abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71267724
quote:
BRUSSEL - Uit een gevangenis in Brugge zijn donderdagavond drie gevangenen ontsnapt met een gekaapte helikopter. Het gaat om drie ‘zware jongens’, zegt een woordvoerder van justitie in Brugge tegen de VRT. Ze zouden met de helikopter naar Aalter zijn gevlogen, waar ze er in een gestolen auto vandoor gingen in de richting van de kust.

De helikopter werd kort voor de ontsnapping gekaapt bij de luchthaven van Ursel. De helikopterpiloot werd gedwongen naar de gevangenis te vliegen en daar de gevangenen op te pikken die op dat moment werden gelucht.

Volgens de VRT is de actie op poten gezet voor Ashraf Sekakki. Hij zou pas uit de zwaar beveiligde afdeling in Brugge zijn overgeplaatst naar een normaal regime, omdat iemand maar voor een beperkte duur op de afdeling met zware beveiliging mag zitten. Bij de zware beveiliging zijn kabels over de luchtplaats gespannen.

De twee andere gevangenen zijn bijvangst van de bevrijdingsactie. Abdel Had Kahjary Melloul en Mohammed Johry maakten volgens de omroep gebruik van de gelegenheid om er ook vandoor te gaan.

Het is niet de eerste keer dat in België gevangenen ontsnappen met hulp van buiten. Zo werd de Belgische Marokkaan Nordin Benallal in oktober 2007 met een helikopter uit een gevangenis opgehaald. Dat leek te mislukken toen de helikopter werd bestormd door medegevangenen, maar hij ontsnapte in de consternatie toch.

Het was al de vierde ontsnapping van Benallal. Hij werd drie dagen later in Nederland opgepakt na een beroving van een motorzaak in Den Haag. Hij werd daarvoor veroordeeld en uitgeleverd aan België.

Bron
Gebeurt daar wel erg vaak in Belgie ,
Verbaast mij dat niet in NL gebeurt of hebben ze daar geen grote binnen plaats?
............................
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:11:30 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71267933
Ik neem vast een optie op het filmscript. Hoop dat Brad Pitt en George Clooney de Vlaamse tongval aankunnen. Als de intimiderende gevangenisdirecteur dacht ik aan Forest Whitaker, die kan dat goed, intimideren.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_71267963
Dubbel.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 juli 2009 @ 23:15:48 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_71268113
Moet nog steeds lachen dat Dutroux ooit kon ontsnappen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71268173
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dubbel.
Helemaal niet die gaat over 4 gevangen deze over 3.

Faal van mij.
............................
pi_71268502
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:06 schreef sander89 het volgende:

[..]

Is al gebeurd, EBI in Vught, en keer mislukt poging in naar ik meen edit: Sittard waarbij ie neer gestort is.
Nogmaals edit, was niet Vught maar Leeuwarden: http://www.trouw.nl/krant(...)ndel_in_heroine.html

[ Bericht 9% gewijzigd door raptorix op 23-07-2009 23:31:07 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71272983
Hier wat meer info...
quote:
'Schrik der flikken' ontsnapt per heli

BRUSSEL - Uit de gevangenis in het Belgische Brugge zijn donderdag drie gevangenen ontsnapt met een gestolen helikopter. Het gaat om drie van de zwaarste gangsters van België.

Een van de ontsnapte gevangenen is de 26-jarige Ashraf Sekkaki, bijgenaamd 'de schrik der flikken'. Hij is een veroordeelde bankrover die wordt gezien als een van de gevaarlijkste criminelen van België.

Sekkaki heeft zestien gewelddadige feiten op zijn kerfstok, waaronder enkele kidnappings. Hij ontsnapte in 2003 al uit de gevangenis van Turnhout. De andere twee ontsnapte gevangenen zijn Mohammed Johry en Abdel had Kahjary Mulloul.

Handlangers hadden bij een firma in Diksmuide een toeristische helikoptervlucht besteld. De piloot werd eenmaal in de lucht onder bedreiging van een vuurwapen gedwongen naar de gevangenis van Brugge te vliegen.

Daar landde het toestel op de binnenplaats waar op dat ogenblik werd gelucht. Vier gevangenen slaagden erin met de helikopter te ontsnappen. De helikopter werd achtergelaten in Aalter, tussen Brugge en Gent. Daar werd ook de piloot vrijgelaten. De man bleef ongedeerd.

De ontsnapte gevangenen hebben vervolgens een auto gecarjackt en een benzinestation overvallen. Ze vluchtten in de richting van Brussel. Er is inmiddels een massale zoekactie aan de gang. Een medeplichtige bleef achter in de gevangenis. Het gaat om de persoon die de helikopterpiloot gegijzeld zou hebben.

Sekkaki zat een tijd in de zwaar bewaakte afdeling van Brugge die overspannen is met helikopternetten. Gevangenen mogen daar slechts beperkte tijd doorbrengen, waardoor Sekkaki nu in de "gewone" afdeling voor zwaar gestraften in Brugge verbleef. Daar zijn geen helikopternetten.

Ironisch genoeg was justitieminister Stefaan De Clerck vanmorgen nog op bezoek in de gevangenis van Brugge. Voor het VRT-programma 'Volt' liep hij tot halfeen rond in het uniform van cipier om aan den lijve te ondervinden wat de job inhoudt.

bron:
  vrijdag 24 juli 2009 @ 02:03:30 #8
263811 frastanz
verdammt weit weg.
pi_71273042
Apart. Klinkt als een film.

Off-topic: Reclame naast het bericht bij mij zegt:
Modell Helikopter kurs
Österreichs größtem Erlebnisportal bietet Ihnen über 600 Erlebnisse!
www.jollydays.at/Modell

Helikopter Tandemz
Helikopter Tandemz hier ordern Bei Conrad finden Sie einfach alles
www.shop.conrad.at/Einsteiger-Heli
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juli 2009 @ 18:28:36 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_71293816
De Belgen hebben het zoeken gestaakt volgens Radio-1.

Nu maar hopen dat de boeven dat ook geloven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71293850
http://www.nrc.nl/buitenl(...)helikopter_in_Brugge
quote:
Minister De Clerck van Justitie, die eerder al eens moest aftreden na de ontspanning van de wegens kindermoorden veroordeelde Marc Dutroux, was gisterenmorgen juist op bezoek in de gevangenis van Brugge. Voor een tv-programma trok hij een cipiersuniform aan, om aan den lijve te ondervinden wat het werk van een gevangenisbewaarder inhoudt.

Een van de ontsnapte gevangenen is de 26-jarige Ashraf Sekkaki, bijgenaamd 'de schrik der flikken'. Hij is een veroordeelde bankrover die wordt gezien als een van de gevaarlijkste criminelen van België.
Geweldig he, die super zware jongens waren toevallig net overgeplaatst van de zwaar beveiligde afdeling waar een beveiligingsnet hing , naar de normale afdeling waar geen net hing

In 2007 zouden ze alle gevangenissen met netten gaan beveiligen , alleen deze hebben ze overgeslagen
Die Belgen het blijft fraai volk
pi_71293869
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:06 schreef sander89 het volgende:

[..]

Bijlmer bajes kun je er wel 6 laten landen, maar helicopters zijn beetje duur
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71293873
lol alweer

gelijk hebben ze.

in de gevangenis zitten is crap. uitbreken is the only way.
pi_71293900
Ik vraag me dan af he, die piloot laten ze gaan met zn helikopter. Waarom stijgt ie dan niet meteen op en belt de politie?

Met een handvuurwapen begin je vrij weinig tegen een helikopter als je een beetje hoogte hebt, maar je kan dan wel goed zijn waar ze heen vluchten.

Waarom heeft die vent dat neit gedaan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71293929
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:32 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me dan af he, die piloot laten ze gaan met zn helikopter. Waarom stijgt ie dan niet meteen op en belt de politie?

Met een handvuurwapen begin je vrij weinig tegen een helikopter als je een beetje hoogte hebt, maar je kan dan wel goed zijn waar ze heen vluchten.

Waarom heeft die vent dat neit gedaan?
Die piloot had gezegd er moet er een uit, anders gaan we het niet redden
O god, raap me op
pi_71294019
Nee, de piloot hebben ze ;laten gaan, samen met zijn lollercopter. Zo staat het in het bericht, want het was in Aalter, tussen Brugge en Gent
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71294192
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:37 schreef vosss het volgende:
Nee, de piloot hebben ze ;laten gaan, samen met zijn lollercopter. Zo staat het in het bericht, want het was in Aalter, tussen Brugge en Gent
Een kenmerk van een helikopter is dat je er overal mee kan landen. Derhalve is zo'n machine heel praktisch om snel in the middle of nowhere te geraken. Daarnaast moet je natuurlijk ook rekening houden met de trage responstijd van Belgische wouten.
pi_71294280
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Een kenmerk van een helikopter is dat je er overal mee kan landen. Derhalve is zo'n machine heel praktisch om snel in the middle of nowhere te geraken. Daarnaast moet je natuurlijk ook rekening houden met de trage responstijd van Belgische wouten.
reactietijd van de politie is in belgië best snel hoor .
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juli 2009 @ 19:35:25 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_71295658
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

pi_71295750
Up like a bird and high over the city
"Three men are missing" I heard the warder cry
"Sure it must have been a bird that flew into the prison
Or one of those new Ministers" said the warder from Mountjoy

Early one evening as the branchmen they were sleeping
A little helicopter flew in from the sky
Down into the yard where some prisoners were walking
"Get ready for inspection" said the warder in the ´Joy

Down in the yard through the pushing and the shoving
Three of the prisoners they climbed upon the bird
And up and away they went into the grey skies
"I think someone escaped" said the warder in the ´Joy

Over in the Dail they were drinking gin and brandy
The Minister for Justice was soaking up the sun
Then came this little message that some prisoners were escaping
"I think it´s three of the Provos" said the warder in the ´Joy

"Search every hole search every nook and cranny
Let no man rest until these men are found,
For this cannot happen to a law and order government."
"I think you´ll never find them said the warder in Mountjoy"

"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_71295923
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ja en was geen bewaker te bekennen , die hadden allemaal vrij gekregen
pi_71296109
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:44 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en was geen bewaker te bekennen , die hadden allemaal vrij gekregen
cipiers zijn geen politie

In dendermonde zijn er 2 oid jaar geleden 38 gevangenen over de gevangeinsmuur gelopen om er dan op het einde af te springen. Zélfs 38 man die op een rijtje loopt hebben ze nog over het hoofd gezien... Laat staan dat een helicopter opvalt. Die cipiers dachten waarschijnlijk iets van "kijk nou, der komt der enen bij . En we moeten al zoveel werke! Snel, bel de vakbond!"
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71297399
quote:
vr 24 jul 2009, 19:38 | 4 reacties | lees voor
Verdachtentrio Palm Invest weer op vrije voeten
AMSTERDAM - De drie verdachten in de fraudezaak rond vastgoedfonds Palm Invest zijn weer op vrije voeten. Danny K., Remco V. en Bart D. werden donderdag op last van het Openbaar Ministerie (OM) aangehouden vanwege het overtreden van de regels die zijn verbonden aan het opheffen van hun voorarrest.

Op de voorgrond één van de verdachten. Remco V. geniet in 2008 nog van het goede leven op een terrasje in Monaco.

De advocaten van de verdachten zijn tevreden. „Het waren voor mijn cliënt mensonwaardige omstandigheden”, aldus Jeroen Soeteman, die Danny K. vertegenwoordigt.
Is GVD de hele wereld nu knettergek geworden
Kunnen we die rechters niet ontslaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')