abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72333218
@miss-bouquet

Wat je slikt zijn wel de goeie medicijnen. IK heb hetzelfde. Ook zag jij dat je acne erger word. Dit is de zogenaamde "break-out". Eigenlijk word alle troep in je gezicht naar boven gepushed, vandaar. Als je wat gezocht had op internet had je dat zelf ook kunnen vinden.

Daarnaast, heb je wel je bijsluiter goed gelezen? Je zegt dat je geen last heb van bijwerkingen behalve droge lippen. Op het einde van je verhaal zeg je dat je last heb met het op je zij liggen bij het slapen. Dat is waarschijnlijk gewoon spierpijn, wat ook een bijwerking kan zijn.

Editje: Ik zelf ga nu helemaal kapot van de pijn. Griep icm met roacc geeft pas veel spierpijn. Al goed, gister was het erger dan nu.
pi_72359613
Danke danke....

ja heb de bijsluiter een aantal keren gelezen, maar je blijft toch nog twijfels hebben! Maar goed, ik vind het verschrikkelijk dat al die pukkels nu naar buiten komen, iedereen die ik tegenkomen die zegt meteen dan ook, oohh wat is er met je gezicht gebeurd, zo iriitant! maar goed, kan niet wachten op maand 2....

ps: Beterschap!
pi_72359943
even een korte update:
zit nu circa 10 weken aan de kuur, en tot op heden tevreden. Ik merk de resultaten wel met ups & downs, inclusief de bijwerkingen. Momenteel heb ik enorm last van droge lippen en minimaal 3x per week een bloedneus. En sinds vandaag wazige (allergie?)uitslag op de binnenkant van mn linkerarm.

En voor de mensen die twijfelen: Doen! De nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen.
pi_72373361
Zo, heb nu de yasmin pil binnen.
hopen dat het goed gaat, anders misschien toch maar een 2e kuur
Jij was ook ooit nieuw.
pi_72374386
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:51 schreef Vaganza het volgende:
Zo, heb nu de yasmin pil binnen.
hopen dat het goed gaat, anders misschien toch maar een 2e kuur
Oh goed zeg! Is sowieso een poging waard! Ben benieuwd! Om echt te zien of het werkt geven ze het 3 mnd...

@miss-bouquet: Als je het niet vertrouwd, waarom bel je dan niet even naar de dermatoloog? Die kunnen gewoon uitleg geven. Je hoeft niet perse 3 wkn te slikken tot het volgende contact moment, je kan heus wel even hierover bellen. Of je vraagt het in de apotheek, dat kan ook. Verder is het volgens mij gewoon hetzelfde, maar goed, voor je gemoedsrust. Die outbreak heb ik ook gehad, heel klote, dat hoort erbij. Erna zal je echt verbetering zien. Iig bij de meeste mensen voor zover ik heb begrepen wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door missbutterfly op 02-09-2009 18:33:31 ]
pi_72379271
ja weet je wat het volgens mij is.......men gaat er dan vanuit dat het proces waarschijnlijk wordt versneld als je ''de echte versie'' hebt. Dat is natuurlijk niet zo, dat zit gewoon tussen je oren.

maar goed.........ik blijf de onstekingen op me wangen zo iriitant vinden. Smeren jullie daar een speciale creme voor ofzo..? ( mijn huid is niet droog, daar heb ik een goeie creme voor gekocht), maar de onsteking...pfff, wordt er af en toe schijtziek van, en ik kan het ook niet laten om er aan te zitten!!! terwijl mijn voorhoofd/neus en kin gewoon heel mooi glad is!

Tjah, het is de moeite waard.....we blijven maar afwachten he!
pi_72380218
Ik was vandaag dus naar m'n huisarts en die heeft me antibiotica voorgeschreven..
Is het gegarandeert dat al je puisten terug komen als je ermeee stopt? of heb je ook kans dat het voor altijd wegblijft(op enkele puisten na dan)?
pi_72380326
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:15 schreef mfkz het volgende:
Ik was vandaag dus naar m'n huisarts en die heeft me antibiotica voorgeschreven..
Is het gegarandeert dat al je puisten terug komen als je ermeee stopt? of heb je ook kans dat het voor altijd wegblijft(op enkele puisten na dan)?
Wat voor antibiotica als ik vragen mag?
Ik heb een tijdje tetracycline (werkte voor geen meter, ik kreeg er alleen een hele droge huid van) en doxycycline (werkte perfect alleen de rest van m'n lichaam vond het niet zo fijn) geslikt. Nadat ik gestopt was kwamen ze na een maand of 2 alweer terug.
pi_72381975
ik weet het niet eigenlijk. maar gewoon pillen die ik moet slikken.
maar is het dus gegaranddeerd dat ze sowieso terug komen?
dus het heeft sowieso geen zin om eraan te beginnen?
pi_72386235
Ieder lijf is anders. Misschien helpt het bij jou wel. Bij mij hielp het ook niet. Maar goed, je zit hier ook op een topic over Roaccutane, ik denk dat iedereen die hier post na het hele scala van andere middeltjes nog steeds last had. Wil niet zeggen dat het bij jou allemaal ook nutteloos is. In principe zijn die middelen niet permanent. Het helpt de ontstekingen remmen en het kan idd daarna weer terug komen. Roa pakt de structuur van de talgbuisjes aan, dat zou wel meer lange termijn moeten zijn. Maar bijwerking kunnen best wel heftig zijn. Het zijn iig best zware pillen. Zal wel blij zijn als het achter de rug is. Ik ken wel mensen die even een antibioticakuurtje hebben gehad en waarbij het nu weg is. Het kan dus ja. Hangt allemaal van je lijf af, mate van acne enz enz.
pi_72386482
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:51 schreef miss-bouquet het volgende:
ja weet je wat het volgens mij is.......men gaat er dan vanuit dat het proces waarschijnlijk wordt versneld als je ''de echte versie'' hebt. Dat is natuurlijk niet zo, dat zit gewoon tussen je oren.

maar goed.........ik blijf de onstekingen op me wangen zo iriitant vinden. Smeren jullie daar een speciale creme voor ofzo..? ( mijn huid is niet droog, daar heb ik een goeie creme voor gekocht), maar de onsteking...pfff, wordt er af en toe schijtziek van, en ik kan het ook niet laten om er aan te zitten!!! terwijl mijn voorhoofd/neus en kin gewoon heel mooi glad is!

Tjah, het is de moeite waard.....we blijven maar afwachten he!
Haha nee ik heb echt geen idee waar je het over heb. Volgens mij is het gewoon een merkloze versie. Daar zit dan hetzelfde in alleen is niet van Roche. Denk ik.

Over de outbreak, zo min mogelijk aanzitten. Tijd uitzitten. Ik heb er nu geen creme meer voor, hehe nu is alles weg Ik kreeg wel iets waardoor ontstekingen uitdroogden, rozex. Kreeg ik van de dermatoloog. Hiervoor heb ik trouwens ook een hele zooi verschillende cremepjes gehad. Als het je echt heel erg stoort zou je zoiets misschien kunnen vragen. Bij mij hielp dat allemaal niet zo heel erg.
pi_72436742
Roaccutane is wel een middeltje wat je huid gigantisch uitdroogt
pi_72469495
trouwens hoe hebbe de meeste hier antibiotica gekregen? via hun huisarts of de dermatoloog?
pi_72469690
Antibiotica via de huisarts.
pi_72472811
Meerdere soorten via huisarts. Ook meerdere cremes, lotions enz, Daarna pas doorverwijzing naar derm en daar meteen roa (nadat ze de hele lijst met middeltjes en mijn hoofd zag)
  zondag 6 september 2009 @ 01:16:39 #191
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_72477205
TVP

Heb zelf deze kuur ook gehad. Heb de hele kuur afgerond. Gezicht is 99% clear van de puisten alleen nog verkleuringen(de 1%). Heb op mijn Borst nog wat en op mijn rug. Dermatoloog adviseerde mij om de licht kabine uit te proberen dus daar heb ik al 2 keer ingestaan.

Overigens is de kuur al 3-4 week afgelopen en ik krijg er niks bij. Al blijft de rug en borst een issue. Hopen dat de lichtkabine uitkomst bied.
pi_72485718
Kregen jullie eerst een verslechtering van de acne voordat je verbetring zag met minocycline?
pi_72488106
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:16 schreef The_Chosen_1 het volgende:
TVP

Heb zelf deze kuur ook gehad. Heb de hele kuur afgerond. Gezicht is 99% clear van de puisten alleen nog verkleuringen(de 1%). Heb op mijn Borst nog wat en op mijn rug. Dermatoloog adviseerde mij om de licht kabine uit te proberen dus daar heb ik al 2 keer ingestaan.

Overigens is de kuur al 3-4 week afgelopen en ik krijg er niks bij. Al blijft de rug en borst een issue. Hopen dat de lichtkabine uitkomst bied.
Kost je dat nog extra centen zo'n lichtkabine? En kun je link geven met info er over?
  zondag 6 september 2009 @ 16:31:54 #194
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_72489033
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:23 schreef mfkz het volgende:
Kregen jullie eerst een verslechtering van de acne voordat je verbetring zag met minocycline?
Niet echt een verslechtering bij mij. Slik het nu ongeveer 4 maanden. Er is wel verbetering, maar je mag antibiotica helaas niet zo lang slikken waardoor Ik bang ben dat -als ik stop- de acne weer gelijk terugkomt. Maarja, we zullen zien.

Succes mfkz i.i.g!
Geef rijst en train je Engels!
pi_72489045
inmiddels 9 week bezig met roa
ik vind het resultaat nog maar magertjes voor na 9 week
van veel mensen gehoord dat zij er dan al bijna van af zijn (bij nog niet.:( )
ik heb zelf een milde acne denk ik, dus ik had wel verwacht dat ik wel meer resultaat zou zien.

krijg deze week wat minder vertrouwen in de roa.

mijn lippen zijn ook goed naar de kloten. er zijn nu wondjes op gekomen omdat ik te veel geprobeerd heb velletjes er af te halen.
ik denk dat ik toch maar weer aquaphor ga bestellen helpt toch wel beter dan blistex.
heeft er iemand nog tips om je lippen wat beter te onderhouden?
pi_72489697
Ik heb al sinds mijn 12e last van (milde) acne. Door de jaren heen heb ik zoals ook velen hier lopen klieren met allerlei zalfjes, gels en ander spul, maar er is in al die jaren eigenlijk niks geweest dat ècht hielp. Ik kan me de laatste keer dat mijn gezicht helemaal puist- en littekenvrij was ook niet eens herinneren . Deze zomer was ik het gewoon zat en heb mijn huisarts gevraagd om me door te verwijzen naar de dermatoloog. Toen ik de derm vertelde wat allemaal al had geprobeerd de afgelopen jaren, stelde hij meteen voor om met Roa te beginnen. Aangezien ik in het verleden echter problemen heb gehad met mijn lever wilde hij voorzichtig beginnen met een dosering van 10mg per dag. Dit vind ik zelf er laag, maar goed, beter iets dan niets...volgende maand zouden we kijken of de dosering kon worden verhoogd. Nu ben ik vrijdag begonnen met de kuur, dus ik ben erg benieuwd.

Hoe snel zagen jullie trouwens resultaat? En na hoeveel weken kregen jullie last van een droge huid? Ik zit namelijk ook aan te denken om alvast wat Aquaphor in te slaan..maar goed ik twijfel want misschien heb ik het helemaal niet nodig..Waar bestellen jullie dat trouwens?

Oh en wat gebruiken jullie trouwens om jullie gezicht schoon te houden? Ik heb een tijd Normaderm van Vichy gebruikt, maar dat helpt niet echt meer.. mijn huid blijft vettig grr. Heb jullie misschien een goed alternatief?
pi_72492025
Haha ik zie weer vragen over producten... Er staan heel erg veel tips in voorgaande topics. Ik kan wel mijn lijst met middeltjes nog eens doorgeven.

Droge lippen: Aquaphor (=beste, altijd tube bij me)
Ingescheurde mondhoeken: 's avonds sudocrem
Dagcreme: Clinique Superdefense voor de droog tot zeer droge huid, hier zit factor in, makkelijk.
's Avonds: Bepanthen en Lenettezalf ofzo voor droge plekjes (heel vet spul)
Ogen: duratears.
Reiniging: Dermalogica. Dat is nogal prijzig. Ben daar in mn pre-roa tijd mee begonnen om de huid stabieler te krijgen. Helemaal gelukt is dat niet, maar spul vind ik wel fijn (precleanse en special cleansing gel).
Heb ook nog wat (voor mij) naamloze hormonencremes tegen eczeem.
Verder laat ik nu voor het eerst in tijden makeup gewoon lekker zitten, eindelijk geen camouflage meer, denk dat dat ook helpt!

Hm ja, hele lijst. Hiermee vallen bij mij de bijwerkingen wel mee (iig vergeleken met het begin en de verwachting die ik bij deze dosis had). Je moet het een beetje voor jezelf uitzoeken. Normaderm droogt bij mij de huid uit. Ondanks onzuiverheden was het wel droog. Altijd ook eczeem en schilfers gehad, ook op mn hoofd. Gek genoeg valt dat nu wel mee.

Ik zit nu aan 60 mg/dag. Dus 2x30. Al een tijdje. Vrij heftig. Ben wel vaak moe. Soms last van hoofdpijn, keelpijn ook een beetje. Meer last van ingescheurde mondhoeken, bloedneuzen en droge ogen. Het vooruitzicht is dat ik nu nog maar 2 maanden hoef en dan heb ik de cumulatieve dosis binnen. Tja. Ben eigenwijs, zo lang het gaat, zet ik door. Hoofd is bijna schoon. Was lange tijd schoon, maar nu kwam er opeens weer een dingetje opzetten, gr. Succes!
pi_72497711
Nou een korte update,
ik ga dinsdag weer naar de derma.

Ik slik Roa sinds 21 April.
Eerst aan de 20 MG/Dag. Hielp eerst erg goed, daarna een paar keer een IB, vervolgens aan de 30 MG/dag.
Toen werd het een soort achtbaanritje. Ik ben nu sinds een maand aan de 40MG/Dag. Ik heb nu al erg goed resultaat, mijn wangen zijn vrijwel schoon alleen m'n kaak nog een baar bobbels. (Niet zichtbaar wel voelbaar). Dus wees geduldig, bij mij duurde het dus ook 4 maanden voor ik echt resultaat begon te zien terwijl ik een milde maar hartnekkige vorm van acne heb.

Ik ga toch vragen of ik aan de 60 MG/dag mag en hopen dat na al die maanden die onderhuidse bobbels weggaan.

Bijwerkingen:

- Droge heel soms een beetje schilverige huid
- Droge lippen
- Last van m'n rug met fietsen
- Kan niet lang naar een beeldscherm kijken, krijg ik last van mijn ogen (Langer dan een uur)

Ik ben 15 jaar 60 KG en 1,80 M lang voor de informatie.
pi_72514859
Ik zit nu 2 maanden aan de roaccutane met maar 10 mg/dag en ik ben alweer bijna helemaal gladjes! Ik ben erg blij Ben ook blij dat ik zo'n lage dosering hebt want blijkbaar werkt het prima. Ik heb nu al redelijk last van bijwerkingen, vind het knap dat mensen zulke hoge doseringen volhouden! 15e moet ik weer naar de dermatoloog, ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
pi_72516262
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:15 schreef mfkz het volgende:
Niks is ooit gegarandeerd als het om medicijnen gaat. Men spreekt altijd over gemiddeld en statistisch gesproken en in x% van de gevallen...
Dus, met dat in het achterhoofd: voor sommigen is een minocyclinekuur voldoende om van hun acné af te komen. Anderen (waaronder ik) hebben er geen of weinig positieve effecten van bemerkt en hebben andere middelen nodig.
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:23 schreef mfkz het volgende:
Ja. (En het volgende is geheel persoonlijke ervaring, geen enkele reden om aan te nemen dat het bij jou identiek zal gaan): Ik heb er spijt van dat ik op dat moment niet ben gestopt met minocycline. Meer ontstekingen + hyperpigmentatie = nog altijd littekens, 9 maanden en een Roaccutanekuur later. Minocycline heeft mij meer kwaad dan goed gedaan, helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')