Iemand nog nieuws hierover?quote:24 Juli 2009
Kort nieuws binnenland
Vanmiddag heeft brand gewoed op het Strabrecht College in Geldrop. Drie mensen zijn gewond geraakt. Een van hen is met een traumahelikopter naar een brandwondencentrum gebracht. Volgens de brandweer is het vuur ontstaan in een meterkast. Het Strabrecht College in Geldrop is een school voor middelbaar onderwijs.
...oftewel weinig toevoeging op jouw bericht. Op 112brabant.nl staat dit:quote:Grote brand op school in Geldrop
Uitgegeven: 24 juli 2009 15:26
Laatst gewijzigd: 24 juli 2009 16:01
GELDROP - Kort voor drie uur vrijdagmiddag is een grote brand uitgebroken op het Strabrecht College in Geldrop.
Daarbij zijn volgens de brandweer twee mensen zwaargewond geraakt. Een van hen is overgebracht naar een brandwondencentrum.
De brand is ontstaan in de meterkast. De school is ontruimd. De brandweer is met drie tankautospuiten uitgerukt. Een traumahelikopter is aanwezig.
Het Strabrecht College is een school voor middelbaar onderwijs. Het is onduidelijk of er nog leerlingen op school waren.
quote:15:02 - Asistentie Traumahelicopter LL3
15:05 - grote brand, assistentie 724
15:16 - Meterkast ontploft, brand onder control, 1x s.o.
16:16 - Slachtoffer per LL3 vervoerd naar een brandwondencentrum
16:17 - 4x ambulance en div FR's aanwezig
16:35 - Omroep Brabant meldt 3 gewonden van wie 1 ernstig
16:39 - CC-B ook gealarmeerd
16:55 - WVD Nuenen 693 en Veldhoven 594 voor assistentie GRIP 0
17:00 - rook uit pand blazen
quote:GELDROP - Bij een brand in het Strabrechtcollege in Geldrop zijn vrijdagmiddag rond drie uur drie mensen gewond geraakt, van wie twee ernstig. Dat gebeurde na een ontploffing in de meterkast, waar technisch personeel aan het werk was.
De traumahelikopter heeft een van de zwaargewonden meegenomen naar een brandwondencentrum. De andere gewonden zijn naar een ziekenhuis in Geldrop gebracht.
De school aan de Grote Bos is ontruimd. De brand is onder controle. Over de oorzaak van de explosie is nog niets bekend. Op het moment van de ontploffing waren er geen leerlingen in de school aanwezig, alleen schoonmaak- en technisch personeel.
Waarschijnlijk ook geen leraren, met hun 8-weekse vakanties.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:28 schreef vanderaalst het volgende:
Vakantie is al begonnen, dus geen leerlingen aanwezig.
Wat een misselijke opmerking zeg.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:38 schreef 4.2Quattro het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook geen leraren, met hun 8-weekse vakanties.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:36 schreef Frezer het volgende:, ook mijn oude school!
Hopen dat het goed komt met de gewonden,.
Kortsluiting ok, maar krijg je dan zo'n enorme explosie waaruit een grote brand ontstaat? Is het niet gebruikelijk dat dan gewoon alle stoppen doorslaan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:43 schreef Hukkie het volgende:
Gewonden kunnen electriciens zijn die aan het werk waren en met een schroevendraaier oid, kortsluiting gemaakt hebben. Kan erg nasty worden.
Nope, als je met bijvoorbeeld hoofdzekeringen van 80 Ampere aan het knutselen bent en je maakt kortsluiting dan geeft dat een aardige klap inclusief steekvlam.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Kortsluiting ok, maar krijg je dan zo'n enorme explosie waaruit een grote brand ontstaat? Is het niet gebruikelijk dat dan gewoon alle stoppen doorslaan?
Broekie,quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:56 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]welke periode?
Ik 1995-2000
edit: ik zie al aan je profiel dat het voor jou ws nog wel wat langer geleden is, er vanuit gaande dat je er geen 10 jaar over hebt gedaan
Hmm... mijn boerenverstand zegt dan dat je de hoofdschakelaar moet uitschakelen voordat je er met een schroevendraaier in gaat porrenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:01 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nope, als je met bijvoorbeeld hoofdzekeringen van 80 Ampere aan het knutselen bent en je maakt kortsluiting dan geeft dat een aardige klap inclusief steekvlam.
Met Van Hout, Braspenninx, de Valk, Lardinois, Ploegmakers...?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:03 schreef Frezer het volgende:
[..]
Broekie,.
Van 91 tot 95 meen ik, dus we hebben elkaar afgelost. MAVO overigens.
Was het toen niet nog de Santa Maria Mavo ofzo?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:03 schreef Frezer het volgende:
[..]
Broekie,.
Van 91 tot 95 meen ik, dus we hebben elkaar afgelost. MAVO overigens.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:06 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Was het toen niet nog de Santa Maria Mavo ofzo?
Ik geloof dat het destijds aparte mavo gebouw aan de grote bosweg vroeger Santa Maria heette (heb daar nog een jaar of 2 talen gehad in jaren niet onderhouden klassen, toen de mavo al niet meer daar zat) , jij bedoelt het gebouw aan de heggestraat neem ik aan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:07 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Albertus Magnus Mavo
Volgens mij was dat gewoon een heel andere school, het Strabrecht had al Mavo en later is het Albertus Magnus Mavo gefuseerd met het Strabrecht, als ik het me goed herinner...
De Valk was mijn mentor in het eerste jaar,quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:04 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Met Van Hout, Braspenninx, de Valk, Lardinois, Ploegmakers...?
geen idee of ik die namen hier mag neerzetten trouwens
Ahhh, okee, wist niet dat er nog een was. Ik bedoel idd die aan de Heggestraatquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:10 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Ik geloof dat het destijds aparte mavo gebouw aan de grote bosweg vroeger Santa Maria heette (heb daar nog een jaar of 2 talen gehad in jaren niet onderhouden klassen, toen de mavo al niet meer daar zat) , jij bedoelt het gebouw aan de heggestraat neem ik aan?
WTF, mijn mentor ook het eerste jaar!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:10 schreef Frezer het volgende:
http://www.ed.nl/regio/ge(...)recht-3-gewonden.ece
[..]
De Valk was mijn mentor in het eerste jaar,.
Die andere namen herken ik wel, maar wie er bij horen weet ik zo niet meer.
Santa Maria mavo en strabecht waren al gefuseerd voor dat ik begon. Maar dat gebouw had de ingang aan de Dwarsstraat en lag eigenlijk achter het strabrecht gebouw. Daar hadden we Duits enzo,quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:10 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Ik geloof dat het destijds aparte mavo gebouw aan de grote bosweg vroeger Santa Maria heette (heb daar nog een jaar of 2 talen gehad in jaren niet onderhouden klassen, toen de mavo al niet meer daar zat) , jij bedoelt het gebouw aan de heggestraat neem ik aan?
Whehehe! JIj hebt dus ook mavo gedaan? Van de Kerkhof vond ik een toffe leraar,quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:12 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
WTF, mijn mentor ook het eerste jaar!We moesten hem een Mars kopen, elke keer als we Van de Valk zeiden
Nope, eerste klas was brugklas havo/vwo, ze zullen wel regelmatig switchen... van de Kerkhof heb ik nooit gehad maar weet wel dat hij populair was ja. Ik kan me nu ook herr Portz van Duits herinneren... prachtige vent was datquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:16 schreef Frezer het volgende:
[..]
Whehehe! JIj hebt dus ook mavo gedaan? Van de Kerkhof vond ik een toffe leraar,.
Nee, dat mag niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:04 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Met Van Hout, Braspenninx, de Valk, Lardinois, Ploegmakers...?
geen idee of ik die namen hier mag neerzetten trouwens
Die Whiggers rechts danquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:22 schreef Sapstengel het volgende:
Die foto's op het gebouw, wtf? Die neger kijkt ook raar.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nope, eerste klas was brugklas havo/vwo, ze zullen wel regelmatig switchen... van de Kerkhof heb ik nooit gehad maar weet wel dat hij populair was ja. Ik kan me nu ook herr Portz van Duits herinneren... prachtige vent was dat
OT:
[ afbeelding ]
Hehe Portz is inderdaad een held (en een stuk intelligenter dan de meeste andere leraren), ik mocht van hem wegblijven wanneer ik wilde omdat Duits mijn beste vak was. 90% van de lessen schreef hij ook de antwoorden van het huiswerk op het bord om vervolgens een krantje te gaan lezenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik kan me nu ook herr Portz van Duits herinneren... prachtige vent was dat
Ja, wij hadden ook een keer overhoring van hem. Uitslag was gemiddeld een 4 voor de hele klas. Toen zei hij iets in de trant van "ok, die laten we maar niet meetellen!".quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:29 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Hehe Portz is inderdaad een held (en een stuk intelligenter dan de meeste andere leraren), ik mocht van hem wegblijven wanneer ik wilde omdat Duits mijn beste vak was. 90% van de lessen schreef hij ook de antwoorden van het huiswerk op het bord om vervolgens een krantje te gaan lezen. Eigenlijk waardeloos qua lesgeven nu ik er over nadenk, maar toch.
Toch nog een beetje OT: Het staat zelfs op teletext, is er dan zo weinig nieuws op 't moment? Had niet verwacht dat zoiets überhaupt landelijke media haalt.
Klein detail: het waren geen medewerkers van school, maar technici. Omdat de vakantie al begonnen was, zou het Strabrecht in de zomer verbouwd worden. Dus deze heren begonnen niet aan hun vakantie.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:03 schreef LieveJuf het volgende:
Lekker begin van je vakantie![]()
Hopelijk herstellen de slachtoffers snel !
Het is verschrikkelijk gewoon voor de monteurs en aanwezigenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Klein detail: het waren geen medewerkers van school, maar technici. Omdat de vakantie al begonnen was, zou het Strabrecht in de zomer verbouwd worden. Dus deze heren begonnen niet aan hun vakantie.
Desalniettemin wel verschrikkelijk, of je nu vakantie hebt of niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |