abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71244676
- Insert kekke OP -
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:49:39 #2
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71244914
Om verder te gaan:

De geruchten gaan dat President Kennedy, vlak voor hij vermoord werd, Rusland heeft gevraagd mee te gaan naar de maan. Een joined operation:

- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71244979
Hoezo zou dat nep zijn?
quote:
Yuri Alekseyevich Gagarin, Hero of the Soviet Union, was a Soviet cosmonaut. On 12 April 1961, he became the first human in outer space and the first to orbit the Earth. He received medals from around the world for his pioneering tour in space
http://en.wikipedia.org/wiki/Yuri_Gagarin
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:00:55 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71245377
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:49 schreef Ticker het volgende:
Om verder te gaan:

De geruchten gaan dat President Kennedy, vlak voor hij vermoord werd, Rusland heeft gevraagd mee te gaan naar de maan. Een joined operation:

[ afbeelding ]
Dat lijken me meer beleefdheidsfrasen dan een serieuze intentieverklaring. Een echt samenwerkingsprogramma, het Shuttle-Mirprogramma is pas later van start gegaan. Ik denk dat in het begin de wedijver om echt de eerste te zijn te groot was. Het had namelijk best, in beide landen, goede gevolgen voor de moraal. ‘We’ zijn als eerste op de maan en ‘we’ zijn als eerste in de ruimte.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:06:16 #5
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71245563
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:51 schreef vanhal het volgende:
Hoezo zou dat nep zijn?
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Yuri_Gagarin
Hij doet een verzoek om met Rusland samen het ruimte programma voort te zetten.
De brief is getekend op 12 April, 1961.
Dat is dus eigenlijk een van de eerste dingen die hij wou toen hij president werd.

Vervolgens wordt hij in een ruime 1,5 jaar later vermoord, en hebben we de 'koude oorlog' zoals we die kennen.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:08:35 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71245655
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:06 schreef Ticker het volgende:
Hij doet een verzoek om met Rusland samen het ruimte programma voort te zetten.
De brief is getekend op 12 April, 1961.
Klopt, precies de datum dat Joeri Gagarin als eerste persoon de ruimte inging. En wat doe je dan als land? Dan stuur je een beleefdheidstelegram. Het is ook voor immediate release. Een officieel verzoek zou niet zo tot stand komen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:11:43 #7
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71245760
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, precies de datum dat Joeri Gagarin als eerste persoon de ruimte inging. En wat doe je dan als land? Dan stuur je een beleefdheidstelegram. Het is ook voor immediate release. Een officieel verzoek zou niet zo tot stand komen.
Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap.
pi_71245791
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:

Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap.
Wat is je punt daarmee?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:17:28 #9
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71245977
Hier ik zal het nog beter uitleggen:
quote:
September 20, 1963

Kennedy proposes joint mission to the moon
An optimistic and upbeat President John F. Kennedy suggests that the Soviet Union and the United States cooperate on a mission to mount an expedition to the moon. The proposal caught both the Soviets and many Americans off guard.

In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably.
September 20, 1963

Nog geen 2 weken later is hij vermoord.

Ik zie trouwens nergens of de Russen uit eindelijk wel wouden.
Je kunt dus nu al uit 2 bronnen, een verzoek van Kennedy zijn kant verifiëren, over het feit dat hij samen met de Russen verder wou.
Ik lees op wat sites dat hij het zelfs nog vaker heeft gevraagd.
quote:
Kennedy's proposal was probably driven by three things. First, there were economic factors to consider. NASA managers speculated that a program aimed at putting men on the moon would cost $20 billion in 1963 dollars. Spending of this nature would be very unpopular with a significant portion of the voting public. Splitting the cost with the Soviets would make the expenditure more palatable, or so it was thought.

Second, relations between the Soviet Union and the United States were experiencing a mild thaw in 1963
Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!
Dat is dus onzin!
En draaide nog voor de eerste man op de maan al niet meer mee.
Tot Kennedy dus uit de weg werd geruimd... door wie dan ook.
pi_71246066
Maar wat is nou precies je punt?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:21:18 #11
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246120
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:19 schreef vanhal het volgende:
Maar wat is nou precies je punt?
Dat koekhappen lekker is.
Waarom herhaal je telkens, ik vertel gewoon wat?
Moet daar weer iets speciaals bij zitten?
pi_71246143
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Ticker het volgende:

Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!
Dat is dus onzin!
En draaide nog voor de eerste man op de maan al niet meer mee.
Tot Kennedy dus uit de weg werd geruimd... door wie dan ook.
quote:
The Space Race was an informal competition between the United States and the Soviet Union to see who could make the furthest advancements into space first. It involved the efforts to explore outer space with artificial satellites, to send humans into space, and to land them on the Moon.

The Space Race effectively began after the Soviet launch of Sputnik 1 on October 4, 1957. The term originated as an analogy to the arms race. The Space Race became an important part of the cultural, technological, and ideological rivalry between the United States and the Soviet Union during the Cold War. Space technology became a particularly important arena in this conflict, because of both its potential military applications and the morale-boosting social benefits.

http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Race
pi_71246160
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef Ticker het volgende:

Dat koekhappen lekker is.
Waarom herhaal je telkens, ik vertel gewoon wat?
Moet daar weer iets speciaals bij zitten?
Omdat het me niet duidelijk was wat je punt was. Ik kan toch niet op je reacties ingaan als ik niet weet wat je punt is, wel?
Maar goed, die is me nu duidelijk, zie mijn reactie hierboven
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:23:02 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246174
Informeel of niet, totaal onnodig, zoals gebleken.
quote:
after putting forth his proposal, President Kennedy was killed in Dallas, Texas. President Lyndon Johnson wanted nothing to do with a US/Soviet mission to the moon and the idea soon faded away.
Waren weer de Amerikanen die zo kil en star deden.
Dat vind ik dan weer zo typisch (amerikaans).
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:24:01 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71246201
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:

[..]

De space race was toen ook al begonnen hoor. 29 juli 1957 maakten de VS bekend: Wij willen in de lente van 1958 een kunstmaan rond de aarde brengen. En twee dagen erna, op 31 juli zei de Sovjetunie: Wij doen dat in de herfst van dit jaar!

Wat nog erger was voor de VS was dat hun project, project Vanguard, een grote mislukte lancering opleverde. Dat heeft direct tot heel veel overheidssubsidie geleid om de technologische achterstand (zoals de VS dat ervoer) in te lopen. Dat was al voor Kennedy. Ze waren dus zeker al voor hun gevoel in een competitie verwikkeld, natuurlijk ook omdat de militaire mogelijkheden heel duidelijk waren.

Wat de koude oorlog betreft, de blokkade van Berlijn was daar ook al een goed voorbeeld van, en dat was 10 jaar voordat Joeri Gagarin de ruimte inging, ook de Korea-oorlog was toen al voorbij. Daar had je ook een duidelijke tegenstand van Noord-Korea, China, Sovjet-Unie tegen VS, VK, Nederland, Australië en veel andere westerse en Aziatische landen.

De koude oorlog was zeker al in gang. Ook het virulente anti-communisme van McCarthy ligt voor de periode van Kennedy, ook iets wat m.i. duidelijk tot de Koude Oorlog gerekend kan worden (die ik sowieso na WO 2 al zou laten beginnen).
pi_71246287
Is die gigapost van Ticker al langsgekomen? In 't vorige topique?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:26:23 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71246288
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Ticker het volgende:
[..]

Waaruit blijkt dat de Sovjets het wel zagen zitten? Ze hebben zelfs de persoon die als eerste de ruimte in zou gaan German Titov vervangen door Joeri Gagarin, omdat de voornaam van German te Duits was.
pi_71246293
quote:
[..]

Je plaatst nu constant de US in het kwade daglicht, maar je laat geen enkele tekst zien over de opstelling van de Russen in dit verhaal. Heb je daar wel eens teksten over gevonden?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:02 #19
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246310
Ja we hebben het over de koude oorlog voor en de koude oorlog na Kennedy.
Niemand die erover dacht om met ze samen te werken... behalve Kennedy.

Pats, dood, overweging samenwerkende maanvluchten met hem - dood.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:43 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246333
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Je plaatst nu constant de US in het kwade daglicht, maar je laat geen enkele tekst zien over de opstelling van de Russen in dit verhaal. Heb je daar wel eens teksten over gevonden?
Nee, maar als je wat kan aanbevelen, gooi maar neer.
Maar ik plaats alleen citaten, t'is jouw eigen mening die je ermee vormt.

Ik geef trouwens veel lof aan Kennedy, dus vind het eigenlijk een beetje raar dat je zegt dat ik Amerika in een kwaad daglicht stel.
pi_71246402
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Ticker het volgende:

Nee, maar als je wat kan aanbevelen, gooi maar neer.
Maar ik plaats alleen citaten, t'is jouw eigen mening die je ermee vormt.
Nee, jij bent degene die dingen beweert, jij roept dat de amerikanen zich stug opstellen, terwijl je volgens mij er helemaal geen weet van hebt hoe de russen zich destijds opstelden. Heb ik ongelijk?
pi_71246437
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Ticker het volgende:

Ik geef trouwens veel lof aan Kennedy, dus vind het eigenlijk een beetje raar dat je zegt dat ik Amerika in een kwaad daglicht stel.
Vind je dat persoonlijk? Want hoe moet ik dat nou weten? Dat blijkt nergens uit.

Ik bedoel, ik kan niet raden wat voor opvatting jij persoonlijk over bepaalde mensen hebt.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:30:39 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246448
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, jij bent degene die dingen beweert, jij roept dat de amerikanen zich stug opstellen, terwijl je volgens mij er helemaal geen weet van hebt hoe de russen zich destijds opstelden. Heb ik ongelijk?
Je hebt ongelijk, maargoed je mening was al gevormd zie ik.
pi_71246489
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Ticker het volgende:

Je hebt ongelijk, maargoed je mening was al gevormd zie ik.
Okay, hoe stelden de russen zich destijds op dan?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:33:22 #25
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246548
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef vanhal het volgende:

[..]

Vind je dat persoonlijk? Want hoe moet ik dat nou weten? Dat blijkt nergens uit.

Ik bedoel, ik kan niet raden wat voor opvatting jij persoonlijk over bepaalde mensen hebt.
"Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!
Dat is dus onzin! "

"Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap."

Geen slecht woord hoor, juist respect dat Kennedy dit probeert.
Dat haal ik juist hier aan, maargoed.
pi_71246579
Naja, ik haal het er niet direct uit.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:34:50 #27
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246612
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:31 schreef vanhal het volgende:

[..]

Okay, hoe stelden de russen zich destijds op dan?
Sorry, maar geef zelf maar wat voorbeelden.
Lijkt nu wel een beetje alsof we telkens kantje moeten kiezen, en ik nu moet laten zien dat ik ook de russen wel de boe man vind in dit conflict.
Dat zal je ongetwijfeld wel niet bedoelen, dus misschien kun je zelf bronnen aanhalen die ik mogelijk niet heb gelezen.. of wel, maar leuk voor de rest, toch?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:40:25 #28
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246822
Goh.. en wat lees ik nu man:

CIA Director issued secret directive denying President Kennedy access to UFO files

Bizar!
Is dit bericht echt??
Indien wel, wat een toevallig samenloop van omstandigheden weer, zo'n dooie president, met zo'n mooi vooruitzicht.
pi_71246897
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:34 schreef Ticker het volgende:

Sorry, maar geef zelf maar wat voorbeelden.
Lijkt nu wel een beetje alsof we telkens kantje moeten kiezen, en ik nu moet laten zien dat ik ook de russen wel de boe man vind in dit conflict.
Dat zal je ongetwijfeld wel niet bedoelen, dus misschien kun je zelf bronnen aanhalen die ik mogelijk niet heb gelezen.. of wel, maar leuk voor de rest, toch?
Ja maar wat ik bij je zie is dat je constant de amerikanen de zwarte piet toeschuift. Er is steeds iets gaande bij de amerikanen, kennedy wordt vermoord, nasa liegt, er is geen maanlanding.

Je beweert dat er geen space race gaande was. Want je maakt aan de hand van een foto waarop je geen boze gezichten ziet dat er eigenlijk helemaal geen ruzie was, daarnaast haal je een bericht aan wat de us naar rusland heeft gestuurd om de russen te feliciteren met hun prestatie (1e man in de ruimte) en waarin de amerikanen voorstellen samen te werken.

Tussendoor vind je dan ook nog adv een tekst die je quote storend dat de amerikanen zich stug opstellen:
quote:
En leg je een verband tussen de moord op kennedy en de space race.

Je doet dus allemaal beweringen, je insinueert vanalles, maar als ik je dan vraag of je weet hoe de opstelling van de russen destijds was, dan geef je niet thuis en moet ik zelf maar met quotes/teksten/etc komen.
Snap je mijn punt? Jij roept vanalles, ik vraag je wat, en ik moet het zelf maar uitzoeken. Klopt toch niet?

Ik denk dat je het te eenzijdig zoekt, en dat je daarnaast alles benaderd met de insteek 'de maanlanding was nep' ipv dat je elk aspect opzich zonder (subjectieve-) mening bekijkt. Je doet het omgekeerd.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:43:46 #30
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71246932
Ik vind er trouwens nog wat over vanuit Amerikaanse kant geschreven (ik kan geen Russisch, dus daar kan ik niet op zoeken):
quote:
Early on, President Dwight D. Eisenhower pursued U.S.-Soviet cooperative space initiatives through a series of letters he sent in 1957 and 1958 to the Soviet leadership, first to Prime Minister Nikolai Bulganin and then to Premier Nikita Khrushchev. Eisenhower suggested creating a process to secure space for peaceful uses. Khrushchev, however, rejected the offer and demanded the United States eliminate its forward-based nuclear weapons in places like Turkey as a precondition for any space agreement. Feeling triumphant after Sputnik’s launch, Khrushchev was certain his country was far ahead of the United States in terms of rocket technology and space launch capabilities, unlike the Soviet Union’s more vulnerable geostrategic position in the nuclear arena. This would be the first of many times when space was linked with nuclear disarmament and other political issues.
bron

Ook is hier nog een hele studie te downloaden.

Die eerste bron is vooral interessant om te lezen echter.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:46:22 #31
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71247037
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:43 schreef Iblis het volgende:
Ik vind er trouwens nog wat over vanuit Amerikaanse kant geschreven (ik kan geen Russisch, dus daar kan ik niet op zoeken):
[..]

bron

Ook is hier nog een hele studie te downloaden.

Die eerste bron is vooral interessant om te lezen echter.
Interessant, dus de Russen voelde zich eigenlijk te bedreigt om ermee door te gaan.
Beetje hetzelfde als nu met Iran, maar dan andersom.

Amerika wil namelijk nu dat Iran zijn kernfusie stopt, en wil dan pas echt rond de tafel gaan.
pi_71247111
quote:
The burned documents
Oftewel, ze zijn er niet meer, oftewel, je kan ze niet bevestigen maar, belangrijker nog, je kan ze ook niet weerleggen...

Zullen we proberen om de sfeer in het topic ook weer goed te houden? Anders gaan jullie maar afkoelen op de maan
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:49:06 #33
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71247164
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oftewel, ze zijn er niet meer, oftewel, je kan ze niet bevestigen maar, belangrijker nog, je kan ze ook niet weerleggen...
Ja dat is altijd zo zonde met documenten.
Ze fikken zo goed.
pi_71247489
Zullen we proberen om de sfeer in het topic ook weer goed te houden?

Ticker, ik moet wel zeggen dat die "release" bovenaan meer zo'n politiek correct bedankje is. Van die loze kreten als "samenwerken in de toekomst" dat is net zoiets als dat de regering hun "diepste medeleven" betoont met slachtoffers ergens van. Kan dus niet veel waarde aan gehect worden. Dit soort zaken worden (als ze al besproken worden) onder de radar gehouden van het grote publiek. Tegen massahysterie.
Mr. Prolapse 2009
pi_71247545
Okay folks, please chill a bit!
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:59:46 #36
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71247558
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:58 schreef Dragorius het volgende:
Zullen we proberen om de sfeer in het topic ook weer goed te houden?

Ticker, ik moet wel zeggen dat die "release" bovenaan meer zo'n politiek correct bedankje is. Van die loze kreten als "samenwerken in de toekomst" dat is net zoiets als dat de regering hun "diepste medeleven" betoont met slachtoffers ergens van. Kan dus niet veel waarde aan gehect worden. Dit soort zaken worden (als ze al besproken worden) onder de radar gehouden van het grote publiek. Tegen massahysterie.
Jawel, dat merkt Iblis inderdaad op, en die brief is ongetwijfeld ook een directe reactie op de prestaties van de Russen van die dag.
Maar zoals je verder ook kan lezen uit betrouwbare bronnen, heeft Kennedy tot 2 weken voor zijn dood nog een samenwerking geoppert. Dus het is jammer dat hij er niet meer was.
Had nog leuker kunnen worden!
pi_71247619
Zoals Iblis ook opmerkt was Eisenhower ook met een soortgelijk iets bezig.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:02:26 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71247638
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Ticker het volgende:
Hier ik zal het nog beter uitleggen:

[..]
Die bron spreekt je eerdere opmerking alvast tegen:
quote:
In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets
In 1961 wilde Kenedy de Space Race winnen, dat spreekt wel enigszins tegen dat hij in 1961 samen wilde werken met de Russen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:02:43 #39
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71247646
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:01 schreef Dragorius het volgende:
Zoals Iblis ook opmerkt was Eisenhower ook met een soortgelijk iets bezig.
Ja klopt ik las het, maar niemand heeft het ooit af kunnen maken, want de president na Kennedy wou er niets van weten.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:04:10 #40
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71247685
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Die bron spreekt je eerdere opmerking alvast tegen:
[..]

In 1961 wilde Kenedy de Space Race winnen, dat spreekt wel enigszins tegen dat hij in 1961 samen wilde werken met de Russen.
Maar De_Hertog, lees je wel mee, later kwam hij hier dus op terug omdat hij wou samenwerken.
Dus in de eerste instantie was Kennedy heel patriotisch bezig, en later begonnen misschien geld zorgen te komen.

Hier het staat note bene de zin erna:
quote:
Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:32:17 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71248691
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef Ticker het volgende:

[..]

Maar De_Hertog, lees je wel mee, later kwam hij hier dus op terug omdat hij wou samenwerken.
Ik lees zeker wel mee. Maar jij begon de discussie met een memo uit 1961 waarin Kennedy het over samenwerken zou hebben. In je volgende bron staat dat Kennedy in 1961 nog de space race wilde winnen. Het kan best dat die bron dan aangeeft dat hij later wel wilde samenwerken, maar dan moet je ook toegeven dat daarmee je eerste bron inderdaad, zoals al eerder gezegd, onder 'beleefdheid' valt, en daarmee niet meer geldig is als argument.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:34:52 #42
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71248788
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Deze documenten ook bekeken? (ook op die site)
http://web.archive.org/we(...)nedy_ciadirector.pdf

Check de vergelijking met een handtekening van Kennedy van een ander document:
http://www.historygallery(...)ourage/autograph.JPG

Zoals je ziet is het CIA bericht inderdaad ondertekend door Kennedy, alleen wel in een gehaaste vorm, die eerste 2 letters, zijn zo snel geschreven dat ze zo goed als over elkaar heen zitten.

Nou is die tweede handtekening natuurlijk ook een 'sier' handtekening, puur om als voorbeeld van 'kijk eens hoe mooi ik dit als President kan zetten' en het 2e bericht, een kort en bondig briefje is 'snel-snel' ondertekend.
Maar duidelijk wel hetzelfde handschrift.
pi_71248921
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nou is die tweede handtekening natuurlijk ook een 'sier' handtekening, puur om als voorbeeld van 'kijk eens hoe mooi ik dit als President kan zetten' en het 2e bericht, een kort en bondig briefje is 'snel-snel' ondertekend.
Maar duidelijk wel hetzelfde handschrift.
Jij bent grafologisch handschriftanalyst? Dat kun je niet beoordelen op enkel deze 2 plaatjes, waarvan 1 een slecht gescande .pdf is. Dat vergt meer onderzoek.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:49:34 #44
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71249301
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik lees zeker wel mee. Maar jij begon de discussie met een memo uit 1961 waarin Kennedy het over samenwerken zou hebben. In je volgende bron staat dat Kennedy in 1961 nog de space race wilde winnen. Het kan best dat die bron dan aangeeft dat hij later wel wilde samenwerken, maar dan moet je ook toegeven dat daarmee je eerste bron inderdaad, zoals al eerder gezegd, onder 'beleefdheid' valt, en daarmee niet meer geldig is als argument.

Ik weet niet wat je precies wil dat ik ga beweren, maar ik denk niet dat hij hier aan het liegen was, dat is mijn mening.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:52:29 #45
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71249404
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:49 schreef Ticker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik weet niet wat je precies wil dat ik ga beweren, maar ik denk niet dat hij hier aan het liegen was, dat is mijn mening.
Jij komt met een bron die zegt 'Kennedy wilde in 1961 samenwerken met de Russen. Je volgende bron zegt 'Kennedy wilde in 1961 de space race winnen, maar tegen 1963 was de samenwerking tussen de VS en cd USSR verbetert, en toen wilde Kennedy samenwerken'. Daarmee spreekt je tweede bron je eerste bron tegen. Ze noemen in die tweede bron immers expliciet de versoepeling van de koude oorlog na 1961 als reden voor de poging tot samenwerking.

Kortom, wat ik van jou wil horen is of je het met me eens bent dat je tweede bron je eerste bron ongeldig maakt als argument, en zo nee, of je dan vind dat je tweede bron dus niet klopt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:57:34 #46
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71249554
Waarom zo halstarrig vol blijven houden?
Kennedy heeft in 61 dat briefje verstuurd, dat is een feit.
Of is dat briefje nu weer nep?

Ik zeg daarintegen niet dat hij in 61 (zolang de russen geen gehoor gaven aan zijn verzoek) niet meer de race wou winnen.
Maargoed, het lijkt net alsof dat onmogelijk samen gaat... gezonde competitie.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:06:14 #47
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71249818
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja klopt ik las het, maar niemand heeft het ooit af kunnen maken, want de president na Kennedy wou er niets van weten.
En de Russen wilden er blijkbaar niets van weten.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:57 schreef Ticker het volgende:

Ik zeg daarintegen niet dat hij in 61 (zolang de russen geen gehoor gaven aan zijn verzoek) niet meer de race wou winnen.
Maargoed, het lijkt net alsof dat onmogelijk samen gaat... gezonde competitie.
Maar dat telegram dat je ziet was gewoon een publiek telegram. For immediate release. Daar is niet zoveel bijzonders aan. Een officieel verzoek tot samenwerking gaat nooit zo. Samenwerking op spacegebied betekent natuurlijk ook hoogwaardige technische informatie delen. Dat is ook een zaak van nationale veiligheid. Dat telegram lijkt me daarom niet zo'n zinnige bron om conclusies uit te trekken.

Wel blijkt dus ook uit andere verhalen dat er wel samenwerking gezocht werd, maar dat de Russen dat lieten afketsen omdat zij dachten er geen voordeel uit te halen, terwijl men na de maanlanding al te veel op gespannen voet stond om ermee door te gaan, bovendien leken de Amerikanen toen een stuk minder voordeel te hebben bij samenwerking, laat staan behoefte.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:07:31 #48
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71249860
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:57 schreef Ticker het volgende:
Ik heb het niet over de echtheid van het briefje, maar het is heel simpel:

Bron 1: Kennedy wil in 1961 samenwerken met de Russen.
Bron 2: Kennedy wil in 1961 winnen van de Russen en in 1963 samenwerken met de Russen.

Je kunt niet bron 1 nemen en het tweede deel van bron 2 als ondersteuning van je argument, en het eerste deel van bron 2 negeren. Kortom, bron 2 spreekt bron 1 tegen, waar het gaat om argumenten voor de stelling 'kennedy wilde samenwerken'.

Hierboven wordt een aantal keer gezegd dat bron 1 voornamelijk een beleefdheidsbriefje is geen bewijs van echte intentie tot samenwerking. Als dat klopt, ziet het er zo uit:

Bron 1: Kennedy wil in 1961 winnen maar feliciteert de Russen uit beleefdheid
Bron 2: Kennedy wil in 1961 winnen en wil in 1963 samenwerken.

De bronnen spreken elkaar niet langer tegen, maar jouw eerste bron is dus geen ondersteuning voor je stelling. Mee eens?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:15:15 #49
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71250114
Indien de stelling daarna ook geen kracht meer is bijgezet, mee eens, klaarblijkelijk is er tot 1963 gepoogd samen te werken, door Kennedy.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:20:03 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71250268
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:15 schreef Ticker het volgende:
Indien de stelling daarna ook geen kracht meer is bijgezet, mee eens, klaarblijkelijk is er tot 1963 gepoogd samen te werken, door Kennedy.
Maar dat is NIET waar ik naar vroeg of je het mee eens bent. Bron 2 zegt dat Kennedy pas IN, niet TOT, 1963 pogingen tot samenwerking ondernam en noemt de 'opwarming' van de koude oorlog als reden. TOT 1963 wilde Kennedy dus nog NIET samenwerken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')