Het is de wil van de Nederlandse regering, deze rel-ouderen hebben niks te willen. Wij leven toch ook volgens de regelgeving? Nederlands praten zullen ze, de krengen.quote:Daarnaast wil de oudere generatie moskeebezoekers, die contributie betaalt én dus bepaalt wat daar gebeurt, helemaal geen Nederlandssprekende imam.
Eigen taal spreken in eigen privé kringen is niet bij de wet verboden, nog is dat enigszins haalbaar lijkt me vooralsnog.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is de wil van de Nederlandse regering, deze rel-ouderen hebben niks te willen. Wij leven toch ook volgens de regelgeving? Nederlands praten zullen ze, de krengen.
Dat lijkt mij dus ook.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Triggershot het volgende:
Was eigenlijk te verwachten, Polderimams, beetje een zinkende schipt, vanaf het begin al.
Een ernstig beperking van vrijheid van meningsuiting, met name tussen religieuze kringen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook.
Ik vraag me af wat er dan wél voor nodig is om te voorkomen dat radicale imams worden uitgenodigd hier te preken. Het lijkt me namelijk wel van belang dat moslimjeugd niet wordt opgezadeld met ideeën die niet in deze samenleving passen.
Ja dat lijkt me wel belangrijk, maar hoe doe je dat. Kundige imams uit het buitenland zouden vele jaren moeten studeren voor ze onze taal op hun vakgebied spreken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is de wil van de Nederlandse regering, deze rel-ouderen hebben niks te willen. Wij leven toch ook volgens de regelgeving? Nederlands praten zullen ze, de krengen.
Ik volg je even niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een ernstig beperking van vrijheid van meningsuiting, met name tussen religieuze kringen.
Kundige Imams zelf opleiden, zoals ze nu doenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel belangrijk, maar hoe doe je dat. Kundige imams uit het buitenland zouden vele jaren moeten studeren voor ze onze taal op hun vakgebied spreken.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik volg je even niet.
Oh je bent imam? Preek je ook?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er dan wél voor nodig is om te voorkomen dat radicale imams worden uitgenodigd hier te preken.
Je gaat toch niet beweren dat het uitbannen van deze haatbaarden een beperking van de vrijheid van meningsuiting is? Vrijheid van meningsuiting is leuk en aardig, maar er zitten ook grenzen aan.quote:
Eerlijk gezegd kan ik me er niet zoveel bij voorstellen, een Nederlandse imam-opleiding. Misschien moet er toch meer gedacht worden aan een opleiding voor imams uit het buitenland.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Kundige Imams zelf opleiden, zoals ze nu doenEr zijn ook genoeg kerken die failliet gaan, sommige moskeeën zullen het kunnen betalen, anderen weer niet. Vrije marktwerking.
Nee hoor. Er zijn genoe wetten waar ik het niet mee eens ben en die ik als Hollandse jongen negeer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zuchtquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je gaat toch niet beweren dat het uitbannen van deze haatbaarden een beperking van de vrijheid van meningsuiting is? Vrijheid van meningsuiting is leuk en aardig, maar er zitten ook grenzen aan.
quote:Ik vraag me af wat er dan wél voor nodig is om te voorkomen dat radicale imams worden uitgenodigd hier te preken.
quote:Een ernstig beperking van vrijheid van meningsuiting, met name tussen religieuze kringen.
Dat zou kunnen, maar zoals al eerder gezegd is dit lastiger en tijdrovender (dus duurder) dan een Nederlander opleiden tot Imam. Geloof is volgens mij toch echt niet beperkt aan afkomst, dus er zullen genoeg Nederlandse moslims zijn, of "halfbloedjes" die beide talen feilloos spreken of Arabisch willen leren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik me er niet zoveel bij voorstellen, een Nederlandse imam-opleiding. Misschien moet er toch meer gedacht worden aan een opleiding voor imams uit het buitenland.
Die grenzen komen natuurlijk alleen in zicht als iemand anders een mening heeft?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je gaat toch niet beweren dat het uitbannen van deze haatbaarden een beperking van de vrijheid van meningsuiting is? Vrijheid van meningsuiting is leuk en aardig, maar er zitten ook grenzen aan.
Ja ik heb die quotes gelezen al eerder, maar ik kan er niet jouw mening uit halen. Zou jij het eens zijn met een ernstige beperking van de vrijheid van meningsuiting om deze mensen te weren, of ben je het daar juist niet mee eens?quote:
Nee, voor een ander ben ik ook iemand anders. Het geld dus voor iedereen, maar dat leek me toch al wel logisch aangezien je een ik citeer "Hollandse jongen" bent. Gelijkwaardigheid is je dan wel bekend lijkt me.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die grenzen komen natuurlijk alleen in zicht als iemand anders een mening heeft?
Wanneer je de vrijheid van meningsuiting voor een deel van de bevolking gaat beperken omdat wat zij preken 'ongewenst' is, ben ik bang dat het in een totalitair dogmatisch dictatuur eindigen zalquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja ik heb die quotes gelezen al eerder, maar ik kan er niet jouw mening uit halen. Zou jij het eens zijn met een ernstige beperking van de vrijheid van meningsuiting om deze mensen te weren, of ben je het daar juist niet mee eens?
Je geeft een oplossing/gevolg maar niet je mening er achter.
Daar komt het wel op neer. Je wilt niet dat jongeren radicaliseren of archaïsche opvattingen over man en vrouw koesteren in een samenleving als de onze, omdat dat aanpassingproblemen kan opleveren. Een moderne opvatting van de islam lijkt me belangrijk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die grenzen komen natuurlijk alleen in zicht als iemand anders een mening heeft?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer je de vrijheid van meningsuiting voor een deel van de bevolking gaat beperken omdat wat zij preken 'ongewenst' is, ben ik bang dat het in een totalitair dogmatisch dictatuur eindigen zal
Dus je hebt liever een moslimjeugd opgezadeld met ideeën die niet in deze samenleving passen, dan een beperking van de vrijheid van meningsuiting voor deze haatimams.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook.
Ik vraag me af wat er dan wél voor nodig is om te voorkomen dat radicale imams worden uitgenodigd hier te preken. Het lijkt me namelijk wel van belang dat moslimjeugd niet wordt opgezadeld met ideeën die niet in deze samenleving passen.
Of je kunt niet begrijpend lezen of je bent gedetermineerd om woorden in iemands mond te leggen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Dus je hebt liever een moslimjeugd opgezadeld met ideeën die niet in deze samenleving passen, dan een beperking van de vrijheid van meningsuiting voor deze haatimams.
Goed om te weten.
Je kan natuurlijk ook voorstander zijn van de dictatuur die je eerder hebt genoemd, maar daar ga ik niet van uit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je kunt niet begrijpend lezen of je bent gedetermineerd om woorden in iemands mond te leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |