Bedankt, ik zal de docu later deze week bekijken. Deel 1 staat op internet, zie ik.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:08 schreef doeka het volgende:
Ik heb toevallig van de week een herhaling van NCRV dokument "de roze wolk" gezien; het ging over een homostel en een lesbisch stel die samen een kind krijgen.
Van de week komt het tweede deel. Misschien vind je dat interessant.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen een kind te adopteren, of zou je het prettiger vinden om een kind te "delen"? Ik wens je natuurlijk veel succes.
Een kind adopteren is voor mij geen optie, het lijkt me veel leuker om al mijn slechte eigenschappen in mijn eigen kind(eren) weerspiegeld te zien. Van de mensen die ik heb gesproken die zelf geadopteerd zijn (voor de duidelijkheid dat is dus geen representatief onderzoek), zou geen van hen zelf een kind adopteren.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Igraine het volgende:
Die documentaire heb ik ook gezien, was heel leuk en goed in beeld gebracht, vond ik.
Maar is je wens nu een kind in 'deeltijd' te hebben (al dan niet met een lesbisch koppel) of zou je ook bijvoorbeeld eventueel een kind willen adopteren, waarbij je fulltime de zorg ervoor draagt?
Sorry, maar waar lees je dat??quote:Op maandag 27 juli 2009 11:34 schreef HarryP het volgende:
Als ik het zo lees wil TS graag partime vader zijn.
En heeft hij geen zin in zieke kinderen, poep-luiers en uitslapen tot 7 uur na een nacht waarin hij ook 2 keer een uur uit bed is geweest om zijn kind te troosten.
quote:Op maandag 27 juli 2009 11:34 schreef HarryP het volgende:
En heeft hij geen zin in zieke kinderen, poep-luiers en uitslapen tot 7 uur na een nacht waarin hij ook 2 keer een uur uit bed is geweest om zijn kind te troosten.
Kom, zo gaat het tegenwoordig toch allang niet meer?quote:Op maandag 27 juli 2009 16:40 schreef French het volgende:
Ga het maar eens uitleggen, in de klas, als kinderen vragen waarom jouw moeder altijd met een andere vrouw boodschappen doet, waarom je moeder hand in hand met een andere vrouw in de stad loopt, etc.
dat ja. Het zal gewoon verschillen van buurt tot buurt en helaas zelfs van persoon tot persoon hoeveel problemen ermee zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien is men in een dorp in de achterhoek wel opener over dit soort zaken dan in een stad... Ik trek zulke opmerkingen echt slecht, geloof ik..
Dat wordt pas een probleem als de omgeving daar een probleem van máákt.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:40 schreef French het volgende:
Ik ben zelf kind van een vrouwenstel (ik ken mijn vader wel, mijn ouders zijn getrouwd geweest). Ik vond het altijd zeer moeilijk als kind. Ga het maar eens uitleggen, in de klas, als kinderen vragen waarom jouw moeder altijd met een andere vrouw boodschappen doet, waarom je moeder hand in hand met een andere vrouw in de stad loopt, etc. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, en zo ben ik ook opgevoed, maar ik vond het verschrikkelijk. En voor de duidelijkheid, ik kom uit een middelgrote stad en niet uit een dorp in de achterhoek ofzo.
Prima als je een kinderwens hebt, maar staan jullie er ook bij stil hoe dat voor een kind moet zijn? Hebben jullie daar ideeën over? Ben ik erg benieuwd naar.
En ergens in het leven van zo'n kind gáát de omgeving dat doen! Of het nu buurtkinderen, schoolkinderen of volwassenen zijn, onder confrontaties met mensen die er een probleem van maken kom je écht niet uit.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat wordt pas een probleem als de omgeving daar een probleem van máákt.
Nee, maar mensen maken overal een probleem van. Ook van je uiterlijk, als je daar allemaal rekening mee moet houdenquote:Op maandag 27 juli 2009 19:22 schreef freecell het volgende:
[..]
En ergens in het leven van zo'n kind gáát de omgeving dat doen! Of het nu buurtkinderen, schoolkinderen of volwassenen zijn, onder confrontaties met mensen die er een probleem van maken kom je écht niet uit.
Als je een draagmoeder zou vinden zou je toch fulltime papa kunnen zijn?quote:Op maandag 27 juli 2009 00:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
In principe ben ik net zo egoistisch als de meeste lesbokoppels, natuurlijk wil ik liever fulltime de zorg en opvoeding, maar dat is niet realistisch, ik zal dus een concessie moeten doen. Wel wil ik duidelijk een vaderrol, zodat ik zeker weet dat ik op de lange termijn ten volle kan genieten van alle puberellende.
Bij mijn oudste dochter is de klas zit een dochter van een lesbisch stel, De eerste keer dat ze daar speelde zei ze alleen," M. heeft 2 mama's, dat is gezellig!"quote:Op maandag 27 juli 2009 16:40 schreef French het volgende:
Ik ben zelf kind van een vrouwenstel (ik ken mijn vader wel, mijn ouders zijn getrouwd geweest). Ik vond het altijd zeer moeilijk als kind. Ga het maar eens uitleggen, in de klas, als kinderen vragen waarom jouw moeder altijd met een andere vrouw boodschappen doet, waarom je moeder hand in hand met een andere vrouw in de stad loopt, etc. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, en zo ben ik ook opgevoed, maar ik vond het verschrikkelijk. En voor de duidelijkheid, ik kom uit een middelgrote stad en niet uit een dorp in de achterhoek ofzo.
Prima als je een kinderwens hebt, maar staan jullie er ook bij stil hoe dat voor een kind moet zijn? Hebben jullie daar ideeën over? Ben ik erg benieuwd naar.
Dat kan inderdaad gebeuren, maar kinderen worden om vanalles gepest, bv ook vaak om rode haren, mogen ouders met rood haar dan ook geen kind krijgen, het kind zou er maar mee gepest worden.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:22 schreef freecell het volgende:
[..]
En ergens in het leven van zo'n kind gáát de omgeving dat doen! Of het nu buurtkinderen, schoolkinderen of volwassenen zijn, onder confrontaties met mensen die er een probleem van maken kom je écht niet uit.
Hier kan ik me alleen maar bij aan sluiten... Een kind is niet per definitie al zielig omdat het de kans heeft gepest te worden omdat zijn/haar situatie wat anders is als bij een 'doorsnee' gezin.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad gebeuren, maar kinderen worden om vanalles gepest, bv ook vaak om rode haren, mogen ouders met rood haar dan ook geen kind krijgen, het kind zou er maar mee gepest worden.
Nou is dit natuurlijk een vreemd voorbeeld maar kinderen hebben eigenlijk geen reden nodig om te pesten, ze zoeken er wel een als ze willen pesten.
Topsite! Hartstikke bedankt voor de link!quote:Op maandag 27 juli 2009 00:24 schreef Lemijn het volgende:
Ik raad je aan om eens op deze site te kijken: http://www.meerdangewenst.nl. Daar staat informatie specifiek voor (wens-)homo-ouders.
En succes gewenst natuurlijkAls homo-man heb je 't toch nog een graadje ingewikkelder dan als lesbo.
Zo'n situatie is natuurlijk hét ideaal.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:10 schreef bixister het volgende:
ik ken trouwens wel een succesverhaal. een stel ouders: hij homo, zij lesbisch, die bewust samen voor 't (co-)ouderschap gekozen hebben. ze hebben twee huizen naast elkaar gekocht, en daartussen zelfs een doorgang gemaakt voor de kinderen (2).bij hen gaat 't heel goed, nog steeds (na een jaar of 10, schat ik). maar zij kenden elkaar dus al wel goed van te voren.
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:11 schreef Igraine het volgende:
En iets als bijvoorbeeld draagmoederschap, is die mogelijkheid er ook of niet?
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:14 schreef bixister het volgende:
daar dacht ik ook nog aan, maar hoe zit dat eigenlijk met de wettelijke regels daaromtrent. 't mag niet op commerciële basis dacht ik?
Draagmoederschap op commerciële basis is verboden in Nederland. In de VS mag het wel, maar dat is "iets" boven het budget..... dat kost echt heel veel geld.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:36 schreef Ticootje het volgende:
Is een draagmoeder in dit geval geen oplosssing?
quote:Op maandag 27 juli 2009 16:40 schreef French het volgende:
quote:Homovaders
Steeds meer homomannen worden vader. Zij delen de zorg meestal met een alleenstaande vrouw of een lesbisch stel en vaak met hun partner. Opzij sprak vier mannen die in verschillende constructies co-ouder zijn over de relatie met moeder(s) en kind. ‘Ik maak meer van hem mee dan de meeste heterovaders.’
MIjn ideale situatie is dan ook het echt met z'n "allen" te doen, hoe ingewikkeld dat in de praktijk ook is en hoeveel incasseringsvermogen dat van beide partijen ook vergt. En ik vind dat kinderen altijd hun biologische ouders moeten kunnen leren kennen. Terecht dat anoniem doneren is afgeschaft.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:02 schreef freecell het volgende:
IK kan me trouwens voorstellen dat je graag een kindje wilt, maar de vraag is: is de situatie voor de ouders niet leuker dan voor het kind?
Stel het is een meisje... Ik vind mijn papa geweldig, maar ik heb ook echt wel een mama nodig en vroeger ook. Voor dingen waar je toch liever met een vrouw over praat dan met een man
Die vriend van mij vindt het, hoewel hij het alleen maar zo gewend is, toch soms wel lastig dat hij geen vader heeft.
Dat laatste kan ik me moeilijk voorstellen, ik ken ze niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:30 schreef skadhd het volgende:
[..]
Als je een draagmoeder zou vinden zou je toch fulltime papa kunnen zijn?
Zit je op dit moment in een relatie trouwens?
Op zich zijn er best veel homostellen die via een goede vriendin toch 'helemaal' papa kunnen worden..
Bedankt! Die koop ik!quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Reese het volgende:
Deze maand staat er in de Opzij een reportage over homovaders.
[..]
Er wordt een aantal gezinnen geportretteerd:
- een homostel met twee kinderen, elke vader heeft een biologisch kind bij dezelfde moeder. Inmiddels woont de moeder met haar vriendin in het buurhuis en de kinderen kunnen hun slaapkamer via beide huizen bereiken. Zowel de vaders als de moeders spelen een actieve rol bij de opvoeding.
- een homovader die een kind heeft met een alleenstaande heterovriendin, zij delen de zorg over hun dochter
- een homovader met een kind van een lesbische moeder. Beide ouders hebben zelf een relatie en gezamenlijk delen zij de zorg over hun zoon.
Verder wordt ook de Stichting Meer dan Gewenst nog genoemd met bijbehorende site die hierboven ook al aan bod kwam.
Ik vond het een heel interessant artikel. Jij wellicht ook! Succes met je zoektocht.
Alvast van harte gefeliciteerd!quote:Op maandag 27 juli 2009 16:15 schreef m1985 het volgende:
Hallo,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar heb nooit de moeite genomen om me te registreren. Na het lezen van dit topic toch maar eens die moeite genomen, aangezien ik deel uitmaak van een vrouwenstel. Ik ben zelf een meid van 24 jaar en mijn vriendin is 25. In december verwachten we ons eerste kindje!
Misschien een stomme vraag, maar wat waren voor jullie de belangrijke zaken die jullie met hem bespraken. Ik heb daar ook mijn eigen gedachten over, maar ik ben heel benieuwd wat anderen als "cruciaal" zien. Eventueel kan dit ook via PM.quote:Wij hebben onze donor gevonden door middel van het plaatsen van een advertentie op BamMam. De site is oorspronkelijk opgericht voor moeders die bewust alleen een kind willen krijgen en opvoeden, maar er wordt nu ook veel gebruik gemaakt van de site door vrouw-vrouw stellen. In de advertentie hebben we beschreven waar we precies naar op zoek waren, namelijk een donor die zelf geen rol wil vervullen bij de opvoeding van het kind.
Ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op je vragen.
De rol die de biologische vader in ons geval zal gaan vervullen is dus eigenlijk: geen rol. Opvoedingsvraagstukken zullen dus ook niet met hem besproken worden.
Zoals je zegt is het inderdaad gek om op zoek te gaan naar een geschikte donor. Wij hebben zelf veel onzin-reacties gekregen op onze advertentie, maar ook een aantal serieuze reacties. Via mails hebben we verder gepraat met deze 'kandidaten'. Uiteindelijk klikte het het best met 1 man. Deze man hebben we ontmoet op neutraal terrein en ook in levende lijve klikte het direct. We dachten precies hetzelfde over belangrijke zaken voor ons, zoals zijn toekomstige rol. Met deze man zijn we het uiteindelijk ook gaan proberen, en na de 2e poging bleek mijn vriendin al zwanger te zijn!
Hartstikke bedankt voor je reactie.quote:De donor heeft voor de tijd geen vruchtbaarheidstest ondergaan. Deze stond nog op de planning, maar was dus niet meer nodig.
Vooraf hebben we een contract opgesteld. Kan je deze wel doormailen wanneer je interesse hebt. Hierin staan afspraken die we gemaakt hebben. Zoals de afspraak dat wij het kind mogen vertellen wie zijn / haar biologische vader is wanneer het daar aan toe is, en dat hij ook openstaat voor een ontmoeting.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog meer wil weten, vraag gerust!
Als dit het ergste zou kunnen zijn van het ouderschap dan teken ik daar direct voor!!quote:Op maandag 27 juli 2009 11:34 schreef HarryP het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |