Oké, daar gaan we nogmaals:quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
En de Russen wilden er blijkbaar niets van weten.
[..]
Maar dat telegram dat je ziet was gewoon een publiek telegram. For immediate release. Daar is niet zoveel bijzonders aan. Een officieel verzoek tot samenwerking gaat nooit zo. Samenwerking op spacegebied betekent natuurlijk ook hoogwaardige technische informatie delen. Dat is ook een zaak van nationale veiligheid. Dat telegram lijkt me daarom niet zo'n zinnige bron om conclusies uit te trekken.
Wel blijkt dus ook uit andere verhalen dat er wel samenwerking gezocht werd, maar dat de Russen dat lieten afketsen omdat zij dachten er geen voordeel uit te halen, terwijl men na de maanlanding al te veel op gespannen voet stond om ermee door te gaan, bovendien leken de Amerikanen toen een stuk minder voordeel te hebben bij samenwerking, laat staan behoefte.
Belangrijk punt, Kennedy was net President, en vergelijkbaar met diverse uitspraken van Obama of welke president dan ook die net gekozen is, was nog erg bezig het land 'warm' te houden met patriotische uitspraken. Ik denk ook niet dat Kennedy destijds wist of de Russen zin hadden in een samenwerking, gezien zijn korte functie als President.quote:In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably
quote:A treaty banning the open air testing of nuclear weapons had been signed in 1963
quote:Kennedy, in a speech at the United Nations, proposed that the Soviet Union and United States cooperate in mounting a mission to the moon. "Why," he asked the audience, "therefore, should man's first flight to the moon be a matter of national competition?"
Geen directe ja, maar zeker geen nee.quote:Soviet Foreign Minister Andrei Gromyko applauded Kennedy's speech and called it a "good sign," but refused to comment on the proposal for a joint trip to the moon.
En ik citeer nogmaals:quote:Khrushchev, however, rejected the offer and demanded the United States eliminate its forward-based nuclear weapons in places like Turkey as a precondition for any space agreement.
Ik maak hieruit op dat het kern programma steeds milder werd, en in de jaren tijdens Kennedy zijn presidentschap, konden Rusland en Amerika elkaar weer in de ogen kijken.quote:A treaty banning the open air testing of nuclear weapons had been signed in 1963
Dat is jouw persoonlijk ingeving en ik kan het daar niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dat is NIET waar ik naar vroeg of je het mee eens bent. Bron 2 zegt dat Kennedy pas IN, niet TOT, 1963 pogingen tot samenwerking ondernam en noemt de 'opwarming' van de koude oorlog als reden. TOT 1963 wilde Kennedy dus nog NIET samenwerken.
Nee je moet het anders stellen, 'hoe zou er gereageerd zijn als hij in zijn beleefdheids brief niet had neergezet dat hij toekomst zag in een samenwerking'?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:31 schreef Dragorius het volgende:
Jouw buurvrouw is niet de president van Rusland met wie je op gespannen voet staat en jij bent niet de Amerikaanse president, niet alle ogen staan op jullie gericht.
Hoe zou er gereageerd zijn als hij geen bericht had gestuurd m.b.t. een geslaagde ruimtevlucht?
Ja, maar het punt maakt wel onderdeel uit van een felicitatiebriefje. Denk je niet dat de Amerikanen, ondanks dat ze feliciteerden, toch behoorlijk baalden. Immers, je eigen bron zegt het: Kennedy wilde de space race winnen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:32 schreef Ticker het volgende:
Nee je moet het anders stellen, 'hoe zou er gereageerd zijn als hij in zijn beleefdheids brief niet had neergezet dat hij toekomst zag in een samenwerking'?
Dat is namelijk het punt, niet het felicitatie briefje.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar het punt maakt wel onderdeel uit van een felicitatiebriefje. Denk je niet dat de Amerikanen, ondanks dat ze feliciteerden, toch behoorlijk baalden. Immers, je eigen bron zegt het: Kennedy wilde de space race winnen.
Als ze het er niet neer hadden gezet dan denk ik dat dat verder echt niet zo van belang was geweest.
Ja, wat is het nou? Ik geef een uitgebreidde post waarop je 'mee eens' antwoord en tegelijkertijd precies tegenspreekt wat daar staat. En als ik er dan nogmaals om vraag dan is het ineens 'mijn ingeving'?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:29 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is jouw persoonlijk ingeving en ik kan het daar niet mee eens zijn.
Hou nou eens op, als je zoveel moeite heb met begrijpend lezen, niet tot vervelends toe antwoorden zoeken op vragen die al beantwoord zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou? Ik geef een uitgebreidde post waarop je 'mee eens' antwoord en tegelijkertijd precies tegenspreekt wat daar staat. En als ik er dan nogmaals om vraag dan is het ineens 'mijn ingeving'?
Maargoed: wat is dan jouw interpretatie voor bron 1, als je bron 2 als waar aanhoudt?
Nee, je beantwoord de vraag niet. Heel simpel:quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hou nou eens op, als je zoveel moeite heb met begrijpend lezen, niet tot vervelends toe antwoorden zoeken op vragen die al beantwoord zijn.
Daarom is het een telegram… die zijn bedoeld om snel relatief korte berichtjes over te brengen. Anders had het met de post gemoeten, en ze wilden natuurlijk direct feliciteren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, valt het je ook niet op dat er geen handtekening onder staat!
Of heeft dat met de transport manier te maken?
Bron 1: eensquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, je beantwoord de vraag niet. Heel simpel:Bron 1 stelt dat Kennedy in 1961 wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens? Bron 2 stelt dat Kennedy in 1961 niet wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens? Bron 2 stelt dat Kennedy in 1963, na versoepeling van de koude oorlog, wilde samenwerken met de Russen. Eens of oneens?
Als je alledrie de keren 'eens' antwoorde dan klopt er blijkbaar iets niet.
Juist ja, toen ik het schreef dacht ik al dat je zoiets had gezegd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daarom is het een telegram… die zijn bedoeld om snel relatief korte berichtjes over te brengen. Anders had het met de post gemoeten, en ze wilden natuurlijk direct feliciteren.
Letterlijk uit de bron:quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
Bron 2: oneens, tevens staat dat er niet. Er wordt gezegd dat hij in dat jaar de fameuse woorden uitsprak dat hij
Kennedy verhevigde de space race in 1961, in 1963 is er veel veranderd en waren de relaties beter. Of lees ik het nu verkeerd?quote:In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably.
Klopt, dus was het in 1961 nog niet dichtbij. Dus is het incorrect bron 1 te interpreteren als een voorstel hiertoe.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:51 schreef Ticker het volgende:
En dus laat de schrijver doorschemeren dat de mogelijkheid tot een samenwerkingsverband een stuk dichterbij was (dan in 1961).
O de vraagstelling is veranderd?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, dus was het in 1961 nog niet dichtbij. Dus is het incorrect bron 1 te interpreteren als een voorstel hiertoe.
Je bedoel het hoaxen, alsin, we zijn er niet geweest?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:24 schreef Dragorius het volgende:
Gasten, de discussie loopt een beetje van de rails zo.
Ticker, wat zou de achterliggende reden zijn van het hoaxen van zo'n maanlanding? Behalve "status" en aanzien?
Nee, de vraagstelling was hetzelfde, maar jij begon over 'dichtbij zijn'. Mijn vraag is heel simpel: hoe combineer je de schijnbare tegenspraak van jouw uitleg van bron 1 met bron 2. Jij zegt nu dat bron 2 zegt dat in 1961 samenwerking niet dichtbij was. Waarom dan toch bron 1 interpreteren als een voorstel tot samenwerking?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
O de vraagstelling is veranderd?
Het gaat nu er weer over of het in 1961 dichtbij was?
Tja in feite heb ik het vanaf pagina 1 er al over dat ik wel zeker weet dat Amerika er is geweest.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dragorius het volgende:
Ja want dat is het hele punt van het topic uiteraard. Wat mij vooral opvalt is dat er dan geclaimed wordt dat het een hoax is, maar de motivatie waarom dit dan een hoax zou moeten zijn ontbreekt.
Die motivatie kan ik ook nergens echt vinden. De (wapen)wedloop met de toenmalige Sovjet is imho geen geldig iets, die hadden dat namelijk zo door gehad indien het fake was.
Ik zei dat bron2 helemaal niet zo'n vermelding heeft, nu probeer je weer een fabeltje er tussenin te proppen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, de vraagstelling was hetzelfde, maar jij begon over 'dichtbij zijn'. Mijn vraag is heel simpel: hoe combineer je de schijnbare tegenspraak van jouw uitleg van bron 1 met bron 2. Jij zegt nu dat bron 2 zegt dat in 1961 samenwerking niet dichtbij was. Waarom dan toch bron 1 interpreteren als een voorstel tot samenwerking?
Vraag het aan de chinezen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dragorius het volgende:
Ja want dat is het hele punt van het topic uiteraard. Wat mij vooral opvalt is dat er dan geclaimed wordt dat het een hoax is, maar de motivatie waarom dit dan een hoax zou moeten zijn ontbreekt.
Die motivatie kan ik ook nergens echt vinden. De (wapen)wedloop met de toenmalige Sovjet is imho geen geldig iets, die hadden dat namelijk zo door gehad indien het fake was.
@ Ticker > het was ook niet op jou gericht, maar de maan-conspiracies in het algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |