Ziekenhuis stuurt bevallende moeder terug naar huis
Het water van Natascha Ramirez (27) was gebroken en de vrouw was hevig aan het bloeden toen ze aankwam in een ziekenhuis in Sydney. Een verpleegster vertelde haar koudweg dat er geen plaats voor haar was. Ze moest dus maar terugkeren en thuis bevallen.
"Geen bedden meer"
"Ze zei dat er geen bedden meer waren en dat ik naar huis moest gaan. Het zou volgens haar toch nog 24 tot 48 uur duren voor ik zou bevallen", vertelt de moeder aan de krant The Daily Telegraph. Maar amper vijf uur later zette ze thuis de kleine Anjelita op de wereld. De Australische beviel op de vloer van haar eigen slaapkamer.
"Dokters wisten dat ik hulp nodig had"
De vrouw was samen met haar partner Ricardo Hermosilla naar het ziekenhuis vertrokken toen de bevalling op gang kwam. Toen ze aankwam werd ze meegenomen naar het verloskwartier maar ze kreeg er geen dokter te zien. Enkel een verpleegster die haar dus vertelde dat er geen plaats meer was en ze terug naar huis moest. Ramirez kon haar oren niet geloven. De vrouw was al vier dagen over tijd en de negatieve ervaring van haar eerste bevalling spookte meteen terug door haar hoofd. "De verpleegster vertelde me gewoon dat er geen plaats meer was en dat ik terug naar huis moest. De dokters wisten dat ik hulp nodig had. Ik heb een bloedprobleem en had voor mijn bevalling speciale spuitjes nodig. De thuisbevalling was dan ook een hel. Ik heb enorm afgezien", vertelt Ramirez.
Boze grootmoeder
De vrouw kon de pijn thuis niet meer harden en belde het ziekenhuis op. Ze kreeg toen te horen dat ze terug mocht komen maar nog voor de ambulance arriveerde was ze bevallen. "Ik ben nog altijd boos omdat het had kunnen mislopen." Haar moeder is razend. "Toen ze thuiskwam en het ziekenhuis belde om te zeggen dat ze contracties had, gingen ze wel even kijken of ze niets konden regelen. Ik vraag me nog altijd af waarom ze dat niet meteen konden doen", aldus de moeder.
In een mededeling een woordvoerder van het ziekenhuis dat "klachten van patiënten altijd ernstig genomen worden" en dat "vrouwen die nog niet aan het bevallen zijn en die geen gevaar lopen, altijd naar huis gestuurd worden." (hlnsydney)
bron
http://www.hln.be/hln/nl/(...)erug-naar-huis.dhtmlWat een klote ziekenhuis