Ik wil liever in geen enkele auto dood gevonden worden.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:58 schreef mjh487 het volgende:
Waarom geen Civic Hybride, in een Prius wil je nog niet dood worden gevonden
Het Priustopic dat ik zag is verworden tot een of ander maak-elkaar-een-kopje-kleiner topic en voor mij daarom totaal zinloos.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:57 schreef 68Chevelle het volgende:
- Ja, er is al een Priustopic, opzouten!
Goedquote:Op maandag 27 juli 2009 15:21 schreef bluebit het volgende:
Zelf rij ik dagelijks ongever 140 km, waarvan 120 km snelweg. ...
quote:Op maandag 27 juli 2009 16:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
GoedEindelijk eens wat concrete cijfers
Zijn dat drukke snelwegen of veel file?
Je komt aardig in de richting van dit gemiddelde van 700 exemplaren:
http://www.spritmonitor.d(...)Prius.html?esearch=1
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:34 schreef thatsme het volgende:
Oh ik was nog 1 opvallend punt vergeten. De snelheidsmeter wijkt heel erg af. Tot nu toe in beide priussen die ik ken wijkt deze hetzelfde af:
86 = 80 echte km/h
107 = 100 echte km/h
128 = 120 echte km/h
Dit is ongeveer een 8% afwijking. Als de boordcomputer op hetzelfde meetsysteem is aangesloten zal dat betekenen dat je 8% meer brandstof zal gebruiken voor de echte kilometers, dit is een flinke slok op het zuinig rijden.
Heeiii die link is leukquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:08 schreef athlonkmf het volgende:
als je meer cijfers wilt hebben kan je hier terecht http://www.john2211.nl/Hybride_eigenaren.htm
Hou wel rekening mee dat de 2010 versie zuiniger is.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:45 schreef TR08 het volgende:
[..]
Heeiii die link is leukNet even doorheen gelezen. Ik dacht altijd dat er in de Prius echt een vario (CVT) zit maar het lijkt erop dat ze dat heel anders doen. De motor zit op 1 as met een E-motor en een generator. Daartussen zit een planetaire tandwielset die een "soort van" differentieel achtige functie heeft. Door snelheid van E-motor en generator onderling te laten verschillen krijg je dan een CVT effect zonder de verliezen van een normale variabele overbrenging (circa 10-15%). Slim hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |