abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71321095
Hoi,

Ik heb op vrijdag een sollicitatie gesprek bij een medisch onderzoekscentrum, en ben best zenuwachtig. Het gaat om een tijdelijke administratieve fulltime baan. Mijn enigste baan is tot nu toe in een supermarkt geweest en heb dus eigenlijk geen ervaring met een sollicitatiegesprek.

Mijn grootste zorg is welke kleding ik moet dragen. Ik twijfel erg tussen een nette broek + overhemd of een pak. Daarnaast hoor ik graag nog tips/ervaringen van jullie.

Ik ben zelf trouwens een 20 jarige student.

Groetjes,
mooz
pi_71321184
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:40 schreef moozie het volgende:
Hoi,

Ik heb op vrijdag een sollicitatie gesprek bij een medisch onderzoekscentrum, en ben best zenuwachtig. Het gaat om een tijdelijke administratieve fulltime baan. Mijn enigste baan is tot nu toe in een supermarkt geweest en heb dus eigenlijk geen ervaring met een sollicitatiegesprek.

Mijn grootste zorg is welke kleding ik moet dragen. Ik twijfel erg tussen een nette broek + overhemd of een pak. Daarnaast hoor ik graag nog tips/ervaringen van jullie.

Ik ben zelf trouwens een 20 jarige student.

Groetjes,
mooz
Ik zou voor een administratieve functie eerst wat aan je Nederlands taalgebruik gaan doen.

Verder zou ik het informeel houden, dus nette broek en overhemd. Niet overdressed en zeker niet underdressed.
Succes vrijdag!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_71321421
Dus gewoon voor een bijbaantje
Daar kun je gewoon in een spijkerbroek en een bandshirt naar toe hoor
You dream it, I live it.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:53:58 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71321454
Mensen die voor een sollicitatiegesprek ineens andere kleding dan normaal aantrekken
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:56:43 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71321527
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:53 schreef Rosbief het volgende:
Mensen die voor een sollicitatiegesprek ineens andere kleding dan normaal aantrekken
Obvious troll is obvious
pi_71321671
Tuurlijk trekt hij andere klding aan voor een sollicitatiegesprek man!
Hij kan toch niet in zijn korte adidas broek, met hawai shirt en birckenstocks aankomen?
pi_71321716
wat is een nette broek en overhemd? Beschrijf de kleur stijl evt foto

Blauw overhemd, wit tshirt eronder, pantalon...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:03:19 #8
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71321738
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:01 schreef Sammson het volgende:
Tuurlijk trekt hij andere klding aan voor een sollicitatiegesprek man!
Hij kan toch niet in zijn korte adidas broek, met hawai shirt en birckenstocks aankomen?
Gewoon een nette spijkerbroek met een neutraal shirt voldoet prima, je gaat toch daarvoor toch geen overhemd of pak aanschaffen wat in je hele leven nog nooit gedragen hebt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:04:23 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71321772
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:56 schreef Sander het volgende:

[..]

Obvious troll is obvious
Dat is tegenwoordig ook hip he om alle afwijkende meningen als troll te bestempelen
pi_71321820
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:03 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Gewoon een nette spijkerbroek met een neutraal shirt voldoet prima, je gaat toch daarvoor toch geen overhemd of pak aanschaffen wat in je hele leven nog nooit gedragen hebt
Precies, wat moet de solliciteerder (?) wel niet denken als je twee weken later komt werken in je "normale" kleding.
Je mag natuurlijk wel wat aandacht aan je kleding en verzorging schenken maar je gaat toch geen pak voor een sollicitatie aanschaffen...
You dream it, I live it.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:13:34 #11
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71324940
Standaard bij een sollicitatie: bij mooi weer minimaal een pantalon en net shirt, anders daar overheen nog een coulbert. Bij een zakelijke dienstverlener ook nog een stropdas.

Op het moment dat er iemand van het bedrijf tijdens je gesprek bovenstaande wel aan heeft en jij komt daar in je afgeramde spijkerbroek + bijbehorend 'lollig' t-shirt laat je zien dat je er niet echt serieus over bent. Overdressed zal nooit een verkeerde indruk maken.\

succes
waarschijnlijk wel
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:16:51 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71325008
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:04 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig ook hip he om alle afwijkende meningen als troll te bestempelen
Vast wel, maar niet bij mij. Maar de discussie "wel of niet profileren met een pak/mooie kleding" is zo ontzettend oud .
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:19:30 #13
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71325075
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:05 schreef Meddo het volgende:

[..]

Precies, wat moet de solliciteerder (?) wel niet denken als je twee weken later komt werken in je "normale" kleding.
Dat je je best hebt gedaan om er goed gekleed en verzorgt uit te zien, en dat je bereid bent je uit te sloven door in een pak op te komen draven terwijl dat niet de standaard werkkleding is.
quote:
Je mag natuurlijk wel wat aandacht aan je kleding en verzorging schenken maar je gaat toch geen pak voor een sollicitatie aanschaffen...
Liever overdressed dan underdressed, al is het zeker niet altijd nodig. Ga anders zonder stropdas. Daar zullen sommigen hier wel van gruwelen, maar ik vind het kunnen . Uberhaubt vind ik dat een heleboel mensen er veel beter uitzien in een pak (uitzonderingen daargelaten). Daar kan geen "net gekleed" tegenop. En als dat weer een onderdeel is van je goede eerste indruk.. des te beter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')