdat zij toen nog liep te tobben, zou ze dit even aankijken en na 3 weken terugbellen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Babbelzz op 20-10-2009 20:46:47 ]
pi_73891160
Bij letselschade is het altijd lastig om schade vast te stellen. Je moet immers wachten tot er definitief duidelijk is wat de gevolgen zijn. Wordt het nog beter, of blijft het zo? Die vraag zal gesteld moeten worden. En tja, omdat het lichaam nou eenmaal een complex iets is, dat soms rare dingen kan uithalen, en het lang kan duren voor de "eindtoestand" is bereikt, blijft zo'n zaak dan ook lang open staan.

Het lijkt me overigens inderdaad redelijk om een vorm van smartengeld te vragen. Naast eventuele kosten voor extra huishoudelijke hulp of zoiets, kan je inderdaad ook gewoon smartengeld krijgen. Maar stel je daar niet te veel van voor hoor... Zeker omdat het relatief licht letsel is (geen blijvende invaliditeit, geen ledematen kwijt, dat soort nare dingen) zal het niet veel zijn. Het is hier nog steeds geen Amerika.

Laat hen overigens inderdaad wel hun ziektekostenverzekering in de gaten houden. Eigen risico enzo. Zoals de verzekeraar zelf ook al aangeeft. Ik moet zeggen dat ik weinig aan te merken heb op hun handelswijze. Ze leggen alles netjes uit en houden zich aan de regels.
(Er zijn inderdaad regels over het verhalen van schade op veroorzakende partijen, maar het is de bedoeling dat slachtoffers daar geen last van hebben)

Wel is het belangrijk dat je schoonvader aangeeft dat hij nergens mee akkoord is gegaan. Dus dat er geen sprake is van "finale kwijting" en dat hij "zich alle rechten voorbehoudt". Om even wat officiele termen te gebruiken.

P.S. Overigens heb je op 1 plek nog de naam van je schoonouders laten staan
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_73892644
Dank voor je reactie en vooral je PS

Ik ben bang dat er wel sprake is van finale kwijting, want hij heeft die 200 euro al ontvangen. de toegezegde brief, waar ook op t afschrift aan wordt gerefereerd heeft hij nooit gehad. Dus waar hij nu met het ontvangen van die 200 euro heeft ingestemd is nog onduidelijk...

Er is qua ziektekostenverzekering nog geen sprake van afbreuk eigen risico, omdat het tot op heden onder de basiszorg is gevallen...
pi_73892949
Gelukkig is er een schadeformulier ingevuld, dat is de enige juiste weg om dit goed af te handelen. En wat betreft de claim: als je niet claimt, krijg je het meestal ook niet. Verzekeringsmaatschappijen zijn nou eenmaal geen filantropische instellingen en houden zo lang mogelijk hand op de knip.

Meeste auto's zijn verzekerd tot 2.500.000 schade, dus je kan denk ik nog wel 2.499.500 claimen
.
pi_73904615
Nouuuuwww das wel een beetje heel veel. Maar op basis waarvan bereken je als consument een claim? is dat een gevoelskwestie?
pi_73917673
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:48 schreef Babbelzz het volgende:
Dank voor je reactie en vooral je PS

Ik ben bang dat er wel sprake is van finale kwijting, want hij heeft die 200 euro al ontvangen. de toegezegde brief, waar ook op t afschrift aan wordt gerefereerd heeft hij nooit gehad. Dus waar hij nu met het ontvangen van die 200 euro heeft ingestemd is nog onduidelijk...

Er is qua ziektekostenverzekering nog geen sprake van afbreuk eigen risico, omdat het tot op heden onder de basiszorg is gevallen...
Zolang hij niet getekend heeft voor finale kwijting kunnen ze daar geen beroep op doen. Zeker als je schoonvader ook nog eens geen brief heeft gehad.
Gewoon niet mee akkoord gaan dus. Geen handtekening = geen finale kwijting.
Het lijkt mij als ik dit zo lees het slimst als je schoonouders een brief schrijven (kopie bewaren natuurlijk) waarin je schoonvader aangeeft dat hij weliswaar 200 euro heeft gehad, waarvoor dank, maar geen brief hoe of wat, en dat aangezien hij dus ook nergens voor getekend heeft, er geen sprake is van finale kwijting. Daarbij dus ook aangeven dat hij zich alle rechten voorbehoudt om op deze kwestie terug te komen zodra er duidelijkheid is over eventuele blijvende invaliditeit. En vervolgens aangeven dat je schoonmoeder zich deze rechten ook voorbehoudt en dat ze sowieso al wel aanspraak wil maken op smartengeld wegens pijn en overlast.

(Maar nogmaals, laat ze niet alvast een zwembad voor in de tuin bestellen omdat ze denken dat ze een lekkere smak geld krijgen , het gaat hier echt om weinig geld)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_73920393
dank, t gaat ook niet om heel veel, ze hebben een aowtje en zijn al snel tevreden, maar er mag wel íets tegenover het ontstane ongemak staan, toch?
pi_73920629
Welke kosten moeten er nu nog vergoed worden?

Als ik het goed lees zijn de kosten voor reparatie/rijden naar de fietsenmaker en de ziektenkosten vergoed. Daarbovenop hebben ze 200,- euro ontvangen. Of is die 200,- voor alle hiervoor genoemde zaken?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:48:21 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74037510
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:28 schreef Babbelzz het volgende:
dank, t gaat ook niet om heel veel, ze hebben een aowtje en zijn al snel tevreden, maar er mag wel íets tegenover het ontstane ongemak staan, toch?
Dergelijke vergoedingen gaan o.a. op basis van gemiste inkomsten (niet van toepassing), blijvende invaliditeit (voor zover ik kan zien niet van toepassing), etc.
Of er ook een financiele vergoeding voor "geleden pijn" mogelijk is durf ik niet te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat daarvoor in ieder geval onderzoek door een onafhankelijke arts nodig is, wellicht gevolgd door een rechtzaak over de hoogte van het bedrag.
censuur :O
pi_74366063
Oke Fokkers,

er is verder geen bericht meer gekomen van de verzekering en we hebben zojuist een briefje gemaakt. Willen jullie nog even meedenken?

Want wat is nou redelijk? Moet je een bedrag noemen (bv 1500 euro) voor smartengeld, of is het handiger af te wachten waarmee een verzekring komt. ik neem aan dat er richtlijnen voor zijn?

vergeten we nog zaken in de brief?

Verzekeringsinstantie
ref nr. ***************

Utrecht, 5 november 2009

Geachte mevrouw van de verzekering

Hiermee vraag ik uw aandacht voor het volgende.
Het bovenvermelde dossiernummer ziet op de nasleep van de aanrijding die op 19 juli jl. werd veroorzaakt door uw cliënt de heer van ****, waarbij lichamelijke, materiële en immateriële schade werd toegebracht aan de heer en mevrouw **** (mijn ouders).

Op 30 juli 2009 is door genoemde betrokkenen een verklaring opgesteld. Deze verklaring bevindt zich hoogstwaarschijnlijk in uw dossier en heb ik zekerheidshalve bijgevoegd (zie bijlage).

De feiten na 30 juli 2009:
• Op 20 augustus jl. heeft u in een telefoongesprek met de heer **** aangegeven dat u aan hem een bedrag van ¤ 200,00 zou vergoeden en hem een brief zou sturen.
• Op 24 augustus 2009 werd op de ING-rekening van de heer **** ¤ 200,00 bijgeschreven. Een brief is tot op heden niet ontvangen.
• Op 5 oktober 2009 nam u opnieuw telefonisch contact op, u informeerde naar de (medische) situatie van mevrouw ****. Aangezien zij nog steeds onder behandeling was bij de huisarts heeft u toegezegd na drie weken opnieuw poolshoogte te nemen. Nadien werd door u niet meer gebeld en/of is er geen contact meer geweest.

Door middel van deze brief wil ik u een paar vragen stellen en u van recente informatie voorzien.
De beloofde schriftelijke bevestiging is niet ontvangen.
Hierdoor is onduidelijk wat u beoogt met de betaling van ¤ 200,00.
Onder welke voorwaarden heeft deze betaling plaatsgevonden?
Is dit een voorschot op het uiteindelijke smartengeld voor dhr ****?
Dhr **** heeft u met uw betaling geen finale kwijting verleend en behoudt zich alle rechten voor om eventuele gevolgschade bij uw instantie te claimen.

Dan de casus van mevrouw ****.
• Zij heeft heeft op 30 oktober 2009 reeds voor de 7e keer de huisarts moeten bezoeken naar aanleiding van dit ongeval, in verband met zware kneuzing en een open wond.
• Gelukkig is de wond op haar scheenbeen nu, na drieenhalve maand , dicht maar nog niet volledig genezen, want er is nog steeds sprake van korstvorming.
• De heer en mevrouw **** hebben een groot deel van de zomer, zelfs veel meer dan dat, niet kunnen ondernemen wat zij normaliter wel zouden hebben gedaan.
• Zij zijn een aantal maanden vrijwel niet buiten de deur geweest, terwijl zij anders dagelijks, meestal per fiets, er op uit trekken.
• Zij zijn door de kneuzingen en de gevolgen daarvan de afgelopen maanden flink beperkt in hun zelfredzaamheid.
• Voor hun huishouding hebben zij oa bij hun kinderen een beroep moeten doen op ondersteuning voor wat betreft dagelijkse en zwaardere klussen. Duidelijk is dat deze ondersteuning normaliter niet het noodzakelijk is en dat dit ongemak veroorzaakt is door het ongeval.

Ook Mevrouw **** behoudt zich vanzelfsprekend alle rechten voor om eventuele gevolgschade bij uw instantie te claimen en verwacht een passende vergoeding en/of smartengeld voor het geleden ongemak.

Dhr van **** is voor deze letselschade en materiële schade verantwoordelijk gesteld, evenals voor de immateriële schade. De vergoeding van materiële kosten is correct afgehandeld.
De huisartsbezoeken en medicatie is vergoed door de verzekering van mijn ouders.
Ik zie graag van uw instantie namens dhr van **** een passende vergoeding voor de immateriële schade en ongemak die mijn ouders de afgelopen maanden hebben geleden door dit vervelende ongeval.

Ik zou graag van u een schriftelijke reactie inclusief motivatie ten aanzien van de afhandeling van deze vervelende kwestie tegemoet zien. Desgewenst kunt u mij telefonisch bereiken op telefoonnummer ********, tijdens kantooruren.

Met vriendelijke groet,

Vriend van Babbelzz
pi_74369556
Ik zou "Geachte mevrouw van de verzekering," wel even aanpassen in "Geachte heer, mevrouw,"
Staat nl. een beetje amateuristisch.... de rest van de brief heb ik overigens nog niet doorgelezen....
pi_74369864
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:58 schreef Babbelzz het volgende:
[..]

Verzekeringsinstantie
ref nr. ***************

Utrecht, 5 november 2009

Geachte heer, mevrouw, van de verzekering

Via deze brief Hiermee vraag ik uw aandacht voor het volgende.
Het bovenvermelde dossiernummer ziet op de nasleep van de aanrijding die Op 19 juli jl. werd zijn mijn ouders betrokken geweest bij een ongeluk veroorzaakt door uw cliënt de heer van ****, waarbij lichamelijke, materiële en immateriële schade werd toegebracht aan de heer en mevrouw **** (mijn ouders).
(Het dossiernummer/ref. nummer heb je al bovenaan de brief staan en hoef je dus niet nogmaals naar te verwijzen)

Op 30 juli 2009 is door genoemde betrokkenen een verklaring opgesteld. Deze verklaring heb ik als bijlage bevindt zich hoogstwaarschijnlijk in uw dossier en heb ik zekerheidshalve toebijgevoegd aan deze brief(zie bijlage).

De feiten na 30 juli 2009:
• Op 20 augustus jl. heeft u in een telefoongesprek met de heer **** aangegeven dat u aan hem een bedrag van ¤ 200,00 zou vergoeden en hem een brief zou sturen.
• Op 24 augustus 2009 werd op de ING-rekening van de heer **** ¤ 200,00 bijgeschreven. Een brief is tot op heden niet ontvangen.
• Op 5 oktober 2009 nam u opnieuw telefonisch contact op, u informeerde naar de (medische) situatie van mevrouw ****. Aangezien zij nog steeds onder behandeling was bij de huisarts heeft u toegezegd na drie weken opnieuw poolshoogte te nemen. Nadien werd door u niet meer gebeld en/of is er geen contact meer geweest.

Door middel van deze brief wil ik u een paar vragen stellen en u van recente informatie voorzien.
De beloofde schriftelijke bevestiging is tot op heden niet ontvangen.
Hierdoor is onduidelijk wat u beoogt met de betaling van ¤ 200,00.
Onder welke voorwaarden heeft deze betaling plaatsgevonden?
Is dit een voorschot op het uiteindelijke smartengeld voor dhr ****?
Dhr **** heeft u met uw betaling geen finale kwijting verleend en behoudt zich alle rechten voor om eventuele gevolgschade bij uw instantie te claimen.

Dan de casus van mevrouw ****.
• Zij heeft heeft op 30 oktober 2009 reeds voor de 7e keer de huisarts moeten bezoeken naar aanleiding van dit ongeval, in verband met zware kneuzing en een open wond.
• Gelukkig is de wond op haar scheenbeen nu, na drieenhalve maand , dicht maar nog niet volledig genezen, want er is nog steeds sprake van korstvorming.
• De heer en mevrouw **** hebben een groot deel van de zomer, zelfs veel meer dan dat, niet kunnen ondernemen wat zij normaliter wel zouden hebben gedaan.
• Zij zijn een aantal maanden vrijwel niet buiten de deur geweest, terwijl zij anders dagelijks, meestal per fiets, er op uit trekken.
• Zij zijn door de kneuzingen en de gevolgen daarvan de afgelopen maanden flink beperkt in hun zelfredzaamheid.
• Voor hun huishouding hebben zij oa bij hun kinderen een beroep moeten doen op ondersteuning voor wat betreft dagelijkse en zwaardere klussen. Duidelijk is dat deze ondersteuning normaliter niet het noodzakelijk is en dat dit ongemak veroorzaakt is door het ongeval.

Ook Mevrouw **** behoudt zich vanzelfsprekend alle rechten voor om eventuele gevolgschade bij uw instantie te claimen en verwacht een passende vergoeding en/of smartengeld voor het geleden ongemak.

Dhr van **** is voor deze letselschade en materiële schade verantwoordelijk gesteld, evenals voor de immateriële schade. De vergoeding van materiële kosten is correct afgehandeld.
De huisartsbezoeken en medicatie is vergoed door de verzekering van mijn ouders.
Ik zie graag van uw instantie namens dhr van **** een passende vergoeding voor de immateriële schade en ongemak die mijn ouders de afgelopen maanden hebben geleden door dit vervelende ongeval.

Ik zou graag van u een schriftelijke reactie inclusief motivatie ten aanzien van de afhandeling van deze vervelende kwestie tegemoet zien. Desgewenst kunt u mij telefonisch bereiken op telefoonnummer ********, tijdens kantooruren.

Met vriendelijke groet,

Vriend van Babbelzz
pi_74371022
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:11 schreef Locusta het volgende:
Ik zou "Geachte mevrouw van de verzekering," wel even aanpassen in "Geachte heer, mevrouw,"
Staat nl. een beetje amateuristisch.... de rest van de brief heb ik overigens nog niet doorgelezen....
Staat een beetje dopey inderdaad.
pi_74374368
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:55 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Staat een beetje dopey inderdaad.
hoezo, ik vul daar toch die naam in van die mevrouw... die weten we nl...
pi_74376695
Ah, dus die man erkent zijn fout en neemt de schade op zich... maar dat is niet genoeg.
Hij moet ook Gestraft worden!
En daarom verzinnen we er flauwekul dingetjes bij zoals de benzinekosten naar de fietsenmaker. Vergeet je het slijten van de autobanden niet? En het uurloon van je schoonouders voor het in de auto tillen van hun fietsen?
Toe zeg. Er zijn geen winnaars bij dit ongeluk, maar toch heb je achteraf spijt dat ze niet meteen de gelegenheid hebben aangegrepen om er beter uit te komen.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:06:40 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74384424
TS is een inhalige Hollandse zeikerd!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74385832
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef Babbelzz het volgende:
Mijn schoonouders blijken een week geleden te zijn aangereden, ze vertelden dit gisteren en lieten beiden een flinke kneuzing op hun been zien. Zij hadden voorrang op de fiets en de automobilist heeft ze, niet al te hard, maar toch alle 2 omver gereden. Ze zijn gevallen, konden gewoon zelf naar huis en die meneer heeft verklaard fout te zijn en de kosten op zich te nemen. Ze hebben er geen politie bijgehaald.

De schade aan de fietsen kost rond de 300, maar die arme mensjes hebben zelf die 2 fietsen in de auto moeten laden, wegbrengen, en mogen ze woensdag weer ophalen.

Is het wijs die man een verklaring te laten tekenen, dat het zijn fout was, en mijn schoonouders hiermee in te dekken als er bv over enkele weken geen voorspoedige genezing plaats vindt en er ziekenhuiskosten voor hun eigen rekening komen?

Is zoiets gebruikelijk om te vragen of hij een verklaring wil ondertekenen en is het normaal dat hij ook de overige onkosten vergoed?
Ik vind het netjes van die man dat hij toegeeft dat hij fout was.
In dit geval zou ik als automobilist echt problemen schoppen als een betweterige schoonzoon met een of andere duffe verklaring zou komen omdat er ook nog eens benzinekosten geclaimed worden. En dan ook nog een vergoeding voor de overlast,..zie jij ze vliegen oid?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ronnie_bravo op 04-11-2009 14:54:58 ]
pi_74386481
Die man betaald al wat geld, belt om te vragen hoe het gaat en dan ga je hem een dreigend briefje schrijven.
Als ik hem was zal ik het lekker uit laten lopen tot een rechtszaak. Kom maar met bewijzen dan dat hij aansprakelijk is. En dat jouw schoonouders idd door de botsing gewond zijn geraakt.

Met andere woorden, niet zo dreigen en wat netter contact opnemen. Kwaadwillend is die vent in ieder geval (nog) niet.
pi_74386971
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:04 schreef athlonkmf het volgende:
Die man betaald al wat geld, belt om te vragen hoe het gaat en dan ga je hem een dreigend briefje schrijven.
Als ik hem was zal ik het lekker uit laten lopen tot een rechtszaak. Kom maar met bewijzen dan dat hij aansprakelijk is. En dat jouw schoonouders idd door de botsing gewond zijn geraakt.

Met andere woorden, niet zo dreigen en wat netter contact opnemen. Kwaadwillend is die vent in ieder geval (nog) niet.
Precies, vuile profiteurs. De meesten rijden tegenwoordig 'gewoon' al door en doen dan wanneer ze gepakt worden alsof ze het niet hebben gemerkt. Zo niet deze man, hij stopt, geeft aan fout te zijn geweest, vergoed vervolgens de schade plus 200 euro.......Echt he, ik kan me zo opnaaien door dit soort kutpaupers.
pi_74390767
joh, als je ff verder leest zie je dat mijn schoonouders al 3 maanden lich. klachten hebben, steeds naar huisarts moeten etc... en we zijn tevreden over afhandeling verzekering, maar die mensen hebben gewoon last van wat hen is overkomen. daar mag toch wel iets tegenover staan?
pi_74390810
Maar om paar kneuzingen 1500, euro te eisen pffff

Dat ze blij zijn dat ze er goed vanaf zijn gekomen
pi_74391981
hoe heet dat boekje ook alweer? meisje nooitgenoeg toch??

Je slaat nu een beetje door en als je dit soort brieven werkelijk gaat versturen ( in welke hoedanigheid vraag ik me af, je hebt geen enkele juridische binding met de ouders van je vriend, had de buurvrouw,/melkboer ook kunnen doen), dan zorg je in ieder geval voor een paar lollige minuten bij de verzekeringsmaatschappij.
pi_74392393
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:01 schreef Babbelzz het volgende:
joh, als je ff verder leest zie je dat mijn schoonouders al 3 maanden lich. klachten hebben, steeds naar huisarts moeten etc... en we zijn tevreden over afhandeling verzekering, maar die mensen hebben gewoon last van wat hen is overkomen. daar mag toch wel iets tegenover staan?
Ja en dus? Ze moeten naar de dokter boehoe. Nogmaals, negen van de tien rijden door en je mag blij zijn dat hij is gestopt en de schuld op zich heeft genomen. Nu kom je over als iemand die een ander een poot wil uitdraaien. En daarnaast, ze hebben toch al 200 euro gekregen?
Het komt op mij meer over dat jij wilt laten zien dat je een brief durft te versturen. Knap hoor.
pi_74393301
quote:
Bewijs maar dat het door het ongeluk kwam.
Er is al 200 euro overgemaakt, de meneer was bereid de schade vergoeden, maar lichamelijke klachten van 3 maanden. Wie zegt niet dat ze intussen de mexicaanse griep hebben opgelopen?

Misschien kan je beer spelen op psychische klachten, dat ze nu bang zijn om samen te fietsen en een scheiding overwegen, dat is wat geloofwaardiger. Kan je ook nog meer geld eisen
pi_74393764
Wacht maar tot je zelf van je fiets gereden wordt en er lichamelijke klachten aan overhoudt. Dan is het ineens allemaal heel anders, zijn alle automobilisten klootzakken of gore trutten en dan moet de onderste steen boven en het laatst muntje uit de verzekeringskas komen...
Zucht.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74393818
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:39 schreef Pandora73 het volgende:
Wacht maar tot je zelf van je fiets gereden wordt en er lichamelijke klachten aan overhoudt. Dan is het ineens allemaal heel anders, zijn alle automobilisten klootzakken of gore trutten en dan moet de onderste steen boven en het laatst muntje uit de verzekeringskas komen...
Zucht.

Dan zorg ik DIRECT voor een verklaring en doktersonderzoek. En niet 3 maanden later.
pi_74393969
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dan zorg ik DIRECT voor een verklaring en doktersonderzoek. En niet 3 maanden later.
Precies, dan regelen we dat meteen even. Formulieren invullen, verzekering inschakelen en direct aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten cq overig leed. Niet eerst praten, dan geld in ontvangst nemen dan drie maanden wachten en dan ineens gaan janken.
pi_74394171
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

joh als je zou lezen, is die verklaring ook gelijk opgesteld, zijn ze ook nr de dokter geweest, maar leek er eerst helemaal niets aan de hand. inmiddels kwakkelen ze verder. Dit was niet aan de hand geweest als ze niet van de fiets gereden waren, daar krijg je geen mexicaanse griep van

maar goed...w8 maar tot t jezelf een keer overkomt, ongevraagd overlast en lich. letsel. dan piep je wel anders...
pi_74394191
Jonge die man neemt netjes de schuuld
op zich en zegt te betalen
en dan wil je hem nog meer uitbuiten om
het feit dat de fietsen naar de fietsen maker moet

Hoe zielig kun je zijn die man bekend het en nog blijf je zeuren
pi_74394290
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Precies, dan regelen we dat meteen even. Formulieren invullen, verzekering inschakelen en direct aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten cq overig leed. Niet eerst praten, dan geld in ontvangst nemen dan drie maanden wachten en dan ineens gaan janken.
joh, het is nog steeds een lopende casus...er staat nergens dat t afgerond was, de verzekering wilde daarmee ook wachten tot helder was hoe eea zich zou ontwikkelen bij mijn schoonmoeder. helaas kwamen er complicaties bij de kneuzing.... alsof zij daarop zat te wachten????????? dacht t niet toch?
pi_74394294
Die man heeft ondertussen vast spijt dat hij niet een stuk harder heeft gereden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_74394335
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:50 schreef 360spider het volgende:
Jonge die man neemt netjes de schuuld
op zich en zegt te betalen
en dan wil je hem nog meer uitbuiten om
het feit dat de fietsen naar de fietsen maker moet

Hoe zielig kun je zijn die man bekend het en nog blijf je zeuren
ook jij hebt niet het hele verhaal gelezen. het gaat niet meer om die man, die heeft keurig de verzekering ingeschakeld...het gaat tussen verzekering en mensen die nu nog steeds letsel hebben, waarvan er toen niet te bevroeden viel dat het zo lang zou gaan duren.
pi_74394393
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:53 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

joh, het is nog steeds een lopende casus...er staat nergens dat t afgerond was, de verzekering wilde daarmee ook wachten tot helder was hoe eea zich zou ontwikkelen bij mijn schoonmoeder. helaas kwamen er complicaties bij de kneuzing.... alsof zij daarop zat te wachten????????? dacht t niet toch?
Een lopende casus die door de verzekering reeds is afgerond? Hoe moet ik mij dat voorstellen? Kijk, dat je schoonouders nog steeds klachten hebben wil niet zeggen dat het wel of niet is afgerond. Of vind jij dat het pas is afgerond wanneer de klachten weg zijn?

kijk, ik vind het ook rot voor je schoonouders laat dat duidelijk zijn. Alleen erger ik mij de knetters dat je er maar weer meer geld uit wil slepen en je zelf uberhaubt niet weet wat redelijk is. Wat zijn nou concreet de kosten die gemaakt zijn en wat zijn de gederfde inkomsten? Of vindt jij dat hij moet betalen omdat ze nog last hebben? Zo ja, hoe kun je dat in geld uitdrukken?
pi_74394467
nee, er staat nergens dat het is afgerond!,
hooguit voor mijn schoonvader omdat hij toen min of meer klachtenvrij was en toen is er voor hem een bedrag gestort.
de verzekering heeft zelf gezegd dat ze nogmaals zouden bellen, ivm schoonmoeder want die liep nog met open been, hebben ze ook keurig gedaan en ze wilden het verloop afwachten voordat ze daar besluit over zouden nemen. inmiddels is been dicht, willen wij ze verder informeren en de zaak afhandelen. daar was die brief voor....

moeilijk hoor lezen, als jullie zo rijden als lezen, krijg je zelf ook een x gezeik zeg pfffffff
pi_74394541
quote:
Wij zijn tevreden over de afhandeling van de verzekering,..aldus jijzelf vanmiddag.....dus afgerond.
Ik rijd overigens goed en lezen gaat me ook goed af.

Maar geef nu eens aan, hoe kom jij aan 1500 euro?? Waar is dat op gebasseerd?
pi_74394858
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:54 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

ook jij hebt niet het hele verhaal gelezen. het gaat niet meer om die man, die heeft keurig de verzekering ingeschakeld...het gaat tussen verzekering en mensen die nu nog steeds letsel hebben, waarvan er toen niet te bevroeden viel dat het zo lang zou gaan duren.
ah oke!!
pi_74395153
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wij zijn tevreden over de afhandeling van de verzekering,..aldus jijzelf vanmiddag.....dus afgerond.
Ik rijd overigens goed en lezen gaat me ook goed af.

Maar geef nu eens aan, hoe kom jij aan 1500 euro?? Waar is dat op gebasseerd?
En we wachten nog wel even hoor....ben nog steeds benieuwd.
pi_74396133
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:39 schreef Pandora73 het volgende:
Zucht.
Dat is mij overkomen (vrij ernstig zelfs) en ik heb er "gebreken" aan overgehouden die niet meer overgaan, maar dan nog heb ik niet het beeld dat jij hier schetst Sterker nog: als ik zonder een cent eindelijk eens van die ellende met de rbv, medische expertise keuringen, orthopedische onderzoeken, etc. af zou zijn dan teken ik er voor!
pi_74400579
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En we wachten nog wel even hoor....ben nog steeds benieuwd.
ik heb aangegeven dat we eerder tevreden waren hoe de verzekering t afhandelde; in de zin van contact leggen en de omgang met mijn schoonoudersetc, ik heb niet genoemd dat de kwestie was afgerond en er stond ook nog dat die mevrouw zou bellen gezien het voortdurende letsel van schoonmoeder.

Ik vroeg me dus af hoe je formeel smartegeld kunt vragen, en zoals pandora al eerder aangaf moeten we niet denken aan amerikaanse toestanden, maar gewoon wel iets ter gemoetkoming voor het ongemak.
k vroeg me af voor welk letsel welk bedrag een btje gehanteerd wordt. ik kan me namelijk voorstellen dat daar vanuit de verzekeraar richtlijnen voor zijn. en ik heb nooit eerder om smartegeld gevraagd dus de vraag was hoe dat in z'n werk gaat.
Aangezien verzekeraards, terecht, niet teveel willen betalen vroeg ik me af wat richtlijnen zijn en heb ik zomaar een bedrag genoemd, in de hoop dat een fokker zou zeggen dat dat een onzin bedrag was; of dat het te weinig zou zijn, of dat we helemaal geen bedrag moeten noemen en gewoon af moeten wachten... dat was the question....
pi_74401307
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:21 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

, of dat we helemaal geen bedrag moeten noemen en gewoon af moeten wachten... dat was the question....
Dit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')