Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:26 schreef JAM het volgende:
dat is niets anders dan een beetje in het wilde weg fabuleren en de hele kluit belazeren. Misdadig is het gewoon.
Natuurlijk belazer ik de kluit; ik doe de hele dag niets anders. Om met de woorden van mijn oude leraar Frans te spreken: 'Jij besodemieterd de hele week de boel van links naar rechts en in het weekend van rechts naar links.' Dat vond ik mooi gesproken van die man. Misschien is het wel een bestaande Franse uitdrukking - wat toch iets aan de schoonheid af zou doen - maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:40 schreef mane het volgende:
[..]
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.
Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:50 schreef Wouter1989 het volgende:
Krakende kroepoek. Dat je er zo'n punt van maakt doet vermoeden dat je met iets hebt af te rekenen.
Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!
Het vrolijkste wat ik vandaag heb gehoord is: 'Ja, dan kom ik morgen even langs.'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:02 schreef Wouter1989 het volgende:
Emping is een bijgerecht dat lijkt op kroepoek. Het wordt gemaakt van bijna-rijpe, gepelde melindjoenoten die met een speciaal hamertje worden platgeslagen en vervolgens worden gedroogd in de zon.
Dat is het vrolijkste wat ik vandaag gehoord heb. Wat jullie?
Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:58 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.
Welk woord je zoekt is me niet helemaal duidelijk.
Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?
En de rest van het verhaal, ik begrijp er werkelijk geen mallemoer van.
Ik stop altijd direct met lezen als ik 'Ajax' voor m'n ogen krijg. Het spijt me. FC Den Haag olé, olé.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:24 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.
Gelieve geen verhalen over quantum fysica of modaal realisme.
Ik vind het pervers dat jullie van die tegelwijsheden vrolijk worden. En ik vind het jammer dat pervers de betekenis van 'seksueel ontaard' heeft gekregen. Anders begreep men mij wanneer ik het gebruikte als coole, want romaanse versie van 'twisted' of 'warped'.
Het betekent denk ik dat hoe hard de Satan je ook probeert te misleiden, als je vast blijft houden aan je geloof zal het verbond met God niet verbroken wordenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:29 schreef mane het volgende:
Ah, tegeltjeswijsheden.
Bij mijn ouders hangt een tegeltje met: 'Ons geloof wordt wel beproefd, maar nooit beschaamd'. Als kind heb ik daar mijn hoofd over gebroken. Wat bedoelen ze nou?? Later heb ik het nog eens gebruikt bij een proefwerk voor levensbeschouwing. De docent was onder de indruk. Maar eigenlijk begreep ik toen ook niet wat het precies betekende. Als je niets weet te zeggen, zijn dit soort wijsheden altijd oké om de kluit mee te belazeren.
Kan dat?quote:[...] De Muis, op haar beurt, deed alsof ze die praatjes werkelijk geloofde en het haar nog kon interesseren ook. Pas toen ze later ’s avonds op haar hotelkamer belandden, vonden ze beiden de ontspanning waar ze daadwerkelijk naar verlangden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |