Zou ik ook doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:14 schreef De_goegemeente het volgende:
schroef anders je trekschakelaar open, kijk hoe de draden nu zitten, maak er desnoods een foto van. En als je nieuwe geleverd wordt doe je het op dezelfde manier aansluiten.
Precies.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:20 schreef MikeLowrey het volgende:
Hmmm, dus de kabel die eraan hangt is van de wasmachine en niet van de trekschakelaar wat ik eerst dacht.
Je wil iemand die al geen idee heeft hoe een trekschakelaar aan te sluiten aanraden zelf de koolborstels van een wasmachine te vervangen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:42 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Als ze een wasmachine komen brengen sluiten ze dat ding ook gelijk aan toch? (ah mediamarkt, dus die optie is er niet)
Overigens kan het niet draaien van een trommel te maken hebben met versleten koolborstels. Die zijn in principe zelf te vervangen en kosten 2 tientjes. Recessietechnisch geen slecht plan.
DD
Je moet de schroeven gewoon losdraaien hoor, maar uiteraard pas als de stroom er af is! In de meterkast de groep uitzetten waar de schakelaar aan zit, neem geen risico!quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:27 schreef MikeLowrey het volgende:
Nou zojuist een nieuwe wasmachine besteld. Toch bij de MM want ik krijg daar korting.![]()
Maar nu moet ik die trekschakelaar ontkoppelen. Iemand een idee welke schoeven ik precies moet doorknippen. Want ik weet niet zeker of ze nou doorlopen.
[ afbeelding ]
Andere vraag, zoals diegen boven mij al vertelde zit er inderdaad een stekker aan. Wat als ik die gewoon in de stopcontact douw?
Is het een probleem als ik alles uitschakel? Want heb geen idee in welke productgroep de trekschakelaar zit? (Dat ik op dat moment door heel het huis dan geen elektriciteit heb begrijp ik) Heb geen zin in gezeik als die lui het komen brengen en zien dat de oude wasmachine nog niet is ontkoppeld en daarom dat ding maar hier laten liggen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:39 schreef EvilPlatypus het volgende:
[..]
Je moet de schroeven gewoon losdraaien hoor, maar uiteraard pas als de stroom er af is! In de meterkast de groep uitzetten waar de schakelaar aan zit, neem geen risico!
De twee grote schroeven in het midden houden zo te zien de schaelaar vast, daar kun je eens onder kijken want zo te zien dit daar de fase draad verbonden. De aarde zit links op de foto, die moet je ook los halen, die verbind gewoon door.
Als je de wasmachine gewoon in een stopcontact drukt doet hij het gewoon uiteraard. Hebben m'n ouders al jaren, wist tot voor kort niet eens dat er zoiets was als een trekschakelaar voor een wasser (het is dat ik er nu een in huis heb, zou er nooit op komen).
Zooitje kwa kleuren valt mee, alleen heeft iemand oude en nieuwe kleuren zitten mixen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:27 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Van de 4 'verdiepte' schroeven moet de 2 onderste losschroeven. Dan van het aardblokje (links) moet je de schroef losschroeven waar de aardedraad onder zit (midden zo te zien).
Wel een lekker zooitje kwa kleuren trouwens.... hier is duidelijk een prutser bezig geweest.
Draai voor de zekerheid ook de 2 bovenste schroeven goed aan.
En welke kleur heeft de aardedraad naar de klem toe?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:58 schreef DJSmiley het volgende:
Zooitje kwa kleuren valt mee, alleen heeft iemand oude en nieuwe kleuren zitten mixen.
Dat hangt van het type klem af, bij een kooiklem hoeft het bv. niet... (wat volgens mij het geval is)quote:Officieel moet je, aangezien je machine soepele kabel heeft (geen vaste kern) ook aderhulsjes gebruiken.
Beetje dom, weet zeker dat modern.nl dezelfde wasmachine goedkoper heeft en hem dan ook nog gratis komt bezorgen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:27 schreef MikeLowrey het volgende:
Nou zojuist een nieuwe wasmachine besteld. Toch bij de MM want ik krijg daar korting.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |