http://www.nu.nl/economie(...)twee-ton-liggen.htmlquote:Icesave-spaarders laten twee ton liggen
Uitgegeven: 27 juli 2009 16:59
Laatst gewijzigd: 27 juli 2009 16:59
AMSTERDAM - Nederlandse spaarders bij Icesave hebben 233.000 euro laten liggen nadat de garantieregeling voor de IJslandse internetspaarbank was uitgevoerd.
Dat blijkt uit het tweede verslag van de bewindvoerders over de afwikkeling van het Icesave-debacle.
In totaal gaat het om ruim 8700 spaarders die besloten hebben geen gebruik te maken van het depositogarantiestelsel.
Spaarders konden onder deze regeling tot 100.000 euro van hun spaartegoed terugkrijgen.
Tientjes
Bij de mensen die besloten hun geld niet op te eisen, gaat het veelal om kleine bedragen. ''Je moet denken aan enkele tientjes'', zei bewindvoerder Marinus Pannevis maandag.
De Nederlandsche Bank heeft begin dit jaar nog geprobeerd om de kleine spaarders bij Icesave te attenderen op hun rechten. Zij kregen toen tot 16 maart de tijd om zich te melden.
Ingestort
Icesave ging vorig najaar ten onder nadat het IJslandse bankensysteem door de kredietcrisis was ingestort.
Nederlandse spaarders hadden meer dan 1,6 miljard euro gestald bij de spaarbank die hoge rentetarieven beloofde.
Nee man, je moest 3-4 A4tjes invullen, thats it!quote:Op maandag 27 juli 2009 17:45 schreef Luvjah het volgende:
2 ton in totaal ja, paar tientje per persoon, iedereen die daar geld had staan geeft toch niks om die paar tientjes :p
Niet dat ik geld zat heb ofzo, maar ik zou er ook de moeite niet voor gaan doen, zal je wel weer bergen papieren etc. in moeten vullen
"Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het geld bij een betrouwbare nederlandsche bank zoals de Rabobank neerzet!".quote:Op maandag 27 juli 2009 17:49 schreef superworm het volgende:
Enkele tientjes voor een paar procent meer rente in IJsland op een bank zetten
Nee. Dit gaat over het DGS. Het DGS wordt betaald door andere banken, afhankelijk van hun omvang op de spaarmarkt. De Rabo heeft bv 40% hiervan in handen en betaalt dus het meeste.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:51 schreef eleusis het volgende:
Aardig van die mensen. Scheelt IJsland weer terugbetalen
Ok... waar kan ik mn rekeningnummer opgeven? Wil best fungeren als "goed doel"..quote:[b]Op maandag 27 juli 2009 17:34
Zonde, 2 ton in totaal wat gewoon niet wordt geclaimed, wat weggegooid wordt. Vraag het dan op en stop het in een goed doel oid.
quote:Op maandag 27 juli 2009 17:50 schreef Q. het volgende:
[..]
"Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het geld bij een betrouwbare nederlandsche bank zoals de Rabobank neerzet!".
Vaak genoeg gelezen hier..
De eerste 20.887 euro per rekeninghouder komen van het IJslandse DGS, wij vullen het aan tot het hier gegarandeerde bedrag. Dus als het hier gaat om kleine bedragen is het IJsland wiens schulden omlaag gaan.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee. Dit gaat over het DGS. Het DGS wordt betaald door andere banken, afhankelijk van hun omvang op de spaarmarkt. De Rabo heeft bv 40% hiervan in handen en betaalt dus het meeste.
Nou, als ik het nieuwsbericht goed heb gelezen, niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik gok dat dit voornamelijk rentebedragen waren, van mensen die hun saldo al hadden weggehaald, en alleen nog de openstaande rente er op hadden.
Als ik het goed gelezen heb, welquote:Op maandag 27 juli 2009 18:52 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nou, als ik het nieuwsbericht goed heb gelezen, niet.
haha die 5 euro om de rekening te activeren heb ik toch maar terug laten boeken door de DNB. Als ik dat niet gedaan had was het persbericht waarschijnlijk ¤ 233.005,00 geweestquote:Op maandag 27 juli 2009 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als ik het goed gelezen heb, wel
Of het moeten de 'ik maak 5 test euro's over'-bedragen geweest zijn.
Ja, want iedereen die daar geld had staan zwemt in het geld... En die paar vragen op internet invullen en vervolgens opsturen de DNB was nou ook niet weer zoveel moeite.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:45 schreef Luvjah het volgende:
2 ton in totaal ja, paar tientje per persoon, iedereen die daar geld had staan geeft toch niks om die paar tientjes :p
Niet dat ik geld zat heb ofzo, maar ik zou er ook de moeite niet voor gaan doen, zal je wel weer bergen papieren etc. in moeten vullen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |