abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71239409
Ikzelf: toen ik nog in nl woonde heb ik zo'n 30 inbraken in verschillende plaatsen gehad.

Politie Lelystad: Weet u wat uw probleem is meneer...uw pand staat op de verkeerde plaats....
Politie Amersfoort: Diegene die u aanwijst als verdachte staat niet in ons bestand, we doen niets...
Politie Drachten: Kunt u die agressieve man zelf het pand niet uitzetten, we moeten helemaal uit Leeuwarden komen....

DEN HAAG - Zes op de tien politieagenten hebben de laatste jaren minder plezier in hun werk gekregen. Bijna vier op de tien twijfelen of ze nog lang bij de politie willen blijven werken. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerd onderzoek van de SP. Ruim 8500 agenten hebben meegedaan aan het onderzoek via de website van de politieke partij.

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_werk___.html?p=3,2
nothing will change without a rebel
  donderdag 23 juli 2009 @ 07:19:23 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71239425
De politiek faalt natuurlijk. Zij bepalen tenslotte waar de politie prioriteit aan moet geven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71239578
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:19 schreef Megumi het volgende:
De politiek faalt natuurlijk. Zij bepalen tenslotte waar de politie prioriteit aan moet geven.
De politie zijn ambtenaren en op die gronden ook geselecteerd, dwz aanleg hebben om met regels te kunnen werken, zo min mogelijk eigen nieuwe initiatieven, werken in een groep...
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:14:06 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_71239769
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:47 schreef bendk het volgende:

[..]

De politie zijn ambtenaren en op die gronden ook geselecteerd, dwz aanleg hebben om met regels te kunnen werken, zo min mogelijk eigen nieuwe initiatieven, werken in een groep...
Als je je vooroordelen over ambtenaren wil spuien kun je beter naar KLB of ONZ
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_71239814
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:19 schreef Megumi het volgende:
Dit dus.
De politiek bepaalt op lange termijn hoe het er aan toe gaat bij de politie.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een politieagent op termijn zijn werk leuk en gewaardeerd vindt met het uitschrijven van boetes en het belabberde imago dat de politie de afgelopen 15 jaar heeft onder de bevolking.
De politie is de afgelopen decade een politieke speelbal geworden, met zeer negatieve gevolgen.
Nu heb je zelfs korpschefs die gewelds-problemen in wijken soms doodleuk ontkennen in de media.....nee daar kan je dus niet meer op bouwen als burger zijnde.
Om nog maar te zwijgen over de nieuwsartikelen die ik jaren geleden las in verscheidene kranten over politie surveillance-teams die bepaalde wijken gewoon mijden....vanwege het geweld....lekkere politie dan.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:21:06 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71239858
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:47 schreef bendk het volgende:

[..]

Dat zijn soldaten die op deze kenmerken worden geselecteerd. Van politie worden meer dingen verwacht mag ik hopen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:02:10 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71240427
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:14 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ondanks dat hij erg kort door de bocht gaat heeft hij wel gelijk.
De Politie moet exact doen wat de politiek hen opdraagt.
pi_71240432
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:14 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Iemand met een ondernemersgeest wordt afgekeurd voor deze job en terecht ...
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:12:34 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71240583
Denk dat de fout toch echt bij de politiek/wetgeving/organisatiestructuur zit.
Draaideurcriminelen zijn er niet omdat ze nooit opgepakt worden.
Aan de andere kant moeten ze eens ook meer klootzakken/fascisten aannemen die een inbreker gewoon eens een trap afrossen ipv. sociaalvaardige koffiedrinkende bureautijgers/ambtenaren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_71240876
De nederlander doet nog maar 36% aangifte van hun voorvallen, hoe komt dat dan ?
pi_71241533
De politiek heeft de politie gedegradeerd tot veredelde belastingcollectant door die ellendige prestatie contracten. Toen de politie tijdens de stakingen niet voor iedere scheet een bekeuring uitdeelde maar echt lette op wanneer het nodig was en wanneer niet, viel dat direct op in de hoeveelheid agressie en ongelukken in het verkeer(!!!).

Ik snap heel goed dat sommige agenten daar knap veel moeite mee hebben, je probeert je werk te doen maar moet eerst door een enorme bureaucratische molen heen en als je dan eindelijk die crimineel te pakken hebt gekregen moet je ergens op een hoekje hoogst criminele-door-rood-lopers op de bon gaan slingeren om aan je quotum te voldoen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71243015
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:29 schreef bendk het volgende:
De nederlander doet nog maar 36% aangifte van hun voorvallen, hoe komt dat dan ?
1. Ben benieuwd hoe men dat gemeten heeft ?
2. Omdat Nederlanders luie donders zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 juli 2009 @ 10:56:47 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71243068
Bijde falen al jaren.
Het is niet anders en ik denk dat het nog wel even zo zal blijven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71243091
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

1. Ben benieuwd hoe men dat gemeten heeft ?
2. Omdat Nederlanders luie donders zijn ?
CBS...nou ja er zijn 5.300.000 uitkeringsgerechtigden in nederland en van diegene die nog werken is de helft een parttimer...in ieder geval tijd genoeg lijkt me
pi_71243229
Heel terechte constatering van topicstarter en ook iets dat ik al vaker heb geroepen. Op veel fronten laat de Nederlandse politie steken vallen. Neem ook de probleemwijken in steden als Gouda, waar ze het liefst met een grote boog omheen rijden. Je kunt wel de politiek overal de schuld van geven, maar het is de politie die faalt in haar aanpak.

Schrijnend vond ik laatst de uitzending van Peter R de Vries, waarover toen ook dit topic is gestart:
Aanfluiting NL politie, Albayrak moet aftreden!

De discussie daar sluit nauw aan bij dit topic.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:37:03 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71244421
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:02 schreef isogram het volgende:
Heel terechte constatering van topicstarter en ook iets dat ik al vaker heb geroepen. Op veel fronten laat de Nederlandse politie steken vallen. Neem ook de probleemwijken in steden als Gouda, waar ze het liefst met een grote boog omheen rijden. Je kunt wel de politiek overal de schuld van geven, maar het is de politie die faalt in haar aanpak.

Schrijnend vond ik laatst de uitzending van Peter R de Vries, waarover toen ook dit topic is gestart:
Aanfluiting NL politie, Albayrak moet aftreden!

De discussie daar sluit nauw aan bij dit topic.
En je weet ook dat de Politie de ORDER gekregen heeft om zich niet meer te laten zien daar op strafe van degradering? En waar komt die order vandaan? Juist, de politiek.

De politie moet gewoon een vrijbrief krijgen om 1x in de maand zwaar bewapend een wijk in te gaan om alles en iedereen die verkeerd is af te voeren.
pi_71244812
- De politie verdrinkt in de regeldrift van de Nederlandse politiek. Je hebt geen tijd meer om zaken op te lossen, want je bent teveel met de door de politiek verplichte administratie bezig.

- Het opleidingsniveau van de politie komt niet hoger dan MBO gemiddeld. Niet om dat af te zeiken, maar je moet niet van ze verwachten dat ze zelf gecompliceerde zaken gaan oplossen.

Bij beide groepen kan het nodige verbeterd worden. Als de politiek eens begint met het terugdringen van overbodige regels en de politie haar personeel aanspoort tot eigen initatief en een actievere houding zit je al op de goede weg.
Ja, ik generaliseer.
pi_71245644
Op de eerste plaats de daders en hun opvoeders natuurlijk, maar de politie wil ook nog wel eens falen. Die regelneven in Den Haag hebben uiteindelijk weinig invloed op dit soort specifieke incidenten.
pi_71245747
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:57 schreef bendk het volgende:

[..]

CBS...nou ja er zijn 5.300.000 uitkeringsgerechtigden in nederland en van diegene die nog werken is de helft een parttimer...in ieder geval tijd genoeg lijkt me

Laat me raden, het is de schuld van links Nederland
pi_71246411
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:47 schreef Northside het volgende:
- De politie verdrinkt in de regeldrift van de Nederlandse politiek. Je hebt geen tijd meer om zaken op te lossen, want je bent teveel met de door de politiek verplichte administratie bezig.

- Het opleidingsniveau van de politie komt niet hoger dan MBO gemiddeld. Niet om dat af te zeiken, maar je moet niet van ze verwachten dat ze zelf gecompliceerde zaken gaan oplossen.

Bij beide groepen kan het nodige verbeterd worden. Als de politiek eens begint met het terugdringen van overbodige regels en de politie haar personeel aanspoort tot eigen initatief en een actievere houding zit je al op de goede weg.
MBO niveau.....weet je het zeker?

pi_71246859
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:37 schreef TheThirdMark het volgende:
En je weet ook dat de Politie de ORDER gekregen heeft om zich niet meer te laten zien daar op strafe van degradering? En waar komt die order vandaan? Juist, de politiek.
Mag ik daar een bron van? Volgens mij is de politiek niet eens bevoegd om zulke orders uit te delen. Hooguit een burgemeester, die boven de partijen staat, zou een noodverordering of iets dergelijks kunnen uitvaardigen, in zijn rol als korpsbeheerder.
pi_71246950
quote:

Er zijn gewoon aantoonbare, bewezen voorbeelden waarbij de politie de oplossing op een presenteerblaadje krijgt aangereikt, maar er gewoon niets mee doet. Zie even het topic over Peter R de Vries waar eerder al op gewezen is. Ik trek jouw beweringen dus in twijfel.
quote:
Eens, maar laat de volgorde wél zo zijn dat de politie eerst zelf gaat verbeteren. Als er dan nog bepaalde zaken zijn die niet soepel lopen, moet de politiek maar eens naar de regeltjes kijken.
pi_71246953
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef bendk het volgende:

[..]

MBO niveau.....weet je het zeker?

[ afbeelding ]
Dat vind ik nogal MBO niveau, of verwacht je daar meer van?
pi_71247581
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:44 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Alsof opleidingsniveau allesbepalend is.
pi_71247593
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:44 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Meer van...ik denk dat het gauw 4 man kost om die wagen in de fietsenstalling autostalling voor het bureau te duwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')