quote:Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef Babbelzz het volgende:
Mijn schoonouders blijken een week geleden te zijn aangereden,
Tja, je kan natuurlijk alles op papier zetten wat je wilt. Papier is geduldig hequote:Op maandag 27 juli 2009 19:55 schreef Babbelzz het volgende:
als het een verzekeringskwestie is, dan kun je je werkelijke schade claimen toch, inclusief je onkosten?
de fietsenmaker was ruim 10 km verderop, dat x 4 = 40 km die ze anders nooit gemaakt zouden hebben. Ze hebben slechts een AOWtje, letten goed op hun geld etc en hebben simpelweg ongevraagd nu te maken met onkosten.
Waar het me eigenlijk om gaat is dat Ik wil voorkomen dat als de fietsenzaak afgehandeld is er mogelijke ziekenhuis bezoeken straks onder hun eigen risico vallen en ze dan naar die meneer gaan en dat hij zegt; ik heb toch alles betaald? Dan hebben ze geen poot om op te staan.
dus @ibeben het kan zo'n verklaring? hem aansprakelijk stellen voor evt voortkomende kosten?
Kost ze hun eigen risico. Dat zouden ze ook moeten claimenquote:Nu zat ik met mijn vriend er eens over te praten en eigenlijk lijkt het mij wenselijk dat die man ook de benzinekosten naar de fietsenmaker vergoedt, een kleine vergoeding geeft voor de overlast die ze er ervan hebben gehad. De huisarts kosten die worden vergoed vanuit hun eigen verzekering.
Das eigenlijk ook wat ik bedoelde te zeggen. Je weet nooit waar je opeens allemaal verantwoordelijk voor gehouden gaat worden. Schadeformulier ok, de rest mag de verzekering regelen. Daar betaal je als verzekerde ook gewoon voor lijkt me.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:10 schreef MouseOver het volgende:
Meld de gang van zaken bij de zorgverzekeraar. Die gaan er afhankelijk van de verzekeraar achteraan. CZ is me erg behulpzaam geweest bij zoiets.
edit; als ik die man was zette ik helemaal niets zomaar op papier. Het enige wat ik zou doen is eventueel een schadeformulier invullen. Daar heb je zelf genoeg aan, dus misschien moet je hem zo ver zien te krijgen. Da's wat minder bedreigend dan zomaar je poot onder zo'n 'open' verklaring zetten.
Als ie aansprakelijk is, dan dient ie alle kosten te vergoeden voorzover die in een voldoende verband met de aanrijding staan. Let wel, je schoonouders hebben een schadebeperkingsplicht. Dus geen kosten maken die niet strikt noodzakelijk zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:55 schreef Babbelzz het volgende:
dus @ibeben het kan zo'n verklaring? hem aansprakelijk stellen voor evt voortkomende kosten?
Dat dus.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef Rosbief het volgende:
Ha eindelijk gerechtigheid!
Bejaarden horen gewoon niet in het verkeer thuis, punt uit.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:50 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Dat dus.
Toen ik nog fietsend naar school ging namen die wegpiraten altijd 3/4 van het fietspad in beslag.
De aso`s!!
De man wilde eerst de kosten zelf betalen, maar overweegt nu alsnog schadeformulier in te vullen. Lijkt me idd ook het handigste.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:37 schreef Pandora73 het volgende:
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de automobilist en dan een schadeformulier invullen. Liefst ook ondertekend door de automoblilist. En dan vervolgens hun verzekering inschakelen. Die regelen dan alle schade die je schoonouders lijden. Of dat nou schade aan de fiets is, eventuele kledingschade, gemaakte onkosten, maar ook eventuele letselschade (stel dat het allemaal toch niet helemaal voorspoedig heelt)
Je moet altijd zo snel mogelijk de verzekering informeren.
Hebben je schoonouders een rechtsbijstandverzekering? Dan die voor de zekerheid ook informeren, als de tegenpartij niet wil meewerken.
Zijn er getuigen die de aanrijding gezien hebben? Dat zou wel handig zijn...
Daar gaat het dus niet om, het gat om het principe dat ze kosten moeten maken doordat die vent zat te suffen, dat is letterlijk wat ie zei. Kleding zou je in zo'n geval ook vergoed willen zien, dit is mijn inziens niets anders.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:49 schreef BeamofLight het volgende:
OMFG. 40 kilometer. Waarschijnlijk hebben ze een Atos. Die rijdt 1 op 20.
2 liter benzine dus. 2*1,2 = 2,40!
Probeer van deze mensen nog even de gegevens te achterhalen voor het geval dat. Meer is beter, zeker als het om getuigen gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:38 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
De man wilde eerst de kosten zelf betalen, maar overweegt nu alsnog schadeformulier in te vullen. Lijkt me idd ook het handigste.
Ze hebben geen rechtsbijstandsverzekering. Diebnen ze zelf hun ziektekostenverzekering te informeren?
Er zijn mensen die eea hebben gezien of in ieder geval ter plaatse kwamen nadat het gebeurd was.
Zolang hij niet getekend heeft voor finale kwijting kunnen ze daar geen beroep op doen. Zeker als je schoonvader ook nog eens geen brief heeft gehad.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:48 schreef Babbelzz het volgende:
Dank voor je reactie en vooral je PS
Ik ben bang dat er wel sprake is van finale kwijting, want hij heeft die 200 euro al ontvangen. de toegezegde brief, waar ook op t afschrift aan wordt gerefereerd heeft hij nooit gehad. Dus waar hij nu met het ontvangen van die 200 euro heeft ingestemd is nog onduidelijk...
Er is qua ziektekostenverzekering nog geen sprake van afbreuk eigen risico, omdat het tot op heden onder de basiszorg is gevallen...
Dergelijke vergoedingen gaan o.a. op basis van gemiste inkomsten (niet van toepassing), blijvende invaliditeit (voor zover ik kan zien niet van toepassing), etc.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:28 schreef Babbelzz het volgende:
dank, t gaat ook niet om heel veel, ze hebben een aowtje en zijn al snel tevreden, maar er mag wel íets tegenover het ontstane ongemak staan, toch?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:58 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
Verzekeringsinstantie
ref nr. ***************
Utrecht, 5 november 2009
Geachte heer, mevrouw, van de verzekering
Via deze brief Hiermee vraag ik uw aandacht voor het volgende.
Het bovenvermelde dossiernummer ziet op de nasleep van de aanrijding die Op 19 juli jl. werd zijn mijn ouders betrokken geweest bij een ongeluk veroorzaakt door uw cliënt de heer van ****, waarbij lichamelijke, materiële en immateriële schade werd toegebracht aan de heer en mevrouw **** (mijn ouders).
(Het dossiernummer/ref. nummer heb je al bovenaan de brief staan en hoef je dus niet nogmaals naar te verwijzen)
Op 30 juli 2009 is door genoemde betrokkenen een verklaring opgesteld. Deze verklaring heb ik als bijlage bevindt zich hoogstwaarschijnlijk in uw dossier en heb ik zekerheidshalve toebijgevoegd aan deze brief(zie bijlage).
De feiten na 30 juli 2009:
• Op 20 augustus jl. heeft u in een telefoongesprek met de heer **** aangegeven dat u aan hem een bedrag van ¤ 200,00 zou vergoeden en hem een brief zou sturen.
• Op 24 augustus 2009 werd op de ING-rekening van de heer **** ¤ 200,00 bijgeschreven. Een brief is tot op heden niet ontvangen.
• Op 5 oktober 2009 nam u opnieuw telefonisch contact op, u informeerde naar de (medische) situatie van mevrouw ****. Aangezien zij nog steeds onder behandeling was bij de huisarts heeft u toegezegd na drie weken opnieuw poolshoogte te nemen. Nadien werd door u niet meer gebeld en/of is er geen contact meer geweest.
Door middel van deze brief wil ik u een paar vragen stellen en u van recente informatie voorzien.
De beloofde schriftelijke bevestiging is tot op heden niet ontvangen.
Hierdoor is onduidelijk wat u beoogt met de betaling van ¤ 200,00.
Onder welke voorwaarden heeft deze betaling plaatsgevonden?
Is dit een voorschot op het uiteindelijke smartengeld voor dhr ****?
Dhr **** heeft u met uw betaling geen finale kwijting verleend en behoudt zich alle rechten voor om eventuele gevolgschade bij uw instantie te claimen.
Dan de casus van mevrouw ****.
• Zij heeft heeft op 30 oktober 2009 reeds voor de 7e keer de huisarts moeten bezoeken naar aanleiding van dit ongeval, in verband met zware kneuzing en een open wond.
• Gelukkig is de wond op haar scheenbeen nu, na drieenhalve maand , dicht maar nog niet volledig genezen, want er is nog steeds sprake van korstvorming.
• De heer en mevrouw **** hebben een groot deel van de zomer, zelfs veel meer dan dat, niet kunnen ondernemen wat zij normaliter wel zouden hebben gedaan.
• Zij zijn een aantal maanden vrijwel niet buiten de deur geweest, terwijl zij anders dagelijks, meestal per fiets, er op uit trekken.
• Zij zijn door de kneuzingen en de gevolgen daarvan de afgelopen maanden flink beperkt in hun zelfredzaamheid.
• Voor hun huishouding hebben zij oa bij hun kinderen een beroep moeten doen op ondersteuning voor wat betreft dagelijkse en zwaardere klussen. Duidelijk is dat deze ondersteuning normaliter niet het noodzakelijk is en dat dit ongemak veroorzaakt is door het ongeval.
Ook Mevrouw **** behoudt zich vanzelfsprekend alle rechten voor om eventuele gevolgschade bij uw instantie te claimen en verwacht een passende vergoeding en/of smartengeld voor het geleden ongemak.
Dhr van **** is voor deze letselschade en materiële schade verantwoordelijk gesteld, evenals voor de immateriële schade. De vergoeding van materiële kosten is correct afgehandeld.
De huisartsbezoeken en medicatie is vergoed door de verzekering van mijn ouders.
Ik zie graag van uw instantie namens dhr van **** een passende vergoeding voor de immateriële schade en ongemak die mijn ouders de afgelopen maanden hebben geleden door dit vervelende ongeval.
Ik zou graag van u een schriftelijke reactie inclusief motivatie ten aanzien van de afhandeling van deze vervelende kwestie tegemoet zien. Desgewenst kunt u mij telefonisch bereiken op telefoonnummer ********, tijdens kantooruren.
Met vriendelijke groet,
Vriend van Babbelzz
Staat een beetje dopey inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:11 schreef Locusta het volgende:
Ik zou "Geachte mevrouw van de verzekering," wel even aanpassen in "Geachte heer, mevrouw,"![]()
Staat nl. een beetje amateuristisch.... de rest van de brief heb ik overigens nog niet doorgelezen....
Ik vind het netjes van die man dat hij toegeeft dat hij fout was.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef Babbelzz het volgende:
Mijn schoonouders blijken een week geleden te zijn aangereden, ze vertelden dit gisteren en lieten beiden een flinke kneuzing op hun been zien. Zij hadden voorrang op de fiets en de automobilist heeft ze, niet al te hard, maar toch alle 2 omver gereden. Ze zijn gevallen, konden gewoon zelf naar huis en die meneer heeft verklaard fout te zijn en de kosten op zich te nemen. Ze hebben er geen politie bijgehaald.
De schade aan de fietsen kost rond de 300, maar die arme mensjes hebben zelf die 2 fietsen in de auto moeten laden, wegbrengen, en mogen ze woensdag weer ophalen.
Nu zat ik met mijn vriend er eens over te praten en eigenlijk lijkt het mij wenselijk dat die man ook de benzinekosten naar de fietsenmaker vergoedt, een kleine vergoeding geeft voor de overlast die ze er ervan hebben gehad. De huisarts kosten die worden vergoed vanuit hun eigen verzekering.
Is het wijs die man een verklaring te laten tekenen, dat het zijn fout was, en mijn schoonouders hiermee in te dekken als er bv over enkele weken geen voorspoedige genezing plaats vindt en er ziekenhuiskosten voor hun eigen rekening komen?
Is zoiets gebruikelijk om te vragen of hij een verklaring wil ondertekenen en is het normaal dat hij ook de overige onkosten vergoed?
Precies, vuile profiteurs. De meesten rijden tegenwoordig 'gewoon' al door en doen dan wanneer ze gepakt worden alsof ze het niet hebben gemerkt. Zo niet deze man, hij stopt, geeft aan fout te zijn geweest, vergoed vervolgens de schade plus 200 euro.......Echt he, ik kan me zo opnaaien door dit soort kutpaupers.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:04 schreef athlonkmf het volgende:
Die man betaald al wat geld, belt om te vragen hoe het gaat en dan ga je hem een dreigend briefje schrijven.
Als ik hem was zal ik het lekker uit laten lopen tot een rechtszaak. Kom maar met bewijzen dan dat hij aansprakelijk is. En dat jouw schoonouders idd door de botsing gewond zijn geraakt.
Met andere woorden, niet zo dreigen en wat netter contact opnemen. Kwaadwillend is die vent in ieder geval (nog) niet.
Ja en dus? Ze moeten naar de dokter boehoe. Nogmaals, negen van de tien rijden door en je mag blij zijn dat hij is gestopt en de schuld op zich heeft genomen. Nu kom je over als iemand die een ander een poot wil uitdraaien. En daarnaast, ze hebben toch al 200 euro gekregen?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:01 schreef Babbelzz het volgende:
joh, als je ff verder leest zie je dat mijn schoonouders al 3 maanden lich. klachten hebben, steeds naar huisarts moeten etc... en we zijn tevreden over afhandeling verzekering, maar die mensen hebben gewoon last van wat hen is overkomen. daar mag toch wel iets tegenover staan?
Bewijs maar dat het door het ongeluk kwam.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:01 schreef Babbelzz het volgende:
joh, als je ff verder leest zie je dat mijn schoonouders al 3 maanden lich. klachten hebben, steeds naar huisarts moeten etc... en we zijn tevreden over afhandeling verzekering, maar die mensen hebben gewoon last van wat hen is overkomen. daar mag toch wel iets tegenover staan?
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:39 schreef Pandora73 het volgende:
Wacht maar tot je zelf van je fiets gereden wordt en er lichamelijke klachten aan overhoudt. Dan is het ineens allemaal heel anders, zijn alle automobilisten klootzakken of gore trutten en dan moet de onderste steen boven en het laatst muntje uit de verzekeringskas komen...
Zucht.
Precies, dan regelen we dat meteen even. Formulieren invullen, verzekering inschakelen en direct aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten cq overig leed. Niet eerst praten, dan geld in ontvangst nemen dan drie maanden wachten en dan ineens gaan janken.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dan zorg ik DIRECT voor een verklaring en doktersonderzoek. En niet 3 maanden later.
joh als je zou lezen, is die verklaring ook gelijk opgesteld, zijn ze ook nr de dokter geweest, maar leek er eerst helemaal niets aan de hand. inmiddels kwakkelen ze verder. Dit was niet aan de hand geweest als ze niet van de fiets gereden waren, daar krijg je geen mexicaanse griep vanquote:Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dan zorg ik DIRECT voor een verklaring en doktersonderzoek. En niet 3 maanden later.
joh, het is nog steeds een lopende casus...er staat nergens dat t afgerond was, de verzekering wilde daarmee ook wachten tot helder was hoe eea zich zou ontwikkelen bij mijn schoonmoeder. helaas kwamen er complicaties bij de kneuzing.... alsof zij daarop zat te wachten????????? dacht t niet toch?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, dan regelen we dat meteen even. Formulieren invullen, verzekering inschakelen en direct aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten cq overig leed. Niet eerst praten, dan geld in ontvangst nemen dan drie maanden wachten en dan ineens gaan janken.
ook jij hebt niet het hele verhaal gelezen. het gaat niet meer om die man, die heeft keurig de verzekering ingeschakeld...het gaat tussen verzekering en mensen die nu nog steeds letsel hebben, waarvan er toen niet te bevroeden viel dat het zo lang zou gaan duren.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:50 schreef 360spider het volgende:
Jonge die man neemt netjes de schuuld
op zich en zegt te betalen
en dan wil je hem nog meer uitbuiten om
het feit dat de fietsen naar de fietsen maker moet
Hoe zielig kun je zijn die man bekend het en nog blijf je zeuren
Een lopende casus die door de verzekering reeds is afgerond? Hoe moet ik mij dat voorstellen? Kijk, dat je schoonouders nog steeds klachten hebben wil niet zeggen dat het wel of niet is afgerond. Of vind jij dat het pas is afgerond wanneer de klachten weg zijn?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:53 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
joh, het is nog steeds een lopende casus...er staat nergens dat t afgerond was, de verzekering wilde daarmee ook wachten tot helder was hoe eea zich zou ontwikkelen bij mijn schoonmoeder. helaas kwamen er complicaties bij de kneuzing.... alsof zij daarop zat te wachten????????? dacht t niet toch?
Wij zijn tevreden over de afhandeling van de verzekering,..aldus jijzelf vanmiddag.....dus afgerond.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:01 schreef Babbelzz het volgende:
ah oke!!quote:Op woensdag 4 november 2009 18:54 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
ook jij hebt niet het hele verhaal gelezen. het gaat niet meer om die man, die heeft keurig de verzekering ingeschakeld...het gaat tussen verzekering en mensen die nu nog steeds letsel hebben, waarvan er toen niet te bevroeden viel dat het zo lang zou gaan duren.
En we wachten nog wel even hoor....ben nog steeds benieuwd.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wij zijn tevreden over de afhandeling van de verzekering,..aldus jijzelf vanmiddag.....dus afgerond.
Ik rijd overigens goed en lezen gaat me ook goed af.
Maar geef nu eens aan, hoe kom jij aan 1500 euro?? Waar is dat op gebasseerd?
Dat is mij overkomen (vrij ernstig zelfs) en ik heb er "gebreken" aan overgehouden die niet meer overgaan, maar dan nog heb ik niet het beeld dat jij hier schetstquote:Op woensdag 4 november 2009 18:39 schreef Pandora73 het volgende:
Wacht maar tot je zelf van je fiets gereden wordt en er lichamelijke klachten aan overhoudt. Dan is het ineens allemaal heel anders, zijn alle automobilisten klootzakken of gore trutten en dan moet de onderste steen boven en het laatst muntje uit de verzekeringskas komen...
Zucht.
ik heb aangegeven dat we eerder tevreden waren hoe de verzekering t afhandelde; in de zin van contact leggen en de omgang met mijn schoonoudersetc, ik heb niet genoemd dat de kwestie was afgerond en er stond ook nog dat die mevrouw zou bellen gezien het voortdurende letsel van schoonmoeder.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En we wachten nog wel even hoor....ben nog steeds benieuwd.
Dit dus.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:21 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
, of dat we helemaal geen bedrag moeten noemen en gewoon af moeten wachten... dat was the question....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |