abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 15:21:00 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71339988
Heb er zelf het lef niet voor om stennis te schoppen, maar anderen mischien wel. Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die wat trammelant kregen bij de klantenservice. Een kapot artikel die binnen de garantieperiode toch niet meer mocht worden ingeruild. Een kortingsbon die ineens toch geen recht op korting geeft. Dat soort werk.

En dat je, door op wat luidere toon duidelijk wat misnoegen over de winkel in het algemeen en de servicebalie in het bijzonder, kenbaar te maken, alsnog het een en ander gedaan kreeg.

Had het publiekelijk lawaai maken echt wat positief effect of werd je door een 'beveiligingsbeambte' zonder boe of bah naar buiten gewerkt?

Het kan nooit positieve reclame zijn natuurlijk als ineens - met flink wat klanten in de winkel - wat luide 'Wel g**verdomme, wat flik je me nou?' geluiden bij de kassa vandaan komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door gebrokenglas op 26-07-2009 22:39:18 ]
How can I make this topic about me?
pi_71340028
ik wel eens, vertel ik straks wel als ik tijd heb
pi_71340071
ja
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zondag 26 juli 2009 @ 15:25:00 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71340093
Ik trap overal stennis. Het is mijn trademark eigenlijk.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:25:25 #5
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_71340102
nee, wel per brief naar de directie van die toko. Altijd netjes opgelost. Stennis maken zet je niet alleen de leverancier, maar ook jezelf te kijk. Als je de discussie op argumenten niet kan winnen, heb je blijkbaar geen gelijk
  zondag 26 juli 2009 @ 15:26:30 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71340135
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:25 schreef DABAMaster het volgende:
nee, wel per brief naar de directie van die toko. Altijd netjes opgelost. Stennis maken zet je niet alleen de leverancier, maar ook jezelf te kijk. Als je de discussie op argumenten niet kan winnen, heb je blijkbaar geen gelijk
WTF is dat nou weer voor hippiegelul
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:27:59 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71340178
Ik wel eens bij de ingang van een vage beurs die zo slecht was dat ik me geld terug eiste..
Toen kwam er een grote beveiliging meneer die me vast wilde pakken. Ik heb hem gewaarschuwd dat zodra hij me aan zou raken hij een aanklacht aan zijn broek had hangen. Daar trapte hij in en ik kreeg uiteindelijk me 7.5 niet terug.. Maar zeker 5 mensen die omkeer gemaakt hadden omdat ze ineens niet zoon zin meer hadden om geld te betalen voor die onzin
pi_71340204
Tsja, klanten die boos worden om hun gelijk te halen
  zondag 26 juli 2009 @ 15:29:41 #9
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_71340222
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:29 schreef MaGNeT het volgende:
Tsja, klanten die boos worden om hun gelijk te halen
daar kom je niet ver mee he Kan je beter op een normale toon tot een oplossing komen
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2009 @ 15:30:05 #10
137949 Disana
pi_71340234
Ik heb een keer mijn stem verheven toen een vrouw achter mij in de rij bij de kassa zei (niet 'vroeg') dat ze even voorging. Ik zei dat ze dat mij moest vragen maar ze negeerde me gewoon. De kassiere vond dat ik niet moest zeuren en tilde de spullen van de mevrouw gewoon over de mijne heen. Ze 'zag het probleem niet'. Daarna heb ik mijn stem wel even verheven tegen dit meisje, maar ze bleef haar schouders ophalen.

Ik ben naar de balie gegaan (in haar zicht, ze bleef kijken) en heb een klachtenformulier ingevuld. De volgende dag kon ik een grote bos bloemen ophalen en kreeg ik excuses van de zaak. Het meisje heb ik er nooit meer gezien (dit was de Jumbo waar klantvriendelijkheid in een hoog vaandel staat).
pi_71340294
Ja, bij de klantenservice van de Harense Smid, stelletje eikels, koop je voor best wel wat geld superlange extradeluxe garantie, gaan ze klagen dat je niks terugkrijgt op je nieuwe mega TV die door een fabrieksfout kapot was.

"Ja meneer, sorry, maar dat was een foutje in de administratie"

Begrijp me niet verkeerd, ik had 2,5 jaar kei hard gespaard voor een hele thuisbioscoop, gaat die tv 3 maanden later stuk en hoor je dat. Ik heb die hele winkel op stelten gezet
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_71340363
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:30 schreef Disana het volgende:
Ik heb een keer mijn stem verheven toen een vrouw achter mij in de rij bij de kassa zei (niet 'vroeg') dat ze even voorging. Ik zei dat ze dat mij moest vragen maar ze negeerde me gewoon. De kassiere vond dat ik niet moest zeuren en tilde de spullen van de mevrouw gewoon over de mijne heen. Ze 'zag het probleem niet'. Daarna heb ik mijn stem wel even verheven tegen dit meisje, maar ze bleef haar schouders ophalen.

Ik ben naar de balie gegaan (in haar zicht, ze bleef kijken) en heb een klachtenformulier ingevuld. De volgende dag kon ik een grote bos bloemen ophalen en kreeg ik excuses van de zaak. Het meisje heb ik er nooit meer gezien (dit was de Jumbo waar klantvriendelijkheid in een hoog vaandel staat).
Wow, dan zou ik dus echt wel effe pissed worden. Ik zou die bliepmiep vriendelijk vertellen dat ze die boodschappen maar ergens moest stoppen waar de zon niet schijnt en het gras nog niet groeit.
  Forum Admin zondag 26 juli 2009 @ 15:35:24 #13
35723 crew  GGMM
pi_71340378
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:25 schreef DABAMaster het volgende:
Dat dus.
Mensen die moeten schreeuwen om hun gelijk te halen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:36:39 #14
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71340418
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef Triptamine het volgende:
Ja, bij de klantenservice van de Harense Smid, stelletje eikels, koop je voor best wel wat geld superlange extradeluxe garantie, gaan ze klagen dat je niks terugkrijgt op je nieuwe mega TV die door een fabrieksfout kapot was.

"Ja meneer, sorry, maar dat was een foutje in de administratie"

Begrijp me niet verkeerd, ik had 2,5 jaar kei hard gespaard voor een hele thuisbioscoop, gaat die tv 3 maanden later stuk en hoor je dat. Ik heb die hele winkel op stelten gezet
Ik snap je verhaal niet..
  zondag 26 juli 2009 @ 15:37:51 #15
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71340454
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:35 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat dus.
Mensen die moeten schreeuwen om hun gelijk te halen.
Waar staat dat er iemand schreeuwt ? Stem verheffen is niet hetzelfde als schreeuwen
pi_71340461
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:29 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

daar kom je niet ver mee he Kan je beter op een normale toon tot een oplossing komen
Klopt, ik ben altijd bereid om met een klant te praten over een geschil.
Maar als ze gaan schreeuwen mogen ze de winkel verlaten.
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2009 @ 15:38:52 #17
137949 Disana
pi_71340493
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:34 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Wow, dan zou ik dus echt wel effe pissed worden. Ik zou die bliepmiep vriendelijk vertellen dat ze die boodschappen maar ergens moest stoppen waar de zon niet schijnt en het gras nog niet groeit.
Had ik kunnen doen, maar ik had ze nodig

Hoe is het nu bij de Harense Smid afgelopen? Kreeg je alsnog gelijk of bleven ze bij hun punt?
pi_71340504
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:30 schreef Disana het volgende:

Dat heb ik ook eens meegemaakt. Kassiere met hoofddoek, ik sta te wachten, één meisje met hoofddoek voor mij. Heel de band vol met boodschappen van mij, komen er nog twee van die kopvodden aan en lopen zo langs me heen, beginnen twee mandjes leeg te maken. Ik heb ze eerst vriendelijk verzocht achter me te gaan staan, toen daar niet op gereageerd werd heb ik een van die mandjes afgepakt en heb hun zooi er weer (rustig) ingelegd. Begon die ene te schelden "dat ik zeker dacht dat zij omdat ze hooffdoeken droegen minder waren dan mij en dat ik maar op ze moest wachten want ze hoorden bij dat andere meisje wat er al stond bla bla bla...

Uiteindelijk beide bij de bovenkant van de doek gevat en rustig maar met forse kracht achter me gedeponeerd. En ze even duidelijk gemaakt dat ze wat mij betreft minder dan ratten of wormen voor me waren en dat ik van een vrouw (met een hoofddoek nog wel!) zéker zo'n toon niet accepteerde.

Zelfs de bedrijfsleider erbij geweest die wilde weten wat er aan de hand was;
"Oh niks aan de hand, ik heb deze meiden even hun plaats gewezen"

Leuk geprobeerd, de racismekaart spelen maar dan zijn ze bij mij toch écht aan het verkeerde adres
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  Forum Admin zondag 26 juli 2009 @ 15:39:29 #19
35723 crew  GGMM
pi_71340516
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:37 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Waar staat dat er iemand schreeuwt ? Stem verheffen is niet hetzelfde als schreeuwen
Dat komt op hetzelfde neer.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:39:41 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71340525
Ik heb 1 keer herrie geschopt toen ik een laptop ter reparatie aangeboden had (veertjes kapot waardoor het scherm niet meer rechtop bleef staan). Ik, naieve 16 jarige, had nog nooit van onderzoekskosten gehoord, die kerel had me er niets over verteld maar wel laptop aangenomen. Toen ze me opbelden dat het repareren van 2 veertjes, 1500 gulden kostte kreeg ik mijn laptop niet mee voordat ik 40 gulden betaalde voor de onderzoekskosten.

Heb overigens geen gelijk gekregen en kreeg de laptop (die toen misschien 100 gulden waard was) pas terug als ik die 40 gulden betaald had . Sindsdien heb ik tegen iedereen gezegd dat een baggertoko was en 1 jaar na het incident waren ze failliet. (Gaf toch nog een beetje voldoening , dat failliet kwam denk ik niet door mijn antireclame voor ze, maar toch, het voelde goed ).

Oh, ik heb niet staan schreeuwen. Dat is een zwaktebod. Maar wel stennisgeschopt en op iets luidere toon dan nodig met betoog gehouden .
  zondag 26 juli 2009 @ 15:39:53 #21
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_71340528
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:26 schreef beelz het volgende:

[..]

WTF is dat nou weer voor hippiegelul
mijn gedachte
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_71340542
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:37 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn wel mensen die menen dat ze moeten schreeuwen om hun gelijk te halen.
Vaak zijn dat ook de mensen die eigenlijk wel weten dat ze geen gelijk hebben maar het toch proberen.

Laatst nog een klant die met een laptop-adapter terugkwam die defect was.
Bleek echter niet de adapter te zijn die ze een maand eerder bij ons gekocht had (merk verkopen wij niet).
Veel stampij en uiteindelijk verliet ze toch maar de winkel.
pi_71340545
Tijdens Pinkpop ging ik naar de Super de Boer in Schaesberg, waar ik erachter kwam, dat een pallet bier, 25 euro kostte. Ik bel mijn vrienden op en vertelde dat het bier een stuk duurder was vanwege Pinkpop en of het ons die 7 euro extra waard was of niet.

Komt de manager van de zaak op mij afgelopen, waarop hij aan mijn arm begint te trekken. 'Je koopt het maar, of je vertrekt!' Ik attendeer hem erop dat hij van me moet afblijven, en ik loop een gangpad in. Ik maak me telefoontje af, en loop terug naar me vrienden. De kerel pakt mij vast, en verteld mij kwaad; 'Leg jij me maar eens uit waar je voor zo weinig, dat bier voor die prijs krijgt, dan kom je maar terug, en dan krijg je van mij ook nog 50 piek.'
Dat is het moment waarop ik de man van me afduw, en ik hem waarschuw dat hij een groot probleem heeft als hij mij nog aanspreekt of aanraakt. Daarop boos de winkel uitgelopen en nog iets wat ik wilde kopen op de grond gegooid.

Pfuh. Heftig als je dat ze terugleest.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_71340642
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:36 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ik snap je verhaal niet..
Sorry, slecht geslapen.

Ik was vanaf mijn 16e aan het sparen voor een mega vette home cinema set. Dus had ik op mijn 18e eindelijk lekker veel geld bij elkaar geschraapt, en precies op mijn verjaardag kocht ik die set. Geniaal dus. Ik kocht alles met een optimale garantie erbij, dat zegt:

- Je product is 6 of 8 jaar verzekerd tegen zowat alles.

Dus toen ging na 3 maanden de tv stuk, door een fabrieksfout. Dat vertelde een maatje me, die eerst bij diezelfde harense smid werkte en er dus verstand van had.

Ik vrolijk naar de klantenservice om dat ding af te leveren voor reparatie:

Ik: Hoi, hij is stuk - verhaal - dus ik wel hem laten maken
Kassatrutje: - Zoekt in pctje - "Nee meneer, u heeft geen garantie, ik kan u niet helpen"

Toen werd ik wel even helemaal gek, heel lang gespaard en geschraapt en dan drie maanden na de koop dat horen. Toen ik eenmaal uitgezeken en uitgekankerd was stond de bliepmiep me zo: aan te kijken. De manager wist ook niet wat te doen. Maar ik ben ook 2 meter en best breed, en stond te schreeuwen, omdat zei maar bleef herhalen:

- "U heeft geen garantie"
- "Volgens mij maakt U de fout, Niet wij

en daarna zei ze nog:

- "Anders moet u de volgende keer die supergarantie voor 6/8 jaar aanschaffen"

Duidelijk?
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2009 @ 15:43:58 #25
137949 Disana
pi_71340657
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:39 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Dat heb ik ook eens meegemaakt. Kassiere met hoofddoek, ik sta te wachten, één meisje met hoofddoek voor mij. Heel de band vol met boodschappen van mij, komen er nog twee van die kopvodden aan en lopen zo langs me heen, beginnen twee mandjes leeg te maken. Ik heb ze eerst vriendelijk verzocht achter me te gaan staan, toen daar niet op gereageerd werd heb ik een van die mandjes afgepakt en heb hun zooi er weer (rustig) ingelegd. Begon die ene te schelden "dat ik zeker dacht dat zij omdat ze hooffdoeken droegen minder waren dan mij en dat ik maar op ze moest wachten want ze hoorden bij dat andere meisje wat er al stond bla bla bla...

Uiteindelijk beide bij de bovenkant van de doek gevat en rustig maar met forse kracht achter me gedeponeerd. En ze even duidelijk gemaakt dat ze wat mij betreft minder dan ratten of wormen voor me waren en dat ik van een vrouw (met een hoofddoek nog wel!) zéker zo'n toon niet accepteerde.

Zelfs de bedrijfsleider erbij geweest die wilde weten wat er aan de hand was;
"Oh niks aan de hand, ik heb deze meiden even hun plaats gewezen"

Leuk geprobeerd, de racismekaart spelen maar dan zijn ze bij mij toch écht aan het verkeerde adres
Wel een heel rare opvatting van voorgaan als je denkt dat je je mandje mag legen bij je vriendin die voor iemand staat.

Maar kennelijk maakt het voor jou uit wie het doet? Vrouwen, vrouwen met hoofddoeken? Ik zou het altíjd frustrerend vinden ongeacht wie het doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')