abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71232283
Ik heb al een paar jaar flinke problemen met mn stoelgang, dat ik zonder laxeermiddelen niet naar het toilet kan. Na een aantal weken ging ik naar de huisarts, maar die had ook geen oplossing. Vele ziekenhuisopnames en laxeermiddelen later zit ik nu op meer dan 20 pillen per dag (2 is max. aanbevolen) en nog steeds kan ik niet, ik ben nu alweer weken niet naar het toilet geweest. Elke dag zit ik uren te persen en soms komt er dan een klein hard knikkertje uit, en vooral heel erg veel lucht.

Ik heb alle mogelijke laxeermiddelen al geprobeerd volgens de mdl artsen en hij weet het ook niet meer. Maar ik besef zelf maar al te goed dat ik heel mn darm verneuk hiermee. Met zoveel laxeermiddelen per dag. Ik eet wel een kilo groenten en een kilo fruit per dag, verder een volle kom zemelen en drink ik al gauw 4 liter weg per dag.

's avonds lijk ik wel zwanger met zo'n puilbuik, en kan ik nauwelijks ademen omdat mn darmen overal zo op duwen. M'n darm loopt echt als een keiharde slang door mn buik en ik zie hem ook uitsteken als ik naar mn buik kijk, met hier en daar nog grotere bulten waar meer 'vulling' zit.

Heeft iemand de gouden tip voor een vloeiende neger?
pi_71232326
ja
doe eens onderzoek naar relistor.
helaas weer een med. oplossing, maar wel een werkende.
en geen handen vol pillen meer slikken.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:45:40 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71232410
Ga eens naar het ziekenhuis; dit is niet normaal

Sterkte
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:46:24 #4
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71232437
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef ElisaB het volgende:
Ga eens naar het ziekenhuis; dit is niet normaal

Sterkte
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:42 schreef rodeknopencel het volgende:
... Vele ziekenhuisopnames en laxeermiddelen later zit ik nu op meer dan 20 pillen per dag (2 is max. aanbevolen) en nog steeds kan ik niet, ik ben nu alweer weken niet naar het toilet geweest....
Ts gaf aan dat ze daar al was geweest?

Laxeren melkproducten niet als de 'beste' btw?
Qui habet aures audiendi audiat
pi_71232462
En doktoren kunnen niets meer voor je betekenen? Dat lijkt me sterk...
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:48:27 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71232515
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:46 schreef tisauch het volgende:
Ts gaf aan dat ze daar al was geweest?
Sorry; je hebt gelijk Ik heb het gelezen, maar met oogkleppen op gereageerd
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_71232528
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:47 schreef kikoooooo het volgende:
En doktoren kunnen niets meer voor je betekenen? Dat lijkt me sterk...
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:49:23 #8
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_71232557
ga naar ONZ

[ Bericht 74% gewijzigd door Mirjam op 22-07-2009 22:49:40 ]
Goed verhaal. Lekker kort.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:50:00 #9
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_71232576
Keertje een maaltijdsalade van de AH eten, werkt bij mij behoorlijk laxerend op een of andere manier, dat konijnenvoer.

Edit: oh ja en kauwgom kauwen niet te vergeten
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:50:06 #10
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71232583
Heb je al geprobeerd een paar avonden flink te gaan stappen? Na 2 dagen flink stappen en zuipen schijt ik in de ochtend altijd machtig goed en veel.

Koffie en een peuk wil natuurlijk ook goed werken, maar dat is minder gezellig.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:50:43 #11
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71232612
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Sorry; je hebt gelijk Ik heb het gelezen, maar met oogkleppen op gereageerd
Och ja.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Obstipatie hier staat nog het een en ander btw over oorzaken en hulpmiddelen.
pi_71232670
even nog over relistor;
het is een nieuw middel, injecties.
het wordt als het goed is vergoed, maar je dokter zal er eerst ff onderzoek naar willen doen, het is echt net op de markt.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:58:44 #13
44649 beelz
pi_71232946
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:52 schreef Mirjam het volgende:
even nog over relistor;
het is een nieuw middel, injecties.
het wordt als het goed is vergoed, maar je dokter zal er eerst ff onderzoek naar willen doen, het is echt net op de markt.
Als het echt net op de markt is, lijkt het me ook dat je dus zelf over het medicijn moet beginnen bij je arts.
Besef Regulier!
pi_71232978
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:58 schreef beelz het volgende:

[..]

Als het echt net op de markt is, lijkt het me ook dat je dus zelf over het medicijn moet beginnen bij je arts.
ja, dat zeg ik toch?
zelf over beginnen, arts wil het ff uitzoeken, overleggen met apotheek, en poepen maar
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:04:27 #15
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71233184
We hebben het hier nu wel met zijn allen over middelen om je stoelgang aan de gang te krijgen maar is er nooit bekeken / uitgezocht waar dit probleem vandaan komt? Zit het tussen de oren of zijn het je darmen?
Anders blijft het symptoonbestrijding en je geeft zelf al aan dat die medicijnen je darmen geen goed doen.
pi_71233249
He, bedankt Mirjam. Ik zal er eens naar vragen, over 2 weken moet ik toch weer bij de MDL-arts zijn. Ik ga er even naar googlen

Dingen als kauwgom of salades werken niet, dat is maar mild laxerend. Geeft me alleen gasvorming.
pi_71233294
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:04 schreef tisauch het volgende:
We hebben het hier nu wel met zijn allen over middelen om je stoelgang aan de gang te krijgen maar is er nooit bekeken / uitgezocht waar dit probleem vandaan komt? Zit het tussen de oren of zijn het je darmen?
Anders blijft het symptoonbestrijding en je geeft zelf al aan dat die medicijnen je darmen geen goed doen.
Ja is vaak genoeg onderzocht maar er wordt niks gevonden. Alleen dar m'n darm zeer gevoelig is. Maar psygisch is er ook niks gevonden, evengoed niet. Het lijkt volgens de mdl-arts alsof m'n darmen op zich geen enge ziekte hebben zeg maar, maar gewoon niet werken.
pi_71233347
damn dat is echt zwaar kloten. Misschien kun je een keer een darmspoeling proberen om alle zooi eruit te spoelen en dan eens kijken wat er allemaal dwars zit?

[offtopic]anale sex??[/offtopic]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_71233454
heb je het alternatieve circuit met dieten en dergelijk al geprobeerd? Een kennis van me had een prikkelbare darm en die is begonnen met helemaal niks eten (ik geloof alleen van die slappe pap) en dan steeds een voedselsoort bij proberen todat er weer problemen optrden, op deze manier zijn een aantal storende voedselsoorten bij haar geelimineerd en dat heeft heel veel geholpen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:16:30 #20
44649 beelz
pi_71233707
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:07 schreef rodeknopencel het volgende:

[..]

Ja is vaak genoeg onderzocht maar er wordt niks gevonden. Alleen dar m'n darm zeer gevoelig is. Maar psygisch is er ook niks gevonden, evengoed niet. Het lijkt volgens de mdl-arts alsof m'n darmen op zich geen enge ziekte hebben zeg maar, maar gewoon niet werken.
Hmm dat klinkt best kut... Een vriend van me had precies dezelfde klachten en na heel veel onderzoek bleek hij een ziekte te hebben (weet naam niet, zal hem ff mailen voor je als je wil). Anyway... hij heeft nu een stoma omdat zijn darmen dienst weigerden.
Besef Regulier!
pi_71233802
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:08 schreef Deetch het volgende:
damn dat is echt zwaar kloten. Misschien kun je een keer een darmspoeling proberen om alle zooi eruit te spoelen en dan eens kijken wat er allemaal dwars zit?

[offtopic]anale sex??[/offtopic]

Klisma's heb ik ook al verschillende gehad, maar die werken ook niet. Pas na een aantal dagen komt er dan iets vrij. Ook met 4 liter kleanprep.

Dieten heb ik zelf het een en ander uitgevogeld ja, ik weet wat ik in ieder geval nííet moet nemen. Maar blijkbaar nog niet wat wél. De obstipatie wordt ook weleens ineens een heel stuk erger terwijl ik niet anders ben gaan eten, zoals de afgelopen weken. Begonnen na een BBQ, maar daar had ik ook niks vreemds op.

nee dankje, niet geinteresseerd
pi_71233868
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:16 schreef beelz het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt best kut... Een vriend van me had precies dezelfde klachten en na heel veel onderzoek bleek hij een ziekte te hebben (weet naam niet, zal hem ff mailen voor je als je wil). Anyway... hij heeft nu een stoma omdat zijn darmen dienst weigerden.
Hm, een stoma klinkt nog kutter Maar ik ben wel benieuwd ja, hoe het heet, ik kan het altijd aan de arts vragen of datgene uitgesloten is...
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:25:24 #23
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_71234106
Tijd voor een clisma kuur..

Ff al die aangekoekte bagger eruit spoelen...

(vergeet het bovenste)
Je hebt daar al ervaring mee..

Vergeet alles maar behalve de laatste zin..

Wie weet kan je dan weer ouderwets een kakkie leggen, lekker een splinter uit je rug drukken, heerlijk uit je buik huilen... Een bruine sjaal breien of nelson mandela op de boot zetten..

Ff ot.. Zwaar klote voor je man, zou persoonlijk helemaal gek worden.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:32:05 #24
44649 beelz
pi_71234408
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:19 schreef rodeknopencel het volgende:

[..]

Hm, een stoma klinkt nog kutter Maar ik ben wel benieuwd ja, hoe het heet, ik kan het altijd aan de arts vragen of datgene uitgesloten is...
Dan zal ik hem even voor je mailen, ik hoop natuurlijk dat dat het niet is. Het was volgens mij wel een hele zeldzame ziekte dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken.
Besef Regulier!
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:39:02 #25
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_71234711
Psylliumvezels en senna heb je zeker ook al geprobeerd?

Succes i.i.g, lijkt me écht geen pretje!
Geef rijst en train je Engels!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')