Hehequote:
Nee!quote:Op zondag 26 juli 2009 11:52 schreef nieslief het volgende:
teeveepoesje (en hondjes natuurlijk)
P.s. sta ik al in de fipo kan mezelf niet vinde nie
Had jij bij de overschrijving je nickname wel vermeld?quote:Op zondag 26 juli 2009 11:52 schreef nieslief het volgende:
teeveepoesje (en hondjes natuurlijk)
P.s. sta ik al in de fipo kan mezelf niet vinde nie
okeujquote:Op zondag 26 juli 2009 11:59 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Nee!![]()
Sorry, goed dat je het ff zegt![]()
Q, wil je Nieslief er in zetten?
nou, iig 4. Ik zou zeggen ; test hetquote:Op zondag 26 juli 2009 12:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Hoeveel PM's kun je trouwens in 1 x versturen?
Moet je bij Greys zijn die heeft het geld. Kon nl niet internetbankieren enzo.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:06 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Had jij bij de overschrijving je nickname wel vermeld?
Kan hem niet vinden op het ING-overzicht namelijk.
Zo nee, wil je me dan je gewone naam PMen?
Oooooh, per post!quote:Op zondag 26 juli 2009 12:19 schreef nieslief het volgende:
[..]
Moet je bij Greys zijn die heeft het geld. Kon nl niet internetbankieren enzo.
quote:Kartonnetje
Het is onvoorstelbaar wat mensen dieren aan kunnen doen. We wisten dat helaas al heel lang maar deze week werden we weer geconfronteerd met een vorm van dierenmishandeling die werkelijk te bizar voor woorden is.
Bij de dierenkliniek De Arker in Nijkerk wordt door de dierenambulance een jonge kater afgeleverd. De aanblik is verbijsterend. Het dier is ongeveer een jaar oud en heeft een enorme kartonnen koker om zijn hals. Als, onder narcose, het karton verwijderd wordt is pas echt goed te zien hoe het dier heeft geleden. Zijn hals is bedekt met diepe wonden waar de maden uitkruipen. Het dier is weliswaar jong maar toch al volwassen. Toch weegt hij maar 2.3 kg. Dierenarts mevrouw Vodegel van dierenkliniek De Arker verzorgt zijn wonden en castreert hem. Het arme dier is totaal verwilderd en valt aan als iemand hem in zijn bench wil benaderen. Een naam heeft hij al: “Kartonnetje”. Nu moet er nog een thuis voor hem gezocht worden. Dat thuis is Dierenthuis geworden.
Voor bloedonderzoek moet Kartonnetje opnieuw onder narcose en dan blijkt dat hij verder gelukkig helemaal gezond is. Dierenthuis doet een oproepje op de site om vervoer voor Kartonnetje te regelen en Thessa Kniest belt onmiddellijk. Haar man gaat Kartonnetje ophalen en samen brengen zij hem naar Dierenthuis.
Bij binnenkomst bij ons krijgt hij “bench- rust”. De dierenkliniek in Nijkerk heeft antibiotica en pijnstillers meegegeven. We zoeken voorzichtig contact met Kartonnetje. Als we tegen hem praten, miauwt hij zachtjes terug en we hebben oogcontact. We zien al snel dat het om een zeer getraumatiseerde kater gaat.
Zijn ervaring met mensen is tot nu toe niet goed geweest. Laten we hopen dat hij vanaf nu zal gaan ontdekken dat mensenhanden ook voor liefde en voedsel kunnen zorgen.
We willen dierenarts Vodegel van dierenkliniek de Arker hartelijk bedanken voor de goede zorgen die ze Kartonnetje gaf.
Wat een snoezig koppie,quote:
quote:Geachte heer/mevrouw,
Elk jaar verzamelt een groep dierenliefhebbende users zich op het
FOK!forum om op eigen initiatief een asielactie op touw te zetten.
Deze actie houdt in dat wij een dierenasiel in Nederland kiezen,
waarvan wij denken dat deze onze hulp goed kan gebruiken. De acties
van voorgaande jaren waren een daverend succes en dit jaar willen wij
dat succes weer gaan evenaren. Hiervoor hebben wij stichting
Dierenthuis (zie http://www.dierenthuis.nl) uitgekozen.
Stichting Dierenthuis is een permanente opvang voor kansarme
asieldieren en momenteel huisvesten zij zo'n 50 honden en zo'n 500
katten. Deze honden en katten worden in Dierenthuis opgevangen, om
daar de rest van hun leven in rust te kunnen doorbrengen. Normaal
gesproken, zonder stichting Dierenthuis, zouden deze dieren wegens
zeer geringe kans op plaatsing allemaal zijn geëuthanaseerd.
Stichting Dierenthuis draait volledig op vrijwilligers. Ondanks dat
zijn de kosten met zo'n 'beestenboel' erg hoog. Vooral op gebied van
schoonmaakmiddelen en medische kosten.
Wij willen deze stichting daarom graag een duwtje in de rug geven!
De teller staat momenteel op 3300 euro, maar er kan nog veel meer bij. Ik ben van mening dat dit prima in uw programma format past, en wil u daarom ook vriendelijk verzoeken om hier aandacht aan te besteden.
Onze inzamelingsactie loopt officieel van 1 aug tot 1 sept, maar vanwege de enorme belangstelling zijn we wat eerder begonnen. 12 september aanstaande, worden de schoonmaak spullen die voor een deel van het opgehaalde geld zijn gekocht, overhandigd. Evenals het resterende bedrag.
Dierenthuis kan heel goed medicijnen gebruiken, ik zou in uw programma dan ook graag een oproep doen aan farmaceutisch bedrijven willen doen, met de vraag of ze ons in deze actie willen steunen.
Ik hoop van harte dat u ons wilt steunen in deze actie.
Met vriendelijke groeten,
Q
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |