quote:Op maandag 27 juli 2009 16:23 schreef Kreator het volgende:
Betaal anders je lening bij de IB-groep even gedeeltelijk af met je spaargeld. 2 problemen minder.
Groetjes,
Krea.
Helaas heb ik ook aandelen (had ik idd moeten preciseren).quote:Op maandag 27 juli 2009 16:23 schreef Kreator het volgende:
Betaal anders je lening bij de IB-groep even gedeeltelijk af met je spaargeld. 2 problemen minder.
Groetjes,
Krea.
quote:Op maandag 27 juli 2009 16:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook aandelen (had ik idd moeten preciseren).
Groningen.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Eigenlijk is dat best raar, inderdaad. Voor box 3 telt het wél mee. Welke gemeente is het eigenlijk?
Wat heeft dat met z'n studieschuld te maken?quote:Op maandag 27 juli 2009 16:32 schreef Biancavia het volgende:
Omdat stufi niet als inkomen telt voor de belastingdienst.
Ware het niet dat het afgelopen jaar de te ontvangen rente op gemiddelde spaarrekening hoger was dan de te betalen rente op een studieschuld. Op dat moment is extra aflossen niet altijd even handig.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:23 schreef Kreator het volgende:
Groetjes,
Krea.
stufi in je box 3??quote:Op maandag 27 juli 2009 16:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Eigenlijk is dat best raar, inderdaad. Voor box 3 telt het wél mee. Welke gemeente is het eigenlijk?
bron: www.ib-groep.nlquote:Je kunt ook nog inkomsten hebben die niet onder het verzamelinkomen of het belastbaar loon vallen. Deze inkomsten tellen we niet mee als bijverdiensten:
studiefinanciering
uitkering op grond van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ)
kinderbijslag voor je kinderen
huurtoeslag
zorgtoeslag
loterijprijzen
alimentatie voor je kind(eren)
alimentatie van je vader of moeder
eenmalige studiebeurs van een (particulier) studiefonds
Zie dikgedrukte: wat begrijp je niet aan box 3?quote:Op maandag 27 juli 2009 16:56 schreef whoeier het volgende:
[..]
stufi in je box 3??
sorry hoor maar stufi, is inkomen welke niet belastbaar is en behoeft dan ook niet te worden aangegeven;
[..]
bron: www.ib-groep.nl
dus waar jij het vandaan haalt, ik heb geen flauw benul, maar goed als jij je stufi wil laten belasten zou ik het vooral opgeven, je krijg hier namelijk ook geen jaaropgave van waarin de overige potjes zijn gevuld door de ib-groep.
ach wel, niet mijn afdeling verder, enkel mijn ervaring.
Dat gaat over de rente over die schuld. Die mocht je onder IB-64 aftrekken, na 2001 (nieuwe belastingstelsel) niet meer.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:57 schreef Pandora73 het volgende:
Sowieso mag je "gewone" schulden (creditcardrekening, persoonlijke lening, postorder-kooprekening, roodstaan) toch niet meer aftrekken?
Jaren geleden mocht dat wel, dat was altijd feest, maar tegenwoordig mag het niet meer... Zal misschien ook wel zijn omdat het in die oude situatie voordeliger was om schulden te maken, je kon ze tenslotte van je inkomen aftrekken.
Het gaat over je studieschuld. Niet over de ontvangen stufi.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:56 schreef whoeier het volgende:
[..]
stufi in je box 3??
sorry hoor maar stufi, is inkomen welke niet belastbaar is en behoeft dan ook niet te worden aangegeven;
[..]
bron: www.ib-groep.nl
dus waar jij het vandaan haalt, ik heb geen flauw benul, maar goed als jij je stufi wil laten belasten zou ik het vooral opgeven, je krijg hier namelijk ook geen jaaropgave van waarin de overige potjes zijn gevuld door de ib-groep.
ach wel, niet mijn afdeling verder, enkel mijn ervaring.
Maar daar kan toch geen negatief resultaat uit komen? Stel je hebt 100 E spaargeld maar wel 5000 E studieschuld, dan kan je toch niet 4900 E gaan aftrekken van je inkomen?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat gaat over de rente over die schuld. Die mocht je onder IB-64 aftrekken, na 2001 (nieuwe belastingstelsel) niet meer.
Je studieschuld telt gewoon mee in box 3.
Wie zegt dat dat gebeurt danquote:Op maandag 27 juli 2009 17:08 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Maar daar kan toch geen negatief resultaat uit komen? Stel je hebt 100 E spaargeld maar wel 5000 E studieschuld, dan kan je toch niet 4900 E gaan aftrekken van je inkomen?
Maar wat gebeurt er dan met die -4900 E in mijn voorbeeld? Daar kun je dus verder niks mee?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat gebeurt dan(nogmaals: box 1 en box 3 zijn twee verschillende dingen)
Daar gebeurt inderdaad niets meequote:Op maandag 27 juli 2009 19:22 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er dan met die -4900 E in mijn voorbeeld? Daar kun je dus verder niks mee?
(Ik dacht dat je altijd het totaal van Box 1, 2 en 3 op moest geven, en dan zou het er dus wel op neerkomen dat als Box 1 is zoveel en box 3 is min nog wat, dat je dan dus box 3 aftrekt)
* Pandora73 heeft geen verstand meer van belastingen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |