abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71244676
- Insert kekke OP -
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:49:39 #2
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71244914
Om verder te gaan:

De geruchten gaan dat President Kennedy, vlak voor hij vermoord werd, Rusland heeft gevraagd mee te gaan naar de maan. Een joined operation:

- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71244979
Hoezo zou dat nep zijn?
quote:
Yuri Alekseyevich Gagarin, Hero of the Soviet Union, was a Soviet cosmonaut. On 12 April 1961, he became the first human in outer space and the first to orbit the Earth. He received medals from around the world for his pioneering tour in space
http://en.wikipedia.org/wiki/Yuri_Gagarin
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:00:55 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71245377
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:49 schreef Ticker het volgende:
Om verder te gaan:

De geruchten gaan dat President Kennedy, vlak voor hij vermoord werd, Rusland heeft gevraagd mee te gaan naar de maan. Een joined operation:

[ afbeelding ]
Dat lijken me meer beleefdheidsfrasen dan een serieuze intentieverklaring. Een echt samenwerkingsprogramma, het Shuttle-Mirprogramma is pas later van start gegaan. Ik denk dat in het begin de wedijver om echt de eerste te zijn te groot was. Het had namelijk best, in beide landen, goede gevolgen voor de moraal. ‘We’ zijn als eerste op de maan en ‘we’ zijn als eerste in de ruimte.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:06:16 #5
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71245563
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:51 schreef vanhal het volgende:
Hoezo zou dat nep zijn?
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Yuri_Gagarin
Hij doet een verzoek om met Rusland samen het ruimte programma voort te zetten.
De brief is getekend op 12 April, 1961.
Dat is dus eigenlijk een van de eerste dingen die hij wou toen hij president werd.

Vervolgens wordt hij in een ruime 1,5 jaar later vermoord, en hebben we de 'koude oorlog' zoals we die kennen.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:08:35 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71245655
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:06 schreef Ticker het volgende:
Hij doet een verzoek om met Rusland samen het ruimte programma voort te zetten.
De brief is getekend op 12 April, 1961.
Klopt, precies de datum dat Joeri Gagarin als eerste persoon de ruimte inging. En wat doe je dan als land? Dan stuur je een beleefdheidstelegram. Het is ook voor immediate release. Een officieel verzoek zou niet zo tot stand komen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:11:43 #7
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71245760
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, precies de datum dat Joeri Gagarin als eerste persoon de ruimte inging. En wat doe je dan als land? Dan stuur je een beleefdheidstelegram. Het is ook voor immediate release. Een officieel verzoek zou niet zo tot stand komen.
Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap.
pi_71245791
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:

Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap.
Wat is je punt daarmee?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:17:28 #9
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71245977
Hier ik zal het nog beter uitleggen:
quote:
September 20, 1963

Kennedy proposes joint mission to the moon
An optimistic and upbeat President John F. Kennedy suggests that the Soviet Union and the United States cooperate on a mission to mount an expedition to the moon. The proposal caught both the Soviets and many Americans off guard.

In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably.
September 20, 1963

Nog geen 2 weken later is hij vermoord.

Ik zie trouwens nergens of de Russen uit eindelijk wel wouden.
Je kunt dus nu al uit 2 bronnen, een verzoek van Kennedy zijn kant verifiëren, over het feit dat hij samen met de Russen verder wou.
Ik lees op wat sites dat hij het zelfs nog vaker heeft gevraagd.
quote:
Kennedy's proposal was probably driven by three things. First, there were economic factors to consider. NASA managers speculated that a program aimed at putting men on the moon would cost $20 billion in 1963 dollars. Spending of this nature would be very unpopular with a significant portion of the voting public. Splitting the cost with the Soviets would make the expenditure more palatable, or so it was thought.

Second, relations between the Soviet Union and the United States were experiencing a mild thaw in 1963
Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!
Dat is dus onzin!
En draaide nog voor de eerste man op de maan al niet meer mee.
Tot Kennedy dus uit de weg werd geruimd... door wie dan ook.
pi_71246066
Maar wat is nou precies je punt?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:21:18 #11
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246120
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:19 schreef vanhal het volgende:
Maar wat is nou precies je punt?
Dat koekhappen lekker is.
Waarom herhaal je telkens, ik vertel gewoon wat?
Moet daar weer iets speciaals bij zitten?
pi_71246143
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Ticker het volgende:

Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!
Dat is dus onzin!
En draaide nog voor de eerste man op de maan al niet meer mee.
Tot Kennedy dus uit de weg werd geruimd... door wie dan ook.
quote:
The Space Race was an informal competition between the United States and the Soviet Union to see who could make the furthest advancements into space first. It involved the efforts to explore outer space with artificial satellites, to send humans into space, and to land them on the Moon.

The Space Race effectively began after the Soviet launch of Sputnik 1 on October 4, 1957. The term originated as an analogy to the arms race. The Space Race became an important part of the cultural, technological, and ideological rivalry between the United States and the Soviet Union during the Cold War. Space technology became a particularly important arena in this conflict, because of both its potential military applications and the morale-boosting social benefits.

http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Race
pi_71246160
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef Ticker het volgende:

Dat koekhappen lekker is.
Waarom herhaal je telkens, ik vertel gewoon wat?
Moet daar weer iets speciaals bij zitten?
Omdat het me niet duidelijk was wat je punt was. Ik kan toch niet op je reacties ingaan als ik niet weet wat je punt is, wel?
Maar goed, die is me nu duidelijk, zie mijn reactie hierboven
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:23:02 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246174
Informeel of niet, totaal onnodig, zoals gebleken.
quote:
after putting forth his proposal, President Kennedy was killed in Dallas, Texas. President Lyndon Johnson wanted nothing to do with a US/Soviet mission to the moon and the idea soon faded away.
Waren weer de Amerikanen die zo kil en star deden.
Dat vind ik dan weer zo typisch (amerikaans).
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:24:01 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71246201
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:

[..]

De space race was toen ook al begonnen hoor. 29 juli 1957 maakten de VS bekend: Wij willen in de lente van 1958 een kunstmaan rond de aarde brengen. En twee dagen erna, op 31 juli zei de Sovjetunie: Wij doen dat in de herfst van dit jaar!

Wat nog erger was voor de VS was dat hun project, project Vanguard, een grote mislukte lancering opleverde. Dat heeft direct tot heel veel overheidssubsidie geleid om de technologische achterstand (zoals de VS dat ervoer) in te lopen. Dat was al voor Kennedy. Ze waren dus zeker al voor hun gevoel in een competitie verwikkeld, natuurlijk ook omdat de militaire mogelijkheden heel duidelijk waren.

Wat de koude oorlog betreft, de blokkade van Berlijn was daar ook al een goed voorbeeld van, en dat was 10 jaar voordat Joeri Gagarin de ruimte inging, ook de Korea-oorlog was toen al voorbij. Daar had je ook een duidelijke tegenstand van Noord-Korea, China, Sovjet-Unie tegen VS, VK, Nederland, Australië en veel andere westerse en Aziatische landen.

De koude oorlog was zeker al in gang. Ook het virulente anti-communisme van McCarthy ligt voor de periode van Kennedy, ook iets wat m.i. duidelijk tot de Koude Oorlog gerekend kan worden (die ik sowieso na WO 2 al zou laten beginnen).
pi_71246287
Is die gigapost van Ticker al langsgekomen? In 't vorige topique?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:26:23 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71246288
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Ticker het volgende:
[..]

Waaruit blijkt dat de Sovjets het wel zagen zitten? Ze hebben zelfs de persoon die als eerste de ruimte in zou gaan German Titov vervangen door Joeri Gagarin, omdat de voornaam van German te Duits was.
pi_71246293
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Ticker het volgende:
[..]

Je plaatst nu constant de US in het kwade daglicht, maar je laat geen enkele tekst zien over de opstelling van de Russen in dit verhaal. Heb je daar wel eens teksten over gevonden?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:02 #19
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246310
Ja we hebben het over de koude oorlog voor en de koude oorlog na Kennedy.
Niemand die erover dacht om met ze samen te werken... behalve Kennedy.

Pats, dood, overweging samenwerkende maanvluchten met hem - dood.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:43 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246333
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Je plaatst nu constant de US in het kwade daglicht, maar je laat geen enkele tekst zien over de opstelling van de Russen in dit verhaal. Heb je daar wel eens teksten over gevonden?
Nee, maar als je wat kan aanbevelen, gooi maar neer.
Maar ik plaats alleen citaten, t'is jouw eigen mening die je ermee vormt.

Ik geef trouwens veel lof aan Kennedy, dus vind het eigenlijk een beetje raar dat je zegt dat ik Amerika in een kwaad daglicht stel.
pi_71246402
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Ticker het volgende:

Nee, maar als je wat kan aanbevelen, gooi maar neer.
Maar ik plaats alleen citaten, t'is jouw eigen mening die je ermee vormt.
Nee, jij bent degene die dingen beweert, jij roept dat de amerikanen zich stug opstellen, terwijl je volgens mij er helemaal geen weet van hebt hoe de russen zich destijds opstelden. Heb ik ongelijk?
pi_71246437
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Ticker het volgende:

Ik geef trouwens veel lof aan Kennedy, dus vind het eigenlijk een beetje raar dat je zegt dat ik Amerika in een kwaad daglicht stel.
Vind je dat persoonlijk? Want hoe moet ik dat nou weten? Dat blijkt nergens uit.

Ik bedoel, ik kan niet raden wat voor opvatting jij persoonlijk over bepaalde mensen hebt.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:30:39 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246448
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, jij bent degene die dingen beweert, jij roept dat de amerikanen zich stug opstellen, terwijl je volgens mij er helemaal geen weet van hebt hoe de russen zich destijds opstelden. Heb ik ongelijk?
Je hebt ongelijk, maargoed je mening was al gevormd zie ik.
pi_71246489
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Ticker het volgende:

Je hebt ongelijk, maargoed je mening was al gevormd zie ik.
Okay, hoe stelden de russen zich destijds op dan?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:33:22 #25
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71246548
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef vanhal het volgende:

[..]

Vind je dat persoonlijk? Want hoe moet ik dat nou weten? Dat blijkt nergens uit.

Ik bedoel, ik kan niet raden wat voor opvatting jij persoonlijk over bepaalde mensen hebt.
"Wel raar, als we het hebben over de koude oorlog, roept iedereen - ruimtevaart ze wouden elkaar aftroeven!
Dat is dus onzin! "

"Maar dat maakt niet uit, ze waren in mindere strijdt dan men doet vermoeden, tijdens deze presidentschap."

Geen slecht woord hoor, juist respect dat Kennedy dit probeert.
Dat haal ik juist hier aan, maargoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')