abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71294301
Hallo Fokkers,

Ik heb zojuist een zeldzaam beeld binnengekregen welke ik via marktplaats op de kop heb getikt! Echter kwam ik erachter dat het handvat van het zwaard gebroken is. Ik heb als bijlage een afbeelding van het beeld toegevoegd en ik heb enkele vragen aan jullie:

-Waar worden dit soort beelden doorgaans van gemaakt?
-Hoe kan ik de breuk zo goed mogelijk repareren?
-Zijn er lijmen op de markt waarmee ik dit weer netjes aan elkaar kan lijmen!?

Het past perfect op elkaar en er hoeft dus niks opgevuld te worden, een simpele reparatie zou je zeggen!

Hartelijk dank voor jullie hulp!
pi_71294314
Hobbylijm
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:48:49 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71294319
schopje naar K&W en dan vooral voor de K van klussen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71294327
kun je toch met elke secondelijm doen. zo'n zwaardje weegt toch geen niets

[ Bericht 23% gewijzigd door Klonk op 24-07-2009 18:50:31 ]
<hr>
pi_71294355
Je moet zo'n beeld ook niet op de kop tikken, daar kunnen ze niet tegen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:50:29 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71294375
Voor zulke zeldzame shit is alleen de beste Bison contactlijm geschikt
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71294384
Maar ik moet zeggen, dat ik het beeld wel erg vet vind! Peter pan FTW
<hr>
pi_71294386
Ik begrijp dat alles relatief is,
Maar bij een zeldzaam beeld stelde ik me iets anders voor dan Link
pi_71294427
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:50 schreef eleusis het volgende:
Voor zulke zeldzame shit is alleen de beste Bison contactlijm geschikt
Holz Kleber!
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71294503
Holy shit wat gaat dat snel met de reacties! Bedankt jongens! Het gaat idd alleen om het handvat wat dus ongeveer 4 cm lang is en weinig weegt, een secondelijm is dus een goede optie? Heb niet zoveel ervaring met dit soort materiaal namelijk en aangezien het zeldzaam is verpruts ik het liever niet!

Het is trouwens link uit the legend of zelda: ocarina of time! Geen Peter Pan dus haha
pi_71294542
quote:
Ik begrijp dat alles relatief is,
Maar bij een zeldzaam beeld stelde ik me iets anders voor dan Link
Dat begrijp ik maar hij is toch echt behoorlijk zeldzaam!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:56:35 #12
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_71294544
Ik ben lelijk.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:57:02 #13
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71294558
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:55 schreef joker311 het volgende:
Holy shit wat gaat dat snel met de reacties! Bedankt jongens! Het gaat idd alleen om het handvat wat dus ongeveer 4 cm lang is en weinig weegt, een secondelijm is dus een goede optie? Heb niet zoveel ervaring met dit soort materiaal namelijk en aangezien het zeldzaam is verpruts ik het liever niet!

Het is trouwens link uit the legend of zelda: ocarina of time! Geen Peter Pan dus haha

<hr>
pi_71294578
Je moet goed kijken wat het materiaal is en of dat bestand is tegen de oplosmiddelen in de lijm.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71294602
Of je neemt contact op met de marktplaats-verkoper, omdat 'ie het beeld verkeerd verpakt heeft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:59:26 #16
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71294626
Voordat je gaat secondelijmen...

het is toch wel handig om te weten wat voor materiaal het is hoor.
keramiek en secondelijm gaat 'm niet worden.. en sommige plasticsoorten kunnen smelten met secondelijm..

is het van een soort steen? of is het plastic-achtig.
kan je anders een detailfoto van de breuk maken?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_71294729
quote:
Voordat je gaat secondelijmen...

het is toch wel handig om te weten wat voor materiaal het is hoor.
keramiek en secondelijm gaat 'm niet worden.. en sommige plasticsoorten kunnen smelten met secondelijm..

is het van een soort steen? of is het plastic-achtig.
kan je anders een detailfoto van de breuk maken?
Het is een steenachtig materiaal! Als ik tegen het gebroken oppervlak aankijk is het helderwit (glazuurachtig) met een hele fijn lijnenstructuur. Zeker geen plastic dus!
quote:
Of je neemt contact op met de marktplaats-verkoper, omdat 'ie het beeld verkeerd verpakt heeft.
Het beeld was juist erg goed ingepakt, in originele doos, omgeven door piepschuim en die doos weer in een andere doos welke gevuld was met luchtkussens! Ik denk dat de schuld ligt bij gooiende TNT medewerkers maar vind wijzen beetje onnodig omdat ik erg blij ben met het beeld en het vast en zeker goed te repareren is!
pi_71294839
Cyanoacrylaatlijm ( secondelijm in de volksmond ) geeft vaak een witte waas op sommige materialen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:06:59 #19
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71294849
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:03 schreef joker311 het volgende:

[..]

Het is een steenachtig materiaal! Als ik tegen het gebroken oppervlak aankijk is het helderwit (glazuurachtig) met een hele fijn lijnenstructuur. Zeker geen plastic dus!
Dan zal het wel keramiek zijn.
daarop kan secondelijm geen kwaad, maar ik betwijfel of het echt goed lijmt.. je kan het altijd proberen

en anders een goeie contactlijm. bison ofzo..

je zal wel altijd een breukje blijven zien ben ik bang.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_71294957
secondenlijm kan, maar gebruik heeeel weinig, probeer de gel variatie, tegen druppelen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_71295078
Oke mensen hartelijk dank!

De breuklijn zal nauwelijks zichtbaar blijven denk ik! Als ik ze nu tegen elkaar houd past het perfect! Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen! Morgen gelijk maar eens flink knutselen
pi_71305556
Bison heeft allerlei lijmen, zelfs lijm om porcelijn te lijmen dus als het dat is zou ik even die lijm kopen dan weet je zeker dat het goed zit. Is het trouwens niet een combinatie van steen en kunststof genaamd polystone, Zou even aan de onderkant kijken hoe het er daar uitziet is het een hol beeld of een massief beeld en hoe zwaar is het, Dikker porselein zal altijd zwaarder zijn dan polystone. Als het trouwens polystone is moet je een hard kunststof lijm gebruiken (heeft bison ook en wellicht ook andere fabrikanten). Even bij een bouwmarkt bij de de lijmen kijken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 26 juli 2009 @ 17:42:09 #23
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_71343507
Die beeldjes zijn bijna altijd gemaakt van polystone, das een mooi woord voor epoxy/polyurethaan/polyesther opgevuld met steen poeder, in een zeldzaam geval kan het ook gips zijn maar dat is zo breekbaar dat het volgens mij niet meer gebruikt word.
Die beeldjes noemen ze ook polystone collectibles.

De meest gangbare methode is lijmen met super/cyanocrylaat lijm.
De gel variant is eigenlijk niet noodzakelijk want het materiaal is niet poreus en mogelijk zelfs minder geschikt omdat deze lijm wat dikker is word de reparatie meer zichtbaar.
Als je de aanschaf aan wilt; er is van loctite een speciale variant speciaal voor rubber en kunstof, deze is waterdun en geeft dus een zeer dunne lijmnaad en is ook enigszins flexibel, wel prijzig want het komt alleen in een flesje van 30 ML (?) oid, ik gok 3o eu oid, te koop bij de betere vakhandel, bv Fabory

zie ook : http://www.allmoviereplic(...)ne-Collectibles.html

Meer in de huiselijke sfeer; je hebt er ook aanrechtbladen van met als vulstof een wat grovere steentjes: Corian
pi_71346398
Het is vast een raar idee, maar toch......
Ik weet niet of het werkt, maar je kunt ook met eiwit lijmen. Voordeel daarvan is dat je het altijd ovenieuw kan doen als er iets niet goed gaat.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71349591
Probeer inderdaad de gel-versie zodat je voorkomt dat er lijm op delen komt die je blijft zien. Verder moet het met een reguliere secondenlijm zeker gaan.

Succes!
Finito...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')