Welkom in het U2-topic!quote:Dan is Bono weer te oud, dan is de rest dat opeens ook, dan zijn het opeens een stel hypocriete Ieren die vrede en saamhorigheid prediken, maar ondertussen wel even met een milieuvervuilend vliegtuig op-en-neer vliegen om een paar liedjes op te nemen. Dan is het weer zo dat ze zo monotoom zijn en nooit origineel, dat ze nooit vernieuwend zijn en ons altijd weer "verrassen" met dezelfde hapklare brokken, slechts veranderd middels een ander piepje of bliepje. Dan is het weer zo dat ze te veel op Coldplay willen lijken om het jonge publiek te bereiken of dat ze Mary J. Blidge of hoe je die naam ook moet schrijven en/of uitspreken nodig hebben om hun uitgeleefde lijven en geesten eigentijds te doen laten lijken. En dan hebben we het nog niet eens over die tenenkrommende bijnamen, daar zou je een heel nieuwe topicreeks aan kunnen wijden!
Niets van dat alles, al die meningen van cultuurbarbaren, van wereldvreemden en neurotische zuurpruimen. In de bijna dertig jaar dat de band bestaat, is het uitgegroeid tot een begrip. U2 is een grote inspiratiebron, een band met een eigen geluid dat keer op keer weer terugkeert in hun muziek. Gelukkig smaken verschillen altijd, ook onder de fans. En zeg nou zelf: ook Renault brengt wel eens modellen op de markt waar niet iedereen voor valt.
Wel een waanzinnig nummer om mee te openen!quote:Op maandag 27 juli 2009 00:54 schreef Gert het volgende:
En zo zag het er 22 jaar geleden uit in Croke Park.
Opening van het concert, met WTSHNN.
Iéts minder geavanceerd podium toen nog.
Uhuh, en extra mooi omdat het tevens het openingsnummer van het nieuwe album was. En dat publiek ontpióft ook echt, zodra Larry en Adam inzetten.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:46 schreef Luni het volgende:
[..]
Wel een waanzinnig nummer om mee te openen!
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:17 schreef kreuk050 het volgende:
Ik heb vanavond een half uur naar een gedownloade opname van barcelona gekeken, die gozer heeft alle nummers zowat in HD geschoten vanaf de tribune. Check FTD
Ik heb nog wel wat byzondere dingen gezien zoals Bono die dingen bespreekt met de rest van de band en dat Bono onwijs hoge schoenen heeftBang om klein te zijn ofzo?
Maar ook wat een geweldige showmaster hij is!!
Ik weet niet of dit ook voor Amsterdam geldt, maar in Ierland schreef een krant dat het management op het laatste moment nog kaarten heeft vrijgegeven. Dit hebben ze gedaan om de zwarte markt te slim af te zijn. Immers, wie gaat er nog op het laatste moment kaarten van een duister figuur kopen voor ¤200 als je ze voor de normale prijs via de officiële weg kunt kopen? Slimme zet.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:24 schreef Clayton1 het volgende:
Weet iemand hoe dit kan,
Ik heb op de zaterdag dat de voorverkoop begon met moeite kaarten kunnen bestellen.
Gelukkig uiteindelijk wel gelukt. 2 stuks voor vak 426.ik kon ook niet kiezen voor vakken e.d.
Nu heeft iemand die ik ken op vrijdag de 17e om 17:00 uur nog kaarten voor de 21e kunnen bestellen.
Nu misgun ik hem dat niet maar wat ik raar vind is dat hij kaarten voor vak 406 had en dus veel betere plaatsen.
Kan iemand mij dit verklaren.
quote:Tournee U2 vertraagt door demonstraties
AMSTERDAM - De tournee van U2 loopt mogelijk vertraging op doordat demonstranten in Dublin voor vertraging in het transport van het podium zorgen.
Zo hebben dinsdagochtend meer dan vijftig vrachtwagens een veerboot naar Groot-Brittannië gemist die ze wel hadden moeten halen. De actievoerders klagen over geluidsoverlast.
De demonstranten uit Dublin zeggen met hun actie niet U2, maar de gemeente Dublin en de Gaelic Athletic Association te willen raken. In het hoofdkwartier van de laatste, het Croke Park stadion, heeft U2 er net drie concerten opzitten.
De demonstranten, omwonenden van Croke Park, zijn het er niet mee eens dat de gemeente en de Gaelic Athletic Association U2 toestemming heeft gegeven om het podium voor de concerten aan één stuk door af te breken.
Dit werk zou 44 uur duren, maar in de praktijk betekent dit dat het gebied een week lang 's nachts te kampen heeft met geluidsoverlast. U2 gaf vrijdag, zaterdag en maandag shows in de Ierse hoofdstad, waar de band in 1976 onder de naam Feedback opgericht werd.
Vertraging
U2 wil volgens een woordvoerder van de tourorganisatie niet riskeren dat actievoerders mogelijk onder de vrachtwagens terechtkomen, waardoor vertraging in het transport is ontstaan.
Wat voor gevolgen dit voor de tournee van U2 heeft, is nog onduidelijk, zegt de organisatie van de tournee.
Zo is nog niet helder of de verloren gegane uurtjes weer ingehaald kunnen worden, maar is ook nog onzeker of de vrachtwagens wel op latere veerboten kunnen worden ingepast.
Invloed
"Het heeft hoe dan ook invloed op het tourschema." Veel speling lijkt er niet te zitten in het schema: vrijdag moet de band alweer optreden in het Zweedse Göteborg.
Zanger Bono, gitarist The Edge, bassist Adam Clayton en drummer Larry Mullen Jr. zijn volgens de woordvoerder zeer teleurgesteld. "Het zorgt echt voor een smet op iets dat een fantastische ervaring en een fantastische show had moeten worden."
De promotor van de tournee MCD Productions heeft de demonstranten inmiddels per brief gewaarschuwd. MCD stelt dat de demonstranten voor de rechter kunnen worden gesleept door U2, de promotor en anderen die geld in de tournee hebben gestoken voor de mogelijke kosten als gevolg van hun actie.
Barcelona
Overigens werd ook in Barcelona, waar U2 de nieuwe wereldtour aftrapte, geklaagd over geluidsoverlast. Omwonenden van stadion Camp Nou dienden kort voor aanvang een klacht in. Volgens de klagers repeteerde de band langer dan was afgesproken. U2 zou zich tot 22.00 uur hebben mogen voorbereiden op de nieuwe tour, maar de rockers zouden tot middernacht muziek hebben gemaakt.
Stofzuiger
Volgens Spaanse autoriteiten produceerden ze zeventig decibel, wat te vergelijken is met het geluid wat een stofzuiger op een meter afstand maakt.
De Ierse rockers, die vorige week nog in de Amsterdam Arena stonden, krijgen vanuit Barcelona mogelijk een boete, die volgens een Spaanse krant kan oplopen tot vijftienduizend euro.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/muziekni(...)r-demonstraties.html.
[..]
Ja ik ookquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef CoExist het volgende:![]()
Lekker dan...
Ik heb nog wel tickets voor Wembley...
Hoop dat nog op tijd door gaat in ieder geval!
Ja, maar dan nog is het krap. Op het moment dat ze ergens spelen wordt in de volgende plaats het podium al opgebouwd en in de vorige plaats afgebouwd. Het is niet zo dat 2 van die 3 podia even ergens niets liggen te doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo, ze hebben toch 3 podia die vooruit worden opgebouwd? Ik snap dat apparatuur e.d. wel mee moet, maar volgens mij valt het allemaal wel mee met de mate waarin er vertraging dreigt.
Jij maakt je zorgen om Wembley?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef CoExist het volgende:![]()
Lekker dan...
Ik heb nog wel tickets voor Wembley...
Hoop dat nog op tijd door gaat in ieder geval!
Het is een 1 fph filmpje.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:27 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ligt het aan mij of kun je alleen maar 1 foto steeds zien, niet een webcam filmpje?
haha okee niet goed gelezenquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het is een 1 fph filmpje.
1 foto per uur dus.
Inderdaad, dit is zo'n waanzinnige versie!quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die optredens van tegenwoordig zijn natuurlijk héél geweldig, maar als we het over legendárische optredens hebben:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
goodbye, Ruby Tuesdayquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Kidney_Bean het volgende:
Die versie van Bad is geweldig, maar miijn favoriete versie is die van de Rattle & Hum film, staat vast ook wel op youtube
Ik las op mijn terugreis uit Dublin (ja ja, ik was erbij maandagquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo, ze hebben toch 3 podia die vooruit worden opgebouwd? Ik snap dat apparatuur e.d. wel mee moet, maar volgens mij valt het allemaal wel mee met de mate waarin er vertraging dreigt.
Ik las in U2 by U2 dat hier hun carrière aan een zijden draadje hing. Woest waren de andere bandleden op Bono om z'n actie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die optredens van tegenwoordig zijn natuurlijk héél geweldig, maar als we het over legendárische optredens hebben:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |