Jij zegt het. Ik ben een andere mening toegedaan. Huidskleur maakt geen reet uit.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
Helaas is dat (bewezen) precies andersom. Incest komt vaker voor in blanke gezinnen dan in gekleurde geziinnen.
In deze wel. De sociale controle bij gekleurde gezinnen is vele malen groter dan bij blanke gezinnen. Dus de betraprisico is ook vele malen groter, daarom gebeurt het in gekleurde gezinnen veel minder snel.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:11 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Jij zegt het. Ik ben een andere mening toegedaan. Huidskleur maakt geen reet uit.
Geloof je dat echt zelfquote:Op zondag 26 juli 2009 14:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
In deze wel. De sociale controle bij gekleurde gezinnen is vele malen groter dan bij blanke gezinnen. Dus de betraprisico is ook vele malen groter, daarom gebeurt het in gekleurde gezinnen veel minder snel.
Een actuele bron moet ik je helaas schuldig blijven. Ik ben zelf incest'slachtoffer' en heb in die zorg rondgelopen. Dat viel mijn toentertijd ook al op, die verhouding. Ik heb toen heel erg veel gelezen over onderzoeken daarnaar. De correlatie incest en achtergrond. Ik spreek hier over een kleine 20 jaar terug. Heb e.e.a. in de tijd wel gevolgd (mn door krantenartikelen) waardoor het beeld van toen hetzelfde is gebleven, maar dus geen concrete actuele bronnen meer.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af of daar echt betrouwbare cijfers van zijn, niet alles komt bij de politie terecht.
Dan weet je vast wel een goede bron
bron ?
De sociale controle is juist bij religieuze gezinnen het grootst. Dat heeft niks met huidskleur te maken. Daarom verwacht ik ook dat incest onder moslims ook veelvuldig voorkomt. Maar we horen er nooit wat over, want dat zou de eer van de familie schaden. En dus sturen ze ontevreden slachtoffertjes van incest maar gewoon terug naar Marokko of maken ze die anderszins monddood.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
In deze wel. De sociale controle bij gekleurde gezinnen is vele malen groter dan bij blanke gezinnen. Dus de betraprisico is ook vele malen groter, daarom gebeurt het in gekleurde gezinnen veel minder snel.
Ja joh? Bijna uitsluitend? Hoe weet je dat? Overigens is inteelt iets anders dan incest.quote:Lol, staphorst, urk, epe, ga zo maar door, die bestaan bijna uitsluitend uit inteeltvolk
quote:Op zondag 26 juli 2009 14:17 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
De sociale controle is juist bij religieuze gezinnen het grootst. Dat heeft niks met huidskleur te maken. Daarom verwacht ik ook dat incest onder moslims ook veelvuldig voorkomt. Maar we horen er nooit wat over, want dat zou de eer van de familie schaden. En dus sturen ze ontevreden slachtoffertjes van incest maar gewoon terug naar Marokko of maken ze die anderszins monddood.
[..]
Ja joh? Bijna uitsluitend? Hoe weet je dat? Overigens is inteelt iets anders dan incest.
Zie je nu echt zelf niet in dat alles wat voor gereformeerden geldt (de sociale controle etc.), precies zo geldt voor moslims maar dan nog erger?quote:Op zondag 26 juli 2009 14:18 schreef BrandX het volgende:
[..]je weet duidelijk niet waar je over praat.
Ik noem nergens gereformeerden? Overigens was er in mijn familie niemand gelovig. Wmb staat dit los van geloof.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:21 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Zie je nu echt zelf niet in dat alles wat voor gereformeerden geldt (de sociale controle etc.), precies zo geldt voor moslims maar dan nog erger?
quote:Op zondag 26 juli 2009 13:21 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het moslims. En de verkrachters trouwens ook. Duh.
En jij weet dit omdat je er bij was? Of heb je nog bepaalde bronnen die de politie niet heeft?quote:
Oh, ik had misschien even eerder moeten reageren.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:53 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waaruit je dat concludeert. Volgens mij zijn we uitgepraat, want ik hou er niet zo van als mensen me woorden in de mond leggen.
Alleen hebben moslims wel erg de neiging om het verschil hiertussen te vergeten.....quote:Dingen als eer schenden zijn cultuurgebonden en hebben niks met het geloof te maken.
Vandaar dat er zoveel vrouwelijke lijken liggen op de vuilnisbelten van diverse Zuid-Amerikaanse steden?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Alleen hebben moslims wel erg de neiging om het verschil hiertussen te vergeten.....
Hoe vaak heb jij gehoord dat moslims door hun geloof hun dochter weg moeten sturen omdat ze verkracht is?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Alleen hebben moslims wel erg de neiging om het verschil hiertussen te vergeten.....
hehe, een 17-jarige kennis van ons is pas nog door zijn Pa voor de deur gezet, hij's homo en dus een schande voor de familie .. en nee, geen moslim, gewoon katholiek. En als je dan eens een keer met hem meegaat naar het COC, als morele ruggensteun, en je raakt aan de babbel, dan besef je dat dat toch nog steeds heel vaak voorkomt, dat ouders, vooral vaders, niets meer met hun zonen te maken willen hebben omdat die 'een schande' zijn, een smet.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:36 schreef vanhal het volgende:
Volgens jkdjjsop vind dit aan de lopende band plaats
Denk dat mijn vader er ook heeeeel veeeel moeite mee zou hebben als ik homo was. Hij is turks, maar geen moslim.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:26 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, een 17-jarige kennis van ons is pas nog door zijn Pa voor de deur gezet, hij's homo en dus een schande voor de familie .. en nee, geen moslim, gewoon katholiek. En als je dan eens een keer met hem meegaat naar het COC, als morele ruggensteun, en je raakt aan de babbel, dan besef je dat dat toch nog steeds heel vaak voorkomt, dat ouders, vooral vaders, niets meer met hun zonen te maken willen hebben omdat die 'een schande' zijn, een smet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |