Ik was vandaag over het fietspad aan het fietsen. Op zich niks bijzonders. Nu staat er in mijn buurt een asielzoekerscentrum, dus da's hartstikke gezellig meestal, behalve als je aan het fietsen bent. Keer op keer, eigenlijk altijd als het niet nacht is of keihard regent, is het fietspad bezaaid met inburgeringscursus-volgende negers op fietsen.
So far so good. Maar ze fietsen nogal langzaam, stuk voor stuk. Vaak staan ze stil. Geen idee waarom, hou me d'r niet zo mee bezig. Dan fietsbel-bel je een metertje of 20, 30 van tevoren, DING DING, om aan te geven dat je erlangs wil.
En nou komt het konijn uit de hoge hoed; ze gaan ALTIJD, of ze nou stilstaan, fietsen, links of rechts rijden, ALTIJD naar links. Instinctief wil je ze links inhalen, dus ik ben er in de afgelopen weken al een aantal keer bíjna opgeknald.
![]()
Vandaag was ik chagrijnig, dus ik doe het weer, DING DING, bots bijna op naar links uitwijkende Afrikanen, en schreeuw ze onbedoeld onaardig na, "we fietsen hier RECHTS hoor!".
Ze moeten uit het blauwe gebied op het kaartje hierboven komen. Oud Brits mandaatgebied, linksrijdend... in welk van deze landen houdt men extra van bitterballen, fietsen en oranje?
Samenvatting: negers uit links-rijdende landen in Afrika die op de inburgeringscursus nog niet hebben behandeld dat we hier rechts rijden, ook op het fietspad.
Klacht: tig keer bijna vluchtelingen aanrijden omdat ze naar de verkeerde kant uitwijken.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK! op Facebook op de website