abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:27:58 #176
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_71384619
'Waar moet je een boek dan op afrekenen?', is dan natuurlijk de vraag. Nu, dat ligt er maar aan hoe je tegenover dat boek staat. Als uitgever op de verkoopcijfers, als elk ander mens of het goed geschreven is of niet. Of het boeit, zogezegd.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:32:17 #177
37950 JAM
pi_71384643
De opmerking dat narcisten, vrouwen en mensen die een punt bereikt hebben in hun leven waar ze het wel prima toeven vinden, zijn weerslag heeft op wat ze van boeken begrijpen is ook niets anders dan een populair geluid in de leegte. Iets dieper bezien valt er van boeken ook niets meer te begrijpen dan wat er staat. Je kan er wel allemaal dingen bij fabuleren en dan menen dat je net iets meer begrepen heb dan een ander, maar in de kern is dat niets anders dan zelfbedrog. Dat anderen minder bedreven zijn in zelfbedrog kan natuurlijk frustrerend zijn,- maar geeft eerder je eigen zwakte weer.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:33:34 #178
37950 JAM
pi_71384647
Ik ben weer even klaar hoor.
pi_71384685
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:26 schreef JAM het volgende:
dat is niets anders dan een beetje in het wilde weg fabuleren en de hele kluit belazeren. Misdadig is het gewoon.
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_71384689
Ondertussen kan ik dus ongelooflijk níet slapen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:47:22 #181
37950 JAM
pi_71384704
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:40 schreef mane het volgende:

[..]

Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.
Natuurlijk belazer ik de kluit; ik doe de hele dag niets anders. Om met de woorden van mijn oude leraar Frans te spreken: 'Jij besodemieterd de hele week de boel van links naar rechts en in het weekend van rechts naar links.' Dat vond ik mooi gesproken van die man. Misschien is het wel een bestaande Franse uitdrukking - wat toch iets aan de schoonheid af zou doen - maar dat weet ik niet zeker.
Het grote verschil tussen de manier waarop ik de kluit belazer - let op, hier klim ik mijn ivoren toren der moraal in - is dat ik er in het geheel geen doekje om wind dat ik dat doe, en dat ik er niemand mee benadeel. Vakken als 'literatuurkritiek', daar wordt de wereld een heel stuk lelijker op, niet waar? Zie hier in een notendop de kern van mijn misantropie en arrogantie.
pi_71384717
Krakende kroepoek. Dat je er zo'n punt van maakt doet vermoeden dat je met iets hebt af te rekenen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:52:51 #183
37950 JAM
pi_71384728
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:50 schreef Wouter1989 het volgende:
Krakende kroepoek. Dat je er zo'n punt van maakt doet vermoeden dat je met iets hebt af te rekenen.
Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:53:25 #184
37950 JAM
pi_71384731
Is er trouwens een zelfstandig naamwoord dat 'niet terugkeren' wil zeggen? Kijk, 'vertrekken' wil zeggen: 'vertrek'. Daar ben ik dus naar opzoek.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:53:54 #185
37950 JAM
pi_71384735
Iets in de trant van afwezigheid.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:54:29 #186
37950 JAM
pi_71384739
Verstek gaan? Zijn verstek gaan?
pi_71384758
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:52 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!
Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.

Welk woord je zoekt is me niet helemaal duidelijk.
pi_71384780
Emping is een bijgerecht dat lijkt op kroepoek. Het wordt gemaakt van bijna-rijpe, gepelde melindjoenoten die met een speciaal hamertje worden platgeslagen en vervolgens worden gedroogd in de zon.

Dat is het vrolijkste wat ik vandaag gehoord heb. Wat jullie?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 03:04:11 #189
37950 JAM
pi_71384786
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 03:02 schreef Wouter1989 het volgende:
Emping is een bijgerecht dat lijkt op kroepoek. Het wordt gemaakt van bijna-rijpe, gepelde melindjoenoten die met een speciaal hamertje worden platgeslagen en vervolgens worden gedroogd in de zon.

Dat is het vrolijkste wat ik vandaag gehoord heb. Wat jullie?
Het vrolijkste wat ik vandaag heb gehoord is: 'Ja, dan kom ik morgen even langs.' .
  dinsdag 28 juli 2009 @ 03:04:30 #190
37950 JAM
pi_71384788
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:58 schreef Wouter1989 het volgende:

[..]

Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.

Welk woord je zoekt is me niet helemaal duidelijk.
Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?
En de rest van het verhaal, ik begrijp er werkelijk geen mallemoer van.
pi_71384827
Het minst vrolijke wat ik vandaag heb gehoord is: "Zo'n spijkerbroek staat je eigenlijk heel goed, Bart."

Het vrolijkste wat ik vandaag heb gehoord is: "Als twee vrouwen spreken zeggen zij niets, als één vrouw spreekt openbaart zij het leven."
Graag op anoniem
  dinsdag 28 juli 2009 @ 03:15:40 #192
37950 JAM
pi_71384842
Dat doet me denken aan: waarom zitten mannen in de kroeg? Of ze hebben een vrouw, of ze hebben er geen.
pi_71384857
"Luister naar een vrouw wanneer ze naar je kijkt, niet wanneer ze praat."
Graag op anoniem
pi_71384888
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 03:04 schreef JAM het volgende:

[..]

Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?
En de rest van het verhaal, ik begrijp er werkelijk geen mallemoer van.
Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.
Gelieve geen verhalen over quantum fysica of modaal realisme.

Ik vind het pervers dat jullie van die tegelwijsheden vrolijk worden. En ik vind het jammer dat pervers de betekenis van 'seksueel ontaard' heeft gekregen. Anders begreep men mij wanneer ik het gebruikte als coole, want romaanse versie van 'twisted' of 'warped'.
pi_71384914
Ah, tegeltjeswijsheden.

Bij mijn ouders hangt een tegeltje met: 'Ons geloof wordt wel beproefd, maar nooit beschaamd'. Als kind heb ik daar mijn hoofd over gebroken. Wat bedoelen ze nou?? Later heb ik het nog eens gebruikt bij een proefwerk voor levensbeschouwing. De docent was onder de indruk. Maar eigenlijk begreep ik toen ook niet wat het precies betekende. Als je niets weet te zeggen, zijn dit soort wijsheden altijd oké om de kluit mee te belazeren.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 03:35:34 #196
37950 JAM
pi_71384945
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 03:24 schreef Wouter1989 het volgende:

[..]

Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.
Gelieve geen verhalen over quantum fysica of modaal realisme.

Ik vind het pervers dat jullie van die tegelwijsheden vrolijk worden. En ik vind het jammer dat pervers de betekenis van 'seksueel ontaard' heeft gekregen. Anders begreep men mij wanneer ik het gebruikte als coole, want romaanse versie van 'twisted' of 'warped'.
Ik stop altijd direct met lezen als ik 'Ajax' voor m'n ogen krijg. Het spijt me. FC Den Haag olé, olé.
pi_71385006
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 03:29 schreef mane het volgende:
Ah, tegeltjeswijsheden.

Bij mijn ouders hangt een tegeltje met: 'Ons geloof wordt wel beproefd, maar nooit beschaamd'. Als kind heb ik daar mijn hoofd over gebroken. Wat bedoelen ze nou?? Later heb ik het nog eens gebruikt bij een proefwerk voor levensbeschouwing. De docent was onder de indruk. Maar eigenlijk begreep ik toen ook niet wat het precies betekende. Als je niets weet te zeggen, zijn dit soort wijsheden altijd oké om de kluit mee te belazeren.
Het betekent denk ik dat hoe hard de Satan je ook probeert te misleiden, als je vast blijft houden aan je geloof zal het verbond met God niet verbroken worden
pi_71385031
Volgens mij heeft het met het verhaal van Job te maken. De wegen van God zijn ondoorgrondelijk in de zin dat slechte dingen kunnen gebeuren bij vrome, goede mensen. Daarmee stelt God je geloof dus op de proef. Blijf je ook nog in Hem geloven als Hij je alles afneemt? Uiteindelijk, als je die proef goed hebt doorstaan, zul je beloond worden. Lekker gezellig eeuwig leven in de hemel. Aan Zijn rechterhand.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 04:18:13 #199
37950 JAM
pi_71385057
Nou, dan komt het helemaal goed met mij.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 05:06:41 #200
37950 JAM
pi_71385092
Dan denk ik nu dat ik er voor het eerst in geslaagd ben te omschrijven hoe twee mensen met elkaar gaan liggen neuken zonder ook maar een onvertogen woord in de mond te nemen. Nu doe ik dat normaal niet, dus klinkt het me allemaal wat belachelijk en ouderwets in de oren. Zelfs een beetje melig. Misschien dat ik toch maar op moet schrijven: 'EN TOEN STAK HIJ ZIJN HARDE LUL IN HAAR NATTE KUT EN BEGON'IE TE POMPEN, TE POMPEN JONGEN! KLETS! KLETS! KLETS! NOU, DE HONDEN LUSTTEN ER GEEN BROOD VAN HOOR, HOE DIE GOZER LAG TE PALEN, NONDEJU!', maar dat is ook weer een uiterste. Dit heb ik ervan gemaakt:
quote:
[...] De Muis, op haar beurt, deed alsof ze die praatjes werkelijk geloofde en het haar nog kon interesseren ook. Pas toen ze later ’s avonds op haar hotelkamer belandden, vonden ze beiden de ontspanning waar ze daadwerkelijk naar verlangden.
Kan dat?

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')