FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Citroën fans - deel 1
2cvmaandag 27 juli 2009 @ 17:44
Er zijn op dit forum vast wel mensen te vinden die fan zijn van hun Citroën. Wat voor Citroën precies doet er niet toe: oud of nieuw, lelijk of mooi, meld je hier !

























Sorry, ik heb nogal wat moeite een selectie te maken dus staan er wat veel plaatjes in de OP
DiRadicalmaandag 27 juli 2009 @ 17:52
Traction Avant en de DS zijn top.
Maar zo'n AX is toch wel heel erg treurig
2cvmaandag 27 juli 2009 @ 17:59
Het is een ABC-tje. AX, BX, CX
Scrutinizermaandag 27 juli 2009 @ 18:03
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:44 schreef 2cv het volgende:


Sorry, ik heb nogal wat moeite een selectie te maken dus staan er wat veel plaatjes in de OP
Veel? Waarom dan geen DS?
2cvmaandag 27 juli 2009 @ 18:08
Omdat er dan NOG meer plaatjes in de OP zouden staan Ik kan er wel 30 plaatjes neer zetten (voor elke letter van het alfabet 1 + nog een paar extra) maar dan ben je een uur verder voor de hele pagina geladen is.
Daniel1976maandag 27 juli 2009 @ 18:09
Als ik alle electronica problemen even weg denk, dan was mijn xm exclusive toch wel een hele prettige auto.

Daniel1976maandag 27 juli 2009 @ 18:14
Dit is en blijft zo absurd dat het gaaf is:



Jalumaandag 27 juli 2009 @ 18:17
Meldt



En met een AX is niks mis! Weinig mensen weten hoeveel lol je met zo'n karretje kunt hebben.
Scrutinizermaandag 27 juli 2009 @ 18:18
Dit vond ik wel een toffe
Jalumaandag 27 juli 2009 @ 18:21
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Dit vond ik wel een toffe
[ afbeelding ]
Is dat nou een naar de VS geëxporteerde Nederlandse Ami?
Scrutinizermaandag 27 juli 2009 @ 18:26
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:21 schreef Jalu het volgende:

[..]

Is dat nou een naar de VS geëxporteerde Nederlandse Ami?
Dat is niet helemaal duidelijk. Aan de voorkant zit nog een oude Franse plaat
Acrylmaandag 27 juli 2009 @ 19:04
ook ik meld me hier


al heel wat jaartjes een Citrofiel
Nestomaandag 27 juli 2009 @ 19:15
Hallo! BX rijdert, ook m'n eerste auto.


Foto Poekoek
Lord_Vetinarimaandag 27 juli 2009 @ 19:43
Mijn C5



staat bij de garage voor de jaarlijkse beurt en nu staat er een AX voor de deur. Dat rijdt toch wel even ietsje anders...
2cvmaandag 27 juli 2009 @ 19:46
2cvmaandag 27 juli 2009 @ 19:47
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:15 schreef Nesto het volgende:
Hallo! BX rijdert, ook m'n eerste auto.

[ afbeelding ]
Foto Poekoek
Is dat jouw auto ? Zo ja: dan was jij dus in Berlikum ?
Nestomaandag 27 juli 2009 @ 19:56
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef 2cv het volgende:

[..]

Is dat jouw auto ? Zo ja: dan was jij dus in Berlikum ?
Ja en ja !
Foto is van de eerste keer, dit jaar was ik er ook weer tho.
2cvmaandag 27 juli 2009 @ 20:01
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:56 schreef Nesto het volgende:

[..]

Ja en ja !
Foto is van de eerste keer, dit jaar was ik er ook weer tho.
Wie ben jij dan ? Ik was er namelijk ook. Ik was er met die grijze BX Break, de witte was toen al weg.
Nestomaandag 27 juli 2009 @ 20:07
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:01 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wie ben jij dan ? Ik was er namelijk ook. Ik was er met die grijze BX Break, de witte was toen al weg.
Bij de tweede keer bedoel je.



Ik had lang donkerbruin haar. En op Cifo heet ik hetzelfde als hier.
2cvmaandag 27 juli 2009 @ 21:19
Ik ben een beetje vergeetachtig geloof ik

En die foto van jou is super ! Criezel is echt heerlijk vies op die foto

Ik mis Oude Criezel
oshiromaandag 27 juli 2009 @ 21:55
Meldt

Hier een geschiedenis (familie dan) van 2CV, naar GSA, BX en nu Xantia.
Ik zag in Den Haag laatst nog een geweldig fantastisch mooie SM staan, met 5 meter verderop een supermooie oude CX (stalen bumpers dus) en weer een paar meter verder een DS Ik heb er toch wel even een paar minuten naar staan kijken
Heb wat foto's van die SM ook, als er gegadigden zijn wil ik ze wel even uploaden.
oshiromaandag 27 juli 2009 @ 21:59
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:17 schreef Jalu het volgende:
Meldt

[ afbeelding ]

En met een AX is niks mis! Weinig mensen weten hoeveel lol je met zo'n karretje kunt hebben.
2.0 16V type 2? Ziet er netjes uit, onze is ook een Break, zelfde kleur, maar dan 1.8i

De BX was wel een leuk ding trouwens, dat was een 16 TRS waar we een motor van een Sport in gemaakt hadden, met die dubbele carburateurs. Ook het dashboard en de spoiler overgezet. Sport was een wrak helaas... Deze is nu ook gesloopt overigens, alle hydrauliekleidingen naar achteren geklapt
Heidens_Figuurmaandag 27 juli 2009 @ 22:05
Present! Wel Citroënloos, ik gebruik het student-zijn als excuus.
GizartFRLmaandag 27 juli 2009 @ 22:09


Ben sowieso wel van de PSA's.
Vaders werkte een tijdje bij een Citroën specialist en had dus wel eens een andere auto mee of moest er een ophalen. De XM 2.1 d12 turbo blijf ik nog altijd een fabelachtige auto vinden. De XM an sich sowieso.
Lord_Vetinarimaandag 27 juli 2009 @ 22:30
Bij mijn Citroen specialist staat nu een CX-break, die een spookrijder is tegengekomen Links voor helemaal in elkaar, subframe ontzet, bult in het dak, niks meer aan te doen
Heidens_Figuurmaandag 27 juli 2009 @ 22:36
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bij mijn Citroen specialist staat nu een CX-break, die een spookrijder is tegengekomen Links voor helemaal in elkaar, subframe ontzet, bult in het dak, niks meer aan te doen


Gelukkig een Brik en geen Berline
_Drake_maandag 27 juli 2009 @ 23:19
Meld :

2 wielers tellen hier ook mee?
Wafflemaandag 27 juli 2009 @ 23:40
Hier meld zich nog een Citroën liefhebber. Ik heb het van mijn vader meegekregen. Hij heeft namelijk al meer dan 25 jaar een Citroen DSpecial en sinds een jaar ook een DS20 Pallas. Ik blijf het echt prachtige auto's vinden. Zelf heb ik geen Citroën en gebruik ik dezelfde reden als iemand op de vorige pagina, het student zijn..

De Citroën SM blijft ook echt een monster van een auto. Jammer dat hij technisch zo hard faalde... Ooit gezien waar de accu zit en hoe je deze moet vervangen?
Metro2005dinsdag 28 juli 2009 @ 13:00
* Citroën liefhebber meldt (momenteel alleen ff troenloos )

Zelf gehad: 2 citroën BX 1.9 GTI's, 2 xantia's, een ZX en een saxo. Mijn vriendin rijdt momenteel in een xsara en mijn ma in een C5

De xantia's waren zonder twijfel de lekkerste auto's die ik ooit gehad heb, of sterker nog: ooit gereden heb! De C5 vind ik te groot met te weinig zicht rondom en de xsara is net iets te straf afgeveerd naar mijn zin.

Vind het jammer dat het merk een beetje aan het afglijden is, de C5 is nog aardig maar teveel verpeugeot en verduitsert , de C6 is een waanzinnig mooie bak maar voor de rest hebben ze momenteel weinig interessants vind ik. De C3 heb ik als huur auto gehad maar dat vond ik niks, goedkoop plastic overal, harkerig schakelen, stijve vering en een uberslome motor (1.1 ofzo )

Ik vind vooral de oude modellen érg mooi, de CX, de DS en de GSA hebben wel mijn hart veroverd

Als ik nog eens een huis met garage koop dan komt er zeker zo'n klassieker erbij
Lord_Vetinaridinsdag 28 juli 2009 @ 16:57
Mijn C5 is weer terug
oshirodinsdag 28 juli 2009 @ 17:22
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:40 schreef Waffle het volgende:
Hier meld zich nog een Citroën liefhebber. Ik heb het van mijn vader meegekregen. Hij heeft namelijk al meer dan 25 jaar een Citroen DSpecial en sinds een jaar ook een DS20 Pallas. Ik blijf het echt prachtige auto's vinden. Zelf heb ik geen Citroën en gebruik ik dezelfde reden als iemand op de vorige pagina, het student zijn..

De Citroën SM blijft ook echt een monster van een auto. Jammer dat hij technisch zo hard faalde... Ooit gezien waar de accu zit en hoe je deze moet vervangen?
Wat dacht je van dat Maserati blok? Als er problemen mee waren moest er iemand van Maserati langskomen
Lord_Vetinaridinsdag 28 juli 2009 @ 17:23
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:22 schreef oshiro het volgende:

[..]

Wat dacht je van dat Maserati blok? Als er problemen mee waren moest er iemand van Maserati langskomen
Staat wel sjiek. Sta je met problemen voor de deur, komt er een monteur van Maserati je auto maken Kun je de buren zien kijken....
Prowldinsdag 28 juli 2009 @ 17:27


Lekkere zweefteef!
oshirodinsdag 28 juli 2009 @ 17:29
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Staat wel sjiek. Sta je met problemen voor de deur, komt er een monteur van Maserati je auto maken Kun je de buren zien kijken....
Die buren zullen ook vast wel staan kijken als je uberhaupt een SM voor je deur zet
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:27 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]

Lekkere zweefteef!
Check, zelfde als wij hebben Heerlijke auto, nooit gedonder mee ook.
Prowldinsdag 28 juli 2009 @ 17:53
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:29 schreef oshiro het volgende:

Check, zelfde als wij hebben Heerlijke auto, nooit gedonder mee ook.
Betrouwbaar

Jammer dat de mijne achter nog de originele veerbollen had uit 1998 en voor waren ze van 2003

De LHM was zwart ipv groen

Laatste apk alleen 2 stofhoesjes a 15,= per stuk

KM stand staat op 350.000 inmiddels maar er zit een blok in wat net 155.000 gelopen heeft
oshirodinsdag 28 juli 2009 @ 17:56
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:53 schreef Prowl het volgende:

[..]

Betrouwbaar

Jammer dat de mijne achter nog de originele veerbollen had uit 1998 en voor waren ze van 2003

De LHM was zwart ipv groen

Laatste apk alleen 2 stofhoesjes a 15,= per stuk

KM stand staat op 350.000 inmiddels maar er zit een blok in wat net 155.000 gelopen heeft
Hier km-stand op 191.000 maar dat was voor m'n ouders hem meenamen op vakantie.
Laatst hier ook alle LHM vervangen, was nog nooit gedaan Flinke bagger komt daar dan uit inderdaad zeg, allemachtig. Bij ons zijn alle bollen afaik vervangen, behalve die ene bol die in het midden zit bij de achteras. Die is ook een beetje roestig nu BJ '96 trouwens.
16meterdinsdag 28 juli 2009 @ 18:03

Daar spaar ik voor.
oshirodinsdag 28 juli 2009 @ 18:06
Grote edit, net stond er een Corvette

Voor mij enkel maar zweefbakken, hydropneumatische rommel all the way
16meterdinsdag 28 juli 2009 @ 18:08
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:06 schreef oshiro het volgende:

[..]

Hahaha een C5, hahaha, ik lig dubbel joh, ik rol over de grond.
Een C4 Coupé.

Nog C4 eigenaren hier?
Scrutinizerdinsdag 28 juli 2009 @ 18:19
Nog steeds geen DS te zien in dit topic?

Dan zal ik 'm als Mercedes-rijder maar plaatsen.


Hier tijdens de introductie op de Salon van Parijs in 1955. De auto sloeg in als een bom, leek van een andere planeet te komen. Op de eerste dag van de Salon verkocht Citroën er al 12.000, aan het eind van de week waren dat er al 80.000. Citroën kon echter nog niet leveren, de wagen was pas net klaar voor de tentoonstelling. De DS is uiteindelijk 20 jaar in productie gebleven.
Lord_Vetinaridinsdag 28 juli 2009 @ 20:01
Ik heb alleen wel een lekke veercylinder, achter. Hij staat met zijn kont op de grond 's ochtends. Ze kunnen alleen nog niet zien welke lek is, links of rechts. Ik denk dat ik ze na de vakantie maar allebei laat vervangen. Het kan geen kwaad, zeggen ze bij Citroen.
Prowldinsdag 28 juli 2009 @ 20:10
Mijn Xantia zakt ook in ook al is ie helemaal nagekeken zodat ie omhoog zou moeten blijven staan maar elke morgen ligt ie weer met zn gat op de grond
Waffledinsdag 28 juli 2009 @ 20:29
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:03 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
Daar spaar ik voor.
Een prachtige auto. Netjes, maar heeft toch ook wel iets sportiefs vind ik persoonlijk.
Lord_Vetinaridinsdag 28 juli 2009 @ 20:34
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef Prowl het volgende:
Mijn Xantia zakt ook in ook al is ie helemaal nagekeken zodat ie omhoog zou moeten blijven staan maar elke morgen ligt ie weer met zn gat op de grond
Lekke veercylinder, dus
Prowldinsdag 28 juli 2009 @ 20:37
Was allemaal in orde (volgens de te dure Citroën expert)
Lord_Vetinaridinsdag 28 juli 2009 @ 20:40
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:37 schreef Prowl het volgende:
Was allemaal in orde (volgens de te dure Citroën expert)
Uhuh. Het kan zijn dat het lek nog niet erg genoeg is om gezien te worden. Ze checken dat door de olieslan van de cylinder los te trekken. Als de cylinder goed lek is, spuit de olie uit de cylinder. Bij mij druppelen ze allebei en dat is min of meer normaal. Ze weten dus dat een van de twee lek is, maar het lek is nog niet erg genoeg om het spuiten te veroorzaken. Ik vermoed dat het bij jou hetzelfde is. Waar woon je? Toevallig in de buurt van Oss? Ik heb hier een hele goeie Citroenspecialist zitten. En niet duur (Grote beurt vandaag was 270 Euri )
2cvdinsdag 28 juli 2009 @ 20:46
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb alleen wel een lekke veercylinder, achter. Hij staat met zijn kont op de grond 's ochtends. Ze kunnen alleen nog niet zien welke lek is, links of rechts. Ik denk dat ik ze na de vakantie maar allebei laat vervangen. Het kan geen kwaad, zeggen ze bij Citroen.
Kan het de hoogteregelaar niet zijn ?

Overigens, LHM spoelen (niet alleen verversen) doet wonderen ...
Lord_Vetinaridinsdag 28 juli 2009 @ 20:47
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:46 schreef 2cv het volgende:

[..]

Kan het de hoogteregelaar niet zijn ?
Nee.
quote:
Overigens, LHM spoelen (niet alleen verversen) doet wonderen ...
Is pas gedaan. Hielp niet.
kevin33dinsdag 28 juli 2009 @ 20:54
Saxo ( en toekomstig C4 ) rijder meld zich
Acryldinsdag 28 juli 2009 @ 21:04
Als de kont zakt, zit 't probleem dan niet in de extra bol bij de achteras? Volgens mij hoort deze de druk vast te houden zodat die niet doorzakt achter.

Want volgens mij had de BX deze bol niet en daarom zie je de kont van een BX altijd zo laag liggen na een tijdje stil staan.
Prowldinsdag 28 juli 2009 @ 21:28
Och mij maakt het niet uit, het ziet er leuk uit.

Zolang hij dat maar niet doet onder het rijden

20.000km in een jaar tijd zonder gekkigheid vind ik netjes (het achterstallig onderhoud niet mee gerekend)

Zolang er geen grote kosten aankomen blijft de Xantia voor de deur en anders is de volgende een :



Lekker ruimen, hoge zit en ze kosten geen bal meer
2cvdinsdag 28 juli 2009 @ 21:40
Waarom kan het de hoogteregelaar niet zijn ? En BXen blijven af-fabriek ook wel een poosje omhoog staan hoor
oshirodinsdag 28 juli 2009 @ 21:44
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:04 schreef Acryl het volgende:
Als de kont zakt, zit 't probleem dan niet in de extra bol bij de achteras? Volgens mij hoort deze de druk vast te houden zodat die niet doorzakt achter.

Want volgens mij had de BX deze bol niet en daarom zie je de kont van een BX altijd zo laag liggen na een tijdje stil staan.
Precies, en die allereerste Xants met die chevron boven de grille ipv erin ook.
Acryldinsdag 28 juli 2009 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:40 schreef 2cv het volgende:
Waarom kan het de hoogteregelaar niet zijn ? En BXen blijven af-fabriek ook wel een poosje omhoog staan hoor
restdruk in de achterveerbollen?
2cvdinsdag 28 juli 2009 @ 21:56
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:50 schreef Acryl het volgende:

[..]

restdruk in de achterveerbollen?
Zoiets. Hoogteregelaar is een soort kraan. Als die kraan open staat, pers je LHM in de bollen en daarmee ook in de veercilinders. Staat je veerbollenbak op de juiste hoogte dan gaat de kraan dicht. Dit werkt mechanisch, dus altijd en dus ook als de motor uit staat.

Echter, als de motor uit staat, verdwijnt de druk vanaf de pomp naar die 'kraan' al snel. Indien die 'kraan' dan ook nog eens wat lek is dan zakt de ahcterkant in.

Tenminste, ik denk dat het zo werkt
#ANONIEMdinsdag 28 juli 2009 @ 22:02
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:56 schreef 2cv het volgende:


Zoiets. Hoogteregelaar is een soort kraan. Als die kraan open staat, pers je LHM in de bollen en daarmee ook in de veercilinders. Staat je veerbollenbak op de juiste hoogte dan gaat de kraan dicht. Dit werkt mechanisch, dus altijd en dus ook als de motor uit staat.

Echter, als de motor uit staat, verdwijnt de druk vanaf de pomp naar die 'kraan' al snel. Indien die 'kraan' dan ook nog eens wat lek is dan zakt de ahcterkant in.

Tenminste, ik denk dat het zo werkt
Ik denk dat je gelijk hebt.
Mijn rijtje: 1x GS, 3x DS, 1x CX, 1x BX en 1x zo'n bestel Visa.
Heidens_Figuurdinsdag 28 juli 2009 @ 22:22
Even een vraagje voor de slimmere citrofielen hier:

Mijn pa heeft een C5 I (lelijke dingen zijn dat), en nu heeft het ding een kwaal. Wobbelig stuurgedrag, kraken achter, bij het uitstappen, en een /--\ wielstand achter, is dat een achterdraagarmlager? Ik meende dat het symptoon /--\ bij een BX meestal ADAL aan gort in hield.
#ANONIEMdinsdag 28 juli 2009 @ 22:30
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:22 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Even een vraagje voor de slimmere citrofielen hier:

Mijn pa heeft een C5 I (lelijke dingen zijn dat), en nu heeft het ding een kwaal. Wobbelig stuurgedrag, kraken achter, bij het uitstappen, en een /--\ wielstand achter, is dat een achterdraagarmlager? Ik meende dat het symptoon /--\ bij een BX meestal ADAL aan gort in hield.
Dan is het inderdaad wel handig om de achterste draagarmen eens goed te bekijken, kunnen de rubbers zijn, lagers of doorgeroest alhoewel dat laatste bij een C5 me sterk lijkt.
2cvdinsdag 28 juli 2009 @ 22:38
Ik zeg: adals. Zet de C5 in de laagste stand, krik de achterkant op (wielen van de grond), zet het spul voor de stevigheid op assteunen en wrik aan het wiel. Zit er beweging in dan zijn je ADALs aan gort.
Prowlwoensdag 29 juli 2009 @ 12:56
VW Golf rijders

Mijn dag is weer goed
D-Sasterwoensdag 29 juli 2009 @ 13:33
lol, ik heb een citroen ax en ik heb er nog steeds spijt van dat ik dat ding heb gekocht

Dat ding kraakt en rammelt aan alle kanten. Er gaan steeds meer lampjes branden op het dashboard
Als ik dat wrak start slaat hij ALTIJD af (mss iets met een temp sensor?), na 5 min komt er ergens een piepend geluid vandaan, wat steeds harder word. Erg leuk als je smorgens in R'dam centrum staat en je ziet gewoon iedereen ze raampje dichtdraaien om dat kutgeluid niet te horen

Verder is het weggedrag om te janken, je mist een 5e versnelling, een interieur waar je zwaar depressief van word en echt subwoofer proof is die ook niet want het lijkt wel of dat ding uit elkaar trilt.

Misschien is het ook niet zo handig om een 15 inch hifonics sub erin te gooien (die geneens past, de achterbank staat een stukje naar voren)

Maargoed, het is wel extreem goedkoop, dat maakt een hoop goed. Je lacht je rot om de wegenbelasting en verzekering en qua verbruik is het nog wel te doen. En je douwt 'm werkelijk waar overal tussen, gewoon op z'n frans... richting aan en gaan Parkeren is een eitje.

Dus ja, ene kant zou ik 'm het liefst vandaag nog weg doen. Aan de andere kant heeft ie ook wel weer z'n voordelen. Ik denk dat ik deze auto echt letterlijk en figuurlijk op ga rijden tot de apk verloopt. wat nog een kleine 9 maanden duurt... Maar nooit meer een oude citroen voor mij.

De nieuwe modellen kan ik echter wel waarderen.
oshirowoensdag 29 juli 2009 @ 14:36
Wat ik eigenlijk mis is een 6e versnelling op m'n Xantia. 3200 toeren op de snelweg is gewoon best veel
Jaluwoensdag 29 juli 2009 @ 14:56
@oshiro: Mijn Xantia is inderdaad een 2.0-16v, én een type 2. Met veel leuke hebbedingetjes als navigatiesysteem, 4 elektrische ramen, leren bekleding etc.

Wat betreft dat toerental: mijn vorige Xant was een 2.0HDi (110 pk). Als die 3200 toeren maakte reed je dik 160 km/u, die HDi is echt een fantastisch fijne motor. Helaas rij ik nog geen 8000 km /jaar en dan is een diesel volstrekt oninteressant. Overigens is een 2.0-16v bepaald geen slak en ook best nog wel een fijn blok, maar het kan niet tippen aan de extreme rust en relaxed-heid van de HDi.
Jaluwoensdag 29 juli 2009 @ 15:01
Overigens zit het snel zakken van een Xantia met antizink (alles vanaf bouwjaar 1995) meestal niet in een lekke veercilinder maar in een lege anti-zink bol, de veerbol die zich bevindt aan de achteras tussen de achterwielen. Kan inderdaad geen kwaad, alleen moet je soms wat langer wachten voor je kunt wegrijden omdat de remmen het dan tijdens het op druk komen van het systeem ook niet zo best doen...

Nieuwe bol kost een paar tientjes...
2cvwoensdag 29 juli 2009 @ 15:19
Ik rijd in mijn BX (!) rustig weg met doorgezakte kont. De voorwielen remmen wel. En anders maar niet
oshirowoensdag 29 juli 2009 @ 16:16
Bij die Xantia had ik er trouwens ook last van dat bij het remmen voor de eerste keer (bij het uitrijden van een parkeerplek dus) onwijs slecht te doseren zijn. Je trapt trapt trapt en er gebeurt niks, en dan sta je daarna ineens met een klap stil (door de remmen, niet door een botsing ).
Maar met het vervangen van de LHM is dat al behoorlijk minder geworden.