abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 22:29:12 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_71351137
Hey,

Om met de deur in huis te vallen, ik ben een flikker met een kinderwens.
Het lijkt me hartstikke leuk om een paar van die "mormels" rond te hebben lopen.

Nu heb ik het internet al afgestruind, maar ik zie nergens ervaringen over hoe en wat mensen daarom heen nu regelen. Wel wat collega's (lesbo's met kinderen) daar over gesproken, maar ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

De lastige situatie voor mij als man is dat lesboparen vaak liever geen vent erbij willen hebben omdat ze bang zijn voor teveel bemoeizucht bij de opvoeding. Iets wat ik me goed kan voorstellen. Je moet ook niet teveel gaan sjouwen met kinderen, dat kan nooit goed zijn. Hoe hebben eventuele lesboparen dat hier geregeld met de "donor"? Is die alleen donor of ook vader? Want leuk met m'n partner met de kinderen op de nek naar de dierentuin is voor mij ook een ideaal.

Verder vroeg ik me af::
- Wat is de rol van de biologische vader in de praktijk binnen jullie relatie?
- Worden opvoedingsvraagstukken ook weleens met de biologische vader besproken? Mocht hij bepaalde (basis) voorkeuren uitspreken (schoolkeuze, het dopen van kinderen)?
- Waar letten jullie op bij de keuze van de vader? Emotionele stabiliteit zal voor beide "partijen" het belangrijkst zijn, maar verder? Want het blijft toch raar zo'n rationele keuze over iets wat meestal juist zo prachtige emotionele keuze is.
- Wat is de juridische situatie van de biologische vader?
- Is er een overeenkomst met afspraken vooraf op schrift gesteld?
- Hoe vaak moest je insemineren voor je zwanger werd?
- Heeft de donor vooraf een vruchtbaarheidstest ondergaan om te kijken of je het beiden niet allemaal voor niets doet?
- Wat spreek je af als de lesbische relatie uitgaat en de biologische moeder plots de behoefte heeft om naar Noord-Oost Groningen te verhuizen (voor de duidelijkheid: daar woon ik niet)?

De praktijk is altijd weerbarstiger dan alles wat je vooraf probeert te regelen, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen (zowel leuke als nare), "Do's and Don'ts" etc. De vragen zijn sterk gericht op lesbo stellen, maar ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar de verhalen van de donoren met en zonder vaderrol.

Ik ben erg benieuwd!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 26 juli 2009 @ 22:45:15 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71351702
Misschien enigszins offtopic, maar ik heb weleens studies gelezen waaruit blijkt dat kinderen met homo- of lesbische ouders net zo goed en gelukkig opgroeien als kinderen met hetero-ouders. En verder natuurlijk veel succes toegewenst.
pi_71352054
.

[ Bericht 97% gewijzigd door RockabeIIa op 26-07-2009 23:23:45 (Het is hier geen ONZ) ]
  zondag 26 juli 2009 @ 23:08:44 #4
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_71352514
Ik heb toevallig van de week een herhaling van NCRV dokument "de roze wolk" gezien; het ging over een homostel en een lesbisch stel die samen een kind krijgen.
Van de week komt het tweede deel. Misschien vind je dat interessant.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen een kind te adopteren, of zou je het prettiger vinden om een kind te "delen"? Ik wens je natuurlijk veel succes.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  zondag 26 juli 2009 @ 23:25:33 #5
94405 Tarak
pi_71353043
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:08 schreef doeka het volgende:
Ik heb toevallig van de week een herhaling van NCRV dokument "de roze wolk" gezien; het ging over een homostel en een lesbisch stel die samen een kind krijgen.
Van de week komt het tweede deel. Misschien vind je dat interessant.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen een kind te adopteren, of zou je het prettiger vinden om een kind te "delen"? Ik wens je natuurlijk veel succes.
Bedankt, ik zal de docu later deze week bekijken. Deel 1 staat op internet, zie ik.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 26 juli 2009 @ 23:26:25 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71353074
Ook van mijn kant veel succes.
Ik weet er verder geen drol van maar wil toch even vermelden dat je op twitter soms leuke praktijkdingetjes leest als je, net als ik dus, Paul de Leeuw volgt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71353389
Die documentaire heb ik ook gezien, was heel leuk en goed in beeld gebracht, vond ik.
Maar is je wens nu een kind in 'deeltijd' te hebben (al dan niet met een lesbisch koppel) of zou je ook bijvoorbeeld eventueel een kind willen adopteren, waarbij je fulltime de zorg ervoor draagt?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_71353419
ik heb die documentaire ook gezien, en oef... dat verliep allemaal niet zo heel gladjes...

heb zelf weinig tips voor je, maar wil je veel succes wensen!
  zondag 26 juli 2009 @ 23:59:23 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71353907
Interessant topic, ga ik even volgen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 27 juli 2009 @ 00:04:04 #10
94405 Tarak
pi_71354040
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Igraine het volgende:
Die documentaire heb ik ook gezien, was heel leuk en goed in beeld gebracht, vond ik.
Maar is je wens nu een kind in 'deeltijd' te hebben (al dan niet met een lesbisch koppel) of zou je ook bijvoorbeeld eventueel een kind willen adopteren, waarbij je fulltime de zorg ervoor draagt?
Een kind adopteren is voor mij geen optie, het lijkt me veel leuker om al mijn slechte eigenschappen in mijn eigen kind(eren) weerspiegeld te zien. Van de mensen die ik heb gesproken die zelf geadopteerd zijn (voor de duidelijkheid dat is dus geen representatief onderzoek), zou geen van hen zelf een kind adopteren.

In principe ben ik net zo egoistisch als de meeste lesbokoppels, natuurlijk wil ik liever fulltime de zorg en opvoeding, maar dat is niet realistisch, ik zal dus een concessie moeten doen. Wel wil ik duidelijk een vaderrol, zodat ik zeker weet dat ik op de lange termijn ten volle kan genieten van alle puberellende.
pi_71354160
ik ken trouwens wel een succesverhaal. een stel ouders: hij homo, zij lesbisch, die bewust samen voor 't (co-)ouderschap gekozen hebben. ze hebben twee huizen naast elkaar gekocht, en daartussen zelfs een doorgang gemaakt voor de kinderen (2). bij hen gaat 't heel goed, nog steeds (na een jaar of 10, schat ik). maar zij kenden elkaar dus al wel goed van te voren.
pi_71354180
Ik kan me goed voorstellen dat je dat liever hebt, een kind wat een stukje van jezelf is. maar dat is wel een lastige situatie, denk ik. Je zal hele goede afspraken daarin moeten maken met elkaar om geen rolonduidelijkheid te hebben.

En iets als bijvoorbeeld draagmoederschap, is die mogelijkheid er ook of niet?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_71354234
daar dacht ik ook nog aan, maar hoe zit dat eigenlijk met de wettelijke regels daaromtrent. 't mag niet op commerciële basis dacht ik?
  maandag 27 juli 2009 @ 00:24:31 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_71354416
Ik raad je aan om eens op deze site te kijken: http://www.meerdangewenst.nl. Daar staat informatie specifiek voor (wens-)homo-ouders.
En succes gewenst natuurlijk Als homo-man heb je 't toch nog een graadje ingewikkelder dan als lesbo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 27 juli 2009 @ 11:34:43 #15
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_71360065
Als ik het zo lees wil TS graag partime vader zijn.
En heeft hij geen zin in zieke kinderen, poep-luiers en uitslapen tot 7 uur na een nacht waarin hij ook 2 keer een uur uit bed is geweest om zijn kind te troosten.
  maandag 27 juli 2009 @ 11:40:30 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71360247
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:34 schreef HarryP het volgende:
En heeft hij geen zin in zieke kinderen, poep-luiers en uitslapen tot 7 uur na een nacht waarin hij ook 2 keer een uur uit bed is geweest om zijn kind te troosten.
Sorry, maar waar lees je dat??

Volgens mij wil hij dat juist niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71362151
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:34 schreef HarryP het volgende:
ach kom toch op zeg. Dat staat helemaal nergens en wordt ook niet gesuggereerd.

Als ik het zo lees wil TS juist net zo graag een kindje als ik dat wil, en wil hij daar net zo graag met alle liefde 's nachts 100 keer zn bed voor uit en poepluiers verschonen en ondergekotste bedjes verschonen. Het verschil is alleen dat die wens voor homo's in het algemeen en homoseksuele mannen in het bijzonder knap moeilijk te realiseren is. De wereld maakt het hen er niet makkelijker op en de natuur werkt ook niet echt mee. immers als vrouw zou je zelfs nog kunnen overwegen om een random persoon in de kroeg op te pikken ofzo.

TS ik heb geen tips voor je helaas, maar ik wil je wel heel veel succes wensen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 juli 2009 @ 12:56:19 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71362323
Ik lees dat er idd ook niet in hoor.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:06:08 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71362595
Ik ken 2 homostellen met kinderen, eentje via een draagmoeder.
In dit geval was het zo dat de zus van een van de jongens is geinsemineerd met het zaad van zijn partner.
theoretisch gezien voed hij dus zijn nichtje op.
De biologische moeder gedraagd zich gewoon echt als een tante, niet als de moeder.
Gelukkig gaat dit allemaal goed en is het een heel leuk gezinnetje, ze willen nu een 2de kindje.

Het andere stel heeft adoptiekinderen, ook dit gaat prima.

Maar als alleenstaande homofiele man kan ik me voorstellen dat dat toch een stukje lastiger is.
Ik wens je veel succes, hopenlijk komt je kinderwens uit.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_71363446
Tvp omdat ik dit graag wil volgen.
Succes TS, ik heb geen enkele tip voor je, sorry maar ik hoop dat je een manier kunt vinden om je kinderwens in vervulling te laten gaan!
  maandag 27 juli 2009 @ 13:36:48 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71363532
Is een draagmoeder in dit geval geen oplosssing?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71368538
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar heb nooit de moeite genomen om me te registreren. Na het lezen van dit topic toch maar eens die moeite genomen, aangezien ik deel uitmaak van een vrouwenstel. Ik ben zelf een meid van 24 jaar en mijn vriendin is 25. In december verwachten we ons eerste kindje!

Wij hebben onze donor gevonden door middel van het plaatsen van een advertentie op BamMam. De site is oorspronkelijk opgericht voor moeders die bewust alleen een kind willen krijgen en opvoeden, maar er wordt nu ook veel gebruik gemaakt van de site door vrouw-vrouw stellen. In de advertentie hebben we beschreven waar we precies naar op zoek waren, namelijk een donor die zelf geen rol wil vervullen bij de opvoeding van het kind.

Ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op je vragen.

De rol die de biologische vader in ons geval zal gaan vervullen is dus eigenlijk: geen rol. Opvoedingsvraagstukken zullen dus ook niet met hem besproken worden.

Zoals je zegt is het inderdaad gek om op zoek te gaan naar een geschikte donor. Wij hebben zelf veel onzin-reacties gekregen op onze advertentie, maar ook een aantal serieuze reacties. Via mails hebben we verder gepraat met deze 'kandidaten'. Uiteindelijk klikte het het best met 1 man. Deze man hebben we ontmoet op neutraal terrein en ook in levende lijve klikte het direct. We dachten precies hetzelfde over belangrijke zaken voor ons, zoals zijn toekomstige rol. Met deze man zijn we het uiteindelijk ook gaan proberen, en na de 2e poging bleek mijn vriendin al zwanger te zijn!

De donor heeft voor de tijd geen vruchtbaarheidstest ondergaan. Deze stond nog op de planning, maar was dus niet meer nodig.

Vooraf hebben we een contract opgesteld. Kan je deze wel doormailen wanneer je interesse hebt. Hierin staan afspraken die we gemaakt hebben. Zoals de afspraak dat wij het kind mogen vertellen wie zijn / haar biologische vader is wanneer het daar aan toe is, en dat hij ook openstaat voor een ontmoeting.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog meer wil weten, vraag gerust!
pi_71369250
Ik ben zelf kind van een vrouwenstel (ik ken mijn vader wel, mijn ouders zijn getrouwd geweest). Ik vond het altijd zeer moeilijk als kind. Ga het maar eens uitleggen, in de klas, als kinderen vragen waarom jouw moeder altijd met een andere vrouw boodschappen doet, waarom je moeder hand in hand met een andere vrouw in de stad loopt, etc. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, en zo ben ik ook opgevoed, maar ik vond het verschrikkelijk. En voor de duidelijkheid, ik kom uit een middelgrote stad en niet uit een dorp in de achterhoek ofzo.

Prima als je een kinderwens hebt, maar staan jullie er ook bij stil hoe dat voor een kind moet zijn? Hebben jullie daar ideeën over? Ben ik erg benieuwd naar.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:42:49 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71370974
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:40 schreef French het volgende:
Ga het maar eens uitleggen, in de klas, als kinderen vragen waarom jouw moeder altijd met een andere vrouw boodschappen doet, waarom je moeder hand in hand met een andere vrouw in de stad loopt, etc.
Kom, zo gaat het tegenwoordig toch allang niet meer?
Ik heb zelf neefjes en nichtjes die gewoon zonder blikken of blozen "oh, die heeft geen papa, maar twee mama's" over hun vriendjes/vriendinnetjes vertellen. De tijd dat daar nog een taboe op zat, is toch echt wel achter ons, geloof ik zo.
KuikenGuppy
  maandag 27 juli 2009 @ 17:48:58 #25
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71371135
Misschien is men in een dorp in de achterhoek wel opener over dit soort zaken dan in een stad... Ik trek zulke opmerkingen echt slecht, geloof ik..
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')