Geen paint, de mensen over wie deze klacht gaat zijn het niet waar.
Via een kameraad kwam ik deze avond in een nieuwe 'stapgroep' terecht. Het was een bekend recept. Een beetje indrinken bij iemand thuis, naar de kroeg en dan iets van een discotheek opzoeken.
We waren met vier man, later voegden anderen zich bij ons. De knakker bij wie we zaten vond dat een half kratje bavaria bier wel genoeg zou zijn. Kortom, binnen een mum van tijd was het bier weg.
Dan maar naar de kroeg. Ik was nieuw bij de groep, dus haalde ik zodra wij binnenstapten maar een rondje. Dat biertje ging er best in. Vol verwachting keek in rond wie het volgende rondje zou halen. En vol verwachting bleef ik rondkijken wie het volgende rondje zou halen want niemand deed er een poging toe. Kortom, wij hebben, ondanks hints van mijn kant, nog een half uur lang in die kroeg rondgehangen zonder iets te drinken.
Maar toen de discotheek. Iedereen haalde munten. Dus daar moest het toch beter gaan?
Neen! Dit stelletje helden liep wel enkele malen naar de bar, maar kwam steeds met één biertje terug. Ik zou me bijna schamen om één bier aan de bar te bestelen, maar dit gezelschap was niets anders gewend. Stelletje sloebers. Ik zal nooit meer met ze stappen.
Klacht: Lui die geen rondje halen in de kroeg
Klacht: Lui die één biertje halen als ze een zak vol muntjes hebben
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ