hoeveel betaal je nou voor zoiets dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:21 schreef DemonRage het volgende:
[ link | afbeelding ]
M'n draadloze WLAN verbinding is de beperking... 'k zit ook nog eens in een flat.
Neem beter internet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:18 schreef Tartaar het volgende:
Ik zie mensen die een downloadsnelheid van +100Mb/s hebben, kom ik hier mee aan:
[ afbeelding ]
Klacht: zie hierboven.
Ben ik nu een faalhaas of zijn er meer mensen die dit hebben?
¤ 39,95 per maand.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:24 schreef Dakada het volgende:
[..]
hoeveel betaal je nou voor zoiets dan?
In amsterdam met 250 p/s tegenwoordig, Japan zit op de gigabyte's dus waar komt die onzin van jou vandaan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:25 schreef Acinonyx het volgende:
HOAX ! Zelfs in Japan downloaden ze nog niet met 100+ Mb per seconde.
Even een verschil maken hier.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:25 schreef Acinonyx het volgende:
HOAX ! Zelfs in Japan downloaden ze nog niet met 100+ Mb per seconde.
wtf ?! Dus als jij zo een ding van een paar Gig ofzo download, dan heb je die binnen een paar seconden al binnen ?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:26 schreef Remake het volgende:
[..]
In amsterdam met 250 p/s tegenwoordig, Japan zit op de gigabyte's dus waar komt die onzin van jou vandaan?
quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:27 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Even een verschil maken hier.
De stats die je ziet zijn in Mbit.
Om uit te rekenen hoeveel dat per seconde is, deel je het aantal Mbit's door 8. Dan krijg je Mbyte of Kbyte. (1Mbyte is 1024Kbyte)
Dus stel, je haalt 70 Mbit, dan is je snelheid 70/8 = 8.75 Mb per seconde.
Edit: Dat wil dus niet zeggen dat je overal ook echt die snelheid haalt. Het gaat er ook om of de server waarvan je download de snelheid aanbiedt, en ook hoever de server van je vandaan zit.
Als je in een datacentrum zit wel. UPC biedt 120 MBit internet aan, en dan zou je (theoretisch) een dvd (4.7GB) in 5 minuten kunnen downloaden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:28 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
wtf ?! Dus als jij zo een ding van een paar Gig ofzo download, dan heb je die binnen een paar seconden al binnen ?
Wehehe dat wil ik ook wel thuisquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:29 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Als je in een datacentrum zit wel. UPC biedt 120 MBit internet aan, en dan zou je (theoretisch) een dvd (4.7GB) in 5 minuten kunnen downloaden.
quote:
Vooral dat dus... met mijn verbinding kom ik niets te kort eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:27 schreef jslavenburg het volgende:
Edit: Dat wil dus niet zeggen dat je overal ook echt die snelheid haalt. Het gaat er ook om of de server waarvan je download de snelheid aanbiedt, en ook hoever de server van je vandaan zit.
120 MBit is een ontzettende marketingtruc. Veel routers trekken de 100 MBit niet eens en vooral draadloos (met de 802.11n standaard) haal je met geluk 70 a 80 Mbit.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:29 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Als je in een datacentrum zit wel. UPC biedt 120 MBit internet aan, en dan zou je (theoretisch) een dvd (4.7GB) in 5 minuten kunnen downloaden.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:31 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Wehehe dat wil ik ook wel thuis![]()
Maar jah, best oplichterij dat ze beloven dat je zoveel (zeg 50 Mb) snelheid krijgt en eigenlijk haast altijd minder krijgt
Dat ligt aan meerdere dingen:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:31 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Wehehe dat wil ik ook wel thuis![]()
Maar jah, best oplichterij dat ze beloven dat je zoveel (zeg 50 Mb) snelheid krijgt en eigenlijk haast altijd minder krijgt
Nee want er upload niets of niemand zo snel, en voor torrents zouden het teveel connections zijn/overload.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:28 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
wtf ?! Dus als jij zo een ding van een paar Gig ofzo download, dan heb je die binnen een paar seconden al binnen ?
Met nieuwsgroepen zou het kunnen, als je SCSI schijven in Raid0 opstelling met fiber connectie zou hebben, in een datacentre. Tevens zou de nieuwsgroepen server wel zo snel moeten kunnen wil je het kunnen halenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:33 schreef Remake het volgende:
[..]
Nee want er upload niets of niemand zo snel, en voor torrents zouden het teveel connections zijn/overload.
Daarom moet je ook geen torrents gebruiken, dan heb je niet te maken met de faal uploads van anderen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:33 schreef Remake het volgende:
[..]
Nee want er upload niets of niemand zo snel, en voor torrents zouden het teveel connections zijn/overload.
Die goede ouwe tijdquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Daarom moet je ook geen torrents gebruiken, dan heb je niet te maken met de faal uploads van anderen.
Owjah das ook wel weer zo, maar technisch gezien haal je toch nooit de max. snelheidquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:33 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Dat ligt aan meerdere dingen:
1. Hoever zit je van de internet kast vandaan? (Dus niet binnen, maar in je woonwijk, daardoor heb je ook dataloss)
2. Hoeveel biedt de server aan waarvan je download?
3. Je woonlokatie tegenover de server.
Voor normale gebruikers zijn torrents nog steeds ideaal. Ik heb het hier over gigabite lijnen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Daarom moet je ook geen torrents gebruiken, dan heb je niet te maken met de faal uploads van anderen.
UPC heeft bij mij wel verhoogt, ben 1.5 jaar geleden begonnen met 6 mbit, zit nu op 14. Ondanks dat belde UPC vandaag, die dachten dat wij 10mbit haddenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:36 schreef Yi-Long het volgende:
Mijn internet gaat ook retetraag. UPC zou de snelheden omhoog gooien, maar ik zit nog steeds maar op 8MB maximaal, en zodra ik bittorrent aanzet gaat dat nog een stuk langzamer ook.
Newsserver zijn imo nog beter.....quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:36 schreef Remake het volgende:
[..]
Voor normale gebruikers zijn torrents nog steeds ideaal. Ik heb het hier over gigabite lijnen.
Nee, tenzij je een directe lan verbinding hebt, maar dat is een andere situatiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:36 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Owjah das ook wel weer zo, maar technisch gezien haal je toch nooit de max. snelheid
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:36 schreef Yi-Long het volgende:
Mijn internet gaat ook retetraag. UPC zou de snelheden omhoog gooien, maar ik zit nog steeds maar op 8MB maximaal, en zodra ik bittorrent aanzet gaat dat nog een stuk langzamer ook.
Neequote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:36 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Owjah das ook wel weer zo, maar technisch gezien haal je toch nooit de max. snelheid
Dan heb je UPnP aanstaan in je router en/of programma. Die moet je uitzetten en zelf port forwarden in je router. Problem solvedquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:38 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Jah hier ook, als ik bittorrent aanzet en hij gaat downloaden met iets van 300 Kb/s of meer, dan ligt de rest van het internet gewoon volledig stil...
verder is ie ook gewoon rete-traag
Ik weet niet hoor ik haal vrijwel alles wat ik wil met 1MB/s + binnen dat is toch wel sneller dan ik zooi kan kijken of luisterenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:39 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Dan heb je UPnP aanstaan in je router en/of programma. Die moet je uitzetten en zelf port forwarden in je router. Problem solved
Ja en? Je punt?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor ik haal vrijwel alles wat ik wil met 1MB/s + binnen dat is toch wel sneller dan ik zooi kan kijken of luisteren
Minder open connecties toestaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:36 schreef Yi-Long het volgende:
Nou, meteen dan maar pochen hoeveel HD ruimte je in je PC hebt...?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor ik haal vrijwel alles wat ik wil met 1MB/s + binnen dat is toch wel sneller dan ik zooi kan kijken of luisteren
Het schijnt dat je een nieuwe modem nodig hebt om die fiber snelheden te halen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:36 schreef Yi-Long het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:41 schreef jslavenburg het volgende:
Nou ik "patser" ook maar mee
Binnen paar dagen zit ik op 25 Mbit
[ link | afbeelding ]
Gast, het ging om het theoretischequote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat boeit het dat er mensen zijn die falen als jij er geen last van hebt?
8 TBquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:43 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Nou, meteen dan maar pochen hoeveel HD ruimte je in je PC hebt...?
Ik begin: 2,6 terabyte...
Oh sorry man de theorie zal me echter mijn reet roestenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Gast, het ging om het theoretischein het geval van een 100 Mbit download.
Maak er even een soap van zeg.
Ga eens verbinden naar nieuw-zeeland, als je nog een ping terugkrijgtquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:43 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Het schijnt dat je een nieuwe modem nodig hebt om die fiber snelheden te halen.
[..]
[ link | afbeelding ]
Prima, nu opbokken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh sorry man de theorie zal me echter mijn reet roesten
Alleen bij de extremere snelheden (40mbit+)quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:43 schreef SkyChat het volgende:
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
Hahaha Nairobi? 4100 miles?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:43 schreef SkyChat het volgende:
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:42 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
uPnP is echt een netwerk killer, snap zelf ook niet echt het nut van die functie
Dat is dus de toekomst met glasvezel, 100/100 lijntjes. Maar internet provider's geven nog geen hogere upload omdat ze dan hun netwerk slopenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:46 schreef DemonRage het volgende:
Als internetproviders hun abbo's echt interessant willen maken dan moeten ze ook een riante uploadsnelheid bieden.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:46 schreef DemonRage het volgende:
Als internetproviders hun abbo's echt interessant willen maken dan moeten ze ook een riante uploadsnelheid bieden.
Onzin want die verbindingen zijn tantuduurquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:46 schreef DemonRage het volgende:
En dat ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onzin want die verbindingen zijn tantuduur
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:45 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ga eens verbinden naar nieuw-zeeland, als je nog een ping terugkrijgt
Het is alleen zo zielig dat ze je snelheid tot op de mb zitten te knijpenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:46 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Alleen bij de extremere snelheden (40mbit+)
Ze kopen data, dus ze moeten wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:50 schreef SkyChat het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[..]
Het is alleen zo zielig dat ze je snelheid tot op de mb zitten te knijpen
Niet met glasvezel. Hier in Brabant bieden Ons Brabant Net en Ons Net Eindhoven een glasvezelverbinding voor een paar tientjes (¤ 32,50 buiten Eindhoven en ¤ 39,95 in Eindhoven). En dat is 100 Mb down en 100 Mb up.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onzin want die verbindingen zijn tantuduur
In dat geval kunnen ze natuurlijk ook geven waar je voor betaald.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:51 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ze kopen data, dus ze moeten wel.
[Zelfquote]quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:52 schreef jslavenburg het volgende:
Ik denk btw dat als ik mijn 25m/bit lijn heb (3,1 mb per seconde), dat ik mijn oude brakke IDE schijf niet meer als Swapschijf moet gebruikenDing gaat nu al halfdood als hij 2 rar's uitpakt of repareerd
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:51 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ze kopen data, dus ze moeten wel.
Klikquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:56 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Kopen ? Het zijn toch gewoon virtuele data-pakketjes die oneindig geproduceert kunnen worden ?
Je kan het beste de A'dam server pakken, ongeacht je locatie in NL, daar haal je de hoogste snelheid.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:56 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Niet verkeerd toch?
Neehoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:57 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Je kan het beste de A'dam server pakken, ongeacht je locatie in NL, daar haal je de hoogste snelheid.
Bij mij lijkt UPC de hele dag door af te knijpen, want iedere keer wanneer ik iets download met BT dan schiet de snelheid van het surfen enzo naar beneden. De snelheid van de downloads blijft trouwens ook redelijk laag, terwijl er wel genoeg seeds zijn, en ik de poorten van BitComet al heb geforward enzo.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:37 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
UPC heeft bij mij wel verhoogt, ben 1.5 jaar geleden begonnen met 6 mbit, zit nu op 14. Ondanks dat belde UPC vandaag, die dachten dat wij 10mbit hadden
En UPC knijpt nieuwsgroepen en torrents af rond het avondeten tot 11 uur 's avonds, daarom.
jij moet ook wel, in Twentequote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:13 schreef Boe-man het volgende:
[ link | afbeelding ]
"Remember kids , the faster you download , the bigger your penis is."
Hiervoor had ik ADSL van Online, en dan kon ik gewoon blijven serven terwijl ik af en toe wel over de 500KB/s haalde. Lijkt me vreemd dat dat dan nu niet mogelijk zou zijn met kabelinternet van UPC...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:38 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Jah hier ook, als ik bittorrent aanzet en hij gaat downloaden met iets van 300 Kb/s of meer, dan ligt de rest van het internet gewoon volledig stil...
verder is ie ook gewoon rete-traag
In zowel de router alswel in BT de UPnP uitgezet. Nog steeds langzaam.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:39 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Dan heb je UPnP aanstaan in je router en/of programma. Die moet je uitzetten en zelf port forwarden in je router. Problem solved
Als ik m'n computer rechtstreeks aan m'n glasvezelmodem zou hangen dan denk ik dat ik daar aardig bij in de buurt kom.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:13 schreef Boe-man het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Universiteitsnetwerken zijn altijd leuk... heb je dat btw alleen als je op die universiteit studeert woont?
Ik haal telkens de hoogste snelheid als ik Parijs kiesquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:57 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Je kan het beste de A'dam server pakken, ongeacht je locatie in NL, daar haal je de hoogste snelheid.
Jouw ping isquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:46 schreef Yi-Long het volgende:
Wat klopt hier niet
[ link | afbeelding ]
(!)
Jammer, maar de lichtsnelheid is 300.000 m/s, dus die snelheid is 1/18e van de lichtsnelheidquote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:22 schreef DemonRage het volgende:
Ook leuk om te weten:
Naar AMS-IX (hoofdverdeelpunt in Amsterdam) heb ik een ping van 4 ms.
De afstand tussen Eindhoven en Amsterdam is ruwweg 120 km, dus mijn ping pakketje zal dat in 2 ms afgelegd hebben (4 ms is de round trip tijd dus ook terug, daarom delen door 2).
120 km in 2 ms = 60.000 km/u ofwel 1/5e van de lichtsnelheid. Best snel
[..]
Als ik m'n computer rechtstreeks aan m'n glasvezelmodem zou hangen dan denk ik dat ik daar aardig bij in de buurt kom.
Universiteitsnetwerken zijn altijd leuk... heb je dat btw alleen als je op die universiteit studeert?
Precies. Als ik met de trein heen en terug naar amsterdam ga, heb ik een snellere ping dan mijn UPC verbinding...(!)quote:
Ik zit ook ver onder de maat met Chelloquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Precies. Als ik met de trein heen en terug naar amsterdam ga, heb ik een snellere ping dan mijn UPC verbinding...(!)
Om over de upload van 0,03 nog maar te zwijgen.Schandalig dit.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:13 schreef Boe-man het volgende:
[ link | afbeelding ]
Foutje van mij idd... ik schreef 60.000 km/u terwijl ik 60.000 km/s bedoelde.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:23 schreef M.rak het volgende:
[..]
Jammer, maar de lichtsnelheid is 300.000 m/s, dus die snelheid is 1/18e van de lichtsnelheid
Ook niet slecht, maar toch wel een verschil
Dat is natuurlijk geen doorsnee verbindingquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar zit ik ook.
En dat voor een tientje per maand.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:13 schreef Boe-man het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar zit ik ook.
En dat voor een tientje per maand.
Hebben ze waar jij woont geen glasvezel van Ons Brabant Net? (volgens jouw profiel woon je in Helmond)quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:08 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
[..]
Godvertering, waar kan je ergens zo'n universiteits-verbinding scoren, of moet je daarvoor echt naar die universiteit ?
Ja. In alle studentenhuizen op de campus ligt die verbinding.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:08 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
[..]
Godvertering, waar kan je ergens zo'n universiteits-verbinding scoren, of moet je daarvoor echt naar die universiteit ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |