Bron : www.hln.bequote:Mumbai bereidt zich voor op de hoogste vloedgolf in honderd jaar. Volgens weerkundigen zou tijdens het hoogtij een golf van meer dan vijf meter op de kust van de Indiase stad kunnen inbeuken. Meer dan 200 mensen zijn geëvacueerd in de kustgebieden van de stad.
Schuilkelders
Scholen werden gesloten en het normale leven is even een halt toegeroepen. Gebouwen werden uit voorzorg opengesteld als schuilkelders voor de verwachte overstromingen. De stad wordt al enkele dagen getroffen door metershoge golven. Door hevige regenval staan sommige delen van de stad al onder water.
Slachtoffers
Mensen komen massaal naar de kust om naar de enorme golven te kijken. Ze krijgen echter de waarschuwing om afstand te houden. In 2005 kwamen meer dan duizend mensen om het leven bij overstromingen. (gb)
op het dak van een huis zal ook niet al te verstandig zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:38 schreef Zon het volgende:
Schuilen in een kelder lijkt me niet verstandig
Per m² had erbij moeten staan waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:35 schreef Bolter het volgende:
Ik neem aan dat "200" een typfoutje is? Aangezien we het hier over India hebben.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:35 schreef Bolter het volgende:
Ik neem aan dat "200" een typfoutje is? Aangezien we het hier over India hebben.
Een tsunami is helemaal geen gewone golf, het ontstaan is compleet anders.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:33 schreef Zwartbaard het volgende:
Niet iedere grote golf is een tsunami.
Een tsunami is zo destructief omdat de golflengte enorm groot is en de golf dus ontzettend veel volume heeft.
Als de golf kort is stelt 5 meter hoog relatief weinig voor.
Meer dan 200. Dat kan ook 200.000 zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:57 schreef Kees22 het volgende:
Nee maar, 200 mensen geëvacueerd! Waarin een grote stad klein kan zijn.
En dan die idioten die komen kijken.![]()
De rest moet zich zelf maar zien te redden .. zo gaat dat toch altijd ?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:57 schreef Kees22 het volgende:
Nee maar, 200 mensen geëvacueerd! Waarin een grote stad klein kan zijn.
En dan die idioten die komen kijken.![]()
quote:Mumbai is braced for the biggest tidal wave in a century, with swells measuring up to six yards high due to hit the Indian city today
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:58 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ik heb ze gewaarschuwt, ze zijn weg.
[ afbeelding ]
Oh, gelukkigquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:05 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Nee nee, ze zitten veilig in hun schuilkelders, niet huilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |