Ow, Spice, daar maak ik me geen zorgen om

Die is weer jonge poezz en spookt af en toe vast vrolijk mee.
Er is wel inderdaad een gat in de hierarchie gevallen waarvan ik denk dat Purrr die uiteindelijk zal invullen.
Maar dan... wie wordt dan tweede kat? Purrr is weer begonnen met het pesten van Bijoux en Kareltje vraagt extra bevestiging van ons. Hij wil dat we hem even lief vinden als Mudhle (wat we ook vinden, maar ze zijn gewoon anders van karakter), dus gat hij haar gedrag imiteren en daagt hij haar regelmatig uit. Dat deed ie ook wel eerder hoor. Daarom hebben we vandeweek een keer ruzie gehad en stelde ik mij als hoofdpoes op. Hij reageerde ook zo en gaf mij ook een tik. Dat wil hij nu de afgelopen dagen ook goedmaken en dat wordt versterkt omdat Spice nu weg is. De laatste dagen ging hij ook al anders met haar om.
Hoofdkat zal hij echt niet worden. Dit is een vrouwenhuis en met een moeder als Purrr maak je als kater echt geen enkele kans.
Kay is zoals altijd de kalme die af en toe een gekke bui krijgt en har moeder imiteerd terwijl ze anders van karakter is. Maar overnameambities heeft ze niet. Mudhle heeft ook geen enkele ambitie om hoofdpoes te worden. Die is volkomen tevreden met het zijn van mijn meisje. Ze is lief tegen alle anderen en kon als enige echt goed met Spice overweg. Die vond haar een goeie meid. Mudhle is gewoon erg op mij gericht en wij hebben nu eenmaal een andere band. Zij leert ook op een andere manier
Ze vindt het doortrekken van de plee bijvoorbeeld interessant en wil weten hoe dat zit. Nu zag ze vandeweek dat het doortrekken iets te maken heeft met het indrukken van de knop. Dus nu roep ik haar en zeg: ik ga nu de knop indrukken. Ze ziet mijn hand naar de knop gaan en springt dan met haar voorpootjes op de bril om goed te kijken. Ze weet nu dat dat gebeurt als ik op de knop druk. Ze wil nu alleen weten waar het dan heen gaat.

Maar met Mudhle heb ik dus ook het soort contact dat maakt dat we elkaar zonder woorden kunnen roepen. Da's wel bijzonder.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl