Klerk dat was het woord wat ik zocht, thanx!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:36 schreef Rutgerr het volgende:
Een secretaresse is niet de vrouwelijke vorm van secretaris. Een 'mannelijke secretaresse' krijgt doorgaans de titel administratief medewerker of klerk.
Omdat het directielid waar je voor werkt een vrouw is? Dus een bloedgeile directrice.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:48 schreef B.E.D het volgende:
Waarom zou een man secretaresse willen worden?
Omdat ie homo is?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:48 schreef B.E.D het volgende:
Waarom zou een man secretaresse willen worden?
Dan wordt ie toch kapper...?quote:
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:36 schreef Rutgerr het volgende:
Een secretaresse is niet de vrouwelijke vorm van secretaris.
Hij bedoelt waarschijnlijk in de zin van dat het niet om dezelfde functieinhoud gaat.quote:
Weet je hoeveel kappers we dan niet krijgen? Hebben we een kapper overschot in nederland, weer een export product erbijquote:
In een bepaalde zin heeft het wel dezelfde betekenis. Dat er ook andere betekenissen zijn, doet niet ter zake.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk in de zin van dat het niet om dezelfde functieinhoud gaat.
In de context van de vraag is het juist het omgekeerde van wat jij beweert.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:45 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
In een bepaalde zin heeft het wel dezelfde betekenis. Dat er ook andere betekenissen zijn, doet niet ter zake.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:51 schreef Wouter1989 het volgende:
Als ik je post goed begrijp: waaruit blijkt dan dat TS niet het woord 'secretaris' wilt horen?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:39 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Klerk dat was het woord wat ik zocht, thanx!
Ik quote Wikipediaquote:
Omdat dat zo in officiële woordenboeken staat:quote:
Zoals je ziet heeft het in geen enkele zin dezelfde betekenis. Zie ook deze site.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:45 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
In een bepaalde zin heeft het wel dezelfde betekenis. Dat er ook andere betekenissen zijn, doet niet ter zake.
Nop klerk was het woord wat ik zocht.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:51 schreef Wouter1989 het volgende:
Als ik je post goed begrijp: waaruit blijkt dan dat TS niet het woord 'secretaris' wilt horen?
Woordenboekenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 07:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Omdat dat zo in officiële woordenboeken staat:
se·cre·ta·ris de; m,v -sen lid ve bestuur, belast met de correspondentie, het notuleren van vergaderingen enz.; vgl secretaresse
se·cre·ta·res·se de; v -s, -n medewerkster die belast is met correspondentie, regeling van bezoeken enz.: directiesecretaresse; vgl secretaris
[..]
Zoals je ziet heeft het in geen enkele zin dezelfde betekenis. Zie ook deze site.
Dan heb je in elk geval niet de nieuwste Van Dale...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:31 schreef Wouter1989 het volgende:
WoordenboekenDaarin staat ook dat 'afzeggen' geen sterk werkwoord is, en dat 'schijnen' 'onwaarachtig lijken' betekent. Ik denk liever voor mezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |