abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71317894
Sinds ik 3 jaar geleden in dit appartement ben komen te wonen, ergerde ik me eigenlijk al aan mijn trap. Vies vloerbedekking in een verschrikkelijke kleur dat ook nog eens her en der los liet. Maar het was wel een goede krabplek voor de kat.
Maar toch was ik het zat en dacht dat ik het wel ff eraf kon trekken en 'even' kon schilderen.

Dus zo begon ik:

De vloerbedekking eraf halen ging vrij gemakkelijk:

Alleen wat er achter bleef waren 6 lagen verf (huis is uit 1905) en een heleboel vloerlijm. Ben druk bezig geweest met vloerlijmafbijt en een verfkrabber, maar het haalde niet veel uit. Daarnaast was de trap aardig ingesleten en her en der beschadigd.

De beste en 'simpelste' oplossing was om de trap opnieuw te bekleden, maar ik wilde geen vloerbedekking meer. Dus werd het maar bekleden met hout...

Elke trede aftekenen en uitzagen op 12mm MDF. Met aan de voorkant een vuren lat van 22x50.

Dit alles dus gekit en verspijkerd op de bestaande trap. Ook de stootborden werden vernieuwd (stukken MDF 8mm er tegenaan gelijmd).

En vervolgens alles 2x in de grondverf zetten:

Alle randen en naden netjes gekit en iets grote openingen opgevuld met kneedbaar hout.

Vervolgens 2 x lakken:

Heb ook maar meteen de schootjes mee geschilderd. Moet nog 2 muurtjes latexen en een nieuw stripje bovenaan de trap maken. Inmiddels zijn de fotolijstjes ook gevuld.
Dus binnenkort nog een update van het eindresultaat.
pi_71317953
foto`s doen het niet..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vyKfQkAWiH4&feature=related[/youtube]
pi_71318009
je was te snel.. ..
pi_71318496
ziet er goed uit... hele vooruitgang en stukken goedkoper als upstairs denk ik.....?
pi_71318538
Tvp, onze trap moet ook nog gedaan worden/
mooie trap geworden.
pi_71318685
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ziet er goed uit... hele vooruitgang en stukken goedkoper als upstairs denk ik.....?
Maar upstairs is wel ongelofelijk mooi en degelijk, heb hier ook een trap laten opknappen door Upstairs.
Verf slijt helaas zeer snel weg van een trap, had mijn trap ook eerst geverfd, maar na enkele jaren zag je al slijtplekken.

Overigens is verf over het algemeen ook behoorlijk glad voor een trap. Ben zelf nooit echt naar beneden gesodemieterd, maar ben wel vaak -net- niet op de geverfde trap uitgegleden.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71319187
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:07 schreef Sakura het volgende:

[..]

Maar upstairs is wel ongelofelijk mooi en degelijk, heb hier ook een trap laten opknappen door Upstairs.
Verf slijt helaas zeer snel weg van een trap, had mijn trap ook eerst geverfd, maar na enkele jaren zag je al slijtplekken.

Overigens is verf over het algemeen ook behoorlijk glad voor een trap. Ben zelf nooit echt naar beneden gesodemieterd, maar ben wel vaak -net- niet op de geverfde trap uitgegleden.
Je krijgt speciale verf die gewoon doorzichtig is voor de trap. Dit kun je over de verflaag heen doen wanneer je klaar bent. En je kunt natuurlijk ook wat stukken vloertegel of speciale trapmatten bevestigen zodat je niet op je snuffel gaat.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_71319249
quote:

[..]

Je kunt er altijd nog van die halve maan dingetejs op plakken.

Ziet er verder mooi uit!!
pi_71319778
quote:

[..]

wat kostte dat geintje bij upstairs?
pi_71324259
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:46 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

wat kostte dat geintje bij upstairs?
Was rond de 2500 pleuro's

Moet overigens wel zeggen dat TS heel erg netjes werk geleverd heeft, maar zo ziet het werk van Upstairs er dus uit (overbodig te zeggen welke foto's oud en welke de nieuwe situatie zijn )

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71327474
Oh, jullie hebben kraaldeeltjes...

Mooi is je trap geworden!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_71330320
Het is zeker een stuk goedkoper dan Upstrairs. Kon zelf zeer voordelig aan het MDF komen dus dan viel het helemaal mee.
Wat betreft het gladde: daar zit ik inderdaad nog mee. Het is inderdaad zeer glad. Ik zit eraan te denken om er misschien gleuven in de vrezen en die rubberen strips erin te maken of om het met trappenlak af te lakken. Een goede lak ik volgens mij wat stroever dan een normale lak (en harder).

Halve maantjes vind ik lelijk ,dus komen er niet op...

Bedankt voor de complimenten. Ben er zelf ook erg tevreden over, echter zijn er genoeg dingen die ik de volgende keer beter/anders zou doen. Maar het belangrijkste is dat ik beter een trappenspin had kunnen kopen (ik heb nu alles opgemeten en een zweihaak en rolmaat), dan was het sneller, makkelijker en beter gegaan.
pi_71332922
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:43 schreef Sakura het volgende:

[..]

Was rond de 2500 pleuro's

Moet overigens wel zeggen dat TS heel erg netjes werk geleverd heeft, maar zo ziet het werk van Upstairs er dus uit (overbodig te zeggen welke foto's oud en welke de nieuwe situatie zijn )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ziet er netjes uit maar vind het nog steeds veel geld.... zo een trap kopen ze voor 800 euro in heb ik gelezen, je mag trouwens nog in je handjes klappen, op tros radar heb ik prijzen voorbij zien komen van 3000+ euro....
pi_75144820
Mhh, dit ga ik ook maar doen met mijn trap. Ik wil mijn trap graag opknappen, maar niet te duur. Het ziet er nu niet uit: donkergroen met zwarte halve maantjes. Ik heb al gezocht op traprenovatie bedrijven, maar da's is zooo duur. Gelukkig heb ik een rechte trap, dus als ik alles bij de bouwmarkt op maat laat zagen komt het vast goed.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_75152040
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:23 schreef liquid-orange het volgende:
Mhh, dit ga ik ook maar doen met mijn trap. Ik wil mijn trap graag opknappen, maar niet te duur. Het ziet er nu niet uit: donkergroen met zwarte halve maantjes. Ik heb al gezocht op traprenovatie bedrijven, maar da's is zooo duur. Gelukkig heb ik een rechte trap, dus als ik alles bij de bouwmarkt op maat laat zagen komt het vast goed.
weet je zeker dat alle treden dezelfde maat hebben? al lijkt de trap recht?

@TS de trap is een plaatje ! gefeliciteerd.
pi_85085423
UPstairs is laatst failliet gegaan , er zijn nu veel bedrijven die dit netjes doen voor veel minder geld.

ben zelf ook rond aan het kijken voor renovatie, zelf of laten doen ben ik nog niet uit, ik woon regio midden limburg

als er iemand tips heeft met ervaringen van bedrijven hier in de regio hoor ik dit graag :)
gr hans
pi_85087121
Ik vind dat je het netjes gedaan hebt! Wij hadden ongeveer hetzelfde probleem toen we in dit huis kwamen. Lelijke, stinkende vloerbedekking die er al tig jaar op zat. Het eraf trekken was het probleem opzich niet, maar de lijmlaag en verflagen die eronder zaten :{ ...

Uiteindelijk Upstairs gebeld en die kwamen er voor 2500 euro een nieuwe trap in leggen. Duur? Ja misschien wel. Maar het zat er na 6 uurtjes werk door 3 mannen in en het ziet er piekfijn uit. Helaas zijn ze nu inderdaad failliet.

Maar als je een beetje handig bent en inderdaad zo'n 'spin' hebt en je gaat er eens goed voor zitten .. Dan kun je vast eenzelfde resultaat bereiken ;) .. En het kost je waarschijnlijk de helft minder.
pi_85087380
Ik vind de profielleuning links wel veel mooier dan die rechtse ?tsja hoe zullen we het noemen.
Zou ik op elkaar afstemmen.
Hoeveel uur heb je nou op de trap doorgebracht ?(met of zonder kat)
pi_85367241
Ziet er mooi uit TS

Als cadeautje van mijn ouders en schoonouders hebben wij ook een traprenovatie gehad.
Mijn vader en schoonvader hebben het zelf gelegd met cando van de karwei.
pi_85439935
Ik heb het door een bedrijf in Noord-Limburg laten doen voor ¤1400,- daar ga ik zelf niet voor lopen plaren.
Het was een verbeterd systeem, zoals de duo-planktrede maar dan beter 8)7 , ik moest een vaste trap naar de zolder dat deden ze ook en toen kwam mijn bestaande trap ter spraken. Moet zeggen dat ze het voor die centen wel goed gedaan hebben.
pi_85502786
Hier ook aan de trap geklust:

Van:

Naar:

De trap was bedekt met een soort van zeil. Gevolg muurvast, veel te veel lijmresten en daaronder nog genoeg verf lagen uit het verleden. Zo blijkt de trap rood en groen geweest te zijn in het verleden en tussen door nog geel...

De aanpak:
- weghalen zeil
- weghalen lijmresten met lijmafbijt (van de parel of alabastine (hema spul is zeer slecht)
- schuren
- schuren
- en nog eens schuren :Z
- gronden
- plamuren
- schuren
- plamuren
- schuren
- lakken
- schuren
- lakken
- genieten van de verbetering ;) c_/

Bewust niet gekozen voor traprenovatie producten aangezien het een jaren 30 woning is, waar een traprenovatie alla upstairs niet in de woning zou passen. Het is wat werk geweest, maar ben tevreden met het resultaat (en aanzienlijk goedkoper dan de bedragen die ik hier voorbij zie komen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')