Ik ben zes jaar gelden voor het eerst in aanraking gekomen met de OU. Ik zat toen zonder werk en wilde een cursus doen die aansloot bij het werk dat ik zocht.
In de afgelopen 6 jaar heb ik enkele cursussen besteld op verschillende terreinen (psychologie, rechten, natuurwetenschappen en cultuurwetenschappen). Meer ter verbreding/ om kennis op te doen, dus niet meer, zoals eerst, als aanvulling op mijn werk.
Ik vind de OU niet goedkoop, maar wel het geld zeker waard! Mooi materiaal en goede begeleiding. Zo heeft bijna elke cursus enkele begeleidingsavonden waar je naar toe kan (dus niet moet) gaan.
Wel heb je, zoals je zelf al aangaf, veel discipline nodig. Voor mij is dat af en toe nog een probleem

Maar elke keer dat ik een cursus heb besteld, ben ik weer blij als de postbode mijn boeken komt brengen!
Oh ja, mijn vader heeft jaren geleden naast een hele drukke baan rechten gestudeerd via de OU. Hij is dus ook via de OU afgestudeerd. Dus dat zijn al 2 tevreden klanten...
Ik heb ooit voordat ik zelf via de OU studeerde een beetje nare opmerking over de OU gemaakt tegen een Leidse hoogleraar (zoiets als 'dat is 'maar' de OU'). Die hoogleraar reageerde nogal gepikeerd, vertelde dat de OU heel goed bekend staat!
Maar ik kwam er later achter, toen ik zelf via de OU studeerde, dat hij zelf ook materiaal schreef voor de OU, dus hij was misschien niet helemaal objectief

Tot zo ver mijn ervaringen. Ik kan het je aanraden in ieder geval.