Geldig passport altijd meenemen..!quote:Op donderdag 23 juli 2009 04:11 schreef LennyABCD het volgende:
Ik woon in Engeland maar ben in Nederland gebored dus heb een nederlands passport, maar geen ID kaart.
Heb wel en engels rijbewijs met engels address, kan ik dit as ID meenemen op straat of moet ik mijn passport altijd meesleepen?
Alvast bedankt
Lenny
quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:15 schreef Chai het volgende:
Je hebt niet perse een ID kaart nodig als je je kunt legitimeren. Met je rijbewijs kun je je ook geldig legitimeren, dus je hoeft geen ID kaart aan te vragen.
Bron : http://www.postbus51.nl/n(...)j-identificeren.htmlquote:Heeft u de Nederlandse nationaliteit, dan kunt u zich identificeren met de volgende documenten: een geldig Nederlands paspoort; een geldige Nederlandse identiteitskaart; een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig bromfietsrijbewijs (categorie AM).
U mag zowel een paspoort als een identiteitskaart bezitten.
Waarom snapt toch vrijwel niemand (incl. overheidsinstanties zoals het CBR) dat burgers zich niet legitimeren maar identificeren? Legitimeren is wat een agent doet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:15 schreef Chai het volgende:
Je hebt niet perse een ID kaart nodig als je je kunt legitimeren identificeren. Met je Nederlandse rijbewijs kun je je ook geldig legitimeren identificeren, dus je hoeft geen ID kaart aan te vragen.
Tegenwoordig een implantaat chip toch.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:06 schreef DrDarwin het volgende:
Je moet een streepjescode in je nek laten tatoeëren.
Dat is nieuw, en verplicht sinds kort.
Het zijn inderdaad 2 verschillende dingen, maar in de volksmond worden ze vaak door elkaar gebruikt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel TS is gewoon toerist als-ie hier is, en mag gewoon z'n reisdocumenten meenemen.
[..]
Waarom snapt toch vrijwel niemand (incl. overheidsinstanties zoals het CBR) dat burgers zich niet legitimeren maar identificeren? Legitimeren is wat een agent doet.
Die spuiten ze bij je in als ze net doen of ze je de tamiflu vaccinatie toedienen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tegenwoordig een implantaat chip toch.
Alleen Nederlanders kunnen zich in Nederland identificeren met een rijbewijs. Dit geldt niet voor buitenlanders.....quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:15 schreef Chai het volgende:
Je hebt niet perse een ID kaart nodig als je je kunt legitimeren. Met je rijbewijs kun je je ook geldig legitimeren, dus je hoeft geen ID kaart aan te vragen.
Als je een Nederlands rijbewijs aanvraagt, kan je je daarmee identificeren. Maar dan zal je toch ook in Nederland moeten wonen...quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:27 schreef LennyABCD het volgende:
Mmm nog niet helemmal duidelijk, ik BEN nederlands maar mijn rijbewijs is natuurlijk engels want Ik woon daar (staat wel op dat ik in nederland geboren ben)
Het is in ieder geval voldoende om te voldoen aan de ID-plicht, maar ik weet niet of dat ook voor een Engels rijbewijs geldt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 07:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Rijbewijs is legitimatie, geen id.
Nee.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:34 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voldoende om te voldoen aan de ID-plicht, maar ik weet niet of dat ook voor een Engels rijbewijs geldt.
Goh, sou je niet seggen aan je spellinckquote:Op donderdag 23 juli 2009 04:11 schreef LennyABCD het volgende:
Ik woon in Engeland maar ben in Nederland gebored
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |