quote:
Lente 1986 leerde ik Ylenia kennen. Zij was de oudste dochter van Albano Carrisi & Romina Power. Ik was één van de drie backing vocals van Albano & Romina, een toentertijd wereldberoemd zangduo/echtpaar. Wij gingen op wereldtournee en zouden augustus 1986, een maand lang Rusland aandoen. Ylenia, toen 15 jaar, was een verschrikkelijk lieve en gevoelige ziel. Een dagdroomstertje, die eigenlijk niets had met de harde Showbizz-scene van haar beroemde ouders. (Haar Amerikaanse grootouders waren acteur Tyrone Power en actrice Linda Christian.)
Die Rusland zomertournee ’86 werd Ylenia min of meer gedwongen tot 4e backing vocal. (Onze vaste groep bestond al uit drie meiden, mijzelf inclusief.) Ylenia kon niet zingen, bewoog zich heel onhandig op het podium, maar had altijd de mooiste, duurste jurken aan (ook gedwongen), wat haarniet in dank werd afgenomen door de andere meiden. Ik had zo met Ylenia te doen. Ik begreep haar als geen ander, omdat ook ik als artieste te overgevoelig was voor de plastic-fantastic van de Showbizz. Elke keer, als we dat immense podium opgingen (Olympisch Stadion, St. Petersburg en Moskou een maand lang, elke avond 30.000 koppig publiek) zag ik een doodongelukkig kind van 15 jaar, die het liefste door dat podium wilde zakken, vooral als ze (ook gedwongen) haar solostuk moest doen. Toen had ik al een voorschouw, dat haar leven niet gelukkig zou verlopen. Hoe waar zou ook dat weer blijken.
Januari ’94 werd de wereld opgeschrikt dat Ylenia Carrisi spoorloos verdwenen was. Ze verbleef op dat moment in New Orleans in een hotel aan de Mississippi. Sinds die tijd zijn er wereldwijd allerlei verklaringen en theorieėn over haar verdwijning. Bijvoorbeeld, ze zou in de Mississippi zijn gesprongen en zelfmoord hebben gepleegd. Ze zou een slachtoffer zijn geworden van rituele voodoo, zwarte en rode magie sekten rondom New Orleans en gevangen gehouden worden. Of een slachtoffer van de Siciliaanse Maffia en Calabrese Ndrangeta ?!!
Moeder Romina Power gelooft dat ze nog leeft. Oma Linda Cristian gelooft dat ze nog leeft, ergens ondergedoken in Australiė en samenleeft met een gitarist van David Bowie.
Vader Albano Carrisi heeft oktober 2006 een persverklaring afgelegd, dat hij gelooft dat Ylenia inderdaad door drugs, zelfmoord heeft gepleegd, Verder zijn sinds haar verdwijning een heel leger rechercheurs, privé-detectives, journalisten, helderzienden, etc. op haar pad gezet en sommigen zoeken nog steeds. Ook hier in Nederland werd in het programma Tineke en de Paranormale Wereld naar Ylenia “gezocht” door bekende mediums. Alles, tot nu toe, zonder bewezen resultaat. Wat mijzelf betreft ”voelde” ik tot 1997 dat Ylenia nog in leven was en dat er inderdaad ritueel misbruik (voodoo) van haar werd gemaakt, met overigens in beginsel, haar naļeve goedkeuring. In het jaar ’97 “zag” ik haar om een uur of vijf s’ochtends bij mijn bed staan. Ik vroeg haar of zij nog leefde of al was overgegaan. Zij antwoordde mij: “Neen, ik leef nu niet meer in de aardse wereld en wil jij Maureen, doorgeven aan mijn ouders dat het goed met mij gaat en dat ik eindelijk gelukkig ben.”Ik heb deze “boodschap” tot nu toe, jaar 2007, niet aan Albano of Romina doorgegeven, omdat ik nog redelijk wat moeite heb met doorgeven van boodschappen van “gene zijde”, aan de ene kant uit respect voor de nabestaanden en aan de andere kant, omdat je er als medium ook faliekant naast kunt zitten.
maar je zet het wel op internet sufkop