abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71282452
Ziekenhuis stuurt bevallende moeder terug naar huis

Het water van Natascha Ramirez (27) was gebroken en de vrouw was hevig aan het bloeden toen ze aankwam in een ziekenhuis in Sydney. Een verpleegster vertelde haar koudweg dat er geen plaats voor haar was. Ze moest dus maar terugkeren en thuis bevallen.

"Geen bedden meer"
"Ze zei dat er geen bedden meer waren en dat ik naar huis moest gaan. Het zou volgens haar toch nog 24 tot 48 uur duren voor ik zou bevallen", vertelt de moeder aan de krant The Daily Telegraph. Maar amper vijf uur later zette ze thuis de kleine Anjelita op de wereld. De Australische beviel op de vloer van haar eigen slaapkamer.

"Dokters wisten dat ik hulp nodig had"
De vrouw was samen met haar partner Ricardo Hermosilla naar het ziekenhuis vertrokken toen de bevalling op gang kwam. Toen ze aankwam werd ze meegenomen naar het verloskwartier maar ze kreeg er geen dokter te zien. Enkel een verpleegster die haar dus vertelde dat er geen plaats meer was en ze terug naar huis moest. Ramirez kon haar oren niet geloven. De vrouw was al vier dagen over tijd en de negatieve ervaring van haar eerste bevalling spookte meteen terug door haar hoofd. "De verpleegster vertelde me gewoon dat er geen plaats meer was en dat ik terug naar huis moest. De dokters wisten dat ik hulp nodig had. Ik heb een bloedprobleem en had voor mijn bevalling speciale spuitjes nodig. De thuisbevalling was dan ook een hel. Ik heb enorm afgezien", vertelt Ramirez.

Boze grootmoeder
De vrouw kon de pijn thuis niet meer harden en belde het ziekenhuis op. Ze kreeg toen te horen dat ze terug mocht komen maar nog voor de ambulance arriveerde was ze bevallen. "Ik ben nog altijd boos omdat het had kunnen mislopen." Haar moeder is razend. "Toen ze thuiskwam en het ziekenhuis belde om te zeggen dat ze contracties had, gingen ze wel even kijken of ze niets konden regelen. Ik vraag me nog altijd af waarom ze dat niet meteen konden doen", aldus de moeder.

In een mededeling een woordvoerder van het ziekenhuis dat "klachten van patiënten altijd ernstig genomen worden" en dat "vrouwen die nog niet aan het bevallen zijn en die geen gevaar lopen, altijd naar huis gestuurd worden." (hlnsydney)

bron
http://www.hln.be/hln/nl/(...)erug-naar-huis.dhtml
Wat een klote ziekenhuis
pi_71283998
Tja, bij geen plaats kun je niet zomaar plaats maken als iedereen en alles bezet is.
En ookal heeft ze dan qua pijn thuis wel afgezien, het kon dus wel.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:14:11 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71285765
En dan denken we dat ze in Australië raar doen?
In Ede is een paar jaar geleden een vrouw een keizersnede geweigerd (terwijl die medisch noodzakelijk was) omdat het ziekenhuis al aan z'n maximum voor dat jaar zat qua keizersnedes
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_71286091
Bevallen is per definitie afzien.
There is no love sincerer than the love of food.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 juli 2009 @ 14:23:40 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71286139
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Bevallen is per definitie afzien.
Waarom willen vrouwen dan negen van de tien keer toch een tweede als de eerste zo afzien was qua bevalling??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:26:15 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71286240
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom willen vrouwen dan negen van de tien keer toch een tweede als de eerste zo afzien was qua bevalling??
Omdat het er nou eenmaal bijhoort...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_71286906
quote:

[..]

Geen idee. Ik snap al niet waarom ze die eerste willen.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 14:46:41 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71286989
Water gebroken.
Carpe Libertatem
pi_71293131
quote:

[..]

Omdat huisvrouwtjes dan wat te vertellen hebben, want ZIJ hebben een bevalling meegemaakt.

Short-haired cuntmothers!
pi_71293341
Alsof een bevalling belangrijker is dan iemand met een terminale ziekte.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:11:13 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71293383
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Water gebroken.
En over het brood gelopen
Intelligent, but fucked up.
pi_71293394
Wel een beetje apart, ze hebben daar toch wel meerdere ziekenhuizen?
pi_71348840
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:09 schreef CasB het volgende:
Alsof een bevalling belangrijker is dan iemand met een terminale ziekte.
Inderdaad. Kut voor die vrouw, maar als er geen plaats is, is het niet anders. Daar kan het ziekenhuis ook niks aan doen.
pi_71349640
quote:

[..]

Dat is zo ongeveer hetzelfde als bij sporters die ieder jaar weer in de regen en met tegenwind wat colletjes beklimmen, omdat je eigen lichaam je na die prestatie ruim voorziet van een cocktail van feel-good-hormoontjes waardoor al dat afzien op de achtergrond verdwijnt en alleen het resultaat telt.
pleased to meet you
pi_71349880
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:32 schreef RichardDawkins het volgende:
Tja, bij geen plaats kun je niet zomaar plaats maken als iedereen en alles bezet is.
En ookal heeft ze dan qua pijn thuis wel afgezien, het kon dus wel.
Dan doe je dat maar op de gang, maar je stuurt geen vrouw weg waarvan en het water gebroken is en die aan het bloeden is, en dan vooral het laatste, dat is namelijk een teken dat de placenta voortijdig loslaat en kan betekenen dat je baby niet meer genoeg zuurstof binnen krijgt .. zelfs al wil je eigenlijk thuis bevallen, als je zo vroeg tijdens een bevalling begint met bloeden ga je normaal gesproken per ambulance naar het ziekenhuis en gaat je baby aan de monitor
pleased to meet you
pi_71355021
Wow, lekker asociaal van dat ziekenhuis zeg!
pi_71359365
Is HLN een soort Vlaamse Telegraaf ofzo? Wat een kut site
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')