Ook al heeft ze het recht niet om in jouw privespullen te neuzen, maar zo te horen gaan die problemen je moeder wel degelijk aan.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:53 schreef Diertje het volgende:
Nu loopt ze de hele tijd te schelden en tieren omdat de problemen van huiselijke aard zijn en ook te maken hebben met haar huwelijk.
Klacht: mijn ma bemoeit zich met mijn priveleven,
Mijn ouders hebben veel ruzie en ik ondervind daar last van.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef Xebber het volgende:
Jij bemoeit je toch ook met het huwelijk van je moeder?
Ze had misschien beter eerst haar probleem met haar ouders kunnen bespreken.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef Dikke_Man het volgende:
Zeg dat datgene wat ze nú doet de oorzaak is van je studieproblemen. Probleem opgelost.
Ik voel dat er nog iets achter die komma moet komen...quote:Klacht: mijn ma bemoeit zich met mijn priveleven,
nadat ik haar privé leven met iedereen op school besproken heb.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:59 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik voel dat er nog iets achter die komma moet komen...
Denk het niet. Dan had ze dat vloeken en tieren gewoon naar voren gehaald...quote:Op zondag 26 juli 2009 16:59 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ze had misschien beter eerst haar probleem met haar ouders kunnen bespreken.
Was de brief was in braille opgesteld?quote:Op zondag 26 juli 2009 17:01 schreef Diertje het volgende:
Voor de duidelijkheid: TS is op zoek naar een kamer maar er is nu even niks goeds voorhanden.
Ik heb het al zovaak aangehaald maar het heeft geen nut. Ze zijn doof en blind.
Ma Tokkie?quote:Op zondag 26 juli 2009 17:04 schreef Bowlingbal het volgende:
Moeder van TS:
"EN HEB JE NOU GODVERRREDOMME GESEGT TEGEN DE SGOOL DA JE PROBLEMEN HEB OMDA IK JE DE TERING INSCHELD JIJ VUIGEE KLOTTTSSAAAK OPEN JE OGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Zoiets?
Succes ermee iigquote:Op zondag 26 juli 2009 16:55 schreef Diertje het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben veel ruzie en ik ondervind daar last van.
Ik ben nu ook op zoek naar een goede kamer maar dat duurt even.
Nee, nu lezen ze het stiekem....quote:Op zondag 26 juli 2009 17:04 schreef Eva4Evah het volgende:
Mijn ma maakte mijn post ook altijd open en las het. Echt talloze ruzies om gehad, en toen ben ik een keer zo gigantisch uitgebarsten dat ze het nu niet meer doet. Het is gewoon prive, klaar
Vind ik toch wel afhankelijk van de leeftijd van het kind.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:04 schreef Eva4Evah het volgende:
Mijn ma maakte mijn post ook altijd open en las het. Echt talloze ruzies om gehad, en toen ben ik een keer zo gigantisch uitgebarsten dat ze het nu niet meer doet. Het is gewoon prive, klaar
FAIL, ik wist dat iemand hiermee ging komen. Briefgeheim geldt alleen tussen het moment van verzenden en het moment van ontvangen. Aangezien TS de brief al heeft ontvangen heeft het briefgeheim hier niets mee te maken.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:05 schreef Bowlingbal het volgende:
Overigens, wel een schending van het briefgeheim. Wijs haar even op de grondwet. Artikel 13 om precies te zijn.
='] Applaus.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:12 schreef Dzy het volgende:
[..]
FAIL, ik wist dat iemand hiermee ging komen. Briefgeheim geldt alleen tussen het moment van verzenden en het moment van ontvangen. Aangezien TS de brief al heeft ontvangen heeft het briefgeheim hier niets mee te maken.
De brief is aan haar gericht? Als het aan het huis gericht was is het een ander verhaal idd.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:12 schreef Dzy het volgende:
[..]
FAIL, ik wist dat iemand hiermee ging komen. Briefgeheim geldt alleen tussen het moment van verzenden en het moment van ontvangen. Aangezien TS de brief al heeft ontvangen heeft het briefgeheim hier niets mee te maken.
Ach, ik bazel soms ook maar wat hoor. Neemt niet weg dat je wel een goede reden mag hebben voordat je papieren gaat lezen die aan iemand anders gericht zijn.quote:
Over het algemeen zitten er 2 kanten aan zo'n verhaal. Probeer eerst eens naar jezelf te kijken voor je anderen de schuld geeft.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:01 schreef Diertje het volgende:
Zij heeft de brief op haar kamer opgeborgen, oftewel ze heeft hem al ontvangen van de postbode. Exit briefgeheim.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De brief is aan haar gericht? Als het aan het huis gericht was is het een ander verhaal idd.
quote:
Bij de 2e Wereldoorlog zaten er ook 2 kanten aan het verhaal.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:40 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Over het algemeen zitten er 2 kanten aan zo'n verhaal. Probeer eerst eens naar jezelf te kijken voor je anderen de schuld geeft.
Mochten je de uitzondering zijn waar het toch echt aan de ouders ligt (wat ik betwijfel), dan moet je inderdaad gewoon zo snel mogelijk uit huis gaan.
quote:Op zondag 26 juli 2009 18:09 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
OT: Schend haar privacy eens op plekken waar zij het erg zou vinden als anderen die prive zaken zouden lezen.
Klopt. Als er bijvoorbeeld nooit zo'n kleinerend verdrag (Versailles) was opgesteld tegen Duitsland, had de WO2 waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. En zo zijn er nog veel meer punten te noemen waar 'de geallieerden' gewoon keihard hebben gefaald.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bij de 2e Wereldoorlog zaten er ook 2 kanten aan het verhaal.
quote:
Wat Gij niet wil dat U geschiedt,doe dat ook een ander niet ...quote:
Je spreekt jezelf juist tegen. TS wil het niet, dus moet het ook bij een ander gewoon niet doen, hypocrietquote:Op zondag 26 juli 2009 18:54 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Wat Gij niet wil dat U geschiedt,doe dat ook een ander niet ...
TS en haar moeder zijn beiden volwassenen en als je zelf iets niet kan waarderen dan moet je het een ander ook niet aan doen, anders ben je gewoon zwaar hypocriet.
Ik hoop dat je cynisch bent.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef Rasher het volgende:
Ben blij dat je moeder bezorgd om je is. Sowieso, waarom heb je geheimen voor je ouders? Dat hebben alle kinderen. Het is maar goed dat je moeder het heeft gevonden.
Als iemand van mening is in zijn/haar recht te staan om de privacy te schenden dan kan je diegene erop wijzen hoe het voelt. Niet omdat je dit soort acties verder goedkeurt. Je bent niet degene die dit doet uit de onstilbare nieuwsgierigheid/bemoeizucht maar om een punt te maken bij iemand die je klacht dat diegene je privacy schendt niet serieus neemt. Als ze zo "lotgenoot" worden van eenzelfde actie worden ze met de neus op de feiten gedrukt.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:34 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf juist tegen. TS wil het niet, dus moet het ook bij een ander gewoon niet doen, hypocriet
Daarbij is een kléín beetje respect T.O.V. je moeder alsnog wel op z'n plaats.
ik hoop dat je snel wat vindt en tot die tijd een beter verstopplek zoeken. Of een kluisje.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:01 schreef Diertje het volgende:
Voor de duidelijkheid: TS is op zoek naar een kamer maar er is nu even niks goeds voorhanden.
Als haar moeder geen problemen had willen hebben met kinderen, had ze niet moeten neuken. Simpel as that.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ook al heeft ze het recht niet om in jouw privespullen te neuzen, maar zo te horen gaan die problemen je moeder wel degelijk aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |