abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71285242
Bron

Extremistische Atheïsme?
quote:
Het stalinistische regime in Noord-Korea heeft de vervolging van christenen verscherpt. Elke maand worden er waarschijnlijk twee tot drie christenen om hun geloof geëxecuteerd. In juni werd een 33-jarige vrouw in de noordwestelijke grensstad Yongcheon terechtgesteld, omdat zij bijbels zou hebben verspreid.

Dat heeft de leider van een verband van organisaties voor de mensenrechten in Zuid-Korea vandaag gezegd. "Er zijn dit jaar in Noord-Korea, dat godsdienst als gevaar voor de veiligheid beschouwt, voortdurend executies geweest", zei Do Hee-yun. De echtgenoot en de drie kinderen van de vrouw die in Yongcheon werd geëxecuteerd, zijn in een gevangenenkamp opgesloten.

Do gaat ervan uit dat er meer dan 30.000 christenen in Noord-Korea wonen. De vervolging zou sinds augustus vorig jaar zijn toegenomen. In die maand zou de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il een beroerte hebben gehad.
Dat het gebeurt is natuurlijk al jaren bekend. Net als de hoofdstad Pyongyang, waar gehandicapten uit de stad worden gegooid. De burgers van die stad geloven ook werkelijk dat er in heel Noord-Korea geen gehandicapte geboren wordt. Ouderen die nutteloos zijn voor productie verhuizen naar buiten de stad. (al dan niet gedwongen)

Ik kijk in ieder geval niet vreemd van zo'n bericht op.

Hoe krijg je zo'n volk zo verschrikkelijk onderdanig en gehoorzaam!

Weet iemand hoe daar de rechtsgang verloopt? Is die er überhaupt wel?

Denk trouwens dat je i.p.v christenen, alle gelovigen neer kunt zetten. Maken ze daar niet veel verschil in.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_71285522
-edit- Nutteloos

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 24-07-2009 14:18:13 ]
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_71285557
Wie heeft dit bericht eigenlijk gelanceerd?

Ik kan geen enkele bron ontdekken.
pi_71285613
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:08 schreef Chooselife het volgende:

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=15902
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71285619
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:01 schreef Waterwereld het volgende:
Bron

Extremistische Atheïsme?
Een persoonlijkheidscultus en godsdiensten verdragen elkaar niet zo best.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:14:39 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_71285781
quote:
Extremistische Atheïsme?
Neh niet echt, kerken zijn toegestaan, het regime is alleen panisch voor subversieve elementen. En met groepjes thuis gaan zitten met de gordijnen dicht en oude rituelen oprakelen doet het meestal niet zo goed. Ik blijf het raar vinden, ik wil natuurlijk geenszins de praktijken van de regering goed praten, vrijheid van godsdienst is een hoog goed.. Maar waarom doen mensen dat toch? Willen ze graag martelaar zijn, of denken ze echt dat god ze veroordeelt als ze naar de staatskerk gaan terwijl ze er het hunne van denken?
quote:
Hoe krijg je zo'n volk zo verschrikkelijk onderdanig en gehoorzaam!
Continu vijanden creeren. Als je officieel in staat van oorlog bent met Zuid Korea, en de VS en Japan willen ook dolgraag je land vernietigen, dan ben je als burger wel bereid in te schikken om het land draaiende te houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71285969
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:08 schreef Chooselife het volgende:

Bron staat gewoon bovenaan het bericht
'Christenen Noord-Korea verder onder druk'
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_71286004
quote:
Is volgens mij gewoon een ANP
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_71286038
Dit las ik vandaag ook over NoordKorea..

http://www.military.com/n(...)ml?col=1186032310810

kinderen worden als proefkonijn gebruikt bij tests..
pi_71286350
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Neh niet echt, kerken zijn toegestaan, het regime is alleen panisch voor subversieve elementen. En met groepjes thuis gaan zitten met de gordijnen dicht en oude rituelen oprakelen doet het meestal niet zo goed. Ik blijf het raar vinden, ik wil natuurlijk geenszins de praktijken van de regering goed praten, vrijheid van godsdienst is een hoog goed.. Maar waarom doen mensen dat toch? Willen ze graag martelaar zijn, of denken ze echt dat god ze veroordeelt als ze naar de staatskerk gaan terwijl ze er het hunne van denken?
[..]
Kerken toegestaan? Die is nieuw voor mij. Dat van die hoofdstad klopt volgens mij wel. Met mondjes maat mag je de stad trouwens binnen als gast. Wel uitkijken wat je doet.
quote:
Continu vijanden creeren. Als je officieel in staat van oorlog bent met Zuid Korea, en de VS en Japan willen ook dolgraag je land vernietigen, dan ben je als burger wel bereid in te schikken om het land draaiende te houden.
Mja,denk ik ook wel.

Maar toch onvoorstelbaar dat het land zo afgesloten kan worden van invloeden van China en Zuid-Korea eigenlijk.
pi_71286612
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:20 schreef SoldMayor het volgende:

Ah, ik vroeg me al af met het verwijderen van gehandicapte kinderen uit de hoofdstad waar ze heen zouden moeten gaan. Of de bevolking zo sociaal was om een vreemde landgenoot op te vangen.
quote:
"If you are born mentally or physically deficient, says Im, the government says your best contribution to society... is as a guinea pig for biological and chemical weapons testing."

Even after settling into the relative safety of South Korea, for 10 years Im held on to this secret, saying it was too horrific to recount.
Ik vraag mij af hoe zoiets naar buiten kan komen. Dus misschien toch invloeden van buitenaf?
quote:
There are some who question claims that the North conducts human trials. But Kim says he has interviewed hundred of defectors who, more times than not, volunteer personal vivid accounts.
Dus volgens KIM melden die gehandicapten zichzelf aan?
pi_71286988
Zoals Marx als zei.... geloof is opium voor het volk.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:50:07 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71287124
Noord Korea en repressie!?! Dat had ik niet verwacht!
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:37 schreef paddy het volgende:
Dus volgens KIM melden die gehandicapten zichzelf aan?
Je bedoelt de overlopers die hun verhaal komen vertellen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:27:59 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_71288457
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:29 schreef paddy het volgende:
Kerken toegestaan? Die is nieuw voor mij.
Op de frontpage stond:
quote:
Noord-Korea staat rooms-katholieken en protestanten sinds 1988 toe kerken te bouwen, maar alleen als zij nauw met het bewind samenwerken. In het land zijn honderden 'huiskerken' ontstaan. De leden wijzen de staatsinmenging in de kerken af en komen in het geheim bij elkaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:37:24 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71288784
quote:
Bron

Extremistische Atheïsme?
Ik denk het, ze doen het uit naam van de atheïstische god en met het groot Atheïstisch boek in de hand.

Dit heeft toch geen ene ruk te maken met atheïsme? Dat snap je hoop ik toch ook wel? Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat Noord-Korea wel degelijk een extreem religieus land is, en dat men, ipv de gebruikelijke goden, Kim Jong-il adoreren.

Niet bepaald netjes om bij zo'n bericht het atheisme te halen.
quote:
Denk trouwens dat je i.p.v christenen, alle gelovigen neer kunt zetten. Maken ze daar niet veel verschil in.
Lijkt me ook niet nee.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:12:45 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71291820
quote:

Niets nieuws helaas. Ook niet in het Westen.
Intelligent, but fucked up.
pi_71291992
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Niets nieuws helaas. Ook niet in het Westen.
Heb je daar een voorbeeld van, "in het Westen"?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:24:15 #18
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71292126
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:19 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van, "in het Westen"?
Schandalig dat je daar nooit van gehoord hebt (niet noodzakelijkerwijs jouw schuld overigens ).

Ik ga het eens even opzoeken.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:33:31 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71292380
http://www.apfn.org/apfn/experiment.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_MKULTRA
http://www.apfn.org/apfn/experiment.htm al weet ik niet of dit allemaal echt waar is.

Zo heb je een paar leidraadjes. Ik heb het geduld niet om echt grondig te zoeken
pi_71294244
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
http://www.apfn.org/apfn/experiment.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_MKULTRA
http://www.apfn.org/apfn/experiment.htm al weet ik niet of dit allemaal echt waar is.

Zo heb je een paar leidraadjes. Ik heb het geduld niet om echt grondig te zoeken
We hadden het over kinderen heh.
pi_71294371
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:14 schreef speknek het volgende:

[..]
Willen ze graag martelaar zijn, of denken ze echt dat god ze veroordeelt als ze naar de staatskerk gaan terwijl ze er het hunne van denken?
Wellicht willen ze inderdaad slechts vrijheid van praktisering van hun eigen geloof, zonder dat daar allerlei achterdochtige motieven als de drang naar martelaarschap voor bedacht hoeven te worden. Misschien willen die mensen gewoon vrij zijn.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:15:28 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_71295085
Iedereen wil natuurlijk vrij zijn. En gelijk hebben ze! Maar ik zie het toch een beetje als een naturist in Mekka.
pi_71309093
quote:

Lijkt mij propaganda eerlijk gezegd.
pi_71310539
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:17 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lijkt mij propaganda eerlijk gezegd.
Waarom zou dat propaganda zijn?
pi_71310564
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:51 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Waarom zou dat propaganda zijn?
Er staat nog net niet dat ze baby's eten.
pi_71310637
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:15 schreef speknek het volgende:
Iedereen wil natuurlijk vrij zijn. En gelijk hebben ze! Maar ik zie het toch een beetje als een naturist in Mekka.
Snap dat ook wel (eigenlijk ook niet), maar snap de manier waarop ze ook met gehandicapten omgaan ook niet
Het zijn feiten dat er geen gehandicapte rondloopt (net als ouderen die niet meer functioneel zijn)

Dat er in de hoofdstad niemand rondloopt die tegen het regime is, kan ik mij nog weer wat bij voorstellen, maar de rest? Mensen vermoorden om een geloof?

Ik las zelfs posts bij een bericht, waarin users het toejuichten om het in Nederland op dezelfde wijze te proberen.

Staan er nu niet meer na aangifte aan een mod, maar dit heeft toch niets meer te maken met alleen vrijheid? Maar met menselijkheid?

[ Bericht 2% gewijzigd door Waterwereld op 25-07-2009 12:03:41 ]
pi_71310669
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:52 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zelfs daartoe zijn mensen in staat wanneer ze mogen...Denk eens aan een nog niet zo lang geleden bericht over kannibalisme in Duitsland. Is verboden ,is een enkeling, maar in een dictatuur is zo'n enkeling gevaarlijk wanneer het aan de macht zou komen.

Ze hebben het toch wel over het regime.

Ze geloven ook dat er geen gehandicapten geboren worden in Noord-Korea (de mensen uit hoofdstad dan)
pi_71311737
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:37 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat Noord-Korea wel degelijk een extreem religieus land is, en dat men, ipv de gebruikelijke goden, Kim Jong-il adoreren
Heeft dat niet meer te maken met machtsgeilheid i.p.v geloof?
  maandag 27 juli 2009 @ 09:27:53 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71357458
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:51 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Heeft dat niet meer te maken met machtsgeilheid i.p.v geloof?
Och in de gemiddelde religie let wel ik spreek niet over persoonlijk geloof, maar het instituut is het één niet te onderscheiden van de ander.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_71357747
Ik zie de vervolging in Noord-Korea niet als uiting van atheïsme, maar als uiting van een Stalinistisch regime dat zijn macht wil behouden. De mensen worden niet zozeer om hun geloof (inhoudelijk) vervolgd, maar omdat dat geloof een bedreiging voor de staat zou zijn.

Maar afkeurenswaardig is en blijft het. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de wereld eens ingrijpt en een einde maakt aan dergelijke dictaturen.
  Redactie Frontpage maandag 27 juli 2009 @ 10:50:35 #31
145738 superworm
is erbij
pi_71358931
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:52 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Shht, zometeen breng je de propaganda-afdeling van het ANP op ideeën
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')