Hey,
Om met de deur in huis te vallen, ik ben een flikker met een kinderwens.
Het lijkt me hartstikke leuk om een paar van die "mormels" rond te hebben lopen.
Nu heb ik het internet al afgestruind, maar ik zie nergens ervaringen over hoe en wat mensen daarom heen nu regelen. Wel wat collega's (lesbo's met kinderen) daar over gesproken, maar ik ben benieuwd naar meer ervaringen.
De lastige situatie voor mij als man is dat lesboparen vaak liever geen vent erbij willen hebben omdat ze bang zijn voor teveel bemoeizucht bij de opvoeding. Iets wat ik me goed kan voorstellen. Je moet ook niet teveel gaan sjouwen met kinderen, dat kan nooit goed zijn. Hoe hebben eventuele lesboparen dat hier geregeld met de "donor"? Is die alleen donor of ook vader? Want leuk met m'n partner met de kinderen op de nek naar de dierentuin is voor mij ook een ideaal.
Verder vroeg ik me af::
- Wat is de rol van de biologische vader in de praktijk binnen jullie relatie?
- Worden opvoedingsvraagstukken ook weleens met de biologische vader besproken? Mocht hij bepaalde (basis) voorkeuren uitspreken (schoolkeuze, het dopen van kinderen)?
- Waar letten jullie op bij de keuze van de vader? Emotionele stabiliteit zal voor beide "partijen" het belangrijkst zijn, maar verder? Want het blijft toch raar zo'n rationele keuze over iets wat meestal juist zo prachtige emotionele keuze is.
- Wat is de juridische situatie van de biologische vader?
- Is er een overeenkomst met afspraken vooraf op schrift gesteld?
- Hoe vaak moest je insemineren voor je zwanger werd?
- Heeft de donor vooraf een vruchtbaarheidstest ondergaan om te kijken of je het beiden niet allemaal voor niets doet?
- Wat spreek je af als de lesbische relatie uitgaat en de biologische moeder plots de behoefte heeft om naar Noord-Oost Groningen te verhuizen (voor de duidelijkheid: daar woon ik niet)?
De praktijk is altijd weerbarstiger dan alles wat je vooraf probeert te regelen, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen (zowel leuke als nare), "Do's and Don'ts" etc. De vragen zijn sterk gericht op lesbo stellen, maar ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar de verhalen van de donoren met en zonder vaderrol.
Ik ben erg benieuwd!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?