abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71284430
Ik ga binnenkort samenwonen, en dan meteen ook maar eens een leuke TV + bijbehoren aanschaffen.
Maar omdat ik hiervoor nog een lekkere oude tv had, heb ik dus geen referentiekader of ervaringen ermee.

Wat ik wel weet, is de maat. Tussen de 80 en 100 cm (dunnow specifieke maten)
Graag wel full-hd en ik kreeg de tip om 100 hz te pakken (waarom?)
Het merk maakt mij niet zoveel uit, maar ik neem aan dat hier ook veel verschillen tussen zijn.
Wel dient de tv te schikken over een optie om aan het netwerk te koppelen en een usb ingang te hebben voor aansluiting van externe HD en afspelen van mp3's en avi's.
Het budget ligt tussen de 500 en 750 euro.

Wat raden jullie aan?
<hr>
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:44:52 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71284536
Ik vind de LCD-televisies van Philips persoonlijk het mooiste beeld leveren. In jouw formaat en prijsklasse zou ik voor de 32PFL8404 gaan.
pi_71285191
Neem een goedkope zodat je volgend jaar een 3D tv kan kopen.
pi_71285374
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:00 schreef Hardrebel het volgende:
Neem een goedkope zodat je volgend jaar een 3D tv kan kopen.
stel dat volgend jaar 3dtv op de markt komt. hoelang duurt het voordat films/series etc in 3d gaan opnemen, en hoelang duurt het voordat dit soort tv's betaalbaar worden. ben je zeker 5 jaar verder.
<hr>
pi_71286161
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:04 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

stel dat volgend jaar 3dtv op de markt komt. hoelang duurt het voordat films/series etc in 3d gaan opnemen, en hoelang duurt het voordat dit soort tv's betaalbaar worden. ben je zeker 5 jaar verder.
Heb net even opgezocht dat er geen 3d tv meer komt.
http://www.parool.nl/paro(...)t-3D-televisie.dhtml

Jammer. Leuk idee. Dus gewoon nog gaan voor een FULL HD TV. , Samsumg, Phillips en Panasonic kan ik aanraden.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:37:58 #6
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_71286651
Philips Amiblight Slotje
opgezegd@fok.nl
pi_71286802
Die wat TNA aanbeveelt, is ook ambilight of nie?
<hr>
pi_71287492
Wel wat duur voor een HD ready. Op Ibood komen er vaak zat Full HD langs.
pi_71287573
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:59 schreef Hardrebel het volgende:
Wel wat duur voor een HD ready. Op Ibood komen er vaak zat Full HD langs.
Philips Lcd Televisie 32PFL8404 - 32inch - Full HD

is toch een full hd. met ambilight
<hr>
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:08:54 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71287829
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
Die wat TNA aanbeveelt, is ook ambilight of nie?
Yep. De 9000-lijn is de toplijn van Philips, maar de 8000-lijn schijnt aan beeldkwaliteit niet veel onder te doen. Bovendien kun je natuurlijk niet het allerbeste verwachten met een budget van tussen de 500 en 750 euro.
pi_71288024
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:01 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Philips Lcd Televisie 32PFL8404 - 32inch - Full HD

is toch een full hd. met ambilight
Klopt verkeerd gezien.
pi_71292947
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ga binnenkort samenwonen, en dan meteen ook maar eens een leuke TV + bijbehoren aanschaffen.
Maar omdat ik hiervoor nog een lekkere oude tv had, heb ik dus geen referentiekader of ervaringen ermee.

Wat ik wel weet, is de maat. Tussen de 80 en 100 cm (dunnow specifieke maten)
Graag wel full-hd en ik kreeg de tip om 100 hz te pakken (waarom?)
Het merk maakt mij niet zoveel uit, maar ik neem aan dat hier ook veel verschillen tussen zijn.
Wel dient de tv te schikken over een optie om aan het netwerk te koppelen en een usb ingang te hebben voor aansluiting van externe HD en afspelen van mp3's en avi's.
Het budget ligt tussen de 500 en 750 euro.

Wat raden jullie aan?
Nog even flink doorsparen. Je budget is gewoon te laag voor wat je wil, zeker als het ook een 40 inch toestel moet worden.

Ik zou trouwens eerst eens een aantal basale dingen op een rijtje zetten voor jezelf, in plaats van af te gaan op dingen die je alleen van horen zeggen hebt (zoals die zogeheten 100 Hz techniek). Wat is bijvoorbeeld je normale kijkafstand? Wist je bijvoorbeeld ook dat de aanbevolen kijkafstanden in relatie tot de schermgrootte verschillend zijn voor SD en HD materiaal? Kijk je vaak met meerdere mensen tegelijk (dit in verband met kijkhoekafhankelijkheid? Heb je (digitale) kabel TV? Zo ja, wie is je kabelaar? Zo nee, wat is dan je signaalbron? Wil je ook meteen een 5.1 geluidsset erbij? Of mogelijkheden om TV op te kunnen nemen? Je spreekt namelijk over 'bijbehoren', wat bedoel je daar precies mee?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:57:53 #13
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71298302
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:55 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nog even flink doorsparen. Je budget is gewoon te laag voor wat je wil, zeker als het ook een 40 inch toestel moet worden.

Ik zou trouwens eerst eens een aantal basale dingen op een rijtje zetten voor jezelf, in plaats van af te gaan op dingen die je alleen van horen zeggen hebt (zoals die zogeheten 100 Hz techniek). Wat is bijvoorbeeld je normale kijkafstand? Wist je bijvoorbeeld ook dat de aanbevolen kijkafstanden in relatie tot de schermgrootte verschillend zijn voor SD en HD materiaal? Kijk je vaak met meerdere mensen tegelijk (dit in verband met kijkhoekafhankelijkheid? Heb je (digitale) kabel TV? Zo ja, wie is je kabelaar? Zo nee, wat is dan je signaalbron? Wil je ook meteen een 5.1 geluidsset erbij? Of mogelijkheden om TV op te kunnen nemen? Je spreekt namelijk over 'bijbehoren', wat bedoel je daar precies mee?
Nou zo'n 81 cm scherm is ook voldoende.

De kijkafstand is niet heel ver, ongeveer 2 meter.
Het meeste zal met 2 personen gekeken worden
Geen digitale kabel tv, maar we willen wel zo'n digitale ontvanger kastje erbij halen (of bedoel je dit niet)
5.1 set vooralsnog niet, misschien in de toekomst. TV opnemen hoeft niet.
Wat ik wel wil, is om mijn downloads af te spelen via mn externeHD, te gamen op de Wii en mijn laptop aan te sluiten. Als de TV ook een netwerkkabel ingang heeft, is dat wel handig, dan kan de laptop in de werkkamer blijven staan, en kan ik de downloads via het netwerk benaderen.
Het budget is een schattig, 100,- meer of minder maakt niet uit, maar het moet geen duizenden euro's worden.
<hr>
pi_71301905
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:57 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Nou zo'n 81 cm scherm is ook voldoende.

De kijkafstand is niet heel ver, ongeveer 2 meter.
Het meeste zal met 2 personen gekeken worden
Geen digitale kabel tv, maar we willen wel zo'n digitale ontvanger kastje erbij halen (of bedoel je dit niet)
5.1 set vooralsnog niet, misschien in de toekomst. TV opnemen hoeft niet.
Wat ik wel wil, is om mijn downloads af te spelen via mn externeHD, te gamen op de Wii en mijn laptop aan te sluiten. Als de TV ook een netwerkkabel ingang heeft, is dat wel handig, dan kan de laptop in de werkkamer blijven staan, en kan ik de downloads via het netwerk benaderen.
Het budget is een schattig, 100,- meer of minder maakt niet uit, maar het moet geen duizenden euro's worden.
OK. Op 2 meter kijkafstand moet je voor normale TV beelden (geen HD dus) liefst niet groter gaan dan 32 inch (ca. 81 cm). Vuistregel is dat de optimale kijkafstand voor SD materiaal ca. 5 ŕ 6 maal de beeldhoogte bedraagt. De effectieve hoogte van het beeld van een 32 inch toestel is ca. 40 cm, zodat je voor SD materiaal uitkomt op een optimale kijkafstand van ca. 2 tot 2,4 meter. Voor HD materiaal kun je dichterbij gaan zitten, tot 3 ŕ 4 maal de beeldhoogte (kijkafstand ca. 1,2 tot 1,6 meter), of anders gezegd, bij 2 meter kijkafstand zou je dan zeker (afgezien van budgettaire overwegingen) een groter scherm kunnen nemen.

Als je niet bij UPC zit is het raadzaam om een TV te kopen met een ingebouwde DVB-C HD tuner, dan heb je namelijk geen externe decoder nodig om digitale televisie (ook in HD!) te kunnen ontvangen. Wel heb je dan nog een CAM nodig die tesamen met de smartcard in het toestel wordt geschoven, maar dat is altijd goedkoper én gebruiksvriendelijker dan een losse HD decoder.

De mogelijkheden om downloads af te spelen zijn meestal nogal beperkt, TV's ondersteunen meestal maar weinig bestandsformaten. Dan ben je vooralsnog beter af met een universele mediaplayer zoals een Popcorn Hour, die je via HDMI op de TV aansluit en ook in je netwerk kunt hangen, zodat gehannes met een losse externe harddisk ook overbodig wordt.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:36:38 #15
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71303731
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef Riparius het volgende:

[..]

OK. Op 2 meter kijkafstand moet je voor normale TV beelden (geen HD dus) liefst niet groter gaan dan 32 inch (ca. 81 cm). Vuistregel is dat de optimale kijkafstand voor SD materiaal ca. 5 ŕ 6 maal de beeldhoogte bedraagt. De effectieve hoogte van het beeld van een 32 inch toestel is ca. 40 cm, zodat je voor SD materiaal uitkomt op een optimale kijkafstand van ca. 2 tot 2,4 meter. Voor HD materiaal kun je dichterbij gaan zitten, tot 3 ŕ 4 maal de beeldhoogte (kijkafstand ca. 1,2 tot 1,6 meter), of anders gezegd, bij 2 meter kijkafstand zou je dan zeker (afgezien van budgettaire overwegingen) een groter scherm kunnen nemen.

Als je niet bij UPC zit is het raadzaam om een TV te kopen met een ingebouwde DVB-C HD tuner, dan heb je namelijk geen externe decoder nodig om digitale televisie (ook in HD!) te kunnen ontvangen. Wel heb je dan nog een CAM nodig die tesamen met de smartcard in het toestel wordt geschoven, maar dat is altijd goedkoper én gebruiksvriendelijker dan een losse HD decoder.

De mogelijkheden om downloads af te spelen zijn meestal nogal beperkt, TV's ondersteunen meestal maar weinig bestandsformaten. Dan ben je vooralsnog beter af met een universele mediaplayer zoals een Popcorn Hour, die je via HDMI op de TV aansluit en ook in je netwerk kunt hangen, zodat gehannes met een losse externe harddisk ook overbodig wordt.
super advies, Thanks

heb je ook nog een tip voor welke tv ik zou kunnen gaan?
<hr>
pi_71304060
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:36 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

super advies, Thanks

heb je ook nog een tip voor welke tv ik zou kunnen gaan?
Een Sony KDL32W5500 zou een prima keus zijn. Kijk hier voor een uitgebreide beschrijving.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:50:31 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71304205
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:46 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een Sony KDL32W5500 zou een prima keus zijn. Kijk hier voor een uitgebreide beschrijving.
Goede tv, maar ik vind de beeldkwaliteit van Philips beter.
pi_71304298
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:50 schreef TNA het volgende:

[..]

Goede tv, maar ik vind de beeldkwaliteit van Philips beter.
Kun je een specifiek type noemen dat aan de eisen van TS voldoet en binnen zijn budget zou passen?
  maandag 27 juli 2009 @ 12:50:46 #19
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71362154
Misschien weten jullie beter hoe dit zit:

We gaan dus samenwonen in een appartement.
onze kabel komt binnen op de slaapkamer, waar een kleine tv staat. vanuit daar wordt ie gesplit naar de woonkamer, waar ik de nieuwe TV wil zetten.

Om HD te ontvangen, kan ik dan gewoon zo'n decorder halen voor deze nieuwe TV of zal dit niet werken omdat hij gesplit is?

Daarnaast, als ik mijn laptop op de TV aansluit, kan ik dit met een aantal aansluitingen doen lijkt me, (dvi, vga, hdmi, s-video etc) Nu heeft mijn huidige laptop geen dvi/hdmi uitgang maar wel een vga en s-video.

Kan ik nu 1080p downloads op goede kwaliteit bekijken op de tv of zal dit niet werken, ik las namelijk ergens dat vga kabel maar tot een bepaalde hoeveelheid data kan overdragen. is s-video een betere aansluiting of zeg ik nu iets heel doms?
<hr>
pi_71362242
Bij UPC bv is het zo dat je de HD recorder maar op 1 tv kan aansluiten. De andere zal dus analoog ontvangen.
En je gebruikt HDMI om je tv met decoder te verbinden, Svideo e.d. is niet toereikend.
Je laptop zonder DVI en HDMI zal ook wel lukken, maar echt superfijn? Ik zou ze naar DVD formaat omzetten
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 27 juli 2009 @ 12:54:16 #21
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71362262
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:53 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kun je een specifiek type noemen dat aan de eisen van TS voldoet en binnen zijn budget zou passen?
Zie mijn eerste post (32PFL8404).
pi_71362284
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:05:39 #23
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71362588
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:53 schreef Pheno het volgende:
Bij UPC bv is het zo dat je de HD recorder maar op 1 tv kan aansluiten. De andere zal dus analoog ontvangen.
En je gebruikt HDMI om je tv met decoder te verbinden, Svideo e.d. is niet toereikend.
Je laptop zonder DVI en HDMI zal ook wel lukken, maar echt superfijn? Ik zou ze naar DVD formaat omzetten
ik heb KPN, maar denk je dat het niet uitmaakt of de decoder op een 2e, na de split, tv is aangesloten?

Over laptop-> tv ik dacht net dat je via een s-video aansluiting van laptop -> pc een beter beeld kreeg dan eerst naar DVD branden.

Daarnaast is het misschien ook voldoende als ik mijn externe HD kan aansluiten op de usb ingang en dan mpegs en avi's kan bekijken.

Had dit laatste bij iemand gedaan met een samsung tv. Daar plugde ik de externe hd in, en ik kon meteen alle films bekijken, zelfs met .srt (subtitles) bestanden los erbij.

Zo'n optie vind ik wel cruciaal, want dan hoe ik in feite niet eens de laptop te verhuizen, maar enkel de externe hd.

De laptop kan ik dan om te browser/gamen nog altijd via vga aansluiten
<hr>
pi_71363425
Ik gebruik zelf een mediacenter (ps3) die dmv hdmi is verbonden. De PS3 pakt het weer van een externe schijf die aan het interne netwerk hangt. Ik kan je er dus niet verder mee helpen zonder de boel hier om te gaan gooien om te kijken of het werkt Mijn Philips HD ready heeft wel een usb ingang, maar bv geen netwerkingang. Maar films via de usb heb ik nog nooit gehoeven
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 27 juli 2009 @ 13:49:36 #25
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71363969
is het voor mij niet handiger om zoiets als dit te doen:

een mediacenter via hdmi aansluiten op pc (als het goed is heb je dan beeld + geluid via de hdmi kabel?)
mediacenter aansluiten op netwerk

laptop hangt ook in netwerk.

Daadwerkelijk:

tv aanzetten, mediacenter aanzetten, zoeken op het netwerk naar de betreffende film, afspelen.

Alleen de vraag: wat is een leuk en betaalbaar mediacenter? liefst geen pc in woonkamer

lijkt me toch geen goede oplossing, want dan moet ik nog verder over het budget gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dawnbreaker op 27-07-2009 14:04:48 ]
<hr>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')