quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:01 schreef Keltie het volgende:
Wat kan jij er aan doen als de pinautomaat van de winkelier niet werkt?
Als de pinautomaat van de winkelier niet werkt, kun je chippen of contant betalen of met je creditcard betalen of even bij een automaat of andere winkel pinnen. En anders kan de winkelier je een eenmalige machtiging laten doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:01 schreef Keltie het volgende:
Wat kan jij er aan doen als de pinautomaat van de winkelier niet werkt?
Euhm.. Chip en Pin gaat over dezelfde lijn en hetzelfde automaatje?quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
[..]
Als de pinautomaat van de winkelier niet werkt, kun je chippen of contant betalen of met je creditcard betalen of even bij een automaat of andere winkel pinnen. En anders kan de winkelier je een eenmalige machtiging laten doen.
Heb zovaak een Pinstoring bij m'n oude werkgever moeten verhelpen.quote:Maar goed, als de pinautomaat van de winkelier niet werkt is er waarschijnlijk een storing bij de bank of een landelijke storing op het net. De winkels waar ik werkte was iig bijna nooit storing.
Meestal, maar niet altijd. Gezien het eerdere voorbeeld (geld erop en pasje was net nieuw oid) hoeft een winkelier ook niet altijd de fout bij de klant neer te leggen.quote:Meestal is het gewoon het pasje van de klant wat weigert. ABN is wereldkampioen slechtwerkende pasjes maken.
Nieuw pasje zegt niks. De nieuw pasjes van ABN (JUIST de nieuwe pasjes moet ik zeggen) werken 9 van de 10 keer alleen van rechts naar links ipv links naar rechts en geven ook vaak leesfouten en soms doen ze het gewoon helemaal niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:11 schreef Keltie het volgende:
Meestal, maar niet altijd. Gezien het eerdere voorbeeld (geld erop en pasje was net nieuw oid) hoeft een winkelier ook niet altijd de fout bij de klant neer te leggen.
Er is ook een verschil tussen de oude chipknips en de chippassen. Mijn oude postbankpasje werkte niet op de strippenkaartenautomaten van de RET en bij de meeste oplaadpunten moest ik het pasje in de gleuf gedrukt houden om 'm te kunnen opladen. Lag gewoon aan het feit dat die pasjes gewoon net wat anders waren dan van andere banken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Mijn rabobankpas doet het bij mijn kapper echt zelden. Een heel gedoe daar.
Ik word altijd giftig als ik bij een parkeerautomaat wil chippen en het kreng meldt 'onbruikbare pas'. Ja hallo, als die magneetstrip slecht leesbaar is, ja daar kan ik inkomen... maar zo'n chip moet toch altijd wel uit te lezen zijn? Waardeloze apparaten.
Ik neem aan er in je abonnementsvoorwaarden wel iets staat over opzeggen? Dus dan had je of kunnen weten dat het alleen telefonisch kan, of je had het kunnen gebruiken om aan te tonen dat ze daar ongelijk hadden. Zou wel raar zijn als het ook niet schriftelijk kon oid. Maar goed, vaak zo dat personeel je wel mag verkopen maar als je ergens vanaf wil moet het zo moeilijk mogelijk. KPN opzeggen ging ook drie keer mis en heeft aardig wat geld gekost. =/quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:18 schreef Re het volgende:
een keer in een telfort winkel
Ik wilde mijn abo opzeggen omdat ik die toch niet gebruikte, had het al een keer per telefoon geprobeerd maar dat kostte me bij elkaar 10 euro omdat ik er niet doorheenkwam en telkens in een loop terechtkwam. Dus ik naar de winkel, 2 werknemers die klanten hielpen en 2 die niets deden, 10 man in de zaak dus 45 minuten gewacht. Ik ben aan de beurt.
Medewerker: "Meneer u kunt alleen per telefoon opzeggen"
Ik: "uhmmm jullie zijn toch een service balie, ik heb hier mijn abonnement afgesloten dus ik wil hem hier ook opzeggen"
Medewerken: "Helaas meneer dat kan alleen per telefoon"
Ik: " Waar kwam ik niet doorheen, heeft me al 10 Euro gekost dus ik denk, laat ik het eens via de winkel proberen"
Medewerker: "Tsja helaas, zal toch via de telefoon moeten, volgende"
Ik: "Erg klantvriendelijk zijn jullie niet he"
Medewerker: "Meneer ik verzoek u de zaak te verlaten"
Ik: "Uhmmm wat???"
Medewerker: "Goedendag meneer"
Ik: "Kunt u niet gewoon even bellen zodat we het zo af kunnen afhandelen"
Medewerker: "Helaas meneer maar wij kunnen vanuit de zaak geen 0900 nummers bellen:
Ik :flikker toch op man, is je manager er?, ik wil een klacht indienen"
Medewerker: "Nee meneer die is er niet"
Ik: "ohh nou kankerstraal dan maar lekker op"
Damn wat was ik pissig
(ja in tekst ziet het er niet zo heftig uit)
Moet ik dan die hele inpaktafel naar de kassa schuiven?quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maar wel inpaktafels *subtiele hint geeft*
Dat soort onzin kwam ik dus ook vaak tegen bij Nettorama. Ik ben die sfeer die er daar hing niet echt in andere supermarkten tegengekomen. Bij de Super de Boer is altijd iedereen wel relax.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat vage gedram heb ik eens gezien bij de Konmar. Een jongen die eerst klanten hielp met het inpakken van tassen, kreeg van een of andere Konmar chefin zomaar de opdracht bij de ingang te staan en iedere binnenkomende klant een krant aan te bieden (die kranten lagen gereed in een bak, maar t was niet duidelijk dat die dingen er gratis lagen.)
Na 2 minuten echter krijgt diezelfde jongen - die inmiddels dus die kranten was gaan uitdelen - van diezelfde chefin een veeg: "wat sta je daar je tijd te verdoen met die kranten, ga de winkel in, de anderen helpen".
Ongelovelijk.
Ik hoop dat je er niets gekocht hebt?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Hier een gevalletje ik had eigenlijk nog veel en veel bozer moeten worden. Picture me, 23 jr, krulletjes, 1,65 hoog, met jurkje aan.
Telefoon was stuk, en ik was dus in de Media Markt om daar alle modelletjes te belkijken. Dus ik stond daar allerlei mobieltjes uit te proberen en op knoppies te drukken. Uiteraard ging dat alarm twee keer af, want je kan nog niet kijken naar die dingen daar, of het alarm gaat loeien.
Bewaker: Mevrouw, probeert u nu iets mee te nemen zonder te betalen?
Ik:![]()
![]()
![]()
Die alarmen staan zo gevoelig afgesteld dat die bellen steeds gaan loeien.
B: Gewoon even met ja of nee antwoorden: probeert u nu iets in uw zak te stoppen zonder te betalen?
Ik: Eh nee, ik kijk gewoon naar telefoons.
B: Dit is een poging tot diefstal mevrouw, dat is strafbaar.
Ik:![]()
Nou zeg overdrijven is ook een vak, plus, hier staan toch bijna geen echte telefoons
B: Zal ik anders de manager waarschuwen?
Ik: Ga vooral je gang, kijk ik nog even verder.
Hij had de manager niet gehaald, en achteraf had ík dat wel moeten doen, want dit was natuurlijk echt te bizar voor woorden. Maar ik was zo verbijsterd.. Was al naar verborgen camera's aan het zoeken....
Ja, meisjes met krulletjes en een jurkje aan plegen natuurlijk nooit een diefstal, wat denkt zo'n kerel wel niet!quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Hier een gevalletje ik had eigenlijk nog veel en veel bozer moeten worden. Picture me, 23 jr, krulletjes, 1,65 hoog, met jurkje aan.
...
't is me wel opgevallen dat zelfs die verkopers de voorwaarden niet goed kennen, en geregeld zo maar wat roepen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:38 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik neem aan er in je abonnementsvoorwaarden wel iets staat over opzeggen? Dus dan had je of kunnen weten dat het alleen telefonisch kan, of je had het kunnen gebruiken om aan te tonen dat ze daar ongelijk hadden. Zou wel raar zijn als het ook niet schriftelijk kon oid. Maar goed, vaak zo dat personeel je wel mag verkopen maar als je ergens vanaf wil moet het zo moeilijk mogelijk. KPN opzeggen ging ook drie keer mis en heeft aardig wat geld gekost. =/
Dat kun je zeggen, maar dat staat niet in het verhaal dus dat weet je niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nieuw pasje zegt niks. De nieuw pasjes van ABN (JUIST de nieuwe pasjes moet ik zeggen) werken 9 van de 10 keer alleen van rechts naar links ipv links naar rechts en geven ook vaak leesfouten en soms doen ze het gewoon helemaal niet.
Dan kun je zeggen dat het aan het apparaat van de winkelier ligt, maar als die 300 klanten op een dag heeft en jij bent de enige waarvan het pasje niet werkt, dan is dat niet waarschijnlijk.
Als het de verbinding met de bank is, is het toch echt het probleem van de winkelierquote:En verder kun je als klant natuurlijk ook even je bank bellen als het pasje niet werkt. Als de winkelier geen storing heeft en z'n apparaat doet het bij andere klanten prima, dan ligt het aan je pasje (in het geval van een leesfout) of aan de instellingen van je bankrekening/verbinding met de bank (in het geval van een geweigerde transactie). Dat kun je heel persoonlijk op gaan vatten, maar die winkelier kan ook niet toveren.
Kansloos kutargument, maargoed.. Die manier van discussieren heb ik al vaker bij je gemerktquote:Verder is er altijd wel een andere betaalmogelijkheid. Bij een leesfout kun je gewoon chippen, als je je pincode niet meer weet ook, dat jij geen contant geld meeneemt kan de winkelier niks aan doen (blijft een risico, als er bijv. landelijke storing is), veel mensen hebben wél een creditcard, als je de situatie uitlegt mag je bij andere winkeliers vaak wél even pinnen (zeker als er even iemand van de winkel meeloopt bijv.) en anders is een eenmalige machtiging nog steeds een optie bij veel winkelketens en supermarkten. En anders eet je maar niet, kan ook geen kwaad voor een dagje.
Word gewoon een beetje moe van winkels en andere dienstverlende functies die doen alsof de klant alles fout doet, terwijl het regelmatig aan hen ligt.quote:Word gewoon een beetje moe van mensen die doen alsof de winkelier alles fout doet, terwijl het in 99,9% van de gevallen gewoon aan het pasje, de bank of de pinner zelf ligt.
quote:Zelfs als er genoeg geld op je rekening staat kun je nog de melding onvoldoende saldo krijgen - storing bij de bank of daglimiet bereikt.
[..]
Er is ook een verschil tussen de oude chipknips en de chippassen. Mijn oude postbankpasje werkte niet op de strippenkaartenautomaten van de RET en bij de meeste oplaadpunten moest ik het pasje in de gleuf gedrukt houden om 'm te kunnen opladen. Lag gewoon aan het feit dat die pasjes gewoon net wat anders waren dan van andere banken.
jij verdient dat soort shit gewoon.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:58 schreef Verbal het volgende:
Aantal jaar geleden ging ik in mijn lunchpauze even naar het centrum om wat privé dingen te regelen. Had een halfuurtje, en met nog iets van een kwartier te gaan, besloot ik als lunch effe snel een quarterpounder te scoren.
Vier rijen met elk ongeveer 4 mensen erin, en het schooooooot maar niet op. Dus na bijna 10 minuten eindelijk aan de beurt (ja, had eerder weg kunnen lopen, maar op een gegeven moment sta je daar zo lang dat je het ook weer zonde vond om daar voor niks te hebben gestaan). Dus een QP en een milkshake besteld, betaald en weggelopen. Buiten maak ik dat doosje open en neem een hap... steenkoud.
Dus ik met de pest in mijn lijf weer naar binnen. De rijen zijn niet bepaald korter, maar ik loop erlangs, naar het meisje dat mij net die koude burger heeft gegeven. Vertel wat er aan de hand is en dat ik graag een warme burger wil na 10 minuten in een rij.
McMuts: "Mijnheer, ik ben deze mensen aan het helpen, u moet gewoon achteraan sluiten".
Ik: "Nee, je begrijpt mij niet: ik heb net 10 minuten in de rij gestaan en krijg vervolgens een koude burger van je mee. Ik wil graag een warme."
McMuts: "Mijnheer, u moet gewoon op uw beurt wachten net als iedereen"
Ik: "Ik HEB op mijn beurt gewacht, en eis nu een warme burger"
McManagemuts (die er inmiddels bij is komen staan): Wat is hier aan de hand?
Ik weer uitleggen.
McManagemuts: ja mijnheer, dat kan iedereen wel zeggen, voor hetzelfde geld heeft u hier gezeten en uw broodje koud laten worden...
En toen knapte er iets en met wat teksten over rectaal inbrengen van diverse soorten vies vreten heb ik toen daar die burger tegen de muur gesmeerd
V.
ware terroristen zeg ik je... zelf bij het telefonisch opzeggen... wilt u dit echt?.. ja anders bel ik niet.... heeft u ook gehoord van deze actie... nee en ook niet in geintereseerd, nou dan moet het maar he meneer, over 3 maanden wordt het opgezegd.... Whut?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't is me wel opgevallen dat zelfs die verkopers de voorwaarden niet goed kennen, en geregeld zo maar wat roepen.
'staat in de algemene voorwaarden' hoor je dan, en dan spit je al die 4 pagina's door met tig paragrafen, maar nee, je kunt er niets over vinden.
En inderdaad, aanmelden kan altijd zonder pardon, maar opzeggen, manmanman, drama soms.
En dan die aanbiedingen die je dan ineens krijgt ("als u nu uw opzegging annuleert, krijgt u ditofdat de eerste zoveel maanden gratis").![]()
Want?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:40 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
jij verdient dat soort shit gewoon.
V.
Ik wilde een keer informatie bij de nieuwe T-Mobile-winkel hier, over het omzetten van haar sim-only naar een abbo met een nieuwe telefoon. Was er toch in de buurt, loop er naar binnen, wacht dik 10 minuten op mijn beurt, ik stel mijn vraag: wat kost een 100 min abbo met dat en dat toestel? Antwoord: u kunt dat heel makkelijk op onze website regelen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:18 schreef Re het volgende:
een keer in een telfort winkel
Ik wilde mijn abo opzeggen omdat ik die toch niet gebruikte, had het al een keer per telefoon geprobeerd maar dat kostte me bij elkaar 10 euro omdat ik er niet doorheenkwam en telkens in een loop terechtkwam. Dus ik naar de winkel, 2 werknemers die klanten hielpen en 2 die niets deden, 10 man in de zaak dus 45 minuten gewacht. Ik ben aan de beurt.
Medewerker: "Meneer u kunt alleen per telefoon opzeggen"
Ik: "uhmmm jullie zijn toch een service balie, ik heb hier mijn abonnement afgesloten dus ik wil hem hier ook opzeggen"
Medewerken: "Helaas meneer dat kan alleen per telefoon"
Ik: " Waar kwam ik niet doorheen, heeft me al 10 Euro gekost dus ik denk, laat ik het eens via de winkel proberen"
Medewerker: "Tsja helaas, zal toch via de telefoon moeten, volgende"
Ik: "Erg klantvriendelijk zijn jullie niet he"
Medewerker: "Meneer ik verzoek u de zaak te verlaten"
Ik: "Uhmmm wat???"
Medewerker: "Goedendag meneer"
Ik: "Kunt u niet gewoon even bellen zodat we het zo af kunnen afhandelen"
Medewerker: "Helaas meneer maar wij kunnen vanuit de zaak geen 0900 nummers bellen:
Ik :flikker toch op man, is je manager er?, ik wil een klacht indienen"
Medewerker: "Nee meneer die is er niet"
Ik: "ohh nou kankerstraal dan maar lekker op"
Damn wat was ik pissig
(ja in tekst ziet het er niet zo heftig uit)
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:56 schreef Verbal het volgende:
Ik wilde een keer informatie bij de nieuwe T-Mobile-winkel hier, over het omzetten van haar sim-only naar een abbo met een nieuwe telefoon. Was er toch in de buurt, loop er naar binnen, wacht dik 10 minuten op mijn beurt, ik stel mijn vraag: wat kost een 100 min abbo met dat en dat toestel? Antwoord: u kunt dat heel makkelijk op onze website regelen.
Ik zei nog dat dat toestel niet op hun site stond, maar wel daar in de winkel lag...
Dan moest ik maar bellen met T-Mobile.
Op mijn vraag waarom ze dan zo'n winkel hadden haalde die lul zijn schouders op
V.
Dan ligt het probleem bij de bank. En jij bent klant bij die bank, niet de winkelier.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:47 schreef Keltie het volgende:
Als het de verbinding met de bank is, is het toch echt het probleem van de winkelier
Het is natuurlijk de bedoeling dat je eerst die shit uit je kar haalt en op de lopende band zet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:28 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Moet ik dan die hele inpaktafel naar de kassa schuiven?
Och, dat vrouwtje kon er wel om lachen en deed het iets rustiger aan voor me.
Ja dat is toch hartstikke inefficient allemaal? Ik heb altijd zo'n opvouwbaar krat mee. Gewoon direct met het bliepen je producten in je krat flikkeren, intussen alvast pinnen zodat als het eindbedrag er is, je alleen op OK hoeft te drukken om direct met je volle krat weg te lopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de bedoeling dat je eerst die shit uit je kar haalt en op de lopende band zet.
Dan kan de kassiëre (of hoe je dat schrijft) je producten scannen (of zoals het vroeger ging, alle codes intoetsen).
Daarna flikker jij weer al die zooi in je kar om naar de inpaktafel te rijden en daar je spullen in je tassen/kratjes/dozen te stoppen.
Nee, het kwam er op neer dat ze 5 cent te weinig gaf. Maar ze dacht dat ze 5 cent teveel gaf...En daar ging ze dan moeilijk over doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij betaalde die vrouw bij de eerste bestelling 5 ct te weinig, en bij een tweede bestelling compenseert hij het foutje van haar door nu 5 ct minder terug te geven, zodat hij uiteindelijk precies de kas kloppend heeft.
Ja, je weet het hè: als het geld gaat kosten wordt zoiets voor de klant 'een principekwestie'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:13 schreef focal het volgende:
[..]
Nee, het kwam er op neer dat ze 5 cent te weinig gaf. Maar ze dacht dat ze 5 cent teveel gaf...En daar ging ze dan moeilijk over doen.
Dat is het idee nu eenmaal bij Lidl/Aldi: ofwel je pakt het heel snel in, ofwel je pakt het in bij de inpaktafel. Als je dat niet handig vindt en je kan niet snel inpakken, moet je naar een winkel gaan met een flinke kassaband met een scheiding of zo.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 07:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja dat is toch hartstikke inefficient allemaal? Ik heb altijd zo'n opvouwbaar krat mee. Gewoon direct met het bliepen je producten in je krat flikkeren, intussen alvast pinnen zodat als het eindbedrag er is, je alleen op OK hoeft te drukken om direct met je volle krat weg te lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |