Respect voor deze gasten, dit vereist lef man. Brute actie!quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:02 schreef Mocro_Power het volgende:
De politie vermoedt dat de skimmers zich hebben ingesloten in de winkel om ’s nachts de apparatuur te bevestigen.
Wat bedoel jij?quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel: hoog tijd voor een fatsoenlijke bankpas, waarbij tweewegcommunicatie nodig is met checksums over en weer, zodat het pasje niet meer domweg te kopieren is.
Maar banken laten klanten liever gewoon meer betalen voor pasjes, dan het systeem te updaten...
Banken vergoeden de schade gewoon...quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:25 schreef TNA het volgende:
Je bent toch verzekerd tegen skimmen, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Jawel. En nu?quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Bestaat dit topic niet al?
Mooi.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Banken vergoeden de schade gewoon...
Mag ook wel natuurlijk. Het is door de laksheid van banken dat dit soort dingen kunnen gebeuren...quote:
Maar wat is het alternatief dan? Ik heb voor mijn internet bankieren zo'n apparaatje waarmee ik twee keer een code moet invoeren om alle handelingen gedaan te krijgen. Hoe zou dat dan in zijn werk gaan bij pinnen in een winkel?quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mag ook wel natuurlijk. Het is door de laksheid van banken dat dit soort dingen kunnen gebeuren...
De PINpas bestaat nu uit een aantal magneetjes op de juiste plek. Samen met je PINcode volgt daaruit dat je een echte pas hebt, en kan je betalen. Het probleem is dat die paar magneetjes stomweg te kopieren zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief dan? Ik heb voor mijn internet bankieren zo'n apparaatje waarmee ik twee keer een code moet invoeren om alle handelingen gedaan te krijgen. Hoe zou dat dan in zijn werk gaan bij pinnen in een winkel?
Jawel dat snap ik, maar hoe kun je dat op een werkbare manier implementeren in het betalingsverkeer zonder dat het je 5 minuten kost om bij de Hema 10 euro te pinnen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De PINpas bestaat nu uit een aantal magneetjes op de juiste plek. Samen met je PINcode volgt daaruit dat je een echte pas hebt, en kan je betalen. Het probleem is dat die paar magneetjes stomweg te kopieren zijn.
Vergelijk dat met vrijwel alles met een chip, of de afstandsbediening van een autoslot om maar eens iets te noemen. Daarbij zorgt tweewegcommunicatie ervoor dat domweg kopieren niet mogelijk is. Dat zorgt ervoor dat de identificatie elke keer opnieuw gedaan wordt, i.p.v. domweg het eerste signaal te kopieren.
Volgens mij gaat op die manier betalen gewoon even snel als nu met PIN... En het wordt ook al geimplementeerd, in 2013 moet PIN verdwenen zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:27 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel dat snap ik, maar hoe kun je dat op een werkbare manier implementeren in het betalingsverkeer zonder dat het je 5 minuten kost om bij de Hema 10 euro te pinnen?
Heb je daar ook wat meer info over, kan me er niets bij voorstellen namelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Volgens mij gaat op die manier betalen gewoon even snel als nu met PIN... En het wordt ook al geimplementeerd, in 2013 moet PIN verdwenen zijn.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Heb je daar ook wat meer info over, kan me er niets bij voorstellen namelijk.
Oke dankquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Algemeen verhaal
Technische werking
Want een SMS is veilig?! Wat een waardeloos idee...quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:21 schreef Dirkh het volgende:
Veilig zou zijn dat als je iets wil pinnen, dat je na het invoeren van de pin een sms krijgt met een aanvullende code. Maar dat duurt allemaal te lang of iemand vergeet zijn/haar mobiel en kan alle boodschappen weer van de band af halen.
Een chipknip doet precies hetzelfde, zo'n chip kan in een fractie van een seconde authentiseren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke dank
Dat technische verhaal spreekt wel heel vaak over authentication, verification, authorisation. Lijkt me sterk dat dat net zo snel gaat als gewoon even pinnen. Misschien dat het inderdaad een heel stuk veiliger is dan gewoon pinnen, maar iets zegt me dat dat met bijvoorbeeld de drukte rond de feestdagen een groot drama gaat worden.
Nee, maar een pin icm een sms met daarin een random code, dan ben je toch wel redelijk gedekt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want een SMS is veilig?! Wat een waardeloos idee...
[..]
Een chipknip doet precies hetzelfde, zo'n chip kan in een fractie van een seconde authentiseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |