Hoe procesmatig van jequote:Op maandag 27 juli 2009 07:30 schreef Aresdreams het volgende:
http://line6.com/modelPacks/compatibility.html
versterkers staan er niet bij, dus conclusie: line 6 spider 3 kan je hiermee niet updaten.
Volgens mij werkt het bij Line6 niet zo nee. Je zou wel een pedaal met buizen ervoor kunnen zetten, een Mesa V-twin bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:32 schreef Cudles het volgende:
Maaruh die dingen heten dus Model Packs of Exenstions ? Die Modal packs lijken meer digitale bestanden die je via USB over kan zetten. Ik dacht dat die muziekwinkel verkoper, soort van kastjes bedoelt die bijvoorbeeld het geluid van een buizenversterker geven.... Of werkt het allemaal niet zo?
Het is ook wel herkenbaar voor mijquote:Op maandag 27 juli 2009 09:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ach, wat wil je als je 6 dagen in de week bezig bent met werk...
Ja, die Model Packs zijn voor de TonePort en Pod.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:32 schreef Cudles het volgende:
Maaruh die dingen heten dus Model Packs of Exenstions ? Die Modal packs lijken meer digitale bestanden die je via USB over kan zetten. Ik dacht dat die muziekwinkel verkoper, soort van kastjes bedoelt die bijvoorbeeld het geluid van een buizenversterker geven.... Of werkt het allemaal niet zo?
Ik heb er nu sinds een paar maanden 1. Die Youtube demo is niet echt representatief vind ik, er zit te weinig laag en midlaag in. In het echt klinkt hij dus warmer.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:32 schreef infp2009 het volgende:
Wat vinden jullie van een Vox AC15 custom classic?
Klinkt erg goed, vinnik.
Ja, dat is de versie met de Alnico Blue speaker, toch? Welke versie heb jij eigenlijk? Ik vind de CC1 namelijk al aardig aan de prijs, dus die Wharfedale speaker moet wel erg kut zijn wil ik een nog grotere investering maken (wordt nl. zo goed als zeker deze versterker).quote:Op maandag 27 juli 2009 10:15 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb er nu sinds een paar maanden 1. Die Youtube demo is niet echt representatief vind ik, er zit te weinig laag en midlaag in. In het echt klinkt hij dus warmer.
In de winkel moet je wel nog even het verschil tussen de CC1 en CC1X testen, die schijnt wel groot te zijn maar dat is het prijsverschil ook.
Misschien de PodXTLive?quote:Op maandag 27 juli 2009 10:32 schreef Cudles het volgende:
Oké duidelijk, maar ik kan ipv een POD ook net zo goed een normaal pedaal (dat is toch ook een "effectenbakje") kopen?
afhankelijk van wat je wilt hebben... je hebt er voor 100 a 200 euro, of voor 500 en duurder...quote:Op maandag 27 juli 2009 11:21 schreef Cudles het volgende:
Als een POD een effectenbakje is, wil ik die juist wel voor een Spider III omdat ik daarmee geen jazz sound of een ander mooi geluid for that matter mee kan krijgen, toch? Het is meer een Rock amp.
Mja, en voor wat ik wil.....Opnemen hoeft van mij niet echt. Ik zit nu niet in een bandje, maar dat kan natuurlijk veranderen. Uiteindelijk kan ik dan op een podium terecht komen, al is dat nu niet mijn ambitie. En het hoeft van mij ook niet zo uitgebreid, aan een pedaal met tig functies die mij niks zeggen heb ik niet zo veel.
Dus lijkt me het handigst om dan gewoon een normaal pedaaltje (effectenbakje?) te kopen.
@The_Dean: Ja, maar bij de muziek zaak zeiden ze dat ik geen nieuwe versterker hoef te kopen, want Line6 maakt van die dingen (PODs dus volgens mij) die bijvoorbeeld een buizen versterker nabootsen. Nieuwe versterker is dan gelijk weer zo duur. Of is een goed/middelmatig/starters pedaal ook net zo duur?
quote:For an authentic jazz tone, you should have a semi-acoustic hollowbody electric guitar. Models such as the Gibson ES-175 or the Gretch Tennessean can run into thousands of dollars but there are also excellent entry models such as Ibanez Artcore line of guitars. Guitar manufacturers such as Yamaha or Guild also make entry level semi-acoustics similar to the more expensive Gibson 335. There are also numerous Epiphone hollowbody guitars that will also be suitable and come from the Gibson stable. Explore your local music store and try out what they look for something that is comfortable to play and can produce a tight clean tone with plenty of sustain.
Whilst it could be said that there is “no jazz amp” there are a number of considerations for the jazz guitarist when selecting an amplifier.
Firstly it is important to determine the playing style and sound that you wish to attain. Traditional jazz guitarists often choose amps that can produce a clean sound which compliment acoustic archtop guitars. For this sound solid state amps produce a nice clean tone. For a more distorted sound a tube amp may be more applicable
Traditional Jazz may only require a hint of reverb but many modern jazz guitarists apply a range of effects from Chorus, Overdrive through to delay. There are many effects units available from single stomp boxes to complex digital “modeling” devices such as the Line 6 Pod. When choosing effects ensure they compliment your playing style and that you retain that “clarity” in your tone. Too many effects often muddy the sound and do not produce a quality sound.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |