abonnement Unibet Coolblue
pi_71234029
De choco-racer

Kleine recap:
De cabrio gekocht in 2006, in het voorjaar 2007 is de motor stukgelopen.
Vandaar dat het meteen goed is aangepakt door een 20vt motor te kopen en die in te bouwen.
Ondertussen zitten we in juli 2009 en is de wagen door de RDW gekeurd en loopt als een zonnetje!!

Van 55kw --> 115 kw op kenteken:


Van




Naar




Met de mooie zomerdagen komt ie ook geregeld buiten









Voor een uitgebreid verslag gelieve deel 1 doorlezen
Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt

pi_71234123
Laatste posts vorig topic:
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat geluid

Kevin.. heb je ooit achter je auto gestaan toen iemand anders in je auto optrok..?
(En nee niet als er een turk in je auto zat, want anders was je hem kwijt )

Resptec
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:10 schreef Charged het volgende:

[..]

hmzz...mee eens..is inderdaad erg leuk om te zien hoe je eigen auto presteert als je er zelf niet inzit..heel andere ervaring,erg leuk idd.
pi_71235566
Strak!, alleen die kleur is niet echt mijn ding, kan naar mijn mening best gek, gifgroen ofzo!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:00:25 #4
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_71235616
Erg mooie auto.. Lekker bruin kleurtje ook (ipv altijd zwart/donkerblauw/etc) Maar ligt t aan de foto's of is die rode "gti-band" iets te fel? Of is dat puur mijn smaak, vind t niet zo passen nu.. Zwart gehouden voor n cleane look, of logo toch weer in "chroom" voor authentiek... Sorry als dit in vorige topic al uitgelegd is, geen tijd/zin die helemaal door te lezen..

Edit: Tuurlijk Gifgroen (die Nieuwe Scirocco(concept) kleur) oid was ook leuk geweest
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_71236154
topper respect

Kleur helemaal goed zo. Geeft het ding klasse.
Calm down, please!
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:20:49 #6
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_71236346
gewoon lekker oldskool kleur
alleen lijkt die rooie bies idd wel heel erg rood...
pi_71236594
Geweldig mooi project.

tvp'tje.
pi_71242194
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_71242349
Er zijn meer mensen die de rode bies en kleur niet mooi vinden, maar ach ze hoeven mogen er niet in te rijden
pi_71242439
Ik lees weer even mee...
pi_71243008
Very nice!!
Respect voor het werk!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 21:11:58 #12
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_71298782
weet niet meer of het eerder gevraagd is ..en ben wat te lui om deel1 geheel terug te lezen..

heb je bewust gekozen voor de enkele koplampen ipv de gti grille?
Graag verwijderen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:04:00 #13
248821 Rauw.
op je bord.
pi_71310755
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:59 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Strak!, alleen die kleur is niet echt mijn ding, kan naar mijn mening best gek, gifgroen ofzo!
Dit is zoeen gifkikkerkleur van een kikker die je niet ziet zitten in de boom en je vervolgens genadeloos hard tussen je benen doorspringt.

Deze auto is juist mede door zijn soberheit in uiterlijk een fun-machine naar mijn mening.
Van een gifgroene auto verwacht je eerder dat hij begint te sprinten dan van een poepbruine.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_71311289
Jij snapt 't
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:15:41 #15
248821 Rauw.
op je bord.
pi_71316936
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:29 schreef Linnie20v het volgende:
Jij snapt 't
Ik ben dan ook 1 van Kevin's grootste fans.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_71331120
Live vanuit Turkey hiero.. jammer dat ik de 20VT niet meer kan spotten
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 26 juli 2009 @ 01:01:46 #17
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71331181
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Live vanuit Turkey hiero.. jammer dat ik de 20VT niet meer kan spotten
Cabriootje gehuurd of zelf één gemaakt?
Calm down, please!
pi_71534950
Leuk ding hoor.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_71661564
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Cabriootje gehuurd of zelf één gemaakt?
Nee een 1.3 Fıat Palıo ofzo 16v Turbo Dıesel..
gıng met 6 man tot de 180 en klom zachtjes omhoog... heb hem hıer op de bergen wel mıshandeld
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:06:23 #21
182073 invine
blablabla etc.
pi_71691841
Ik lees ook weer mee
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71754529
Zo zal ik hier ook nog eens reageren


Dit weekend toch nog flink wat uurtjes aan de cabrio gewerkt!

Nadat ik de cabrio net op de weg had moesten we flink wat warmte verwerken, we hadden eigenlijk continu de verwarming aan om te zorgen dat de motor niet TE heet werd.
Ook werd de vloer aan de bijrijderskant gewoon erg heet wat vervelend was voor de vriendin!!

Dit werd een stuk beter door de kleine 40mm uitlaat te vervangen voor een volledige 63,5mm uitlaat.
Toch was ik nog niet helemaal tevreden, dus dit weekend heb ik voor wat meer frisse lucht gezorgd!!!

Zo was mijn front origineel:





Zo heb ik het maximaal bewerkt en zal dus meer frisse lucht de intercooler, radiateur en natuurlijk de motorruimte bereiken.





Ik blijf het geil vinden zo'n blokje in een golf 1


Omdat de grille nog een redelijk oppervlak van de intercooler bedekt liet, heb ik aan elke zijde de gleuven nog 5 cm uitgeslepen!!
Toen dat eindelijk klaar was kon ie terug in elkaar, maar omdat de radiateur eruit MOET om de intercooler etc. te kunnen demonteren moest deze ook weer ontlucht worden (wat een kutwerk zeg...)



Verder nog enkele niet noemenswaardige dingen gedaan, dus het was weer een volledig weekendje cabrio-klussen!!

Gelukkig heeft het wel degelijk resultaat gehad, want nu hoeft de verwarming niet meer aan! Hij blijft dus lekker op temperatuur zonder dat de radiateur-fan constant staat te blazen.
Ook merk ik dat de turbo weer wat sneller op komt en langer door trekt met 0.1 bar meer, en dat voel je ontzettend goed!!



Deze week nog de remschijven gedeeltelijk ontroesten en in de blanke hittebestendige lak zetten (dan blijft het netter), en dan ga ik de cabrio nog enkele cm's richting aarde schroeven, niet teveel want eigenlijk is ie al laag genoeg!

_______________________________________________

Nog wat reacties op vragen:

@ Turquaz52: Jup ik zie Linnie wel eens volgas wegtrekken met mijn cabrio, erg mooi om te zien!

@ Charged: Deze grille met enkele koplampen zat er al in, en vind ik ook het mooiste. Maar de grille met dubbele koplampen past ook helemaal niet, over de hele breedte van het front zit namelijk vlak achter de grille de intercooler!!

@ de rest: Dankjewel voor de leuke reacties!!!
pi_71754926
Ik neem aan dat je 'm al opnieuw hebt laten taxeren?

edit : PS : is poedercoaten niet veel mooier voor je schijven? Gewoon alu-kleurtje.
Calm down, please!
pi_71787199
Nee poedercoaten begin ik niet aan, daar zijn de schijven veuls te snel voor op

Met het blanke laagje blijk ik ook een mooi resultaat te krijgen, viel me reuze mee, en het droogt zelfs lekker snel!

Gisteravond nog een goede 150km gereden, nu hij meer frisse lucht krijgt draait ie zelfs 1.1 bar ipv de in Juli gemeten 0.8 bar.
Natuurlijk is dat aan verandering onderhevig dmv weersomstandigheden etc. maar 1.1 bar is het hoogste dat ik tot nu toe gehaald heb en het koppel dat ie nu heeft onderin is echt heerlijk
pi_71787396
Ik vind het echt één van de mooiste project-auto die ik tot nu toe op FOK! voorbij heb zien komen

Echt petje af, man.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')