abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:26:29 #51
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71250499
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

En de Russen wilden er blijkbaar niets van weten.
[..]

Maar dat telegram dat je ziet was gewoon een publiek telegram. For immediate release. Daar is niet zoveel bijzonders aan. Een officieel verzoek tot samenwerking gaat nooit zo. Samenwerking op spacegebied betekent natuurlijk ook hoogwaardige technische informatie delen. Dat is ook een zaak van nationale veiligheid. Dat telegram lijkt me daarom niet zo'n zinnige bron om conclusies uit te trekken.

Wel blijkt dus ook uit andere verhalen dat er wel samenwerking gezocht werd, maar dat de Russen dat lieten afketsen omdat zij dachten er geen voordeel uit te halen, terwijl men na de maanlanding al te veel op gespannen voet stond om ermee door te gaan, bovendien leken de Amerikanen toen een stuk minder voordeel te hebben bij samenwerking, laat staan behoefte.
Oké, daar gaan we nogmaals:
quote:
In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably
Belangrijk punt, Kennedy was net President, en vergelijkbaar met diverse uitspraken van Obama of welke president dan ook die net gekozen is, was nog erg bezig het land 'warm' te houden met patriotische uitspraken. Ik denk ook niet dat Kennedy destijds wist of de Russen zin hadden in een samenwerking, gezien zijn korte functie als President.
quote:
A treaty banning the open air testing of nuclear weapons had been signed in 1963
quote:
Kennedy, in a speech at the United Nations, proposed that the Soviet Union and United States cooperate in mounting a mission to the moon. "Why," he asked the audience, "therefore, should man's first flight to the moon be a matter of national competition?"
quote:
Soviet Foreign Minister Andrei Gromyko applauded Kennedy's speech and called it a "good sign," but refused to comment on the proposal for a joint trip to the moon.
Geen directe ja, maar zeker geen nee.

Enkele weken later.. Kennedy dood.

Bron: http://www.history.com/this-day-in-history.do?action=Article&id=2796

Nou somt dit alles perfect op.
Je gaf eigenlijk zelf nog het laaste stukje van deze puzzel:
quote:
Khrushchev, however, rejected the offer and demanded the United States eliminate its forward-based nuclear weapons in places like Turkey as a precondition for any space agreement.
En ik citeer nogmaals:
quote:
A treaty banning the open air testing of nuclear weapons had been signed in 1963
Ik maak hieruit op dat het kern programma steeds milder werd, en in de jaren tijdens Kennedy zijn presidentschap, konden Rusland en Amerika elkaar weer in de ogen kijken.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:29:10 #52
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71250579
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar dat is NIET waar ik naar vroeg of je het mee eens bent. Bron 2 zegt dat Kennedy pas IN, niet TOT, 1963 pogingen tot samenwerking ondernam en noemt de 'opwarming' van de koude oorlog als reden. TOT 1963 wilde Kennedy dus nog NIET samenwerken.
Dat is jouw persoonlijk ingeving en ik kan het daar niet mee eens zijn.
Gezien de brief die kennedy stuurde.

Als ik mijn buurvrouw niet op de koffie wil, nodig ik haar ook niet uit.. ook niet uit beleefdheid, zo simpel is het.
Laat staan met haar op vakantie gaan. Uit beleefdheid..
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71250633
Jouw buurvrouw is niet de president van Rusland met wie je op gespannen voet staat en jij bent niet de Amerikaanse president, niet alle ogen staan op jullie gericht.

Hoe zou er gereageerd zijn als hij geen bericht had gestuurd m.b.t. een geslaagde ruimtevlucht?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:32:57 #54
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71250692
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:31 schreef Dragorius het volgende:
Jouw buurvrouw is niet de president van Rusland met wie je op gespannen voet staat en jij bent niet de Amerikaanse president, niet alle ogen staan op jullie gericht.

Hoe zou er gereageerd zijn als hij geen bericht had gestuurd m.b.t. een geslaagde ruimtevlucht?
Nee je moet het anders stellen, 'hoe zou er gereageerd zijn als hij in zijn beleefdheids brief niet had neergezet dat hij toekomst zag in een samenwerking'?

Dat is namelijk het punt, niet het felicitatie briefje.
pi_71250776
Wat had hij er dan in moeten zetten? Alleen felicitaties? Dat is ook maar een karig standaard briefje dan.
Wellicht was er bij hem persoonlijk dan wel de wens tot samenwerking, of het was een signaal aan het volk dat ze toch bezig waren met toenadering ipv een verergerde "koude oorlog". Wie zal het zeggen. Niemand van ons was erbij toen hij dit briefje opstelde. De waarheid zal dus altijd in het midden blijven liggen, bovenop een plankje waar we niet bij kunnen.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:36:05 #56
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71250784
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:32 schreef Ticker het volgende:
Nee je moet het anders stellen, 'hoe zou er gereageerd zijn als hij in zijn beleefdheids brief niet had neergezet dat hij toekomst zag in een samenwerking'?

Dat is namelijk het punt, niet het felicitatie briefje.
Ja, maar het punt maakt wel onderdeel uit van een felicitatiebriefje. Denk je niet dat de Amerikanen, ondanks dat ze feliciteerden, toch behoorlijk baalden. Immers, je eigen bron zegt het: Kennedy wilde de space race winnen.

Als ze het er niet neer hadden gezet dan denk ik dat dat verder echt niet zo van belang was geweest.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:37:22 #57
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71250832
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar het punt maakt wel onderdeel uit van een felicitatiebriefje. Denk je niet dat de Amerikanen, ondanks dat ze feliciteerden, toch behoorlijk baalden. Immers, je eigen bron zegt het: Kennedy wilde de space race winnen.

Als ze het er niet neer hadden gezet dan denk ik dat dat verder echt niet zo van belang was geweest.
Ongetwijfeld, valt het je ook niet op dat er geen handtekening onder staat!
Of heeft dat met de transport manier te maken?
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:37:39 #58
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71250850
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:29 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat is jouw persoonlijk ingeving en ik kan het daar niet mee eens zijn.
Ja, wat is het nou? Ik geef een uitgebreidde post waarop je 'mee eens' antwoord en tegelijkertijd precies tegenspreekt wat daar staat. En als ik er dan nogmaals om vraag dan is het ineens 'mijn ingeving'?

Maargoed: wat is dan jouw interpretatie voor bron 1, als je bron 2 als waar aanhoudt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:38:43 #59
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71250890
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, wat is het nou? Ik geef een uitgebreidde post waarop je 'mee eens' antwoord en tegelijkertijd precies tegenspreekt wat daar staat. En als ik er dan nogmaals om vraag dan is het ineens 'mijn ingeving'?

Maargoed: wat is dan jouw interpretatie voor bron 1, als je bron 2 als waar aanhoudt?
Hou nou eens op, als je zoveel moeite heb met begrijpend lezen, niet tot vervelends toe antwoorden zoeken op vragen die al beantwoord zijn.

Iblis heeft het over hetzelfde als jij het hebt, toch heb jij moeite met verder dicussieren.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:41:59 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71250998
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:38 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hou nou eens op, als je zoveel moeite heb met begrijpend lezen, niet tot vervelends toe antwoorden zoeken op vragen die al beantwoord zijn.
Nee, je beantwoord de vraag niet. Heel simpel:

• Bron 1 stelt dat Kennedy in 1961 wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens?

• Bron 2 stelt dat Kennedy in 1961 niet wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens?

• Bron 2 stelt dat Kennedy in 1963, na versoepeling van de koude oorlog, wilde samenwerken met de Russen. Eens of oneens?

Als je alledrie de keren 'eens' antwoorde dan klopt er blijkbaar iets niet.
  • Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:44:56 #61
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71251089
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, valt het je ook niet op dat er geen handtekening onder staat!
    Of heeft dat met de transport manier te maken?
    Daarom is het een telegram… die zijn bedoeld om snel relatief korte berichtjes over te brengen. Anders had het met de post gemoeten, en ze wilden natuurlijk direct feliciteren.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:45:00 #62
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71251095
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, je beantwoord de vraag niet. Heel simpel:

• Bron 1 stelt dat Kennedy in 1961 wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens?

• Bron 2 stelt dat Kennedy in 1961 niet wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens?

• Bron 2 stelt dat Kennedy in 1963, na versoepeling van de koude oorlog, wilde samenwerken met de Russen. Eens of oneens?

Als je alledrie de keren 'eens' antwoorde dan klopt er blijkbaar iets niet.
  • Bron 1: eens
    Bron 2: oneens, tevens staat dat er niet. Er wordt gezegd dat hij in dat jaar de fameuse woorden uitsprak dat hij de space race wou winnen.
    Bron 3: eens
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:47:21 #63
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71251177
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Daarom is het een telegram… die zijn bedoeld om snel relatief korte berichtjes over te brengen. Anders had het met de post gemoeten, en ze wilden natuurlijk direct feliciteren.
    Juist ja, toen ik het schreef dacht ik al dat je zoiets had gezegd.
    pi_71251198
    Een space race winnen kun je alleen door sneller/beter te zijn dan je tegenstander. De Russen in hun geval.

Maar goed, die discussie lijkt me nu wel gedaan. Wat heeft dat direct met de maan te maken?
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:50:25 #65
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71251277
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:45 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bron 2: oneens, tevens staat dat er niet. Er wordt gezegd dat hij in dat jaar de fameuse woorden uitsprak dat hij
    Letterlijk uit de bron:
    quote:
    In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably.
    Kennedy verhevigde de space race in 1961, in 1963 is er veel veranderd en waren de relaties beter. Of lees ik het nu verkeerd?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:51:51 #66
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71251326
    En dus laat de schrijver doorschemeren dat de mogelijkheid tot een samenwerkingsverband een stuk dichterbij was (dan in 1961).

De bron uit 1961 hebben we, dat is dus een feit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 23-07-2009 14:57:51 ]
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:00:41 #67
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71251673
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:51 schreef Ticker het volgende:
    En dus laat de schrijver doorschemeren dat de mogelijkheid tot een samenwerkingsverband een stuk dichterbij was (dan in 1961).
    Klopt, dus was het in 1961 nog niet dichtbij. Dus is het incorrect bron 1 te interpreteren als een voorstel hiertoe.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:21:56 #68
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252363
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Klopt, dus was het in 1961 nog niet dichtbij. Dus is het incorrect bron 1 te interpreteren als een voorstel hiertoe.
    O de vraagstelling is veranderd?
    Het gaat nu er weer over of het in 1961 dichtbij was?
    pi_71252427
    Gasten, de discussie loopt een beetje van de rails zo.
    Ticker, wat zou de achterliggende reden zijn van het hoaxen van zo'n maanlanding? Behalve "status" en aanzien?
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:26:43 #70
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252524
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:24 schreef Dragorius het volgende:
    Gasten, de discussie loopt een beetje van de rails zo.
    Ticker, wat zou de achterliggende reden zijn van het hoaxen van zo'n maanlanding? Behalve "status" en aanzien?
    Je bedoel het hoaxen, alsin, we zijn er niet geweest?

Ik weet niet, daar laat ik me eigenlijk weinig over uit omdat ik daar totaal geen onderbouwing van heb.
    pi_71252620
    Ja want dat is het hele punt van het topic uiteraard. Wat mij vooral opvalt is dat er dan geclaimed wordt dat het een hoax is, maar de motivatie waarom dit dan een hoax zou moeten zijn ontbreekt.

Die motivatie kan ik ook nergens echt vinden. De (wapen)wedloop met de toenmalige Sovjet is imho geen geldig iets, die hadden dat namelijk zo door gehad indien het fake was.

@ Ticker > het was ook niet op jou gericht, maar de maan-conspiracies in het algemeen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dragorius op 23-07-2009 15:37:13 ]
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:30:02 #72
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71252635
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

O de vraagstelling is veranderd?
    Het gaat nu er weer over of het in 1961 dichtbij was?
    Nee, de vraagstelling was hetzelfde, maar jij begon over 'dichtbij zijn'. Mijn vraag is heel simpel: hoe combineer je de schijnbare tegenspraak van jouw uitleg van bron 1 met bron 2. Jij zegt nu dat bron 2 zegt dat in 1961 samenwerking niet dichtbij was. Waarom dan toch bron 1 interpreteren als een voorstel tot samenwerking?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:32:48 #73
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252755
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dragorius het volgende:
    Ja want dat is het hele punt van het topic uiteraard. Wat mij vooral opvalt is dat er dan geclaimed wordt dat het een hoax is, maar de motivatie waarom dit dan een hoax zou moeten zijn ontbreekt.

Die motivatie kan ik ook nergens echt vinden. De (wapen)wedloop met de toenmalige Sovjet is imho geen geldig iets, die hadden dat namelijk zo door gehad indien het fake was.
    Tja in feite heb ik het vanaf pagina 1 er al over dat ik wel zeker weet dat Amerika er is geweest.
    Tevens er is een topic change he, Central conspiracy.
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:35:46 #74
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252867
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, de vraagstelling was hetzelfde, maar jij begon over 'dichtbij zijn'. Mijn vraag is heel simpel: hoe combineer je de schijnbare tegenspraak van jouw uitleg van bron 1 met bron 2. Jij zegt nu dat bron 2 zegt dat in 1961 samenwerking niet dichtbij was. Waarom dan toch bron 1 interpreteren als een voorstel tot samenwerking?
    Ik zei dat bron2 helemaal niet zo'n vermelding heeft, nu probeer je weer een fabeltje er tussenin te proppen.
    Wat een aparte kerel ben jij.
    pi_71253043
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dragorius het volgende:

@ Ticker > het was ook niet op jou gericht, maar de maan-conspiracies in het algemeen.
    Vraag het aan de chinezen! Hun ruimtewandeling was duidelijk fake. Misschien kunnen zij antwoord geven waarom je over zoiets zou liegen?

Ik denk prestige, en aandacht afleiden van problemen in het land.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')