abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2009 @ 18:58:56 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71372844
quote:
Vrouwen worden steeds mooier, mannen niet

AMSTERDAM - Onderzoekers hebben ontdekt dat de evolutie vrouwen steeds mooier maakt. Aan het uiterlijk van mannen verandert niet veel.

Dat meldde de Sunday Times zondag op haar website.

Wetenschappers van de Finse Universiteit van Helsinki ontdekten dat mooie vrouwen meer kinderen krijgen dan minder aantrekkelijke vrouwen en dat een groter percentage van die kinderen meisjes zijn.

Deze dochters groeien ook uit tot aantrekkelijke vrouwen en krijgen eveneens meer dochters. Zo wordt dit patroon voortgezet.

Voortplantingssucces

Dat blijkt uit een aantal nieuwe onderzoeken naar fysieke aantrekkelijkheid en het verband met voortplantingssucces bij mensen.

In een onderzoek dat vorige week werd gepubliceerd, ontdekte Markus Jokela, onderzoeker aan de University of Helsinki, dat mooie vrouwen gemiddeld 16 procent meer kinderen krijgen dan minder aantrekkelijke seksegenoten.

Voor het onderzoek volgde Jokela 1.244 vrouwen en 997 mannen gedurende veertig jaar. Hun mate van aantrekkelijkheid werd gemeten op grond van foto’s die werden genomen tijdens dit project - waarbij ook gegevens werden verzameld over hun kindertal.

Meer dochters
Het Finse onderzoek bevestigt eerder werk van Satoshi Kanazawa, een evolutionair psycholoog.

Hij ontdekte dat aantrekkelijke ouders veel vaker dochters krijgen dan gemiddeld en concludeerde dat dit deel uitmaakt van het evolutionair proces en dat het geprogrammeerd is in het menselijk DNA.

Steeds aantrekkelijker
Kanazawa ontdekte ook dat de aantrekkelijkste koppels maar liefst 26 procent minder zonen op de wereld zetten.

En nog volgens Kanazawa “is fysieke aantrekkingskracht een in hoge mate erfelijk bepaalde eigenschap, die het voortplantingssucces van dochters veel groter maakt dan dat van zonen. Als aantrekkelijke ouders meer dochters hebben, en als die aantrekkingskracht erfelijk is, is het logisch dat vrouwen, door de generaties heen, geleidelijk aantrekkelijker worden dan mannen.”

Succes
Bij die mannen blijken looks in het evolutieproces veel minder belangrijk te zijn, want hoe knap een man is, heeft geen meetbare gevolgen voor zijn nageslacht.

Dat wijst er volgens Kanazawa op dat er bij mannen veel minder druk is om te evolueren tot een aantrekkelijker soort.
Bron

Wat een vooruitzicht voor de mannen die nu nog erg jong zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 27 juli 2009 @ 19:00:32 #2
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71372894
Potver, ik ben 10.000 jaar te vroeg geboren.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_71372925
Ik ben al haast klaar met mijn puberteit.

cool
this is soooooooooooo fucking cool. :D
  maandag 27 juli 2009 @ 19:02:50 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71372929
-Heb je nou alweer de laatste Magnum Mini?
-No!
-Whahahahaa!!!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71373057
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:00 schreef pfaf het volgende:
Maar het schoonheidsideaal wijzigt toch ook steeds?
Dat is meer dik-dun toch en hangt meer samen met je voeding dan met je genetische aanleg .. denk dat het meer gaat om een mooi regelmatig gelaat, mooie huid met weinig beharing etc
pleased to meet you
pi_71373184
Doet de Homo sapiens ten minste toch niet íets goed

[ Bericht 28% gewijzigd door Sturmvogel op 27-07-2009 19:19:17 ]
  maandag 27 juli 2009 @ 19:22:51 #8
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71373518
sjezus wat een onzin.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_71373741
Eva was dus enorm lelijk?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:33:33 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71373843
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:30 schreef MouzurX het volgende:
Cleopatra ook.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_71373874
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:30 schreef MouzurX het volgende:
Helaas had Adam weinig keus Maar goed, voor volk en vaderland, dacht ie dan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:35:28 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71373920
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is meer dik-dun toch en hangt meer samen met je voeding dan met je genetische aanleg .. denk dat het meer gaat om een mooi regelmatig gelaat, mooie huid met weinig beharing etc
dat is ook subjectief
  maandag 27 juli 2009 @ 19:37:37 #13
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_71373978
En nu nog dat vrouwen na hun 20e mooi blijven.

Daar zijn er nog maar weinig van.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:40:59 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71374098
Volgens mij is het echt waar.
Tegenwoordig zijn de breezermeisjes veel mooier dan die waar ik vroeger mee op school zat
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 27 juli 2009 @ 19:41:27 #15
181126 MouzurX
Misschien?
pi_71374115
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:37 schreef DemonRage het volgende:

Als ik naar de gemiddelde nederlandse vrouw van boven de 30 kijk snap ik idd wel waarom zoveel oudere mannen erectieproblemen hebben
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:43:44 #16
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71374204
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:40 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is het echt waar.
Tegenwoordig zijn de breezermeisjes veel mooier dan die waar ik vroeger mee op school zat
en diezelfde breezermeisjes zien er na hun 25e weer enorm afgetakeld uit...
  maandag 27 juli 2009 @ 19:43:48 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71374208
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:37 schreef DemonRage het volgende:

Idd, na de 20 beginnen ze al af te takelen, na hun 25ste is het lekkere er wel af bij de meeste
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71374324
Oftewel een hoax.
En anders een bezoek aan Hans Anders...
  maandag 27 juli 2009 @ 19:47:48 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71374341
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:41 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als ik naar de gemiddelde nederlandse vrouw van boven de 30 kijk snap ik idd wel waarom zoveel oudere mannen erectieproblemen hebben
Sja, dat is de natuur.
Biologisch gezien is het nutteloos om nog zaad te verkwisten aan 30+ vrouwen dus heeft de natuur een soort zelfvernietigingsmechanisme ingebouwd om te zorgen dat die vrouwen alleen nog maar geschikt zijn om kinderen te verzorgen e.d.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71375540
Er is veel gebeurd in 50 jaar..wat gaat de evolutie snel ..

komkommertijd enzo
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71375899
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sja, dat is de natuur.
Biologisch gezien is het nutteloos om nog zaad te verkwisten aan 30+ vrouwen dus heeft de natuur een soort zelfvernietigingsmechanisme ingebouwd om te zorgen dat die vrouwen alleen nog maar geschikt zijn om kinderen te verzorgen e.d.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71376233
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sja, dat is de natuur.
ghehe
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:55:17 #23
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71376534
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Sowieso, erfelijkheidsonderzoek doen bij mensen over een periode over 40 jaar
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:27:43 #24
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71377545
Haha, dát is dus de reden dat ik negen nichtjes en maar één neef heb .
En uiteraard ben ik moeder van een dochter en niet van een zoon
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_71378463
Wat een enorme BS.

Dat mooie vrouwen meer dochters zouden krijgen dan minder mooie vrouwen, slaat werkelijk nergens op. Het is namelijk niet de vrouwelijke eicel die bepalend is voor het geslacht van vrucht, maar de manlijke zaadcel.

Het geslacht wordt bepaald door chromosomen. Een chromosoom is dus de drager van het erfelijk materiaal. De geslachts-chromsomen zijn de X- en Y-chromosomen.

Elke lichaamscel bevat 46 chromosomen. Chromosomen komen altijd in paren voor, dus eigenlijk moet je zeggen dat je 23 paren hebt. Als je je wilt voortplanten, is het van belang dat in het kindje ook 46 chromosomen voorkomen. Om daartoe te komen, kun je slechts één deel van jouw paren chromosomen doorgeven. Daarom zijn geslachtscellen uitzonderingen; ze hebben geen 46 maar 23 chromosomen. Immers, een eicel en een zaadcel worden zo samen weer een kindje met 46 chromosomen.

Een van die 23 chromosomen, is het geslachtschromosoom. Bij vrouwen is dat het XX-chromosoom. Die hebben dus àltijd twee X-chromosomen, waardoor een eicel ook altijd een X-chromosoom heeft. Een man heeft in elke cel een X- en een Y-chromosoom. Dus als daar geslachtscellen uit gemaakt worden, krijgt hij òf een X òf een Y. Het ligt er dus maar aan of de zaadcel die de eicel bevrucht een X of een Y heeft.

Het is dus de zaadcel die geslacht bepaalt. Heeft de zaadcel een X dan wordt het XX = een meisje. Bevat de zaadcel een Y, dan krijg je XY = een jongetje.

Kortom:

Vrouwen hebben alleen X-chromosomen, dus XX
Mannen hebben altijd een X- en een Y-chromosoom, dus XY

De eicel heeft altijd een X-chromosoom
De zaadcel heeft een X- of een Y-chromosoom

Een bevruchte eicel kan twee combinaties hebben: XX of XY
XX = een meisje
XY = een jongetje

Bron: http://www.gezondvgz.nl/%(...)b-be23-8fba220edea2}
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: