http://en.wikipedia.org/wiki/Yuri_Gagarinquote:Yuri Alekseyevich Gagarin, Hero of the Soviet Union, was a Soviet cosmonaut. On 12 April 1961, he became the first human in outer space and the first to orbit the Earth. He received medals from around the world for his pioneering tour in space
Dat lijken me meer beleefdheidsfrasen dan een serieuze intentieverklaring. Een echt samenwerkingsprogramma, het Shuttle-Mirprogramma is pas later van start gegaan. Ik denk dat in het begin de wedijver om echt de eerste te zijn te groot was. Het had namelijk best, in beide landen, goede gevolgen voor de moraal. ‘We’ zijn als eerste op de maan en ‘we’ zijn als eerste in de ruimte.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:49 schreef Ticker het volgende:
Om verder te gaan:
De geruchten gaan dat President Kennedy, vlak voor hij vermoord werd, Rusland heeft gevraagd mee te gaan naar de maan. Een joined operation:
[ afbeelding ]
Hij doet een verzoek om met Rusland samen het ruimte programma voort te zetten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:51 schreef vanhal het volgende:
Hoezo zou dat nep zijn?
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Yuri_Gagarin
Klopt, precies de datum dat Joeri Gagarin als eerste persoon de ruimte inging. En wat doe je dan als land? Dan stuur je een beleefdheidstelegram. Het is ook voor immediate release. Een officieel verzoek zou niet zo tot stand komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:06 schreef Ticker het volgende:
Hij doet een verzoek om met Rusland samen het ruimte programma voort te zetten.
De brief is getekend op 12 April, 1961.
Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, precies de datum dat Joeri Gagarin als eerste persoon de ruimte inging. En wat doe je dan als land? Dan stuur je een beleefdheidstelegram. Het is ook voor immediate release. Een officieel verzoek zou niet zo tot stand komen.
Wat is je punt daarmee?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:
Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap.
September 20, 1963quote:September 20, 1963
Kennedy proposes joint mission to the moon
An optimistic and upbeat President John F. Kennedy suggests that the Soviet Union and the United States cooperate on a mission to mount an expedition to the moon. The proposal caught both the Soviets and many Americans off guard.
In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably.
Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!quote:Kennedy's proposal was probably driven by three things. First, there were economic factors to consider. NASA managers speculated that a program aimed at putting men on the moon would cost $20 billion in 1963 dollars. Spending of this nature would be very unpopular with a significant portion of the voting public. Splitting the cost with the Soviets would make the expenditure more palatable, or so it was thought.
Second, relations between the Soviet Union and the United States were experiencing a mild thaw in 1963
Dat koekhappen lekker is.quote:
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Ticker het volgende:
Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!
Dat is dus onzin!
En draaide nog voor de eerste man op de maan al niet meer mee.
Tot Kennedy dus uit de weg werd geruimd... door wie dan ook.
quote:The Space Race was an informal competition between the United States and the Soviet Union to see who could make the furthest advancements into space first. It involved the efforts to explore outer space with artificial satellites, to send humans into space, and to land them on the Moon.
The Space Race effectively began after the Soviet launch of Sputnik 1 on October 4, 1957. The term originated as an analogy to the arms race. The Space Race became an important part of the cultural, technological, and ideological rivalry between the United States and the Soviet Union during the Cold War. Space technology became a particularly important arena in this conflict, because of both its potential military applications and the morale-boosting social benefits.
Omdat het me niet duidelijk was wat je punt was. Ik kan toch niet op je reacties ingaan als ik niet weet wat je punt is, wel?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef Ticker het volgende:
Dat koekhappen lekker is.
Waarom herhaal je telkens, ik vertel gewoon wat?
Moet daar weer iets speciaals bij zitten?
Waren weer de Amerikanen die zo kil en star deden.quote:after putting forth his proposal, President Kennedy was killed in Dallas, Texas. President Lyndon Johnson wanted nothing to do with a US/Soviet mission to the moon and the idea soon faded away.
De space race was toen ook al begonnen hoor. 29 juli 1957 maakten de VS bekend: Wij willen in de lente van 1958 een kunstmaan rond de aarde brengen. En twee dagen erna, op 31 juli zei de Sovjetunie: Wij doen dat in de herfst van dit jaar!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap.
Waaruit blijkt dat de Sovjets het wel zagen zitten? Ze hebben zelfs de persoon die als eerste de ruimte in zou gaan German Titov vervangen door Joeri Gagarin, omdat de voornaam van German te Duits was.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Ticker het volgende:
Informeel of niet, totaal onnodig, zoals gebleken.
[..]
Waren weer de Amerikanen die zo kil en star deden.
Dat vind ik dan weer zo typisch (amerikaans).
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Ticker het volgende:
Informeel of niet, totaal onnodig, zoals gebleken.
[..]
Waren weer de Amerikanen die zo kil en star deden.
Dat vind ik dan weer zo typisch (amerikaans).
Nee, maar als je wat kan aanbevelen, gooi maar neer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Je plaatst nu constant de US in het kwade daglicht, maar je laat geen enkele tekst zien over de opstelling van de Russen in dit verhaal. Heb je daar wel eens teksten over gevonden?
Nee, jij bent degene die dingen beweert, jij roept dat de amerikanen zich stug opstellen, terwijl je volgens mij er helemaal geen weet van hebt hoe de russen zich destijds opstelden. Heb ik ongelijk?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Ticker het volgende:
Nee, maar als je wat kan aanbevelen, gooi maar neer.
Maar ik plaats alleen citaten, t'is jouw eigen mening die je ermee vormt.
Vind je dat persoonlijk? Want hoe moet ik dat nou weten? Dat blijkt nergens uit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Ticker het volgende:
Ik geef trouwens veel lof aan Kennedy, dus vind het eigenlijk een beetje raar dat je zegt dat ik Amerika in een kwaad daglicht stel.
Je hebt ongelijk, maargoed je mening was al gevormd zie ik.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee, jij bent degene die dingen beweert, jij roept dat de amerikanen zich stug opstellen, terwijl je volgens mij er helemaal geen weet van hebt hoe de russen zich destijds opstelden. Heb ik ongelijk?
Okay, hoe stelden de russen zich destijds op dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Ticker het volgende:
Je hebt ongelijk, maargoed je mening was al gevormd zie ik.
"Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef vanhal het volgende:
[..]
Vind je dat persoonlijk? Want hoe moet ik dat nou weten? Dat blijkt nergens uit.
Ik bedoel, ik kan niet raden wat voor opvatting jij persoonlijk over bepaalde mensen hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |