Zoals de titel al zegt dus. Ik ben laatst naar de film Transformers 2 geweest en na afloop hoorde ik eigenlijk van iedereen hetzelfde: geen verhaal, slappe personages, alleen maar explosies en het ergste: 'typische Hollywood-meuk'.
Dan zeg ik dat ze het gewoon niet snappen en vervolgens wordt het omgedraaid en moet ik maar eens naar een 'goede' film kijken.
JULLIE SNAPPEN HET NIET!
Wanneer je naar een film van Michael Bay gaat weet je wat je moet verwachten

Veel flitsende effecten, meer explosies per minuut dan je bij kunt houden en teringveel herrie. Ik wil zelfs zo ver gaan als te zeggen dat Michael Bay films een genre op zichzelf zijn. Waarom ga je er dan oneerlijke maatstaven langs leggen? Natuurlijk is een Michael Bay film niet zo episch als Lord of the Rings, zijn de personages niet zo diep als Godfather en is de fotografie geen Lawrence of Arabia maar dat is helemaal niet de bedoeling

Natuurlijk is er verschil in 'typische Hollywoodproducties' en ik zal ook de laatste zijn die een film als Transformers 2, Chronicles of Riddick of Fantastic Four naast superieure Hollywoodproducties als Spider-man 2 of The Dark Knight zal houden maar kom op mensen

Disclaimer: Ik hou zelf erg veel van Europese cinema, denk aan Russische films als Stalker, Franstalige films (alles van JP Jeunet), Nederlandse/Belgische films zoals ex-drummer en Wilde Mossels, Spaanse films zoals Pan's Labyrinth maar ik vind dat je Hollywoodproducties en dan al helemaal iets van Michael Bay niet kunt beoordelen aan de hand van arthousefilms. Da's een beetje hetzelfde als een Comedy afschieten omdat er geen schrikmomenten in zitten

Klacht: Mensen die Hollywoodfilms oneerlijk beoordelen
Subtiele hint: Meestal zijn het mensen die interessanter/intelligenter willen lijken dan ze daadwerkelijk zijn