abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71285036
quote:
Schadeclaims na bekijken beelden aanslag
Door PETER DE KNEGT

APELDOORN - Kijkers van de videowebsite YouTube claimen bij de verzekeringsmaatschappij Reaal schade te hebben geleden door het bekijken van beelden en filmpjes over de aanslag van Karst Tates op Koninginnedag. Ook televisiekijkers hebben zich bij de maatschappij gemeld.

play

De auto van Karst T na zijn aanslag. FOTO ANP/ROBIN UTRECHT
De verzekeraar Reaal wil niet zeggen hoeveel claims er binnen zijn gekomen en hoeveel claims van televisie- of internetkijkers daarbij zitten. ,,Over individuele claims doen we geen uitspraken,'' aldus de verzekeraar.

Volgens professor mr. A.J. Akkermans, hoogleraar privaatrecht aan de VU in Amsterdam, wordt Reaal overspoeld door mensen die zeggen gedupeerd te zijn door de aanslag. ,,Ik heb daarover met hen gesproken. Het zijn er volgens hen heel veel en ze gaan advies inwinnen hoe ze ermee om moeten gaan. Ze willen het in elk geval heel netjes afhandelen.''

Ook bij letselschadekantoor SAP in Amersfoort hebben kijkers aangeklopt. Advocaat Jan Willem Koeleman van SAP: ,,Er heeft zich een aantal cliënten gemeld dat het nieuws via televisie of op een andere manier hebben gezien en shockschade claimen.' '

Er is na de aanslag op Koninginnedag 'een soort laboratoriumproef ontstaan', zegt hoogleraar Akkermans, waarbij moet worden vastgesteld waar de grenzen liggen van het recht op shockschade.

,,Er zitten ook idiote claims bij en alles wat ertussenin ligt. Waar leg je de grens? Er hebben wel een miljoen mensen naar televisie gekeken. En je vindt altijd een advocaat omdat zo'n zaak veel exposure heeft.''

Directeur Jaap Smit van Slachtofferhulp Nederland vindt het 'ongepast' en 'kansloos'. ,,Daar is die regeling niet voor bedoeld. Hier is het einde zoek.''
WTF? Met name die Youtube-kijkers zouden een boete moeten krijgen voor alleen het proberen al.
-
pi_71285058
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:58:00 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71285073
Ik las het ook in de krant vanmorgen en toen dacht ik al WTF ! Dan moet je toch echt niet sporen als je zoiets uberhaupt al gaat proberen.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71285120
Die mensen falen zo hard in het leven
pi_71285126
Echt kansloos. Op tv konden ze het niet censureren want het was live, en daarnaast, als je het op youtube bekijkt dan weet je wat er komt, dus zijn het gewoon sensatiezoekers.
pi_71285140
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:59 schreef Bramg het volgende:
Die mensen falen zo hard in het leven
Typisch mensen die niet meer mee mogen doen.
pi_71285145
Een boete, dat zouden ze moeten krijgen.
pi_71285193
sneue figuurtjes die of aandacht of geld willen.. ik weet zeker dat 90% vrouw is en een uitkering heeft.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:01:13 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71285213
Ik vroeg me al af waarom ik sinds Koninginnedag telkens midden in de nacht huilend wakker wordt, badend in het zweet! Nu weet ik het: ik ben in shock!
Met een nieuwe auto, vakantiehuisje in Zwitserland Zweden, en een drie jaar durende Thaise massage denk ik er wel bovenop te komen. Ik schat de kosten op driekwart miljoen euro, bij wie kan ik dat nu ophalen?
Bij Youtube? Bij Beatrix? Bij de NOS? Of bij de nabestaanden van de gestoorde moordenaar?

Edit: zie je wel?! Ik wil naar Zweden, maar typte Zwitserland! De shock slaat hard toe, ik denk dat ik m'n claim maar moet verhogen naar anderhalf miljoen...
censuur :O
pi_71285223
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:59 schreef CasB het volgende:
Echt kansloos. Op tv konden ze het niet censureren want het was live, en daarnaast, als je het op youtube bekijkt dan weet je wat er komt, dus zijn het gewoon sensatiezoekers.
Straks krijgen wij ook die trieste paar seconden vertraging, 'oh nee, ik zag een tepel' !
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:04:18 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71285360
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:57 schreef 9611Niels het volgende:
Shockschade
Daar verder bitte. Ik laat deze mergen
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')