En dat heeft te maken met de vraag van TSquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:44 schreef Rosbief het volgende:
Nee, kun je bij de bank laten blokkeren zodat zij geen geld van je rekening af kunnen halen.
Dan zit je zonder werk en mét schuld. Want je werkgever kan dit inderdaad terugeisen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:44 schreef THeeF het volgende:
Als hij het terug wil had ik ontslag genomen..
Nee, maar dat was ook niet mijn insteek.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat heeft te maken met de vraag van TS
Oh, mooi....quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nee, maar dat was ook niet mijn insteek.
Zoals gebruikelijk volgens mijquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nee, maar dat was ook niet mijn insteek.
En dan verrekent in delen, en niet ineens.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar in principe is dit correct. De werkgever heeft teveel betaald en dat mag hij (want onverschuldigd) terugvorderen. Wel lijkt het me billijk dat 'ie het verrekent.
Aanpassing aan wat precies? Misschien kun je overeenkomen dat die aanpassing ook met terugwerkende kracht wordt toegepast (lijkt me niet onredelijk, op basis van wat je vertelt), zodat je een kleiner bedrag terug te betalen hebt. Verder lijkt me dat dit voor een deel ook 'eigen schuld' is. Blijkbaar staat in het contract iets anders dan wat je dacht mondeling te hebben afgesproken, dat had je zelf denk ik op moeten merken en aan moeten kaarten, zodat ofwel de mondelinge afwijking schriftelijk vastgelegd was geworden, of toen al de correctie had plaatsgevonden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:37 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nu heeft mijn werkgever in 2009 ontdekt dat mijn kilometers op deze wijze betaald worden en per april zijn we overeengekomen dat het conform het contract gedaan zal gaan worden (met een aanpassing zodat ik er niet te veel op achteruit ga)
Er is 1 klein detail, het staat zo in zijn contract. Dat het niet helemaal netjes is zeker waar, maar zijn werkgever heeft er zeker wel recht op. Zoals al eerder aangegeven zou ik met je baas om tafel gaan zitten om te zien of er niet iets te regelen valt, of dat je jullie de kosten delen. Het is tenslotte een fout van jullie beide.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:20 schreef klara12 het volgende:
Ik zou het niet accepteren. In april is er over gesproken. Er is een aanpassing gedaan en eigenlijk kun je er dan vanuit gaan dat het dan verder oke is. Wijs hem erop dat hij dat in april had moeten regelen. Nu ben je er terecht vanuit gegaan dat het verder oke is, dat er niets meer te vorderen valt.
Je kunt hem er ook nog op wijzen dat het wel lang geduurd heeft voordat hij door had dat hij conform de afspraak handelde, want betaald vanaf 2007 wat jullie hadden afgesproken en dat hij dat in april heeft veranderd. Dat je niet bezig blijft.
Succes en ik zou het niet pikken. Wat is het volgende? Dat hij vind dat je startsalaris te hoog was en dat hij dat nu van al die jaren wil aanpassen.
Je bent erg coulant geweest, Ik zou hem een lolly geven en dat was het.
Het ene kleine detail is, dat de gemaakte afspraken in 2007 niet op papier staan. De bedoeling was duidelijk meer geld te geven voor de verwegwerkplek. Ongeacht wat in het kontrakt staat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is 1 klein detail, het staat zo in zijn contract. Dat het niet helemaal netjes is zeker waar, maar zijn werkgever heeft er zeker wel recht op. Zoals al eerder aangegeven zou ik met je baas om tafel gaan zitten om te zien of er niet iets te regelen valt, of dat je jullie de kosten delen. Het is tenslotte een fout van jullie beide.
Op zich wel, maar wat als het nu die jaren op de loonstrook heeft gestaan? Dan is het toch geen onverschuldigde betaling geweest? Valt het dan niet onder gewoonterecht?quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar in principe is dit correct. De werkgever heeft teveel betaald en dat mag hij (want onverschuldigd) terugvorderen. Wel lijkt het me billijk dat 'ie het verrekent.
Omdat?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:54 schreef Fastmatti het volgende:
... want het lijkt me dat de werkgever bijna failliet gaat.
Nou, dan zou ik toch even droogjes vertellen dat de werkgever de 'fout' van 2007/2008 het mooi zelf mag regelen bij de belastingdienst! De TS heeft n.l. alle heffingen voor moeten betalen. De werkgever ook (loonheffing).quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:58 schreef Hyperdude het volgende:
Dit soort "fouten" komt naar boven bij controles/opstellen jaarrekeningen. En als ik het goed begrijp heeft TS dubbel gevangen; dus niet vreemd dat de werkgever het teveel betaalde terug wil hebben.
DUH! Die werkgever brengt dit gewoon in mindering op het salaris van TS. Niks blokkeren, gewoon niet ontvangen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:44 schreef Rosbief het volgende:
Nee, kun je bij de bank laten blokkeren zodat zij geen geld van je rekening af kunnen halen.
Kilometervergoedingen lopen véél sneller op dan verwacht hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:15 schreef D-FENS het volgende:
Dat je over die periode de mobiliteitsvergoeding moet terugbetalen lijkt me duidelijk, maar dat zal toch geen 6000 Euro zijn. Heb je dit trouwens met eigen vervoer afgelegd?
Je kunt over voorbije jaren gewoon een correctiebericht op de aangifte insturen. Geen probleem dus.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:15 schreef Jan-Beton het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik toch even droogjes vertellen dat de werkgever de 'fout' van 2007/2008 het mooi zelf mag regelen bij de belastingdienst! De TS heeft n.l. alle heffingen voor moeten betalen. De werkgever ook (loonheffing).
Ik vraag me toch af hoe de werkgever het in de boeken gaat verrekenen. AFAIK zijn de boeken per jaar sluitend en mag je niet zomaar gaan zitten rommelen. Van 2008 misschien wel, maar van 2007 lijkt me toch zeer opmerkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |